Restaurang Cassi

Narvavägen 30, 115 22 Stockholm

Greta Garbos Väg 4, 16940, SOLNA
Restaurang Backstugan
Mikael L:
Mycket bra lunchmat (jag har ännu inte besökt dom kvällstid), med bra variation, utmärkt kvalitet och trevligt personal.
Ändra min profil

Läs vad 6 kunder tycker om Restaurang Cassi

• Lars L
    Lars L skrev om Restaurang Cassi
    Jag har bara ätit på stället på lunchtid och har aldrig blivit besviken. Inredningen kan tyckas vara 35 år gammal men byttes ut för ett par år sedan. Här vill man behålla en charm som är ganska ovanlig. De franskättade sSyskonen som driver stället bygger du snabbt en relation med, maten lagas medan du väntar. Ett ställe med stil!
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Restaurang Cassi
    I hjärtat av Östermalm ligger denna totala överrasktning, en krog där tiden först verkar ha stannat på 1977, och där heltäckningsmattorna liksom borddukarna i damast fortfarande går i brun-rött-orange.

Men det är så mycket mer än så.

Cassi gömmer en riktigt bra krog, med ett för Stockholm fullkomligt unikt koncept.

Här är en riktigt bra krog som saknar servis. Istället är det bricksystem som gäller. Du ställer dig i kö, kontemplerar dagens meny, kanske diskuterar den direkt med kocken som lagar den á la minut medan du tittar på. Entrecôte med pommes frittes verkar vara populärast. Själv tog jag kalvlever med bacon.
    När maten är på brickan flyttar du dig vidare till kassan där du också köper vin, öl, läsk eller vad som nu tarvas. Smör till brödet kostar 3 kronor och salladen kostar en tia. Men det hymlas det inte med.
    Brickförsedd återvänder du till bordet och njuter av middagen.

Efteråt dyker diskplockarna upp och städar upp efter dig medan du går och beställer kaffe och dessert vid dessertdisken.

Pricken över i är förstås att titta på de övriga matgästerna. Vi befinner oss i hjärtat av Oscars församling och tanter i minkpäls liksom 5-åringar i kostym är ingen ovanlighet.
    Britta L gillar detta
      2010-12-06
    Britta L: Mmmm, dit vill jag också gå!
  • Silvia H
    Silvia H skrev om Restaurang Cassi
    Ett helt klart anourlunda "brickställe". Miljön är lite gammeldags och retro. Maten är jätte god! Enkel med suverän. Jag åt oxfile bearnais. Köttet var det möraste jag ätit på väldigt länge pommes frittesen perfekta och bearnaisen urgod.
  • Christian M
    Christian M skrev om Restaurang Cassi
    Mina tidigaste barndomsminnen härrör från den franska krogen Cassi. Jag, min far och min bror brukade slinka när mamma inte var hemma för att ta oss en steak minute eller en picata. Grymt trevlig personal, genuint kök, avslappnad stämning! Gå dit!
  • Jussi K
    Jussi K skrev om Restaurang Cassi
    En av de få ställen som alltid har njurar på menyn. Hurra!
  • Martin S
    Martin S skrev om Restaurang Cassi
    Fransk restaurang som har haft samma matsedel så länge jag kan minnas. Men varför byta på nått som funkar?. Skön stämning. Antingen älskar man cassi eller så hatar men cassi.

Restauranger nära Restaurang Cassi:

Djurgårdsbrunn

Djurgårdsbrunnsvägen 68, STOCKHOLM
Djurgårdsbrunn
Emelie H:
trerättersmiddag för 9 personer. Vi vart snabbt omhändertagna av hovmästaren. Väldigt trevlig personal och bra service.

Nybrogatan 38

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Nybrogatan 38
Marianne L:
Ätit middag i samband med AW efter jobbet.

Nytorget 6

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6
Eva G:
En jättefin 3-rätterslunch på Mors dag och mycket trevligt bemötande. Perfekt!!!

Le Rouge

Brunnsgränd 4, STOCKHOLM
Le Rouge
Malin K:
Mycket trevlig personal, fantastiskt god mat och väldigt mysig miljö. KOmmer mer än gärna tillbaka!

Tabbouli Södermalm

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Tabbouli Södermalm
Roger S:
Bra bemötande och service , väldigt god mat och bra priser. Enda negativa var att flera viner var slut. Vi kommer gärna tillbaka !