Restaurang Clou

Restaurang Clou

Ring 08-652 40 40 www.restaurangclou.se
4.0

I Centrala Stockholm hittar ni den nyetablerade restaurangen CLOU. En restaurang där köket komponerar ihop en meny som är anpassad efter aktuell säsong, med inspiration från världens alla hörn. Den traditionella bistron är restaurangens röda tråd där alla rätter serveras i en ny innovativ tappning av de klassiska mellanrätterna....

44 omdömen om Restaurang Clou

Helene D
Skrev om Restaurang Clou

Vi åt en jättegod 6-rättersmeny där allt var perfekt. Lagom stora portioner, snyggt upplagt och trevlig presentation av alla rätter. Vinpaketet vi beställde till passade perfekt. Många ekologiska viner vilket jag blev lite extra glad för. Mycket trevlig personal. Kan varmt rekommenderas!

Två Små Svin
4.7/5 i betyg av 2682 omdömen 4.7 av 2682 omdömen
BadgeFourYears

Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Kent K
Skrev om Restaurang Clou

Mycket bra service, bemötande och framör allt god mat.

Ewa J
Skrev om Restaurang Clou

De första gångerna jag har varit där har det varit bra, sen tycker jag tyvärr att servicen har gått ner, vi har ofta fått vänta på att beställa när vi väl har satt oss. Och även fått vänta när vi ska betala. Maten är dock väldigt bra och trevligt med bordsservering då man har kunder med sig - och lokalen är också trevlig.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4728 omdömen 4.2 av 4728 omdömen

Penelope S Penelope S
Frida J
Skrev om Restaurang Clou

God mat, bra råvaror & trevlig personal 😃 Har varit där tre gånger nu vilket är ett gott betyg enligt mig.

Olga H
Skrev om Restaurang Clou

Jag är nöjd med mitt besök på Clou under våren 2016. Både maten och servicen var bra. Extrapoäng för kreativa smakkombinationen och prisvärt meny. Läget är något intetsägande men om Clou fortsätter hålla sin höga kulinariska nivå kan detta ses över. Kan definitivt rekommendera Clou till andra!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4116 omdömen 4.0 av 4116 omdömen

Jessica I Jessica I
Birger K
Skrev om Restaurang Clou

Bra mat och bra service, vad mer kan man begära.

Daniel K
Skrev om Restaurang Clou

Trevligt bemötande. Restaurangen var ganska tom när vi kom, men fylldes på efter en stund. Servitören tipsade om några olika cocktails som var riktigt goda. Vi hade bokat avsmakningsmeny genom Book a Table. Menyn var riktigt trevlig och räterna var fint komponerade. Det blev en väldigt bra kväll. Det kändes dock inte som att servitören hade järnkoll på viner, hans beskrivning av vinerna var motsägelsefulla (typ "kraftigt men lätt" osv. Men vi skulle absolut kunna tänka oss att komma tillbaka.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4149 omdömen 4.0 av 4149 omdömen

GOD mat og drikke, GOD service og GOD stemning!

Lill-Karine N Lill-Karine N
Anja K
Skrev om Restaurang Clou

Helt ok mat. Hade dock förväntat mig mera smakupplevelse. Stort minus för servitören som berättade för vårt sällskap att han var en fullblodsalkolist.

Stefan H
Skrev om Restaurang Clou

Höga ambitioner - både vad gäller maten, drycken och serveringen. Prisvärt och trevlig service.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8082 omdömen 4.3 av 8082 omdömen

Eva H
Skrev om Restaurang Clou

Högljudd men bra service Inte nöjd med maten

Åsa H
Skrev om Restaurang Clou

Mcket god mat, bra variation av menyn. Gillar tanken med mellanrätter, gör det möjligt att pröva fler smaker/rätter. Fräsch och spännade meny

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Milla H

Fantastisk 7 rättersmeny och trevlig personal

Daniel G
Skrev om Restaurang Clou

Aningen stökig då baren ligger i direkt anslutning till matsal, annars en bra upplevelse!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7927 omdömen 4.3 av 7927 omdömen

Fantastisk miljö, mycket god mat, mycket bra service o vänligt bemötande! Besöker gärna Bockholmen Hav o Rest 1000 ggr om!

Gun-britt F
Skrev om Restaurang Clou

fantastik fiskgryta år jag där. tror inte jag ätit någon godare sen dess.

Sune H
Skrev om Restaurang Clou

Besöket på restaurangen, som var för knappt ett år sedan, var en positiv upplevelse. Bra råvaror blev till bra mat. Gillade konceptet med mellan rätter där två rätter blev till en lagom måltid förutom ev dessert. Bra service. "trendig" lokal. Centralt läge som till viss del kompenserar att det är lite trist betongmiljö där restaurangen ligger.

Karin G
Skrev om Restaurang Clou

Trevligt. Bra mat. Service vänlig men lite seg.

Bengt H
Skrev om Restaurang Clou

Spännande att man fick välja vilka rätter som skall vara för och huvud. trevlig personal och utmärkta dryckesrekomendationer. Prisvärt!

Selma F
Skrev om Restaurang Clou

Stilrent. väldigt bra personal, tillmötesgående.

Amelia F
Skrev om Restaurang Clou

Jag har ätit på Restaurang Clou tre gånger nu och har överlag varit väldigt nöjd. Prisvärd modern mat snyggt upplagd. Sedan första gången jag var här har menyupplägget förändrats. Först bestod den enbart av mellanrätter, nu senast var det ett mer traditionellt upplägg med förrätt, huvudrätt och efterrätt. Jag tycker att förrätterna är otroligt bra! Men huvudrätterna var något under förväntan efter att jag tidigare varit på Clou och ätit mellanrätterna som var helt otroligt goda! Hade önskat lite mer nyskapande rätter på...

Catalina E
Skrev om Restaurang Clou

Jättegod mat, tror de skulle vinna på att göra lokalen lite varmare, som det är nu var det väldigt ljust och kändes lite som en skolmatsal. Tycker även det är synd att de tagit bort smårätterna, framförallt laxtartaren.

Marie-fe E
Skrev om Restaurang Clou

Det mesta var gott, servicen tyvärr lite långsam trots att det var nästan tomt. Skulle nog ändå gå dit igen och prova lite andra rätter och se om personalen vaknat :)

Dan D
Skrev om Restaurang Clou

bra mat. Bra servering. Lokalen lite opersonlig (inte mycket att göra åt i nybygge

Ulrika E
Skrev om Restaurang Clou

Fantastisk mat. Lite för pratig servitör och framförallt luktade han fimp. Väldigt ljudlig lokal och tyvärr placerades gästerna väldigt tätt ihop trots att det var gott om plats i lokalen.

Lars E
Skrev om Restaurang Clou

Mycket prisvärt, trevlig personal.

Ulrika C
Skrev om Restaurang Clou

Besökte aldrig denna restaurang! Jag avbokade min bokning.

Magnus D
Skrev om Restaurang Clou

Trevlig personal och god mat. Lite strul med beställningen, men annars klart godkänt.

Karin C
Skrev om Restaurang Clou

Jättegod förrätt men hamburgaren var en väldigt stor besvikelse, tyvärr. Har ätit där förut och då var det mycket bättre. Vad hände?

Ove E
Skrev om Restaurang Clou

Det kändes som om ett antal ungdomar gått samman och startat en restaurang, ev efter avslutat utbildning. Det fanns en ambition att leva upp till en ok men kompetensen var uppenbarligen inte i paritet med ambitionerna.

Marianne F
Skrev om Restaurang Clou

Jag och mina kollegor har varit gäster på restaurangen sedan den öppnades. Personalen har och är alltid mycket trevligt och lyssnar till våra kommentarer och synpunkter. Tyvärr har en del av personalen slutat i våras eller tidigare och det ställde till lite problem med väntetider och det kändes allmänt lite rörigt. Maten har tyvärr på sista tiden blivit något sämre. Fisken och köttet kan vara lite torr ibland. Menyn är inte lika varierande som tidigare och smaken kan vara olika under veckan trots att det är samma rätt....

Per Arne D
Skrev om Restaurang Clou

Mycket bra bemötande med många olika smårätter. Vi kunde prova olika sorter. De var goda och lagom stora.

Maja D
Skrev om Restaurang Clou

Trevligt men lite opersonligt.

Per C
Skrev om Restaurang Clou

Spännande meny, matintresserade personal!

Per Åke F
Skrev om Restaurang Clou

Trevligt mottagande i modern, lite avskalad men också familjär atmosfär. Omgivningarna dock inte så inbjudande, mycket betong. Mycket ljus från många stora fönster och gott om plats masalen, inte för trångt mellan borden. Vi var tidiga en fredag kväll så det var inte så mycket folk. Ljudnivån var Ok. Mycket bra service, vänlig och kunnig men inte påträngande. Vi åt en 7-rätters meny som var bra! Snyggt komponerat och bra smak-kombinationer i god balans. Jämn, hög kvalitet rakt igenom alla rätter med ett par som nådde ända...

Hans E
Skrev om Restaurang Clou

Vi var 4 pers, 3 rätters, allt super........å så förvandlades det från mysig restaurang till ett stimmigt kafé ;(

Björn E
Skrev om Restaurang Clou

Vi blev serverade en mycket god 6-rätters avsmakningsmeny av väldigt trevlig och kunnig personal. En bra restaurang som verkligen rekommenderas.

Sofia B
Skrev om Restaurang Clou

Jättetrevligt och bra mat. Skulle absolut tänka mig att gå dit igen.

Jens B
Skrev om Restaurang Clou

En restaurang som vill skapa en modern matupplevelse.

Camilla B
Skrev om Restaurang Clou

Det va fantastiskt bemötande trevlig personal och god mat!

Henrik B
Skrev om Restaurang Clou

En väldigt trevlig resturang med bra mat och spännnade upplägg.

Carina B
Skrev om Restaurang Clou

Åt avsmakningsmeny inkl dryck i dec. Mkt god. Enda som var så där var efterrätten. Kändes lite artificiell smak. Väldigt trevlig personal. En bra kväll

Celia S
Skrev om Restaurang Clou

Jättebra mat, mysig stämning och supergoda drinkar!

Bo B
Skrev om Restaurang Clou

Den var bra, lunchen god och servicen utan anmärkningar

Effie A
Skrev om Restaurang Clou

Trevligt bemötande, personalen är tillmötesgående och serverar alltid god mat.

Anette B
Skrev om Restaurang Clou

God mat, roligt koncept och trevlig personal