Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kristineberg Piren Restaurang och Bar

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, 112 52 Stockholm — Visa karta

Vår ambition på Piren är att skapa en trevlig och gemytlig stämning med kvarterskrogkänsla. Vi är grannen som du alltid är välkommen hos.

Vårt motto och våra ledord är att vi lagar den mat som vi själva älskar att äta. Bättre än så blir det faktiskt inte. När du äter hos oss kan du förvänta dig att få mat tillagad på råvaror av hög kvalitet, få ta del av fina primörer och prova på goda drycker. Vi välkomnar matgäster i alla åldrar och har en meny även för de yngre besökarna.

Lunch, middag eller á la carte - när du än vill äta är du varmt välkommen till oss. Ring oss eller boka online, vi har öppet varje dag i veckan!
Mån: 11:00-21:00
Tis-Tor: 11:00-22:00
Fre: 11:00-23:30
Lör: 12:00-23:30
Sön: 12:00-21:00

Läs vad 339 kunder tycker om Piren Restaurang och Bar

• Isabella B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jag åt lunch med en vän. Det var änge sedan vi åt på Piren eftersom vi inte alltid är så nöjda men vi hade beslutat oss för att ge restaurangen en ny chans. Vi åt färsbiff med gräddsås och potatismos och det var mycket gott men alldeles för små portioner. Man blev inte mätt. Vi åt också dessert, crème brulée och varma hjortron med vaniljglass, och det var också gott men dyrt med tanke på hur lite man får. Vi noterade (igen) att personalen var ny och vår servitris påpekade redan när vi satte oss (klockan 11.15) att mycket folk var att vänta vilket inte fick oss att känna oss välkomna. Snart kom ett par kvinnor och satte sig vid bordet intill som dock satt ihop med vårt så vi särade på dem så att vi inte behövde sitta så nära varandra. Det tycker jag att personalen kunde tänkt på och gjort. Två saker som jag är kritisk mot är att Piren inte tar Rikskortet (före etta rikskuponger) och att de bara har smaksatt te (alltså inte svart "normalt" te såsom English breakfast eller Liptons gula). Jag dricker inte kaffe men jag tror inte att kaffedrickarna skulle uppskatta om det bara fanns smaksatt kaffesorter av typen amaretto.
    Sammanfattning: God mat men för lite. Lite småsur service. Läs mer
  • Nina J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Lunch
    Ok bemötande men relativt nonchalant och ointresserad personal. Bra mat och snabb service Läs mer
  • Martin G skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jag köpte affärslunchen. Jag och alla mina kollegor var mycket nöjda med maten. Mycket gott. Var rädd om kocken :) Vi blev bra bemött av företagen. De var serviceinriktade. Härlig lokal och miljö. Var härligt att komma in i värmen i lokalen efter en kylig promenad. Läs mer
  • Roine L skrev om Piren Restaurang och Bar
    Företagslunch 10 Pers.
    Lätt att boka. Trevlig personal.
    God mat.Samtliga i sällskapet var nöjda.
    Vi har varit här förr och kommer gärna igen 😃 Läs mer
  • Line C skrev om Piren Restaurang och Bar
    A la carte middag. Bra service og god mat. To timer pr booking er fort kort tid. Läs mer
  • Ellen S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mkt god lunch och fin miljö. Trevlig inredning. Läs mer
  • Ingela S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Middag på kvällen. Personal snabb att uppfatta våra önskemål och visade det under hela måltiden. Bra service! Och god mat! Läs mer
  • Inger A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi fick en vällagad, god och trevlig måltid. De som tog emot och serverade oss var vänliga, glada och uppmärksamma och utsikten från restaurangen är fantastisk i solnedgången, sammantaget är vi mycket nöjda. Läs mer
  • Ellionor T skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vacker miljö. God mat. Trevlig personal. Läs mer
  • Ulf B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Lunch
    Trevlig personal
    God mat Läs mer
  • Malin G skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jättegod mat och bra service. Bra valmöjligheter och trevlig miljö. Läs mer
  • Roberto R skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket god mat, fantastisk utsikt på vattnet, bra service. Läs mer
  • Carl Johan N skrev om Piren Restaurang och Bar
    Aperol sprits. Jag undrar bara om den innehöll ngn mousserande vin. Kändes bara som soda och aperol.
    Fisksoppa som var helt ok. Inget som man minns så länge dock.
    Skulle önska mig en mer spännande meny.
    Jag vill på restaurang äta mat som jag inte självklart gör hemma och nu har svenskar blivit ganska duktiga matlagare....
    Krogen har fint läge men varför dämpar ni ljuset ca kl21. Svårt att förstå. Läs mer
  • John E
    John E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Personalen trevliga, men borde klä sig lite mer propert. Jeansskjorta och gymnastikskor passar inte på en annars fin restaurang Läs mer
  • Marie J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi var 4 vuxna (plus bebis) som fick en fin upplevelse!
    Fint bord, trevligt bemötande och fantastisk mat! Läs mer
  • Sahra F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Maten var en besvikelse. Jag åt oxfilén, en småseg fantasilös klump kött på en tallrik med överfritterade strips och en sur stingslig sås till. Vet inte vad såsen skulle föreställa men den var inte god, passade inte till matsen och kändes industriproducerad och äcklig.
    Vi fick bord, vi fick dryck, vi fick mat. Punkt. Ingen upplevelse. Tur att jag hade trevlig sällskap! Läs mer
  • Cecilia H skrev om Piren Restaurang och Bar
    God lunch och bra med plats för barnvagn Läs mer
  • Johannes P skrev om Piren Restaurang och Bar
    Råbiffen var superb! Bra och trevligt bemötande också. Läs mer
  • Maria skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket god mat och dryck, trevlig personal, mysig stämning. Ett ställe för alla, hög klass och avslappnad atmosfär. Mycket välkomnande när man har barn med sig och vacker utsikt. Läs mer
  • Anna M skrev om Piren Restaurang och Bar
    Maten bra, servicen dålig. Otrevlig servitris som fick mitt sällskap att tappa humöret. Läs mer
  • Cecilia S skrev om Piren Restaurang och Bar
    lgfdknsöäzjgäwapmbäfdlkg<jä2qapwkjgqamv<la Läs mer
  • Rikard W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vällagad mat i en trevlig miljö Läs mer
  • Lena H skrev om Piren Restaurang och Bar
    God mat oc h trevligt bemötande men ganska långsam servering och lite dåligt fokus på oss som gäster. Vi fick vänta en del. Det var ändå inte jättemycket folk. Läs mer
  • Anneli S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra personal och service! Otroligt bra mat, tonfisken var grym! Läs mer
  • Annie F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Middag, personalen var tillmötesgående och ändrade efter våra önskemål Läs mer
  • Marie K skrev om Piren Restaurang och Bar
    Fantastiskt läge! När vi var där så var det inte väder för att sitta utomhus men även inifrån restaurangen så ser man vattnet. Vi var ett större sällskap om 13 personer och hade förbeställt maten. Allt flöt på smidigt, maten höll mycket god kvalitet och servicen var trevlig och kunnig.
    Det enda tråkiga var att vi inte hade uppmärksammat att de stängde så tidigt som kl 22.00 Läs mer
  • Mikael A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Middag. God mat och snabb service. Mycket trevligt. Läs mer
  • Jeanette A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Proffsiga och supertrevliga servitriser!!!
    Och maten som vanligt i toppklass. Läs mer
  • Anton W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Åt lunch.
    Bra mat men dålig service Läs mer
  • Per Axel L skrev om Piren Restaurang och Bar
    Åt en Entrecote, god mat och bra service, precis som man förväntar sig! Läs mer
  • Anna L skrev om Piren Restaurang och Bar
    Väldigt god mat. Serveringspersonalen kunde överlag ha haft ett större engagemang, saknade lite yrkesstolthet. Annars felfri service och välsmakande mat. Läs mer
  • Peter J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra mat och trevlig personal. Kommer gärna tillbaka Läs mer
  • Lena N skrev om Piren Restaurang och Bar
    Åt en god lunch med trevligt bemötande av personalen. Kommer snart tillbaka. Läs mer
  • Greta H skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra mat, rejäla portioner. På tok för höga priser. Läs mer
  • Ingrid W skrev om Piren Restaurang och Bar
    God mat och trevlig serveringspersonal Läs mer
  • Yvonne V skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi var ett sällskap som åt middag. Vi fick mycket bra bemötande av personalen och maten var fantastiskt god!

Vi kommer rekommendera restaurangen till andra. Läs mer
  • Lena G skrev om Piren Restaurang och Bar
    God service, fint läge o mycket god mat Läs mer
  • Sonja F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal.
    Vällagad mat.
    Fin utsikt. Läs mer
  • Anna I skrev om Piren Restaurang och Bar
    Supergott och trevligt! Vi var ett middagssällskap på 5 stycken och alla åt olika. Alla var extremt nöjda med maten.
    Bra service och skön infravärme på uteserveringen.
    Fint läge precis vid vattnet.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jan W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Proffsigt bemötande från matbeställning till nota Läs mer
  • Åsa W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig restaurang, bra bemötande och service och fantastiskt god mat och dryck. Läs mer
  • Claudia K skrev om Piren Restaurang och Bar
    Det var lite för hög musik för min smak och maten för salt. Men annars var det en väldigt trevlig och bra upplevse. Läs mer
  • Kristian M skrev om Piren Restaurang och Bar
    Riktigt god och ambitiöst lagad mat i skön miljö, närheten till vattnet är toppen! Läs mer
  • Liz B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Fantastisk god mat och bra service, Vi åt skagenröra och rökta räkor sedan tonfisk, moule och gnochi, sen avslutade vi med citronsorbet, allt var så gott, snyggt och lagat med kärlek.
    Sen att Piren har stans bästa utsikt o läge minskar inte mysfaktorn :-) Läs mer
  • Laila A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Tycker att servitrisen var oerhört nonchalant och nästintill otrevlig kyparen var väldigt trevlig en ljus kille med brytning
    Prisklassen lite för hög på maten kontra kvalite stället är dock supermysigt toaletten hade behövt ses över vid 19.30 var den i behov av uppfräschning och tömning av papper
    Vi var fyra som åt löjrom 275 kr och drack vitt vin till det Läs mer
  • Peter L skrev om Piren Restaurang och Bar
    Alltid bra mat och fantastisk miljö. Ibland svårt att veta vem som är personal ibland då de har helt vanliga kläder. Åt fiskgryta som var bra men nästan löjligt dyr. Läs mer
  • Mickel S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jättebra bemötande av hovmästare och personalen men dessvärre blev den senaste upplevelsen ingen hit. Hittade först ett hårstrå i såsen till entrecoten som med största sannolikhet var ett näshår. När jag bad kyparen om en ny sås låg det 2 st näshår till. De var professionella nog att erbjuda oss på desserten men hygienfaktorn får ändå ses som låg när detta sker 2 ggr på en och samma kväll. Läs mer
  • Camilla E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Fantastisk mat och bra service i avkopplande miljö ! Läs mer
  • Kajsa J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jättegod spännande mat med fina råvaror och supertrevlig personal! Läs mer
  • Frida K skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jättegod mat och fantastiskt ställe! Dock väldigt oengagerad och sval servitris! :/ Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

4.2 i betyg av 2005 omdömen