Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Restaurang Cassi

Narvavägen 30, 115 22 Stockholm — Visa karta

FLEMINGGATAN 39, 11232, Stockholm
39 Wäst
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Restauranger nära Restaurang Cassi:

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Jörgen O:
Väldigt gott och härlig miljö😀

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Julia L:
Mycket god mat och väldigt trevlig personal.

Regeringsgatan 70, Stockholm
Frezia L:
Trevlig personal och jättegott

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
På Le Rouge står råvarorna lax och entrecote i fokus i kombination med hög servi... Läs mer ›
Andreas I:
BRA MAT MEN LÅNGSAM SERVICE vI BESTÄMDA ATT TACKA NEJ TILL EFTERRÄTTEN PÅ GRUND AV ATT VI ALDRIG FICK MENYN OCH FÖR LÅNGSAM RESPONS. vI VA...

Läs vad 6 kunder tycker om Restaurang Cassi

• Lars L
    Lars L skrev om Restaurang Cassi
    Jag har bara ätit på stället på lunchtid och har aldrig blivit besviken. Inredningen kan tyckas vara 35 år gammal men byttes ut för ett par år sedan. Här vill man behålla en charm som är ganska ovanlig. De franskättade sSyskonen som driver stället bygger du snabbt en relation med, maten lagas medan du väntar. Ett ställe med stil!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Restaurang Cassi
    I hjärtat av Östermalm ligger denna totala överrasktning, en krog där tiden först verkar ha stannat på 1977, och där heltäckningsmattorna liksom borddukarna i damast fortfarande går i brun-rött-orange.

Men det är så mycket mer än så.

Cassi gömmer en riktigt bra krog, med ett för Stockholm fullkomligt unikt koncept.

Här är en riktigt bra krog som saknar servis. Istället är det bricksystem som gäller. Du ställer dig i kö, kontemplerar dagens meny, kanske diskuterar den direkt med kocken som lagar den á la minut medan du tittar på. Entrecôte med pommes frittes verkar vara populärast. Själv tog jag kalvlever med bacon.
    När maten är på brickan flyttar du dig vidare till kassan där du också köper vin, öl, läsk eller vad som nu tarvas. Smör till brödet kostar 3 kronor och salladen kostar en tia. Men det hymlas det inte med.
    Brickförsedd återvänder du till bordet och njuter av middagen.

Efteråt dyker diskplockarna upp och städar upp efter dig medan du går och beställer kaffe och dessert vid dessertdisken.

Pricken över i är förstås att titta på de övriga matgästerna. Vi befinner oss i hjärtat av Oscars församling och tanter i minkpäls liksom 5-åringar i kostym är ingen ovanlighet.
    Britta L gillar detta
  • Silvia H
    Silvia H skrev om Restaurang Cassi
    Ett helt klart anourlunda "brickställe". Miljön är lite gammeldags och retro. Maten är jätte god! Enkel med suverän. Jag åt oxfile bearnais. Köttet var det möraste jag ätit på väldigt länge pommes frittesen perfekta och bearnaisen urgod.
  • Christian M
    Christian M skrev om Restaurang Cassi
    Mina tidigaste barndomsminnen härrör från den franska krogen Cassi. Jag, min far och min bror brukade slinka när mamma inte var hemma för att ta oss en steak minute eller en picata. Grymt trevlig personal, genuint kök, avslappnad stämning! Gå dit!
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Restaurang Cassi
    En av de få ställen som alltid har njurar på menyn. Hurra!
  • Martin S
    Martin S skrev om Restaurang Cassi
    Fransk restaurang som har haft samma matsedel så länge jag kan minnas. Men varför byta på nått som funkar?. Skön stämning. Antingen älskar man cassi eller så hatar men cassi.

Narvavägen 30, 115 22 Stockholm