Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Restaurang Clou
Rekommenderat företag 2016 - Restaurang Clou

Restaurang Clou

Västra Järnvägsgatan 11, 111 64 Stockholm — Visa karta

I Centrala Stockholm hittar ni den nyetablerade restaurangen CLOU. En restaurang där köket komponerar ihop en meny som är anpassad efter aktuell säsong, med inspiration från världens alla hörn. Den traditionella bistron är restaurangens röda tråd där alla rätter serveras i en ny innovativ tappning av de klassiska mellanrätterna. CLOU är belägen på Västra Järnvägsgatan 11 och är inredd i en nordisk stil där öppna ytor skapar en rymlig känsla. Lokalen har stora panoramafönster som omringar hela lokalen och bidrar till ett minst sagt imponerande ljusinsläpp. I baren kan man njuta av drinkar som omsorgsfullt blandas med färska juicer, frukter, puréer och egenkokt sockerlag. Restaurang CLOU blir ditt nya vardagsrum i och med dess härliga lokal, variationen i köket och en bar där erfarna bartenders blandar drinkar med hjärtat. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tis: 11:00-14:00
Ons-Fre: 11:00-14:00
17:00-00:00
Lör-Sön: 17:00-00:00

Läs vad 45 kunder tycker om Restaurang Clou

• Helene D
    Helene D skrev om Restaurang Clou
    Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpaketet vi beställde till passade perfekt. Många ekologiska viner vilket jag blev lite extra glad för. Mycket trevlig personal. Kan varmt rekommenderas!
  • Tina J
    Tina J skrev om Restaurang Clou
    Trevlig atmosfär, jättegod mat och bra service!
  • Kent K
    Kent K skrev om Restaurang Clou
    Mycket bra service, bemötande och framör allt god mat.
  • Ewa J
    Ewa J skrev om Restaurang Clou
    De första gångerna jag har varit där har det varit bra, sen tycker jag tyvärr att servicen har gått ner, vi har ofta fått vänta på att beställa när vi väl har satt oss. Och även fått vänta när vi ska betala. Maten är dock väldigt bra och trevligt med bordsservering då man har kunder med sig - och lokalen är också trevlig.
  • Frida J
    Frida J skrev om Restaurang Clou
    God mat, bra råvaror & trevlig personal 😃 Har varit där tre gånger nu vilket är ett gott betyg enligt mig.
  • Olga H
    Olga H skrev om Restaurang Clou
    Jag är nöjd med mitt besök på Clou under våren 2016. Både maten och servicen var bra. Extrapoäng för kreativa smakkombinationen och prisvärt meny. Läget är något intetsägande men om Clou fortsätter hålla sin höga kulinariska nivå kan detta ses över. Kan definitivt rekommendera Clou till andra!
  • Birger K
    Birger K skrev om Restaurang Clou
    Bra mat och bra service, vad mer kan man begära.
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Restaurang Clou
    Trevligt bemötande. Restaurangen var ganska tom när vi kom, men fylldes på efter en stund. Servitören tipsade om några olika cocktails som var riktigt goda. Vi hade bokat avsmakningsmeny genom Book a Table. Menyn var riktigt trevlig och räterna var fint komponerade. Det blev en väldigt bra kväll. Det kändes dock inte som att servitören hade järnkoll på viner, hans beskrivning av vinerna var motsägelsefulla (typ "kraftigt men lätt" osv. Men vi skulle absolut kunna tänka oss att komma tillbaka.
  • Anja K
    Anja K skrev om Restaurang Clou
    Helt ok mat. Hade dock förväntat mig mera smakupplevelse. Stort minus för servitören som berättade för vårt sällskap att han var en fullblodsalkolist.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Restaurang Clou
    Höga ambitioner - både vad gäller maten, drycken och serveringen. Prisvärt och trevlig service.
  • Eva H
    Eva H skrev om Restaurang Clou
    Högljudd men bra service
    Inte nöjd med maten
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Restaurang Clou
    Mcket god mat, bra variation av menyn. Gillar tanken med mellanrätter, gör det möjligt att pröva fler smaker/rätter. Fräsch och spännade meny
  • Milla H
    Milla H skrev om Restaurang Clou
    Fantastisk 7 rättersmeny och trevlig personal
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Restaurang Clou
    Aningen stökig då baren ligger i direkt anslutning till matsal, annars en bra upplevelse!
  • Gun-britt F
    Gun-britt F skrev om Restaurang Clou
    fantastik fiskgryta år jag där. tror inte jag ätit någon godare sen dess.
  • Sune H
    Sune H skrev om Restaurang Clou
    Besöket på restaurangen, som var för knappt ett år sedan, var en positiv upplevelse.
    Bra råvaror blev till bra mat. Gillade konceptet med mellan rätter där två rätter blev till en lagom måltid förutom ev dessert.
    Bra service. "trendig" lokal. Centralt läge som till viss del kompenserar att det är lite trist betongmiljö där restaurangen ligger.
  • Karin G
    Karin G skrev om Restaurang Clou
    Trevligt. Bra mat. Service vänlig men lite seg.
  • Bengt H
    Bengt H skrev om Restaurang Clou
    Spännande att man fick välja vilka rätter som skall vara för och huvud.
    trevlig personal och utmärkta dryckesrekomendationer.
    Prisvärt!
  • Selma F
    Selma F skrev om Restaurang Clou
    Stilrent. väldigt bra personal, tillmötesgående.
  • Amelia F
    Amelia F skrev om Restaurang Clou
    Jag har ätit på Restaurang Clou tre gånger nu och har överlag varit väldigt nöjd. Prisvärd modern mat snyggt upplagd. Sedan första gången jag var här har menyupplägget förändrats. Först bestod den enbart av mellanrätter, nu senast var det ett mer traditionellt upplägg med förrätt, huvudrätt och efterrätt. Jag tycker att förrätterna är otroligt bra! Men huvudrätterna var något under förväntan efter att jag tidigare varit på Clou och ätit mellanrätterna som var helt otroligt goda! Hade önskat lite mer nyskapande rätter på huvudrättsmenyn (åtminstone entrecôten och oxfilén). Sen var ett minus att vi senast inte blev tillfrågade hur vi ville ha köttet, och mitt var något för tillagat för min smak då vi fick in det. Men överlag har denna restaurang stor potential att även kunna utvecklas till att bli ännu bättre! Kör vidare på mer nyskapande och inte lika traditionellt som entrecôte pommes och bea bara! Och satsa på att få till tillagningen på kött och fisk perfekt! (oxfilén med pepparsås som fanns på mellanrättsmenyn innan var otroligt god btw om den skulle komma tillbaka som huvudrätt)
  • Catalina E
    Catalina E skrev om Restaurang Clou
    Jättegod mat, tror de skulle vinna på att göra lokalen lite varmare, som det är nu var det väldigt ljust och kändes lite som en skolmatsal. Tycker även det är synd att de tagit bort smårätterna, framförallt laxtartaren.
  • Marie-fe E
    Marie-fe E skrev om Restaurang Clou
    Det mesta var gott, servicen tyvärr lite långsam trots att det var nästan tomt. Skulle nog ändå gå dit igen och prova lite andra rätter och se om personalen vaknat :)
  • Dan D
    Dan D skrev om Restaurang Clou
    bra mat. Bra servering. Lokalen lite opersonlig (inte mycket att göra åt i nybygge
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Restaurang Clou
    Fantastisk mat. Lite för pratig servitör och framförallt luktade han fimp. Väldigt ljudlig lokal och tyvärr placerades gästerna väldigt tätt ihop trots att det var gott om plats i lokalen.
  • Lars E
    Lars E skrev om Restaurang Clou
    Mycket prisvärt, trevlig personal.
  • Ulrika C
    Ulrika C skrev om Restaurang Clou
    Besökte aldrig denna restaurang! Jag avbokade min bokning.
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Restaurang Clou
    Trevlig personal och god mat. Lite strul med beställningen, men annars klart godkänt.
  • Karin C
    Karin C skrev om Restaurang Clou
    Jättegod förrätt men hamburgaren var en väldigt stor besvikelse, tyvärr. Har ätit där förut och då var det mycket bättre. Vad hände?
  • Ove E
    Ove E skrev om Restaurang Clou
    Det kändes som om ett antal ungdomar gått samman och startat en restaurang, ev efter avslutat utbildning. Det fanns en ambition att leva upp till en ok men kompetensen var uppenbarligen inte i paritet med ambitionerna.
  • Marianne F
    Marianne F skrev om Restaurang Clou
    Jag och mina kollegor har varit gäster på restaurangen sedan den öppnades. Personalen har och är alltid mycket trevligt och lyssnar till våra kommentarer och synpunkter. Tyvärr har en del av personalen slutat i våras eller tidigare och det ställde till lite problem med väntetider och det kändes allmänt lite rörigt.

Maten har tyvärr på sista tiden blivit något sämre. Fisken och köttet kan vara lite torr ibland. Menyn är inte lika varierande som tidigare och smaken kan vara olika under veckan trots att det är samma rätt. Även presentationen av maten har tidigare varit superbra med det lilla extra. Kändes som en av de bättre restaurangerna och definitivt alternativ 1 i området.

Nu känns det ibland som det finns "logistikproblem" och alla gör allt.
    Vi äter fortfarande lunch på Clou och hoppas att det blir lika bra i framtiden som det har varit tidigare.

Förut hade jag gett betyg "rekommenderas eller tom utmärkt". Pga mina synpunkter ovan blir det tyvärr bara "Helt ok" .
  • Per Arne D
    Per Arne D skrev om Restaurang Clou
    Mycket bra bemötande med många olika smårätter. Vi kunde prova olika sorter. De var goda och lagom stora.
  • Maja D
    Maja D skrev om Restaurang Clou
    Trevligt men lite opersonligt.
  • Per C
    Per C skrev om Restaurang Clou
    Spännande meny, matintresserade personal!
  • Per Åke F
    Per Åke F skrev om Restaurang Clou
    Trevligt mottagande i modern, lite avskalad men också familjär atmosfär. Omgivningarna dock inte så inbjudande, mycket betong. Mycket ljus från många stora fönster och gott om plats masalen, inte för trångt mellan borden. Vi var tidiga en fredag kväll så det var inte så mycket folk. Ljudnivån var Ok. Mycket bra service, vänlig och kunnig men inte påträngande. Vi åt en 7-rätters meny som var bra! Snyggt komponerat och bra smak-kombinationer i god balans. Jämn, hög kvalitet rakt igenom alla rätter med ett par som nådde ända upp till "Wow". Bra fart på serveringen, ingen lång väntan mellan rätterna. Rekommenderas! Man bör dock veta att dom verkar ha DJ lite senare på kvällen om man vill undvika detta under måltiden..
  • Hans E
    Hans E skrev om Restaurang Clou
    Vi var 4 pers, 3 rätters, allt super........å så förvandlades det från mysig restaurang till ett stimmigt kafé ;(
  • Björn E
    Björn E skrev om Restaurang Clou
    Vi blev serverade en mycket god 6-rätters avsmakningsmeny av väldigt trevlig och kunnig personal. En bra restaurang som verkligen rekommenderas.
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Restaurang Clou
    Jättetrevligt och bra mat. Skulle absolut tänka mig att gå dit igen.
  • Jens B
    Jens B skrev om Restaurang Clou
    En restaurang som vill skapa en modern matupplevelse.
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Restaurang Clou
    Det va fantastiskt bemötande trevlig personal och god mat!
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Restaurang Clou
    En väldigt trevlig resturang med bra mat och spännnade upplägg.
  • Carina B
    Carina B skrev om Restaurang Clou
    Åt avsmakningsmeny inkl dryck i dec. Mkt god. Enda som var så där var efterrätten. Kändes lite artificiell smak. Väldigt trevlig personal. En bra kväll
  • Celia S
    Celia S skrev om Restaurang Clou
    Jättebra mat, mysig stämning och supergoda drinkar!
  • Bo B
    Bo B skrev om Restaurang Clou
    Den var bra, lunchen god och servicen utan anmärkningar
  • Effie A
    Effie A skrev om Restaurang Clou
    Trevligt bemötande, personalen är tillmötesgående och serverar alltid god mat.
  • Anette B
    Anette B skrev om Restaurang Clou
    God mat, roligt koncept och trevlig personal

Västra Järnvägsgatan 11, 111 64 Stockholm