Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Kungstensgatan 2, 114 25 Stockholm — Visa karta

"Årets bästa Restaurang - Utifrån matupplevelsen" i Whiteguide 2008 (Internationell mästarklass). En stjärna i Guide Michelin. Vill du också få en upplevelse i världsklass boka bord hos oss idag!
Stora Nygatan 41-43, 11127, Stockholm
Sjätte Tunnan
Jenny S:
Det var den godaste maten jag ätit på länge!!

Restauranger nära Restaurang Esperanto di Sollévi AB:

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
paula n:
Helt fantastisk personal och mat! Vi hade vår bröllopsfest här och dagen var helt fantastisk. För att inte tala om maten som hyllades utav ...

Regeringsgatan 70, Stockholm
Fredrik G:
Utsökt mat och trevlig service. Härligt avslappnad atmosfär utan att på något sätt vara stökigt. Rekommenderar!

Kungsgatan 29, STOCKHOLM
Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, n... Läs mer ›
Evelina N:
Vi köpte 5 biljetter till showen "25 års festen". Personalen var trevlig, showen var mycket bra och musiken lika så. Men huvudrätten var int...

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Louise V:
Otroligt bra service, fantastiska drinkar, bra mat och hjälpsam och trevlig personal!

Läs vad 7 kunder tycker om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

• Jim R
    Jim R skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Min absolut bästa restaurangupplevelse hittils, en perfekt och kittlande upplevelse från början till slut. Rekommenderas varmt!
  • Johan W
    Johan W skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Finns det något att säga förutom att upplevelsen alltid överträffar din förväntingar! Bör testas
  • Mats L
    Mats L skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Spänd av förväntan satte vi oss till bords. Servicen är av yppersta klass, om än alltför stel.Rätterna är presenterade med ett utpräglat blommigt språk - men den himmelska matupplevelsen uteblev. Jag satt mest och funderade om nästa rätt skulle motsvara förväntningarna, men tyvärr - euforin infann sig aldrig. Dessutoo är rätterna för små, man hinner liksom inte komma igång i smakupplevelsen. Jag trivs bäst...hos Mathias på Grand. (Skrivet non-08)
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Jag besökte Esperanto för 1 år sedan, det är den utan konkurrens största gastronomiska upplevelse jag hittills har upplevt. Magnifikt, eller magiskt om man så vill!
  • Emma K
    Emma K skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Var på deras nyöppnade champagnebar nyligen. Ett trelvigt initiation och alternativ till förfest. De har skapat en vitklädd oas med mysiga sittplatser, en rymlig bar i mitten.
    Hade velat ha lite mer "fingertoppskänsla" på dekor och musik (kankse en live DJ?). Tycker det är en jättebra idé och kommer förmodligen smita ner någon mer kväll.
  • Annika T
    Annika T skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Var på Esperantos Champagne bar på deras uteservering som var fantastiskt trevligt. Killarna i baren var vitklädda, blommorna var vita allt var vitt, kul idé! Champagne och jordgubbar kan inte bli bättre till bra musik och härligt väder och trevlig sällskap. Nästa gång jag kommer dit måste jag prova deras carpaccio som lät mumsig. Innan ni ska ut så rekommenderar jag att åka till Esperanto och ta ett glas champagne innan man åker till nattklubbarna i stan. Eller varför inte bara hänga där hela kvällen om man vill slippa det typiska "barhänget"!

Rekommenderas!!
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB
    Makalös matlagning i världsklass (törst jag säga utan att varit runt jorden). Utmanande och förbluffande. Du kommer gå ifrån detta stället med insikten om att du varit med om något du aldrig varit med om tidigare.

Och visst kan man välja att föraktfullt skratta åt rätter som "Oxmärgsmarmor med smaken av torr spansk ko, persiljeklorofyll och hav" och "Hummer i engelsk trädgårdsdimma med mjölnade spritärtor och bacon" ... men jag törs svära på att detta skratt förbytts till ett lustfult dito efter ett besök. Törs du?
    Daniel T, Daniel T gillar detta

Kungstensgatan 2, 114 25 Stockholm