Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kristineberg Piren Restaurang och Bar

Piren Restaurang och Bar

Kristinebergsstrand 2, 112 52 Stockholm — Visa karta

Boka bord Vi bekräftar snarast via SMS
Vår ambition på Piren är att skapa en trevlig och gemytlig stämning med kvarterskrogkänsla. Vi är grannen som du alltid är välkommen hos.

Vårt motto och våra ledord är att vi lagar den mat som vi själva älskar att äta. Bättre än så blir det faktiskt inte. När du äter hos oss kan du förvänta dig att få mat tillagad på råvaror av hög kvalitet, få ta del av fina primörer och prova på goda drycker. Vi välkomnar matgäster i alla åldrar och har en meny även för de yngre besökarna.

Lunch, middag eller á la carte - när du än vill äta är du varmt välkommen till oss. Ring oss eller boka online, vi har öppet varje dag i veckan!
Öppet just nu
Sön: 12:00-21:00

Läs vad 63 kunder tycker om Piren Restaurang och Bar

• Jaan K
    Jaan K skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevligt personal med mycket god mat och trevlig atmosfär vid vattnet. Kommer gärna tillbaka
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra mat och trevlig personal. Trevlig miljö.
  • Emelie T
    Emelie T skrev om Piren Restaurang och Bar
    allt var bra. Mysig miljö, brs mat och fin service.
  • Anne-Helen B
    Anne-Helen B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Tråkigt att vår servetris hade en dålig dag.
    Inte så trevlig.
    Härligt och bra läge.
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal, mysig restaurang och stort utbud av goda, fina rätter
  • My N
    My N skrev om Piren Restaurang och Bar
    Fint läge, bra service, god mat, rättvisa priser och mysig lokal!
  • Peter S
    Peter S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra service
    God mat
    Ok pris
    Tack Tack
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket god huvudrätt! Efterrätten var nästan lika god. Kommer garanterat gå dit igen. Kan inte ligga mkt finare än så.
  • Anna Cecilia W
    Anna Cecilia W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Maten var bra på alla sätt, men servicen var undermålig. Tråkig attityd hos servitrisen samt dålig uppmärksamhet. När vi ätit klart fick vi sitta med tomma tallrikar. Till sist tröttnade vi och bad om notan. Vi fick även in en pepsi utan kolsyra, även om det är en bagatell.
  • Carin S
    Carin S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig och god arbetslunch i fin miljö med tillmötesgående personal.
  • Anna D
    Anna D skrev om Piren Restaurang och Bar
    The restaurant is nice, but the food is really basic.. beef dishes are better than the fish dishes. Fish was missing all the spices, including the salt and the vegetables were burned.
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Fint mottagande, god service och god mat. Som vanligt. :)
  • Micke J
    Micke J skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket trevligt bemötande och jätte god mat.
    Perfekt affärslunch.
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi var ett sällskap på 12 personer som förbeställt maten. Allt fungerade mycket bra och jag har inget annat att tillägga. Trevligt och smakade bra!
  • Jonna B
    Jonna B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevligt besok, jag saknade Moules frites pa menyn!
  • Anna O
    Anna O skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trodde att det skulle finnas brunch-alternativ då det fanns med på menyn som kategori. Men det visade sig att brunch och lunch menyerna var samma.
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig service, vänlig och hjälpsam personal, fantastisk mat. Toppbetyg!
  • Sylvia T
    Sylvia T skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jättefin matupplevelse, trevlig personal och toppengod mat. Det glutenfria brödet är supergott!
  • Ann F
    Ann F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal och enormt god mat.
  • Carl F
    Carl F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket god mat och trevlig bemötande! Fint läge vid vattnet.
  • Liselotte A
    Liselotte A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycke bra mat och trevlig service. Lite svårt att få betala men annars väldigt bra.
  • Carola W
    Carola W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Hej
    Det var trevligt och gott. Tycker det var konstigt att de valt att inte ha ett vegetariskt alternativ i lunchpaketet, det känns rimligt och naturligt tycker jag. När jag frågade om det fick jag svaret: Det är ju ett val personerna gör, det är ingen allergi.
    Konstig inställning tycker jag!
    2017-10-30 Katarina F svarar Carola W
    Hej Carola
    Som dagens lunch har vi alltid en fisk samt en kötträtt. Önskar man äta något annat då har vi en härlig a la carte-lunchmeny med massa alternativ, även vegetarisk.
    Mvh.Kattis
  • Fredric S
    Fredric S skrev om Piren Restaurang och Bar
    God mat, bra bemötande och service.
  • Mildred S
    Mildred S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket trevlig personal, väldigt god mat och mysig miljö.
  • Karin H
    Karin H skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal, härlig miljö/känsla i restaurangen, god mat
  • Johan F
    Johan F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Lunchen i fredags för 12 personer blev till sist mycket lyckad och god men om ni vill förbättra er vill jag ger er följande råd:

Var inte så stelbenta med bokningskrav via mail. Jag mailade 3 gånger utan att få svar (kan kanske bero på min mail) men när jag då kommer till restauranten personligen tycker man att det vore naturligt att kunna boka där. Men ack nej, du har förmodligen använt fel mail. Gå hem och försök igen! Samma resultat och till sist fick jag den stora förmånen att kunna boka vid nästa personliga besök:-)

Öka er tillgänglighet via telefon. Med tanke på tidigare mailerfarenhet ville jag telefonledes avboka några platser i fredags morse. Enligt hemsidan svarar ni säkrast mellan 9.30 och 11. Trots ca 5 påringningar blev det inget svar. Ny promenad till restauranten....

God mat och trevligt läge gjorde att jag inte gav upp, men håller ni inte med om att er service kanske kan förbättras? Har hört liknande omdömen från andra personer.

/Johan

28 okt. 2017 kl. 08:58 skrev Piren Bar & Restaurang <noreply@waiteraid.com>:

Kära gäst!
    Vi är jätte glada att ni ville besöka oss och hoppas ni var nöjda med er upplevelse.
    Hoppas vi ses snart igen!
    Mvh: Piren
  • Annika A
    Annika A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Hög och konskekvent nivå på maten. Lysande lokal på vattnet och utmärkt service.
  • Louise E
    Louise E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Jag har ofta varit gäst på Piren ända sedan restaurangen öppnades och har hittills aldrig blivit besviken. Alltid god och vällagad mat, trevlig och proffsig personal och dessutom en oslagbar sjöiutsikt! Kan varmt rekommendera ett besök!

Louise Ehrenblad
  • Anders D
    Anders D skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bemötande utan anmärkning men inget "extra".
    Lokaler och lokalisation utmärkta.
    Maten godkänd men dessvärre ej prisvärd.
  • Sofis P
    Sofis P skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig och serviceminded personal, bra mat och härlig stämning! Jag och min man är stammisar fast vi flyttat från området :)
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Piren Restaurang och Bar
    Allt var helt okej, men kändes inte prisvärt.
  • Erika B
    Erika B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Lunch.
    Bra kommunikation före och efter - lätt att boka.
    Mycket god mat.
    Kanske inte den vänligaste, mest förekommande servicen men helt OK.

Dock luktar man alltid mycket os när man går från er vilket är synd - dags att se över ventilationen?
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Piren Restaurang och Bar
    Snyggt, trevligt, bra mat, bra service. Bara den kalla pommesen som drar ner betyget ett snäpp.
  • Helen R
    Helen R skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi var ett större sällskap som bokade mat i förväg. All bokning fungerade jättebra.
    Trevlig miljö, trevlig/kunnig personal och god mat.
  • Marcela F
    Marcela F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal, god mat och trevlig miljö.

Har blivit magsjuk vid ett tillfälle efter att ha ätit musslor på Piren och blev väl bemött av personalen via mail samt presentkort.

Rekommenderar varmt Piren till anhöriga och vänner
  • Mohammed O
    Mohammed O skrev om Piren Restaurang och Bar
    Väldigt gott o trevligt bemötande.
    Ljuset var dock lite svagt så det var svårt att läsa menyn.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mkt god mat och trevligt bemötande. Harlyft sig igen efter en liten svacka.
  • Lennart B
    Lennart B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Bra mat i trevlig miljö och fantastiskt läge och med utmärkt bemötande
  • Monica F
    Monica F skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevlig personal
    Mycket god mat
    Trevlig location

Toppen helt enkelt!
  • Anne I
    Anne I skrev om Piren Restaurang och Bar
    Supergod affärslunch i trevlig miljo och personal. Rekommenderas!!!
  • Birgit B
    Birgit B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Mycket bra bemötande. God mat och han som servade oss var fantastisk. Högsta betyg.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Piren Restaurang och Bar
    Supertrevlig servitör! God mat och fantastiskt mysig restaurang. Märktes att det inte varnotdinarie kock då dom glömde lite tillbehör och ingredienser, men vi kommer tillbaka i alla fall.
  • HL L
    HL L skrev om Piren Restaurang och Bar
    Det är mycket god mat, trevlig lokal, utmärkt service. kanno ställe !
  • Lars H
    Lars H skrev om Piren Restaurang och Bar
    Det blev just precis sådär som ni är på Piren bar är så bra på. Värdskap på topp med mycket vällagad mat. Så säkert, så elegant. Tack!

Med vänlig hälsning, Lars
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi bor i Hornsberg och Piren ansver vi vara den bästa restaurangen i närheten.
    Mysig stämning och bra personal.
  • Anja P
    Anja P skrev om Piren Restaurang och Bar
    Hej, vi besöker Piren både vardag och helg. På vardagar upplever vi servicen som professionell och mkt god. Vi tog med familjen på en lunch en helgdag och uppfattade en stor skillnad i service. Personalen var inte speciellt trevlig och tillmötesgående och verkade inte särskilt intresserade av att hjälpa oss.

Vi hade en person som var 87 år med samt en person på 71 år med som båda har svårt att stå och gå och eftersom vi var 8 minuter tidiga så bad vi att få stå innanför dörren så att de kunde vila sig lite. Det fick vi inte, utan de fick stå utanför och vänta.
  • Lena B
    Lena B skrev om Piren Restaurang och Bar
    Ett ovanligt trevligt restaurangbesök i mysig och avslappnad miljö, väldigt god mat och mycket bra service.
  • Peter E
    Peter E skrev om Piren Restaurang och Bar
    Vi är supernöjda med vårt besök. Flyttade oss till ett jättemysigt bord då de hörde vi skulle fira en som fyllde år. Alla av oss var jättenöjda med alla beställda rätter. Samtliga tre rätter höll mycket hög kvalitet. Kan starkt rekommenderas.
  • Ulrika P
    Ulrika P skrev om Piren Restaurang och Bar
    Trevligt miljö och vällagad mat som alltid.//Ulrika
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Piren Restaurang och Bar
    Hej,
    Vi firade min mammas 92 års dag och blev väl bemötta. Vi bad om att ljudet på bakgrundsmusiken skulle dras ned så att mamma skulle höra vad vi sa, men det blev väl lite si och så med det. Klockan var 16 och fram till 18 var det nästan bara vi och någon annan enstaka gäst (tror att det var 2 gäster vid 2 bord) och vi var 6 personer i vårt sällskap. Som sagt klockan 16 en måndag tycker jag att bakgrundsmusiken kunde ha stängts av helt, den lilla stund vi var där.
    I övrigt bra mat och bra bemötande, stora portioner.
    Hej igen.

Kristinebergsstrand 2, 112 52 Stockholm