Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Restaurang Cypern

Restaurang Cypern

Valhallavägen 50, 114 22 Stockholm — Visa karta

Enligt sägnen så uppsteg Afrodite (kärlekens och skönhetens gudinna), ur havets vågor vid Petra tou Romiou (grekens sten) i Paphos.

Läs vad 5 kunder tycker om Restaurang Cypern

• Patrik R
    Patrik R skrev om Restaurang Cypern
    Mysig och genuin grekisk/cypriotisk restaurang. Stämningen är mysig och maten är vällagad. Vi brukar även köpa takeaway från deras 100kr söndagsmeny. Läs mer
  • Linda B
    Linda B skrev om Restaurang Cypern
    Redan innanför dörren möts du av någon i den fantastiska personalen, redan vid första besöket får de en att känna sig som en stamgäst! Jag rekommenderar er att prova meze, deras dolmas är himmelska! Vettiga priser och mycket gott att välja mellan! Läs mer
  • Michael Ö
    Michael Ö skrev om Restaurang Cypern
    Cypern blev redan efter mitt första besök en utav mina absoluta favoritrestauranger. Underbart god mat (Rekommenderar lammfilén, framför allt), till acceptabla priser och mycket generösa portioner. Allt ramas in av en trevlig atmosför och en ännu trevligare personal. Rekommenderas varmt! Läs mer
    Emma K gillar detta
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Restaurang Cypern
    Stället ser inte mycket ut för världen på utsidan men personalen är jätte trevlig och maten är super god. Plus också för det trevliga bemötandet trots att vi hade med oss en 3-åring med spring i benen. Rimlig prisnivå för en kväll när man inte orkar laga mat själv. Läs mer
    Emma K gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Restaurang Cypern
    Jag har många gånger passerat Restaurang Cypern på vägen hem längs den inte alltför sköna Valhallavägen, utifrån ser stället ut som en kvarterskrog i budgetsegmentet. När man kliver in möts man dock av en mysig och trevlig atmosfär. Personalen är mycket trevlig, lyhörd utan att vara allt för påflugna. Vi käkade två rätter där förätten med alla goda röror var höjdpunkten. Jag rekommenderar dig som är sugen på grek-cypriotisk mat att testa det här stället, man ramlar inte av stolen av upplevelsen men det är mycket gott och trevligt. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Erendira V Erendira V tycker:
“Mycket bra servis på restauran...” Läs mer

Tulegatan 29, 17278, SUNDBYBERG