PortoCervo

Timmermansgatan 38, 117 26 Stockholm — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om PortoCervo

• Josefine G
    Josefine G skrev om PortoCervo
    Lokalen är häftig, ja till och med ganska vacker. Tyvärr är ljudnivån nästan öronbedövande och vi får skrika för att höra varandra. Servitörerna är snyggt klädda (kul med krogar som kör annat än svart och vitt).

Toaletterna är nästan konstverk. Stora ord, men är så innerligt trött på äckliga sunkiga toaletter. På Porto Cervo är det allt annat än äckligt och sunkigt. Ett stort plus för de små frottéhanddukarna!

Servicen är trevlig även om den har lite skiftande tempo. Varmrätten kom otroligt fort medan vi fick vänta en bra stund på desserten. Orimligt länge satt vi också med tomma glas, fast vi beställt nytt (ca 15 minuter).

Alla blir serverade tre olika brödbitar, allt bakat på plats: focaccia, italiensk baguette och knäckebröd. Till detta serverades förstås olivolja. Alla får även en liten gratis smakbit från köket. Ett mycket läskigt koncept, tycker jag, hur vågar man ge bort något som folk kan vara allergiska mot? Och jobbigt för gästen också, allt för ofta är det något man (läs: jag) inte äter. Men detta var urgott! (En liten boll med friterad getost tillsammans med lite aprikosmarmelad).

Precis som allt annat på Cervo; allt var urgott. Risotton var gudomlig. Helt klart den bästa risotto jag smakat, och ändå har jag både en sambo som är fena på risottolagning och har ätit mig igenom “hela” Milanos risottoutbud. Sällskapet tyckte att hennes anka, med alla tillbehör, var lika gott det. Det var fantastiska ostar, tre stycken med olika “såser” till alla. Och chokladvariationen var to die for.

Det enda problemet med maten var portionsstorlekarna. Jag uppskattar att det var ca två dl risotto totalt. Det var hela rätten (178 kr). Ankan var också mycket liten (288 kr). Samma sak med desserterna: de tre ostarna var i fingerstorlek (tänk ett pekfinger/ostbit) (128 kr) och chokladvariationen var lika lite det (118 kr).

Sammanfattning:
    Underbar mat, faktiskt underbar. Härlig miljö, trevlig personal. Lite minus för ljudnivån. Och så var det då det här med portionsstorlekarna. Är man beredd på det kanske det är värt det, men min sambo skulle tex ha blivit urförbannad och gått därifrån jättearg. Och hungrig. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Anna H
    Anna H skrev om PortoCervo
    På gränsen till 2:a i betyg. Lite tråkigt, lite smaklöst, för mycket salt i maten genomgående. Vinpaket där det första vinet var riktigt gott, de andra bara ok. Inte prisvärt. Inte särskilt trevlig service heller. Läs mer
  • Ingemar B
    Ingemar B skrev om PortoCervo
    Dyrt ställe i absolut toppklass. Var där med min flickvän och åt deras avsmakningsmeny. Tung nota, men värt varenda krona. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Robertas R Robertas R tycker: