Prinsen

Mäster Samuelsgatan 4, 111 44 Stockholm — Visa karta

Vår publik har alltid, som än i dag befolkats av kulturarbetare, konstnärer, kreatörer, media, affärsfolk och en salig blandning av personligheter. Miljön är antik från 1800-talet, väl insutten och ingjuter ett socialt lugn utan musik.
Årstavägen 49, 12054, Årsta
Två Små Svin
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Restauranger nära Prinsen:

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kerstin G:
Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 13 kunder tycker om Prinsen

• Fredrik P
    Fredrik P skrev om Prinsen
    Har ätit på Prinsen i ca 5 års tid runt 2009-2010 var sevicen fantastisk och biffrydbergen var helt magisk. Men sedan hade de en period då maten tappade totalt och besöken blev allt färre. Hittade tillbaka till prisen nu i sommras och kvaliten är tillbaka till sin storhetstid. Rekomenderas varmt
  • juah t
    juah t skrev om Prinsen
    Besökte Prinsen för två månader sedan, en resaurant som jag trodde var en turistfälla likt ställen i gammla stan. Men ikke, beställde en kalvlever som jag måste ranka som den bästa jag ätit i mitt långa liv sedan Tore Wretmans tid på Riche.

Mvh. Juah
  • Erik
    Erik skrev om Prinsen
    Jag har åtskilliga gånger varit och ätit på Restaurang Prinsen. Det jag uppskattade hos Prinsen var att för några år sedan få utsökt mat, oklanderlig klassisk service samt en känsla för finess. De senaste gångerna har dock Prinsen levererat betydligt sämre.

För att ta några konkreta exempel så kan det nämnas att maten upprepade gånger kom först efter närmare en timmes väntan. Jag kan förstå att köket kan ha mycket att göra men tycker ändå att någon från servisen kan uppdatera om läget i köket eller kanske rent av upplysa om att maten kanske dröjer, när jag beställde. När maten väl kommer, så har potatispuré bytts mot kokt potatis. Det kan vara så att maträtter och tillbehör tar slut, dock så ska inte detta komma som en övervakning först när maten står på bordet. Dessutom höll inte maten någon högre kvalitet. Det kändes både på uppläggning och på smak som om kocken verkligen var stressad. Över lag måste jag säga att serveringspersonalen inte riktigt heller levde upp till mina förväntningar på en rad punkter utom de jag redan nämnt. Att dessutom de anställda från på Prinsen inte ens bemödar sig med att fråga om hur besöket upplevs är ett symtomatiskt lågvattenmärke.

Dessa besök var OK om Prinsen hade varit en medioker kavarteskrog, tyvärr så ligger inte prisnivån där. Prinsen var för några år sedan en bra och klassisk krog men tyvärr försöker de bara leva på sitt gamla varumärke med en arrogans som saknar motstycke. Mitt råd blir kort och kort, UNDVIK!
  • Pavel M
    Pavel M skrev om Prinsen
    Håller med om att den här restaurangen är helt värdelös. Man fick vänta på vatten till lång efter att vinet serverades och det brukar ju egentligen hällas på först. Tillbehör till maten fick frågas efter då den inte inkom automatiskt, beställde man kaffe med mjölk till behövde man fråga efter mjölken 2 ggr tills man fick den och då skulle större delen av sällskapet ha mjölk.
    Uruselt som sagt! Inte värt en enda krona jag spenderade där igår!
  • Peter
    Peter skrev om Prinsen
    Vad har hänt med klassiska Prinsen...?? Var på besök igår. Nej..Nej..Nej....Dålig servering, (verkar vara dåliga vibbar bland personalen), smutsigt bord att sitta vid, klassikern Biff Rydberg var fet och en lök och potatis som jag inte har setts sedan jag åt på vägkrogen i Mjölby senast!! Sorry, tänker inte återvända.
  • Michal M
    Michal M skrev om Prinsen
    Kockarna kan ju sin sak, men rest chefen kanske borde fundera vad han gör. Personalomsättningen är ju värre än värst. Skulle vra trevligt med något bekant ansikte. Ryktet går att servisen behandlas skit...tråkigt på bra restaurang
  • Johan J
    Johan J skrev om Prinsen
    En klassiker i Stockholm!
  • Mats A
    Mats A skrev om Prinsen
    Eh, jag brukar aldrig sätta en "etta" annat om det är något helt extremt dåligt. Men nu betyder tydligen en tvåa "godkänt" och det var Prinsen definitivt inte denna sommardag i juli. Har varit där tidigare så jag vet att deras Biff Rydberg kan vara suverän med kött som smälter i munnen. Glada i hågen begav vi oss dit. Satt nästan ensamma på uteserveringen, varmt och inte mycket människor ute. Men så beställer vi i alla fall och in kommer öl och vin, det förra hälls upp i ett smutsigt glas, påpekas, kommer tillbaka, avsköljt, sjöblött, påpekas, kommer tillbaka ok, ny öl, så ok. Men maten är denna dag fullständigt usel! "Ljummen sallad med handpillade räkor" ser ut som den har stått i ett ljummet skafferi på tok för länge, brunflammig och bruna snittytor som visar att blanden skurits till långt för vi beställde maten. Svårt att säga om de sauterade grönsakerna kan lyfta mer på en bättre dag, men nu var det just en ljummen röra och ljummet var välkomnandet. Ok, så var det biff Rydberg, denna paradrätt... Eh, segt, genomstekt kött, smaklös lök och potatis som kunde kommit rakt ur en frusen påse från Felix, uppskrämd i en deciliter milda stekmargarin, fett och intetsägande. Ägget hade uppenbarligen öppnats långt tidigare och stått på kylning, tråååkigt. Senapsmoussen var väl inte direkt fel, men den var svag och den räckte inte på långa vägarn när för att kompensera för den katastrof som resten av rätten var. Ok på vägkrogen "smutsiga duken" för 110:-. Inte en chans på Prinsen för 285:-

Har varit toppen, kan säkert igen. Men även solen har uppenbart sina, ganska förvånande stora, fläckar.

Mats A
    Agnetha L gillar detta
  • Emma K
    Emma K skrev om Prinsen
    Instämmer kring biffen, nu när det är utesäsong är deras uteservering ett hett tips också, framförallt kvällstid. Avsides mitt i smeten kan man sitta och njuta av stadatmosfären. Deras Crème brûlé var fenomenal, mycket yta på det kanderade sockret, perfekt krämighet och riktig vanilj i botten. Perfekt.
    Johan C gillar detta
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Prinsen
    Suveränt ställe! Prova biff Rydberg, du kommer att tacka mig.
  • Lena C
    Lena C skrev om Prinsen
    Det här är en klassisk restaurang med stil som har sina stamgäster som behandlas med respekt, ödmjukhet och otroligt varm service, vilket också utlovas på hemsidan. Maten är utmärkt och miljön för en tillbaka till vad jag kan tänka mig att Stockholm till vissa delar var på tidigt 1900-tal. De tar gärna kappan/rocken vid entren och det ger alltid en liten extra känsla när man får hjälp med att sätta på sig den när det är dags att lämna, vilket bidrar till att man gärna "tippar" lite extra också. Stämningen på restaurangen är oerhört trevlig och kan varmt rekommenderas.
    Malou G gillar detta
  • Melina G
    Melina G skrev om Prinsen
    En helt underbar resturangupplevelse får man här! Allting är så bra, från den fantastiska atmosfären och den breda menyn till den högklassiga personalen som samtidigt är väldigt charmig. För att inte tala om maten som är oslagbar! Prinsen är ett ställe som jag varmt kan rekomendera som ger en en resturangupplevelse som man sent kommer att glömma.
  • Malou G
    Malou G skrev om Prinsen
    En fantastisk restaurang med extremt hög service, som ändå lyckas nå den hårfina känslan av personlighet och inte den stelhet som många fina restauranger dessvärre finner. Menyer utformade som en gammaldags tidning, med dels klassisk, svensk husman samt fisk- och kötträtter med tydlig fransk touch gör att man lätt får beslutångest... Med dess charmiga lokaler och underbara personal samt god mat gör att kvällen inte går att misslyckas!
    Melina G gillar detta

Mäster Samuelsgatan 4, 111 44 Stockholm