Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm RBG Bar & Grill

RBG Bar & Grill

Nils Ericsons Plan 4, 111 64 Stockholm — Visa karta

Stockholm har äntligen fått en riktig kongresshall som inte ligger i en förort!
Norra Agnegatan 39, 11229, STOCKHOLM
Gunvor L:
Trevligt bemötande, fantastiskt god mat, utmärkt service.

Restauranger nära RBG Bar & Grill:

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Gunvor L:
Trevligt bemötande, fantastiskt god mat, utmärkt service.

Kungsgatan 29, STOCKHOLM
Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, n... Läs mer ›
Eva J:
Allt var helt ok! Trevlig o tillmötesgående personal. MEN ni bör verkligen fixa till erat kassasystem, så att det i fortsättning går smidiga...

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
paula n:
Helt fantastisk personal och mat! Vi hade vår bröllopsfest här och dagen var helt fantastisk. För att inte tala om maten som hyllades utav ...

Regeringsgatan 70, Stockholm
Ann-Mari T:
Vi är mycket nöjda.både mycket god mat och trevlig personal.

Läs vad 8 kunder tycker om RBG Bar & Grill

• Daniel E
    Daniel E skrev om RBG Bar & Grill
    Mycket flådigt ställe. Fantastisk vy mot stadshuset. Classy på alla vis. Och bra mat. Fina konferensrum. Borde varit en fyra minst i betyg.

Men det bedrövliga trådlösa nätverket med eländigt och onödigt krånglig inloggning drar ner betyget hårt. När stället dessutom är en totalt avskärmad zon från allt vad mobila nät heter så är det under all kritik. Har varit på en Java-utvecklar-konferens och nu i två dagar på Webbdagarna. Helt avgörande för konferensen att det finns fungerande uppkoppling. För mig är det lika märkligt att det inte finns på plats i en helt ny konferensanläggning som om det skulle varit helt dysfunktionella toaletter. Dåligt! Dåligt! Dåligt!
  • Lars L
    Lars L skrev om RBG Bar & Grill
    Är på konferens här. Lokalerna är kanon, klimat, ljud bra. Skulle fått en 5:a.

Det som är närmast en katastrof är trådlösa nätet, som i vissa lokaler är ett skämt. Brist på eluttag skanades i lokal A2. Dessa delar får 1:a.

Gör om.
  • Jan V
    Jan V skrev om RBG Bar & Grill
    Håller med tidigare recensenter om att maten var mycket bra. Dock tycker man kan kräva betydligt bättre tekniklösningar på plats i ett nybygge som kallar sig "Congress Centre". Knappt någon 3G-täckning oavsett operatör? Wifi som funkar dåligt när vi var drygt 200 pers? Hur fungerar det om större kongresser intar stället? Knappt några eluttag? Och wifi och solgardinerna för fönstren styrs från Danmark respektive Tyskland, what is up with that? Nä, bättre kan vi Stockholm!
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om RBG Bar & Grill
    Det är uppenbart att stället är nyöppnat och att man kanske inte fullt ut tar sin uppgift på allvar. Eller kanske mera att de som nu driver stället inte alls är desamma som tänkt och ut och ritat det. Solgardiner och wifi-nätverk som styrs från Danmark samt obefintlig mobiltäckning är helt enkelt inte ok för ett skrytbygge av Waterfronts karaktär.

Som arrangör av konferens uppskattar jag stora ljusa ytor, bra akustik, trevlig personal och god (men på tok för dyr) mat.

Till nästa år vill jag att ni fixar dessa problem och monterar in betydligt mera fast teknik i lokal M1 så kommer vi tillbaka.
    Nikke L gillar detta
  • Maria H
    Maria H skrev om RBG Bar & Grill
    Efter en konferensdag på Waterfront var jag svettig (för det var väldigt varmt där inne), batterilös (för den dåliga mobiltäckningen och det knackiga wifinätet sög musten ur mitt iphonebatteri) men mätt och belåten. Lokalerna är stora och moderna, ett plus för att det är en form av miljöbygge. Under dagen höll vi till i salen med stora fönster mot stadshuset, en otroligt fin lokal som dock inte hade särskilt många eluttag och en projektorlösning som jag skulle varit ok med för 15 år sedan (hej projektor på stolpe och skrynklig vit duk). Maten som serverades var däremot riktigt bra. Svensk buffé till lunch och asiatisk buffé till middag. Ett minus får kongresscentret dock för att det var så långt till toaletterna.
  • Matthieu H
    Matthieu H skrev om RBG Bar & Grill
    Det är mycket som är bra med Stockholm Waterfront... men HUR kan man har som ambition att vara regionens bästa kongresshall när 3G fungerar inte i lokalen? Hade annars givit en 4 (inte 5 pga de stora tomma ytorna, typisk modern inspirationslös arkitektur).
  • Calle L
    Calle L skrev om RBG Bar & Grill
    Trevliga lokaler, vacker utsikt men dålig ventilation.
  • Nikke L
    Nikke L skrev om RBG Bar & Grill
    Det är helt underbart att Stockholm har fått en riktigt stor kongresshall som rymmer en riktig konferenspublik. Jag var grymt peppad vid mitt första besök i den märkliga orreforsvasen mitt emot stadshuset. Huset är i min smak. Lika imposant på insidan som på utsidan. Snyggt, och avsett att imponera.

Nåväl. Det kan bli riktigt bra det här. Jag sitter och skriver detta under Vinterminglet, ett evenemang som nog egentligen är lite för litet för Waterfront Congress Centre, med bara ett par hundra deltagare. Det funkar riktigt bra faktiskt. Två saker är lite märkliga. Dels att toaletterna ligger lige avigt till, dels att det finns lite för lite eluttag. Inte ett enda i anslutning till den långa raden soffor utmed fönstret mot Stadshuset faktiskt. (Nu hade dagens arrangörer löst det genom ett laddningsbord och vi kände alla varandra tillräckligt bra för att kunna ladda datorer och iPads i pauserna.) Samma arrangörer har också sett till att skaffa ett bra trådlöst nätverk.

Men sedan tittade jag in i den stora kongressalen, den som ska svälja de riktigt stora kongresserna, och inser att jag inte ser ett enda eluttag i anslutning till publikplatserna. Inte ett enda. Och sedan tittar jag ner på telefonen och inser att jag inte heller har något 3G-nät i lokalen med Telenor. Kompisen, som har Telia har ingen täckning alls. Det känns faktiskt inte alls genomarbetat. Är bygget planerat på 80-talet?
    Daniel C, Fredrik W, Crille N, Karin N gillar detta

Nils Ericsons Plan 4, 111 64 Stockholm