Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Restaurang Fredsgatan 12 AB

Restaurang Fredsgatan 12 AB

Fredsgatan 12, 111 52 Stockholm — Visa karta

F12 är beläget i Kungliga Konstakademiens lokaler, ett kulturellt minnesmärke mittemot Rosenbad i Stockholm. Vi vill erbjuda förstklassig mat och service i en varm miljö med lättsam, informell atmosfär.

Läs vad 5 kunder tycker om Restaurang Fredsgatan 12 AB

• Mila K
    Mila K skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB
    Fantastisk atmosfär, smakrik och god mat och en trevlig personal. Lite dyr för så lite mat, men smakupplevelsen var magisk. Läs mer
  • K
    K skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB
    Åååh en sån upplevelse! Nu utnyttjade jag halva-priserbjudandet de har för närvarande, men såhär i efterhand skulle jag glatt ha betalat fullt pris, maten var bara alldeles alldeles underbar. Åt avsmakningsmenyn på 11 rätter, av dem var åtta fantastiska och tre "bara" bra (och jag har höga krav). En sån fantastisk lyx att få sitta i flera timmar och bli serverad rätt efter rätt, och att kontinuerligt få höra av kyparen vad man ska till att äta. Svävar fortfarande på moln, och minns alla de små piruetterna på gomseglet (för att citera Carl-Jan) med glädje. Ett minus var att vi fick vänta i drygt 40 minuter för att få ett bord, trots att vi hade beställt i förväg. Särskilt dåligt var att ingen kom fram till oss och meddelade läget under väntetiden. Inte okej på en lyxrestaurang. Om personalen undrar varför vi dricksade bara det vi måste så har de förklaringen där. Läs mer
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB
    Tycker att grön ärta inbäddad i tryffelmousse är något som borde höra 90-talet till. Tröttsamt att sitta igenom alla smårätter och höra långa övermaga utläggningar om maten. Läs mer
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB
    Fredsgatan 12 är helt klart en av Stockholms bästa restauranger. I matsalen erbjuds god och spännande mat (och dyr!) i en snygg och stilren miljö. F12 ska man gå till om man vill ha en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga. Bra service är ett plus! I loungedelen kan man ta ett glas vin eller en drink, coctaillistan är lång och bartendersen duktiga. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lena C
    Lena C skrev om Restaurang Fredsgatan 12 AB
    En kulinarisk upplevelse av rang med fantastiskt kunnig och service inriktad personal. Erbjuder förvalda menyer med tillhörande dryck, alt. efter egen komponering. Stilren och skön atmosfär som kostar på. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Hilda B Hilda B tycker:
“Matupplevelsen var mycket bra,...” Läs mer

Valhallavägen 147, 11531, STOCKHOLM