Örtagården

Örtagården

2.5

I Örtagårdens husmanskostbuffé serveras alltid 100% svenskt nötkött. Husmanskostbuffén serveras mån - fre kl. 10.30 - 16.00 och kostar 85:- Örtagårdens vegetariska lunchbuffé serveras mån - fre kl. 10.30 - 16.00 och kostar 85:-

6 omdömen om Örtagården

Karolina N
Skrev om Örtagården

Dyr och maklös mat..............

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
D
Skrev om Örtagården

Förr var denna restaurang riktigt bra och väl värt flera besök. Nu har de höjt priserna samtidigt som maten och servicen blivit betydligt sämre. Förra gången jag var där serverades färdiglagade köttbullar med torrt ris för 145 kr. Sen dess har jag aldrig satt min fot där igen.

Robert
Skrev om Örtagården

Bra ställen för vegetarianer och rätt mycket "mormors vardagsrumsstämning". Buffén är som hos de flesta liknande restaurangerna lite varierande i kvalitet men ofta helt ok. Ett ställe dit du tar dina föräldrar som är på besök i Stockholm.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Mary
Skrev om Örtagården

Jag har käkat här två gånger. Den första gången tyckte jag att det var sådär medan jag den andra gången var nöjdare. Anledningen stavas "spenatlasagne". Buffén är inte den samma varje gång utan ändras. Trots det stora utbudet av varmrätter, sushi, sallad osv så är det tyvärr få rätter som är riktigt goda. En annan sak som skulle kunna bli bättre är märkningen av mat. I vissa fall saknas den. Och t ex rabarberspajen (mycket god!) står på ett ställe medan vaniljsåsen står på ett annat (pga att den är kyld), vilket innebär...

Christian A
Skrev om Örtagården

Var där en lördag och åt deras helgbuffé och kan inte påstå att jag var speciellt imponerad. Det var väldigt många olika rätter att välja på, priset var inte högt (125kr) och det var gott om sittplatser. Så det var ett par positiva punkter. Dock skulle jag inte äta där igen eftersom de negativa punkterna övervägde de positiva. Många av rätterna var nästintill kalla och inte speciellt goda. Ett exempel var den vegetariska lasangen (något som brukar vara riktigt gott och inte speciellt svårt att göra) men här var den...

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Stephanie N
Skrev om Örtagården

Jättegod mat med många vegetariska alternativ och gott bröd! Trevligt ställe med stor buffé. Centralt beläget på Nybrogatan och absolut värt ett besök! Inte varit där på ett bra tag dock, ett måste nästa gång i Stockholm.