Råkultur

Kungstensgatan 2, 114 25 Stockholm — Visa karta

Råkultur är sushirestaurang med höga ambitioner som drivs av den prisbelönta Restaurang Esperanto.

Råkultur erbjuder sushi med säsongens fisk, till detta kan du få högklassigt te. Vi tar ej bordsboking! Endast drop-in.
Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära Råkultur:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 9 kunder tycker om Råkultur

• Joakim I
    Joakim I skrev om Råkultur
    Helt klart det bästa sushistället i stan! Värt priset och definitivt väntetiden. Man får även en varm och skön handduk som man kan tvätta ansikte och händer med innan man äter.
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om Råkultur
    Har varit hos dem vid flera tillfällen. Servicen är inte direkt deras starka kort... Håller inte koll på vem som beställde vad och är allmänt stressade och ointresserade.

Sommartid när man kan sitta ute har restaurangen en viss charm som är svårslagen, kvalitén på maten varierar dock kraftigt från gång till gång. Sist lyckades delar ur sällskapet dessutom bli matförgiftade, vid kontakt med restaurangen om det informerade de om att deras personal varit hemma i magsjuka! Till deras försvar erbjöd de en ny middag, gratis, men vi känner "Been there, done that" sängläge två dagar räckte.

De borde jobba med att lära upp sin personal om servering, kontinuitet och hygien.
  • Maciek D
    Maciek D skrev om Råkultur
    Maten var super god! Ostron och sashimi smakade som himmel. Tyvärr sänkt betyg för missar i serveringen: förätten serverades till en person trots att 2 varit beställda, vi fick inga servetter trots att grannbordet fick det. Personalen - unga och trevliga människor som behöver lite mer erfarenhet innan de blir proffsiga. De fick bra med dricks som uppmuntran.
    Jakob J gillar detta
  • Amanda F
    Amanda F skrev om Råkultur
    Var på Råkultur tillsammans med min pojkvän, vi bad servitören ta in sina favoriter hälften kött och hälften fisk. Vi var väldigt glada och belåtna efter det besöket och jag kan varmt rekommendera stället om man vill ha grym sushi till budgetpris. Sushin var perfekt med häftiga toppings såsom popcorn och choklad och allt smakade helt fantastiskt!
    Nikke L gillar detta
  • Heidi
    Heidi skrev om Råkultur
    Mycket god sushi och väldigt trevlig personal! Jag var här och åt lunch. Det kostar lite mer än på en vanlig lunchrestaurang men då blir du serverad vid bordet, får en varm handduk att torka händerna med och får en otroligt god lunch. Atmosfären är lugn och avslappnad. Hit kommer jag att återkomma många gånger!
  • Christian L
    Christian L skrev om Råkultur
    Enda sushin jag ätit i Stockholm som matchar vad jag har ätit i Japan. Det är inte traditionellt men är sanslöst gott.
  • Gustaf B
    Gustaf B skrev om Råkultur
    Stockholms bästa sushi, i klass med den man får i Tokyo.
  • Martin S
    Martin S skrev om Råkultur
    Råkultur = Smakupplevelse
  • Martin B
    Martin B skrev om Råkultur
    Råkultur är nåt nytt i Stockholm och det är kul med deras höga ambitionsnivå. Många roliga kombinationer men efter några besök så saknar jag en standardsushi som håller hög klass. Stort plus för te-servering före och trevlig service.

Kungstensgatan 2, 114 25 Stockholm