Restaurang Fredsgatan 12 AB

Restaurang Fredsgatan 12 AB

Ring 08-505 244 16 www.f12.se
4.0

F12 är beläget i Kungliga Konstakademiens lokaler, ett kulturellt minnesmärke mittemot Rosenbad i Stockholm. Vi vill erbjuda förstklassig mat och service i en varm miljö med lättsam, informell atmosfär.

5 omdömen om Restaurang Fredsgatan 12 AB

Mila K
Skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB

Fantastisk atmosfär, smakrik och god mat och en trevlig personal. Lite dyr för så lite mat, men smakupplevelsen var magisk.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
K
Skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB

Åååh en sån upplevelse! Nu utnyttjade jag halva-priserbjudandet de har för närvarande, men såhär i efterhand skulle jag glatt ha betalat fullt pris, maten var bara alldeles alldeles underbar. Åt avsmakningsmenyn på 11 rätter, av dem var åtta fantastiska och tre "bara" bra (och jag har höga krav). En sån fantastisk lyx att få sitta i flera timmar och bli serverad rätt efter rätt, och att kontinuerligt få höra av kyparen vad man ska till att äta. Svävar fortfarande på moln, och minns alla de små piruetterna på gomseglet (för...

Håkan R
Skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB

Tycker att grön ärta inbäddad i tryffelmousse är något som borde höra 90-talet till. Tröttsamt att sitta igenom alla smårätter och höra långa övermaga utläggningar om maten.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Amanda E
Skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB

Fredsgatan 12 är helt klart en av Stockholms bästa restauranger. I matsalen erbjuds god och spännande mat (och dyr!) i en snygg och stilren miljö. F12 ska man gå till om man vill ha en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga. Bra service är ett plus! I loungedelen kan man ta ett glas vin eller en drink, coctaillistan är lång och bartendersen duktiga. Rekommenderas varmt!

Lena C
Skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB

En kulinarisk upplevelse av rang med fantastiskt kunnig och service inriktad personal. Erbjuder förvalda menyer med tillhörande dryck, alt. efter egen komponering. Stilren och skön atmosfär som kostar på.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen