Restaurang Cassi

Narvavägen 30, 115 22 Stockholm

Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm
Tabbouli City
Jonas S:
Trevlig atmosfär, bra service och supergod mat.
Ändra min profil

Läs vad 6 kunder tycker om Restaurang Cassi

• Lars L
    Lars L skrev om Restaurang Cassi
    Jag har bara ätit på stället på lunchtid och har aldrig blivit besviken. Inredningen kan tyckas vara 35 år gammal men byttes ut för ett par år sedan. Här vill man behålla en charm som är ganska ovanlig. De franskättade sSyskonen som driver stället bygger du snabbt en relation med, maten lagas medan du väntar. Ett ställe med stil!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Restaurang Cassi
    I hjärtat av Östermalm ligger denna totala överrasktning, en krog där tiden först verkar ha stannat på 1977, och där heltäckningsmattorna liksom borddukarna i damast fortfarande går i brun-rött-orange.

Men det är så mycket mer än så.

Cassi gömmer en riktigt bra krog, med ett för Stockholm fullkomligt unikt koncept.

Här är en riktigt bra krog som saknar servis. Istället är det bricksystem som gäller. Du ställer dig i kö, kontemplerar dagens meny, kanske diskuterar den direkt med kocken som lagar den á la minut medan du tittar på. Entrecôte med pommes frittes verkar vara populärast. Själv tog jag kalvlever med bacon.
    När maten är på brickan flyttar du dig vidare till kassan där du också köper vin, öl, läsk eller vad som nu tarvas. Smör till brödet kostar 3 kronor och salladen kostar en tia. Men det hymlas det inte med.
    Brickförsedd återvänder du till bordet och njuter av middagen.

Efteråt dyker diskplockarna upp och städar upp efter dig medan du går och beställer kaffe och dessert vid dessertdisken.

Pricken över i är förstås att titta på de övriga matgästerna. Vi befinner oss i hjärtat av Oscars församling och tanter i minkpäls liksom 5-åringar i kostym är ingen ovanlighet.
    Britta L gillar detta
      2010-12-06
    Britta L: Mmmm, dit vill jag också gå!
  • Silvia H
    Silvia H skrev om Restaurang Cassi
    Ett helt klart anourlunda "brickställe". Miljön är lite gammeldags och retro. Maten är jätte god! Enkel med suverän. Jag åt oxfile bearnais. Köttet var det möraste jag ätit på väldigt länge pommes frittesen perfekta och bearnaisen urgod.
  • Christian M
    Christian M skrev om Restaurang Cassi
    Mina tidigaste barndomsminnen härrör från den franska krogen Cassi. Jag, min far och min bror brukade slinka när mamma inte var hemma för att ta oss en steak minute eller en picata. Grymt trevlig personal, genuint kök, avslappnad stämning! Gå dit!
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Restaurang Cassi
    En av de få ställen som alltid har njurar på menyn. Hurra!
  • Martin S
    Martin S skrev om Restaurang Cassi
    Fransk restaurang som har haft samma matsedel så länge jag kan minnas. Men varför byta på nått som funkar?. Skön stämning. Antingen älskar man cassi eller så hatar men cassi.

Restauranger nära Restaurang Cassi:

Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, STOCKHOLM
Djurgårdsbrunn
Susanna H:
Jättebra service och smakrik buffé av toppklass.

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Nybrogatan 38
Marianne B:
Går hit ofta. Väldigt trevlig personal, men ibland lite"drygt" mottagande och försumbar service. Senast fick vi be om bröd, och utan att vi ...

Nytorget 6

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6
Tomas E:
Alltid vällagat, alltid trevligt. Ibland lite virrigt, men vem bryr sig. Man känner sig som hemma.

Le Rouge

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
Le Rouge
Hanna L:
Snygg/cool inredning, super god mat (speciellt tryffelbeanisen) och trevlig personal! 10/10

Tabbouli Södermalm

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Maria R:
Mycket gott, trevlig miljö och personal!