Restaurang Cassi

4.0 i betyg av av 7 omdömen

Läs vad 7 kunder tycker om Restaurang Cassi

• 2019-10-29

Anders Bertil G skrev om Restaurang Cassi
    Jag fick betala 85 kronor för en öl som kostar 17.50 på Ssytemet. Jag har luchar på Cassis i 25 år men nu slutar jag att betala överpriser. Läs mer
    Tabbouli Södermalm
    4.6 / 5 i betyg — 2865 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Suuupertrevlig personal, helt fantastisk mat, jättemysigt ställe!"
  • Lars L

2010-12-07

Lars L skrev om Restaurang Cassi
    Jag har bara ätit på stället på lunchtid och har aldrig blivit besviken. Inredningen kan tyckas vara 35 år gammal men byttes ut för ett par år sedan. Här vill man behålla en charm som är ganska ovanlig. De franskättade sSyskonen som driver stället bygger du snabbt en relation med, maten lagas medan du väntar. Ett ställe med stil! Läs mer
  • Nikke L

2010-12-06

Nikke L skrev om Restaurang Cassi
    I hjärtat av Östermalm ligger denna totala överrasktning, en krog där tiden först verkar ha stannat på 1977, och där heltäckningsmattorna liksom borddukarna i damast fortfarande går i brun-rött-orange.

Men det är så mycket mer än så.

Cassi gömmer en riktigt bra krog, med ett för Stockholm fullkomligt unikt koncept.

Här är en riktigt bra krog som saknar servis. Istället är det bricksystem som gäller. Du ställer dig i kö, kontemplerar dagens meny, kanske diskuterar den direkt med kocken som lagar den á la minut medan du tittar på. Entrecôte med pommes frittes verkar vara populärast. Själv tog jag kalvlever med bacon.
    När maten är på brickan flyttar du dig vidare till kassan där du också köper vin, öl, läsk eller vad som nu tarvas. Smör till brödet kostar 3 kronor och salladen kostar en tia. Men det hymlas det inte med.
    Brickförsedd återvänder du till bordet och njuter av middagen.

Efteråt dyker diskplockarna upp och städar upp efter dig medan du går och beställer kaffe och dessert vid dessertdisken.

Pricken över i är förstås att titta på de övriga matgästerna. Vi befinner oss i hjärtat av Oscars församling och tanter i minkpäls liksom 5-åringar i kostym är ingen ovanlighet. Läs mer
    Britta L gillar detta
    Paraden
    4.2 / 5 i betyg — 3133 omdömen
    Badge2020
    "God, vällagad lunch & bra service."
  • Silvia H

2008-11-03

Silvia H skrev om Restaurang Cassi
    Ett helt klart anourlunda "brickställe". Miljön är lite gammeldags och retro. Maten är jätte god! Enkel med suverän. Jag åt oxfile bearnais. Köttet var det möraste jag ätit på väldigt länge pommes frittesen perfekta och bearnaisen urgod. Läs mer
  • Christian M

2008-04-30

Christian M skrev om Restaurang Cassi
    Mina tidigaste barndomsminnen härrör från den franska krogen Cassi. Jag, min far och min bror brukade slinka när mamma inte var hemma för att ta oss en steak minute eller en picata. Grymt trevlig personal, genuint kök, avslappnad stämning! Gå dit! Läs mer
    Bockholmen Hav & Restaurang
    4.3 / 5 i betyg — 6270 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi åt en supergod brunch hela familjen!"
  • Jussi K

2008-01-24

Jussi K skrev om Restaurang Cassi
    En av de få ställen som alltid har njurar på menyn. Hurra! Läs mer
  • 2007-12-18

Martin S skrev om Restaurang Cassi
    Fransk restaurang som har haft samma matsedel så länge jag kan minnas. Men varför byta på nått som funkar?. Skön stämning. Antingen älskar man cassi eller så hatar men cassi. Läs mer
    Tabbouli City
    4.5 / 5 i betyg — 1878 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck också snabb service, tre"
    Pernilla G

Bästa Restaurangerna nära Restaurang Cassi: