Örtagården

Nybrogatan 31, 114 39 Stockholm — Visa karta

I Örtagårdens husmanskostbuffé serveras alltid 100% svenskt nötkött. Husmanskostbuffén serveras mån - fre kl. 10.30 - 16.00 och kostar 85:-
Örtagårdens vegetariska lunchbuffé serveras mån - fre kl. 10.30 - 16.00 och kostar 85:-
Tavastgatan 22, 11824, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Ulf H:
Kanongod mat och jättetrevligt bemötande av all personal.

Restauranger nära Örtagården:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Jenny R:
Det var en jättebra upplevelse! Åt trerätters middag. Allt var jättegott, och bemötandet var jättebra!

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Jasmine S:
Väldigt trevlig och vacker miljö hos Kung Carls Bakficka! Väldigt proffsigt bemötande av både reception och restaurangpersonal.

Regeringsgatan 70, Stockholm
Marie-Louise S:
Fantastisk mat och dryck. Trevlig personal och bra atmosfär

Valhallavägen 147, STOCKHOLM
Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för al... Läs mer ›
Marianne V:
har redan svarat en gång. allt var bra .saknade bara den gamla kycklingrätten med sin goda sås och grönsker.

Läs vad 6 kunder tycker om Örtagården

• Karolina N
    Karolina N skrev om Örtagården
    Dyr och maklös mat..............
  • D
    D skrev om Örtagården
    Förr var denna restaurang riktigt bra och väl värt flera besök. Nu har de höjt priserna samtidigt som maten och servicen blivit betydligt sämre. Förra gången jag var där serverades färdiglagade köttbullar med torrt ris för 145 kr. Sen dess har jag aldrig satt min fot där igen.
  • Robert
    Robert skrev om Örtagården
    Bra ställen för vegetarianer och rätt mycket "mormors vardagsrumsstämning". Buffén är som hos de flesta liknande restaurangerna lite varierande i kvalitet men ofta helt ok. Ett ställe dit du tar dina föräldrar som är på besök i Stockholm.
  • Mary
    Mary skrev om Örtagården
    Jag har käkat här två gånger. Den första gången tyckte jag att det var sådär medan jag den andra gången var nöjdare. Anledningen stavas "spenatlasagne". Buffén är inte den samma varje gång utan ändras. Trots det stora utbudet av varmrätter, sushi, sallad osv så är det tyvärr få rätter som är riktigt goda. En annan sak som skulle kunna bli bättre är märkningen av mat. I vissa fall saknas den. Och t ex rabarberspajen (mycket god!) står på ett ställe medan vaniljsåsen står på ett annat (pga att den är kyld), vilket innebär att man heller inte riktigt hittar alla saker. Bättre kvalitet på maten, mer ordning på rätterna så blir det ännu bättre.
  • Christian A
    Christian A skrev om Örtagården
    Var där en lördag och åt deras helgbuffé och kan inte påstå att jag var speciellt imponerad.

Det var väldigt många olika rätter att välja på, priset var inte högt (125kr) och det var gott om sittplatser. Så det var ett par positiva punkter.

Dock skulle jag inte äta där igen eftersom de negativa punkterna övervägde de positiva. Många av rätterna var nästintill kalla och inte speciellt goda. Ett exempel var den vegetariska lasangen (något som brukar vara riktigt gott och inte speciellt svårt att göra) men här var den i princip oätlig.

Konceptet buffé, ät vad du vill och betala när du går skulle absolut kunna gå hem men då får kvalitén på maten höjas rejält (bättre med något färre rätter men väl tillagade och med rätt temperatur), inredningen höjas ett par steg och personalen bli trevligare (de var inte direkt otrevliga, de bara var).
  • Stephanie N
    Stephanie N skrev om Örtagården
    Jättegod mat med många vegetariska alternativ och gott bröd! Trevligt ställe med stor buffé. Centralt beläget på Nybrogatan och absolut värt ett besök! Inte varit där på ett bra tag dock, ett måste nästa gång i Stockholm.

Nybrogatan 31, 114 39 Stockholm