Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Ring 073-533 32 03 www.esperantorestaurant.se
4.3

"Årets bästa Restaurang - Utifrån matupplevelsen" i Whiteguide 2008 (Internationell mästarklass). En stjärna i Guide Michelin. Vill du också få en upplevelse i världsklass boka bord hos oss idag!

7 omdömen om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Jim R
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Min absolut bästa restaurangupplevelse hittils, en perfekt och kittlande upplevelse från början till slut. Rekommenderas varmt!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Johan W
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Finns det något att säga förutom att upplevelsen alltid överträffar din förväntingar! Bör testas

Mats L
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Spänd av förväntan satte vi oss till bords. Servicen är av yppersta klass, om än alltför stel.Rätterna är presenterade med ett utpräglat blommigt språk - men den himmelska matupplevelsen uteblev. Jag satt mest och funderade om nästa rätt skulle motsvara förväntningarna, men tyvärr - euforin infann sig aldrig. Dessutoo är rätterna för små, man hinner liksom inte komma igång i smakupplevelsen. Jag trivs bäst...hos Mathias på Grand. (Skrivet non-08)

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Magnus F
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Jag besökte Esperanto för 1 år sedan, det är den utan konkurrens största gastronomiska upplevelse jag hittills har upplevt. Magnifikt, eller magiskt om man så vill!

Emma K
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Var på deras nyöppnade champagnebar nyligen. Ett trelvigt initiation och alternativ till förfest. De har skapat en vitklädd oas med mysiga sittplatser, en rymlig bar i mitten. Hade velat ha lite mer "fingertoppskänsla" på dekor och musik (kankse en live DJ?). Tycker det är en jättebra idé och kommer förmodligen smita ner någon mer kväll.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Annika T
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Var på Esperantos Champagne bar på deras uteservering som var fantastiskt trevligt. Killarna i baren var vitklädda, blommorna var vita allt var vitt, kul idé! Champagne och jordgubbar kan inte bli bättre till bra musik och härligt väder och trevlig sällskap. Nästa gång jag kommer dit måste jag prova deras carpaccio som lät mumsig. Innan ni ska ut så rekommenderar jag att åka till Esperanto och ta ett glas champagne innan man åker till nattklubbarna i stan. Eller varför inte bara hänga där hela kvällen om man vill slippa det typiska "barhänget"! Rekommenderas!!

Tobias H
Skrev om Restaurang Esperanto di Sollévi AB

Makalös matlagning i världsklass (törst jag säga utan att varit runt jorden). Utmanande och förbluffande. Du kommer gå ifrån detta stället med insikten om att du varit med om något du aldrig varit med om tidigare. Och visst kan man välja att föraktfullt skratta åt rätter som "Oxmärgsmarmor med smaken av torr spansk ko, persiljeklorofyll och hav" och "Hummer i engelsk trädgårdsdimma med mjölnade spritärtor och bacon" ... men jag törs svära på att detta skratt förbytts till ett lustfult dito efter ett besök. Törs du?

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen