Oyster Bar

Storgatan 20, 114 55 Stockholm — Visa karta

Timmermansgatan 35, 11855, STOCKHOLM
Timmermans 1857
Solveig F:
Det är en restaurang, maten var god servicen bra. Och priserna Humana Jag rekommenderar stället till mina vänner

Restauranger nära Oyster Bar:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Anna-Carin H:
Superbra service,bra mat,humana priser, en resturang vi definitivt återkommer till!

Valhallavägen 147, STOCKHOLM
Välkommen till en flexibel kvarterskrog med prestigelös service och något för al... Läs mer ›
Jennie O:
Riktigt bra mat, fantastisk inredning och toppenservice - full pott, precis som på övriga Bockholmen-krogar :)

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Ingvar H:
oväntat bra service både i bar och matdelen.

Regeringsgatan 70, Stockholm
Linda M:
Mycket god mat och mycket trevlig personal!

Läs vad 2 kunder tycker om Oyster Bar

• Yanto E
    Yanto E skrev om Oyster Bar
    Dålig dag?!?

Sammanfattningsvis så finns INGENTING här som du inte kan få mycket bättre bara 10min promenad bort!

Jag tänker framförallt på det viktigaste upplevelserna i ett restaurangbesök: Pris, service, mat och lokal.

Spontant brukar jag ha överseende med någon eller några av dessa kriterier om någon annan väger upp för dessa.

I detta fall överraskas jag gång på gång över den extremt låga kvalité de håller på samtliga punkter.

Jag vet inte var jag ska börja så jag tar det i kronologisk ordning:

1. Man möts av en stark klorindoft när man kommer in genom dörren. Kanske inte det bästa tecknet om man har som plan att äta skaldjur.

2. Stället är tomt. Det tar ändå 5min att få komma till bordet.

3. När vi beställer vin från vinlistan så häller de upp vinet, utan provsmak, I KÖKET!!!

4. Moule et frites innehåller på detta ställe extremt stora mängder grädde. Så pass mkt att man undrar om det var gräddsoppa med musslor man beställt?

5. Skaldjusrplateaun är helt ok. Den innehåller vad den lovar men det känns fortfarande som om ngt fattas, kanske för att man ätit detta på restaurang förut och då betalat 300kr mindre för det. Ingen tillstymelse till att försöka bjuda på ngt spektakulärt.

6. En halvpackad kypare som ska glida runt och vara småcharmig funkar kanske om lokalen är full med folk i detta fall kändes det nästan som om man blir överfallen. Dessutom tog han sig friheten att ändra bordsgrannens beställning till vad han ansåg vara en bättre meny. "trevligt, bjöd han på det då?!?"

7. När vi sedan vill gå verkar vi hamna mitt i ett servitörsbyte och får vänta i 15min på att de ska ta vår betalning.
    -------------------------------------
    Jag rekommenderar er att gå hit OM ni:

- gillar att betala mycket för något du kan få billigare, smakrikare och vackrare presenterat, bara något kvarter bort.
    - gillar att det luktar simhall
    - gillar att titta på en riktigt låg kvalité av IKEA mix-mashad inredning
    - gillar att era skaldjur kommer in på ljumna vita akvariestenar istället för is.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Oyster Bar
    Bra bemötande, personalen kändes vinkunnig och bra. Mysigt ställe för en dejt på tu mand hand. Skaldjursplatån var välfylld med godsaker från havet.

Storgatan 20, 114 55 Stockholm