Operakällaren

Operakällaren

Ring 08-676 58 00 www.operakallaren.se
4.3

Operakällaren serverar internationell haute cuisine, signerad kökschef Stefano Catenacci. I vinkällaren finns ett stort urval av utsökta viner från hela världen. Operakällaren har tilldelats en stjärna och hela fem röda bestick i Guide Michelin o

3 omdömen om Operakällaren

Petter E
Skrev om Operakällaren

En riktig pärla finner du om du besöker den välrenommerade restaurangen Operakällaren, centralt belägen mitt emot Kungliga Slottet i Kungsträdgården. Från början till slut kommer din kväll att uppfylla samtliga förväntningar som du kan tänkas ha av en topprestaurang. Personalen är mycket kompetent och tillgodoser dina behov utan att du ens behöver fundera över exempelvis varför ditt vattenglas är tomt. Utöver menyn erbjuds man små överraskningar titt som tätt under kvällen. Kort och gott så är ett besök på Operakällaren ett måste för den som har höga krav på mat, vin, service, med mera.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Petter S
Skrev om Operakällaren

Först en varning: Operakällaren är en klassisk gubbrestaurang och undvikes därför. Likaså är Cafe Opera ett sunkhak för puckade silikonbrudar (som till vardags jobbar som hårfrisörskor i Farsta), samt dörrvakter som inte tvekar att sparka folk i huvudet. Undvikes alltså likaså. Däremot är Operans lilla sidorestaurang Bakfickan ett vackert litet brasserie som för tankarna till länder som Frankrike, Italien och Belgien. Maten är prisvärd (Bakfickans specialitet är vällagad husmanskost), det mousserande vinet är underbart &...

Mats L
Skrev om Operakällaren

I en helt underbar lokal, med utmärkt personal serveras ett rätt trist julbord. Antalet rätter är inte problemet - kvalitén är för låg. Strömmings-och sillinläggningarna är klart trista (Nils-Emil, hjälp dom...)och ålen för hårt rökt och därmed "torr". Laxarna ok, men för en tusenlapp kan man begära mer. Kom igen - ni kan bättre. Har även ätit julbord -08 och tycker att nivån har bättrats rejält. Tack för det och jag höjer till tre reco´s. Jag ser fram emot att utdekla en fjärde nästa år.

Annika T och Emma K gillar detta
Djurgårdsbrunn