Prinsen

Prinsen

Ring 08-611 13 31 www.restaurangprinsen.se
3.3

Vår publik har alltid, som än i dag befolkats av kulturarbetare, konstnärer, kreatörer, media, affärsfolk och en salig blandning av personligheter. Miljön är antik från 1800-talet, väl insutten och ingjuter ett socialt lugn utan musik.

13 omdömen om Prinsen

Fredrik P
Skrev om Prinsen

Har ätit på Prinsen i ca 5 års tid runt 2009-2010 var sevicen fantastisk och biffrydbergen var helt magisk. Men sedan hade de en period då maten tappade totalt och besöken blev allt färre. Hittade tillbaka till prisen nu i sommras och kvaliten är tillbaka till sin storhetstid. Rekomenderas varmt

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8061 omdömen 4.3 av 8061 omdömen

juah t
Skrev om Prinsen

Besökte Prinsen för två månader sedan, en resaurant som jag trodde var en turistfälla likt ställen i gammla stan. Men ikke, beställde en kalvlever som jag måste ranka som den bästa jag ätit i mitt långa liv sedan Tore Wretmans tid på Riche. Mvh. Juah

Erik
Skrev om Prinsen

Jag har åtskilliga gånger varit och ätit på Restaurang Prinsen. Det jag uppskattade hos Prinsen var att för några år sedan få utsökt mat, oklanderlig klassisk service samt en känsla för finess. De senaste gångerna har dock Prinsen levererat betydligt sämre. För att ta några konkreta exempel så kan det nämnas att maten upprepade gånger kom först efter närmare en timmes väntan. Jag kan förstå att köket kan ha mycket att göra men tycker ändå att någon från servisen kan uppdatera om läget i köket eller kanske rent av upplysa...

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Pavel M
Skrev om Prinsen

Håller med om att den här restaurangen är helt värdelös. Man fick vänta på vatten till lång efter att vinet serverades och det brukar ju egentligen hällas på först. Tillbehör till maten fick frågas efter då den inte inkom automatiskt, beställde man kaffe med mjölk till behövde man fråga efter mjölken 2 ggr tills man fick den och då skulle större delen av sällskapet ha mjölk. Uruselt som sagt! Inte värt en enda krona jag spenderade där igår!

Peter
Skrev om Prinsen

Vad har hänt med klassiska Prinsen...?? Var på besök igår. Nej..Nej..Nej....Dålig servering, (verkar vara dåliga vibbar bland personalen), smutsigt bord att sitta vid, klassikern Biff Rydberg var fet och en lök och potatis som jag inte har setts sedan jag åt på vägkrogen i Mjölby senast!! Sorry, tänker inte återvända.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Michal M
Skrev om Prinsen

Kockarna kan ju sin sak, men rest chefen kanske borde fundera vad han gör. Personalomsättningen är ju värre än värst. Skulle vra trevligt med något bekant ansikte. Ryktet går att servisen behandlas skit...tråkigt på bra restaurang

Johan J
Skrev om Prinsen

En klassiker i Stockholm!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Mats A
Skrev om Prinsen

Eh, jag brukar aldrig sätta en "etta" annat om det är något helt extremt dåligt. Men nu betyder tydligen en tvåa "godkänt" och det var Prinsen definitivt inte denna sommardag i juli. Har varit där tidigare så jag vet att deras Biff Rydberg kan vara suverän med kött som smälter i munnen. Glada i hågen begav vi oss dit. Satt nästan ensamma på uteserveringen, varmt och inte mycket människor ute. Men så beställer vi i alla fall och in kommer öl och vin, det förra hälls upp i ett smutsigt glas, påpekas, kommer tillbaka, avsköljt,...

Agnetha L gillar detta
Emma K
Skrev om Prinsen

Instämmer kring biffen, nu när det är utesäsong är deras uteservering ett hett tips också, framförallt kvällstid. Avsides mitt i smeten kan man sitta och njuta av stadatmosfären. Deras Crème brûlé var fenomenal, mycket yta på det kanderade sockret, perfekt krämighet och riktig vanilj i botten. Perfekt.

Johan C gillar detta
Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Stefan A
Skrev om Prinsen

Suveränt ställe! Prova biff Rydberg, du kommer att tacka mig.

Lena C
Skrev om Prinsen

Det här är en klassisk restaurang med stil som har sina stamgäster som behandlas med respekt, ödmjukhet och otroligt varm service, vilket också utlovas på hemsidan. Maten är utmärkt och miljön för en tillbaka till vad jag kan tänka mig att Stockholm till vissa delar var på tidigt 1900-tal. De tar gärna kappan/rocken vid entren och det ger alltid en liten extra känsla när man får hjälp med att sätta på sig den när det är dags att lämna, vilket bidrar till att man gärna "tippar" lite extra också. Stämningen på restaurangen är oerhört trevlig och kan varmt rekommenderas.

Malou G gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Melina G
Skrev om Prinsen

En helt underbar resturangupplevelse får man här! Allting är så bra, från den fantastiska atmosfären och den breda menyn till den högklassiga personalen som samtidigt är väldigt charmig. För att inte tala om maten som är oslagbar! Prinsen är ett ställe som jag varmt kan rekomendera som ger en en resturangupplevelse som man sent kommer att glömma.

Malou G
Skrev om Prinsen

En fantastisk restaurang med extremt hög service, som ändå lyckas nå den hårfina känslan av personlighet och inte den stelhet som många fina restauranger dessvärre finner. Menyer utformade som en gammaldags tidning, med dels klassisk, svensk husman samt fisk- och kötträtter med tydlig fransk touch gör att man lätt får beslutångest... Med dess charmiga lokaler och underbara personal samt god mat gör att kvällen inte går att misslyckas!

Melina G gillar detta