Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Restaurang Movitz

Restaurang Movitz

Tyska Brinken 34, 111 27 Stockholm — Visa karta

Källaren Movitz är en charmig krog och restaurang i Gamla stan där vi serverar såväl svensk husmanskost som rätter från det italienska och franska köket. Restaurangdelen ligger en trappa ner i ett 1600-tals valv och en trappa upp ligger vår populära bar där ni kan ta ett glas och umgås!

Lokalens trivsamma atmosfär i kombination med traditionell klassisk mat ger ett helhetsintryck som är svårslagen!
Källaren går även att abonnera vid fest och event och tar 120 personer.
Varmt välkomna!
Greta Garbos Väg 4, 16940, SOLNA
Restaurang Backstugan
Mikael L:
Mycket bra lunchmat (jag har ännu inte besökt dom kvällstid), med bra variation, utmärkt kvalitet och trevligt personal.

Restauranger nära Restaurang Movitz:

Stora Nygatan 43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorl... Läs mer ›
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Österlånggatan 17, Stockholm
Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med fö... Läs mer ›
Ulrika H:
Trevligt bemötande Gott vin Ojämn mat upplevelse - några bra , andra mindre bra en del rätter ej prisvärda

Birger Jarls Torg 2A, Stockholm
Gamla Riksarkivet är en unik och historisk mötesplats på Riddarholmen centralt b... Läs mer ›
Alexandra R:
Magiskt ställe att arrangera bröllop på! Superproffsig personal, galet god mat och väldigt vackra lokaler. Angelica, Daniel med Crew ni var ...

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög servi... Läs mer ›
Johan P:
Vi hade en kanonkväll! Bra service och mycket god mat.

Läs vad 49 kunder tycker om Restaurang Movitz

• Lorena P
    Lorena P skrev om Movitz
    God food and not much people. We had to wait long time for the desert. And the hole birthday's dinner ended up with a bad taste in my mouth. The fork had 50% off while booking throw them but Movitz cheat us and gave us the discount JUST for the first recipe (!!!!!) And we were several person and 2 shared the cost. But one got no discount and they did not even tell us that! Utan tvekan: Det kostar mer än vad det smakar!
  • Eva B
    Eva B skrev om Movitz
    Riktigt bra, både gällande mat och service. Kommer komma åter!
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Movitz
    Bra stämning, trevlig personal
  • Maleine H
    Maleine H skrev om Movitz
    Mysigt ställe men segare kött har jag aldrig ätit, en besvikelse
  • Filiz G
    Filiz G skrev om Movitz
    Mysigt ställe, bra personlig service, goda maträtter
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Movitz
    Bra service och trevligt bemötande maten kunde bli några snäpp mordernare.
  • Marie G
    Marie G skrev om Movitz
    Huvudrätten var god men efterrätten tråkig. Vi var där en tisdag och det var nästan folktomt. Synd för det är en mysig lokal nere i källarplan.
  • Mica C
    Mica C skrev om Movitz
    The restaurant has a traditional style and offer very good choice of food! The reindeer was excellent, I can only recommend that place for such yummy experience. The service was very good as well.
  • Petra K
    Petra K skrev om Movitz
    Bra restaurang med lugn stämning för middag då man vill kunna föra ett samtal. Trevlig personal. Helt okej mat. Ett gott helhetsintryck.
  • Emma V
    Emma V skrev om Movitz
    Fantastiskt mysigt, underbar hjortstek och chokladdessert men något oerfaren/stressad personal och inlagda skaldjur till förrätten... Konserver hör inte hemma på restaurang!!!
  • Carin D
    Carin D skrev om Movitz
    En mysig restaurang. Trevlig personal och en utsökt meny.
  • Viveca S
    Viveca S skrev om Movitz
    Mycket trevligt bemötande vid bokning av bord och vid ankomst till restaurangen samt måltiden igenom.
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Movitz
    Inget att klaga på vad gäller servicen eller miljön.
    På sommaren var jag jättenöjda med maten men nu i november när jag senast var där kom maten inte upp till samma standard.
  • Erik V
    Erik V skrev om Movitz
    Mysiga lokaler, en restaurangupplevelse utöver det vanliga
  • Anders S
    Anders S skrev om Movitz
    Bra bemötande. God mat. Bra miljö. Lite tomt i lokalen
  • Katti R
    Katti R skrev om Movitz
    Bra mat , mysiga lokaler och good service! Vad kan man begära mer?
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Movitz
    Jättebra upplevelse med jättegod mat och utmärkt service. Personalen var trevlig och väldigt tillgodoseende.
  • Jan-erik E
    Jan-erik E skrev om Movitz
    Vi möttes av en helt underbart trevlig servitris👍 Hon tipsade oss om både mat och vin🍸🍲 Under hela vår middag såg hon till att vi hade det bra😀
  • Johan L
    Johan L skrev om Movitz
    Tyvärr är det bara negativt , vi fick vänta länge efter att ha blivit placerade vid bordet . Fick in beställd dryck sen hände inget , när vi äntligen fick in förrätt och hade ätit upp den fick vi vänta ca 1,5 timme , när vi sedan inte kunde vänta längre frågade vi varför det dröjde så länge , fick då svaret att det saknades en kock(vilket jag tyckte dom skulle ha informerat oss om, vi hade en tid att passa) vi sa då att vi inte kunde vänta längre . Vi fick in notan och fick betala fullt pris för dryck och förrätt (vilket jag också såg som väldigt underligt) och gick därifrån hungriga .
    Detta sammanslaget leder till mitt/vårat dåliga betyg , och jag skulle heller inte rekomendera andra att gå dit .
  • Viola G
    Viola G skrev om Movitz
    Hej! Ja jag var ingen nöjd kund när jag gick från Movitz! Däremot var min man (som hade födelsedag) mera nöjd för hans mat var OK. Vi beställde en flaska vitt vin. Jag fick smaka på det, sa det var OK. Då sätter servitrisen ner flaskan i kylhinken utan att servera oss!!!
    Till förrätt tog jag skaldjurssymfoni, det bestod av en tallrik full med kräftstjärtar - en stark chiliderssing och en dutt med ruccolasallad.
    Varmrätten var skaldjursgryta. Döm om min förvåning när samma kräftstjärtar dyker upp i grytan, samma starka chilisås, en hel kräfta ligger i botten på tallriken och en dutt ruccolasallad i kanten på tallriken. Grötigt, ditslängda och oaptitligt samt väldigt starkt. När servitrisen hämtade tallrikarna bad jag om vatten. Fick inget!
    Efterrätten däremot var jättegod!
    När vi bad om notan frågade om igen om jag kunde få vatten. Efter notan så kom vattnet in.
    Min man tog Toast Skagen, helt OK till förrätt.
    Varmrätt Torskrygg och det var också mycket gott!
    Som tur var var han nöjd, men servisen var vi inte nöjda med.
  • Lars R
    Lars R skrev om Movitz
    Mina stora förhoppningar om en trevlig kväll med mat på Movitz för att sedan gå till Folkoperan o La Traviata började i moll o slutade i dur. Vi lockades dit av en fin presentation på nätet men tyvärr så höll det inte det som lovades. La Traviata five points!
  • Michael G
    Michael G skrev om Movitz
    The setting, atmosphere and food in Movitz were all outstanding.
    Highly recommend.
  • Lena L
    Lena L skrev om Movitz
    Trevlig miljö, vädligt god mat och supertrevlig personal. Väldigt service minded.
  • Linda E
    Linda E skrev om Movitz
    Jätte bra service och maten är toppen!! Rekommenderar verkligen
  • Lena E
    Lena E skrev om Movitz
    Bra bemötande. God mat. Trevlig personal.
  • Aida J
    Aida J skrev om Movitz
    Bemötandet var väldigt bra. Trevlig personal och god mat. Mysig miljö. Men det vi råkade ut för var det att vi bokade bordet via nätet. Ina via Movitz. Där vi bokade bordet bokade vi även tre rätters middag till pris för 275 kr.
    Vi är fem i familjen och har länge sparat till en restaurangbesök. Så 275 kr rymdes i våran budjet. Men på plats så hänvisade personalen bara till menyn och de kunde inte förstå vad vi hade bokat för något. Det resulterade i att vi bara kunde ta huvudmålet för det andra blev för dyrt.
  • Ann E
    Ann E skrev om Movitz
    Trevligt mottagande, trevlig och mkt bra servitris, god mat, fin atmosfär.
  • Mats B
    Mats B skrev om Movitz
    Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen och det erbjudande vi nyttjade för vår måltid var mycket prisvärt.
  • Claes H
    Claes H skrev om Movitz
    Mycket trevligt bemötande. Maten tycker jag inte riktigt höll hela vägen
  • Eva M
    Eva M skrev om Movitz
    Som alltid bra service och trevligt bemötande. God mat och mysig romantisk miljö☺️
  • Jonny S
    Jonny S skrev om Movitz
    Bra mat och service i mysig miljö.
  • Karin S
    Karin S skrev om Movitz
    Bra mat, ganska basic vad gäller maträtterna.
  • Malin H
    Malin H skrev om Movitz
    super god mat med bra prisee. maten fint upplagt. mysigt miljö och trevlig personal
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Movitz
    Vi bokade 3-rättersmeny genom Bookatable.
    Personalen var mycket gulliga och servicen snabb.
    Däremot tycker vi inte att maten var bra.
    Köttet smakade lite inket och Mozzarellan smakade lite disktrasa.
    Den kan göra det när den börjar härskna.
    Så kvalitén på maten var inte bra.
  • Gun-marie S
    Gun-marie S skrev om Movitz
    Trevligt ställe. God mat! Gubben nedanför trappen höll på att skrämma mig. Kul grej! Lågt i tak gick bra för mig som är kort, men de som var långa slog sig lätt.Vi hade bokat bord genom bookatable funkade bra.
  • Linn M
    Linn M skrev om Movitz
    Mysig miljö och bra prisvärd mat!
  • Håkan J
    Håkan J skrev om Movitz
    Klassisk restaurang med bra prisvärd mat
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Movitz
    Jag hade middag med mina föräldrar. Vi bokade via nätet och servicen var bra.
    Middagen var i sin helhet trevlig och god
  • Anna P
    Anna P skrev om Movitz
    Oerfaren och inte alltför trevlig servis. Förrätten stämde inte med beskrivningen och generellt var förrätterna väldigt simpla = inte prisvärda. Varmrätten ok. Men servicen drar ner betyget.
  • Mirella M
    Mirella M skrev om Movitz
    Jätte mysig restaurang,god mat och trevlig personal, dock tog det lite för lång tid för förrätten.
  • Monica J
    Monica J skrev om Movitz
    Alltid varit trevligt att besöka restaurangen. God mat och bra service och aldrig några problem.
  • Linda N
    Linda N skrev om Movitz
    Hej, Movitz har en god service och väldigt god mat i vackra omgivningar
  • Rita E
    Rita E skrev om Movitz
    Bemötandet var OK, men drinken vi beställde motsvarade inte våra förväntningar dvs en Aperol Spritz UTAN mousserande vin. Kass drink till ett för högt pris! Vi blev tillfrågade hur vi ville ha köttet, medium, men tyvärr det var welldone, en besvikelse! Det kändes som menypaketet från Bookatable som erbjöds inte var prioriterat från restaurangen. Kanske får man bättre mat om man beställer från ord. meny? Besviken! Kommer aldrig att besöka Movitz igen!
    Vågar heller inte chansa på att boka via Bookatables menyerbjudanden om det ska vara så dålig kvalitet på maten!
  • Jan K
    Jan K skrev om Movitz
    Ok bemötande. Men personalen verkade ny och lite ovan. Tog tid att få in dricka men sen var det ok service.
    Däremot var maten - 3-rättersmeny bokat gm Book a table - knappt ok.
    Skagenröra - ganska smaklös men ok
    Oxfilemedaljonger - torrt och var det verkligen oxfilé?
    Hjortronparfait - ganska god
    Husets vin - ok men inte mer
    Som helhet blev jag och min fru besvikna
    (Grannbordet skickade sina oxfilémedaljonger tbax till köket)
  • Angelica L
    Angelica L skrev om Movitz
    Jag var och åt på restaurangen som jag tyckte i det stora hela var väldigt bra.
  • Anders G
    Anders G skrev om Movitz
    Trevlig atmosfär med serviceminded personal, dessutom smakade maten utsökt.
  • Lizzi E
    Lizzi E skrev om Movitz
    Servicen var lite sådär. Fick vänta väldigt länge på maten.
    Maten var god.
  • Erik F
    Erik F skrev om Movitz
    Härligt valv, vänlig personal, lugnt och bra mat.
  • Jeanette F
    Jeanette F skrev om Movitz
    Fin upplevelse i 1600-talsvalv. God mat, mysig miljö, lugn och harmonisk känsla.

Tyska Brinken 34, 111 27 Stockholm