Movitz

Movitz

Ring 08-20 99 79 www.movitz.com
3.6

Källaren Movitz är en charmig krog och restaurang i Gamla stan där vi serverar såväl svensk husmanskost som rätter från det italienska och franska köket. Restaurangdelen ligger en trappa ner i ett 1600-tals valv och en trappa upp ligger vår populära bar där ni kan ta ett glas och umgås! Lokalens trivsamma atmosfär i kombination...

49 omdömen om Movitz

Lorena P
Skrev om Movitz

God food and not much people. We had to wait long time for the desert. And the hole birthday's dinner ended up with a bad taste in my mouth. The fork had 50% off while booking throw them but Movitz cheat us and gave us the discount JUST for the first recipe (!!!!!) And we were several person and 2 shared the cost. But one got no discount and they did not even tell us that! Utan tvekan: Det kostar mer än vad det smakar!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7927 omdömen 4.3 av 7927 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

Eva B
Skrev om Movitz

Riktigt bra, både gällande mat och service. Kommer komma åter!

Sofia Z

Bra stämning, trevlig personal

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Maleine H

Mysigt ställe men segare kött har jag aldrig ätit, en besvikelse

Filiz G
Skrev om Movitz

Mysigt ställe, bra personlig service, goda maträtter

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4116 omdömen 4.0 av 4116 omdömen

Jessica I Jessica I
Stefan K
Skrev om Movitz

Bra service och trevligt bemötande maten kunde bli några snäpp mordernare.

Marie G
Skrev om Movitz

Huvudrätten var god men efterrätten tråkig. Vi var där en tisdag och det var nästan folktomt. Synd för det är en mysig lokal nere i källarplan.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4728 omdömen 4.2 av 4728 omdömen

Penelope S Penelope S
Mica C
Skrev om Movitz

The restaurant has a traditional style and offer very good choice of food! The reindeer was excellent, I can only recommend that place for such yummy experience. The service was very good as well.

Petra K
Skrev om Movitz

Bra restaurang med lugn stämning för middag då man vill kunna föra ett samtal. Trevlig personal. Helt okej mat. Ett gott helhetsintryck.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4149 omdömen 4.0 av 4149 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Emma V
Skrev om Movitz

Fantastiskt mysigt, underbar hjortstek och chokladdessert men något oerfaren/stressad personal och inlagda skaldjur till förrätten... Konserver hör inte hemma på restaurang!!!

Carin D
Skrev om Movitz

En mysig restaurang. Trevlig personal och en utsökt meny.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8082 omdömen 4.3 av 8082 omdömen

Viveca S
Skrev om Movitz

Mycket trevligt bemötande vid bokning av bord och vid ankomst till restaurangen samt måltiden igenom.

Mikael R
Skrev om Movitz

Inget att klaga på vad gäller servicen eller miljön. På sommaren var jag jättenöjda med maten men nu i november när jag senast var där kom maten inte upp till samma standard.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Erik V
Skrev om Movitz

Mysiga lokaler, en restaurangupplevelse utöver det vanliga

Anders S

Bra bemötande. God mat. Bra miljö. Lite tomt i lokalen

Katti R
Skrev om Movitz

Bra mat , mysiga lokaler och good service! Vad kan man begära mer?

Andreas A

Jättebra upplevelse med jättegod mat och utmärkt service. Personalen var trevlig och väldigt tillgodoseende.

Jan-erik E

Vi möttes av en helt underbart trevlig servitris👍 Hon tipsade oss om både mat och vin🍸🍲 Under hela vår middag såg hon till att vi hade det bra😀

Johan L
Skrev om Movitz

Tyvärr är det bara negativt , vi fick vänta länge efter att ha blivit placerade vid bordet . Fick in beställd dryck sen hände inget , när vi äntligen fick in förrätt och hade ätit upp den fick vi vänta ca 1,5 timme , när vi sedan inte kunde vänta längre frågade vi varför det dröjde så länge , fick då svaret att det saknades en kock(vilket jag tyckte dom skulle ha informerat oss om, vi hade en tid att passa) vi sa då att vi inte kunde vänta längre . Vi fick in notan och fick betala fullt pris för dryck och förrätt (vilket...

Viola G
Skrev om Movitz

Hej! Ja jag var ingen nöjd kund när jag gick från Movitz! Däremot var min man (som hade födelsedag) mera nöjd för hans mat var OK. Vi beställde en flaska vitt vin. Jag fick smaka på det, sa det var OK. Då sätter servitrisen ner flaskan i kylhinken utan att servera oss!!! Till förrätt tog jag skaldjurssymfoni, det bestod av en tallrik full med kräftstjärtar - en stark chiliderssing och en dutt med ruccolasallad. Varmrätten var skaldjursgryta. Döm om min förvåning när samma kräftstjärtar dyker upp i grytan, samma starka...

Lars R
Skrev om Movitz

Mina stora förhoppningar om en trevlig kväll med mat på Movitz för att sedan gå till Folkoperan o La Traviata började i moll o slutade i dur. Vi lockades dit av en fin presentation på nätet men tyvärr så höll det inte det som lovades. La Traviata five points!

Michael G

The setting, atmosphere and food in Movitz were all outstanding. Highly recommend.

Lena L
Skrev om Movitz

Trevlig miljö, vädligt god mat och supertrevlig personal. Väldigt service minded.

Linda E
Skrev om Movitz

Jätte bra service och maten är toppen!! Rekommenderar verkligen

Lena E
Skrev om Movitz

Bra bemötande. God mat. Trevlig personal.

Aida J
Skrev om Movitz

Bemötandet var väldigt bra. Trevlig personal och god mat. Mysig miljö. Men det vi råkade ut för var det att vi bokade bordet via nätet. Ina via Movitz. Där vi bokade bordet bokade vi även tre rätters middag till pris för 275 kr. Vi är fem i familjen och har länge sparat till en restaurangbesök. Så 275 kr rymdes i våran budjet. Men på plats så hänvisade personalen bara till menyn och de kunde inte förstå vad vi hade bokat för något. Det resulterade i att vi bara kunde ta huvudmålet för det andra blev för dyrt.

Ann E
Skrev om Movitz

Trevligt mottagande, trevlig och mkt bra servitris, god mat, fin atmosfär.

Mats B
Skrev om Movitz

Vi fick ett mycket bra bemötande av personalen och det erbjudande vi nyttjade för vår måltid var mycket prisvärt.

Claes H
Skrev om Movitz

Mycket trevligt bemötande. Maten tycker jag inte riktigt höll hela vägen

Eva M
Skrev om Movitz

Som alltid bra service och trevligt bemötande. God mat och mysig romantisk miljö☺️

Jonny S
Skrev om Movitz

Bra mat och service i mysig miljö.

Karin S
Skrev om Movitz

Bra mat, ganska basic vad gäller maträtterna.

Malin H
Skrev om Movitz

super god mat med bra prisee. maten fint upplagt. mysigt miljö och trevlig personal

Yvonne F
Skrev om Movitz

Vi bokade 3-rättersmeny genom Bookatable. Personalen var mycket gulliga och servicen snabb. Däremot tycker vi inte att maten var bra. Köttet smakade lite inket och Mozzarellan smakade lite disktrasa. Den kan göra det när den börjar härskna. Så kvalitén på maten var inte bra.

Gun-marie S

Trevligt ställe. God mat! Gubben nedanför trappen höll på att skrämma mig. Kul grej! Lågt i tak gick bra för mig som är kort, men de som var långa slog sig lätt.Vi hade bokat bord genom bookatable funkade bra.

Linn M
Skrev om Movitz

Mysig miljö och bra prisvärd mat!

Håkan J
Skrev om Movitz

Klassisk restaurang med bra prisvärd mat

Tomas H
Skrev om Movitz

Jag hade middag med mina föräldrar. Vi bokade via nätet och servicen var bra. Middagen var i sin helhet trevlig och god

Anna P
Skrev om Movitz

Oerfaren och inte alltför trevlig servis. Förrätten stämde inte med beskrivningen och generellt var förrätterna väldigt simpla = inte prisvärda. Varmrätten ok. Men servicen drar ner betyget.

Mirella M

Jätte mysig restaurang,god mat och trevlig personal, dock tog det lite för lång tid för förrätten.

Monica J
Skrev om Movitz

Alltid varit trevligt att besöka restaurangen. God mat och bra service och aldrig några problem.

Linda N
Skrev om Movitz

Hej, Movitz har en god service och väldigt god mat i vackra omgivningar

Rita E
Skrev om Movitz

Bemötandet var OK, men drinken vi beställde motsvarade inte våra förväntningar dvs en Aperol Spritz UTAN mousserande vin. Kass drink till ett för högt pris! Vi blev tillfrågade hur vi ville ha köttet, medium, men tyvärr det var welldone, en besvikelse! Det kändes som menypaketet från Bookatable som erbjöds inte var prioriterat från restaurangen. Kanske får man bättre mat om man beställer från ord. meny? Besviken! Kommer aldrig att besöka Movitz igen! Vågar heller inte chansa på att boka via Bookatables menyerbjudanden om det ska vara så dålig kvalitet på maten!

Jan K
Skrev om Movitz

Ok bemötande. Men personalen verkade ny och lite ovan. Tog tid att få in dricka men sen var det ok service. Däremot var maten - 3-rättersmeny bokat gm Book a table - knappt ok. Skagenröra - ganska smaklös men ok Oxfilemedaljonger - torrt och var det verkligen oxfilé? Hjortronparfait - ganska god Husets vin - ok men inte mer Som helhet blev jag och min fru besvikna (Grannbordet skickade sina oxfilémedaljonger tbax till köket)

Angelica L

Jag var och åt på restaurangen som jag tyckte i det stora hela var väldigt bra.

Anders G
Skrev om Movitz

Trevlig atmosfär med serviceminded personal, dessutom smakade maten utsökt.

Lizzi E
Skrev om Movitz

Servicen var lite sådär. Fick vänta väldigt länge på maten. Maten var god.

Erik F
Skrev om Movitz

Härligt valv, vänlig personal, lugnt och bra mat.

Jeanette F

Fin upplevelse i 1600-talsvalv. God mat, mysig miljö, lugn och harmonisk känsla.