Restaurang Mynchen AB

Läs vad 3 kunder tycker om Restaurang Mynchen AB

• Edina D

2019-04-29

Edina D skrev om Restaurang Mynchen AB
    Vi bokade för 97 personer.på Mynchen restaurang. Vi skulle äta bufé. Maten var god, men togs bort av personalen direkt när de hade märkt att var och en hade en tallrik på sitt bord. Jag hann knappt hugg i maten, innan den togs bort. Jag kom aldrig till desserten.
    Restaurang ansvarig, som skulle vänligt hälsa gästerna välkomna. lät som en general omgiven av fem bistra officer framför olydiga undersåtar. Det var tydligt att hon misstrodd oss som gäster och hade inte uppfattat sin serviceroll.
    Jag gick till restaurang ansvarig och bad henne att visa lite vänlighet. Jag sa att detta var fina människor som har varit respektabla gäster på klubbar och restauranger i hela Europa och USA. Det var dags att besöka Stockholm. Hon bad inte om ursäkt utan fortsatte med samma samma ovänliga läxa upp mig huruvida gäster "måste lyssna, uppföra sig och respektera regler". Att en person hade en drink utifrån är ingen ursäkt att leka general mot alla andra. De borde ha avvisats denna gäst och inte rikta sin ilska och stränghet mot alla gäster.
    Jag blev också arg, men tänkte inte förstöra stämningen. Jag bad henne städa toaletterna. Redan vid ankomsten tog jag en runda och upptäckte en vecka gammal skit på alla toaletter. Hon sa att de skulle göra det. Nej, de gjorde inte det. De struntade i oss som gäster och fortsatte att förolämpa oss genom att låta gäster använda skitiga toaletter.

Det fanns bara en ölsort att beställa. Mojito fanns det färsk mynta till bara den första timmen. Vi fick inte beställa kaffe. Kaffe ”fanns inte” i huset, fast vi hade fått en menylista i förväg. Chokladmousse togs bort innan gästerna han tillbaka till buffébordet en andra gång. Jag var själv en gäst, som hade tagit på mig ansvaret att anordna en fest i Stockholm, precis som de volonterade med att anordna liknande fester i Europa. Jag ville ha lyckats med det.

Jag kunde inte ens lämna bordet för att dansa eller att fotografera. Så fort jag lämnade bordet, togs våra halvdruckna drinkar bort av personalen. När jag reagerade, fick jag svarte att jag hade hållit mig från bordet i en halv timme. Hur vet de det? Klockade de mina tider, som jag hållit mig borta på dansgolvet? De var visserligen vänliga och fyllde på med vatten regelbundet.
    För övrigt uppträdde de som vakter. Man hade en känsla att de ville bli av med oss så fort som möjligt. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Tabbouli City
    4.5 / 5 i betyg — 1878 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Middag, 6 personer, snabb bekräftelse vid bokning, skulle på teater så behövde få in mat snabbt för att hinna. FIck också snabb service, tre"
    Pernilla G
  • Amanda F

2011-04-20

Amanda F skrev om Restaurang Mynchen AB
    Min kusin hade sin disputationsmiddag på Restaurang Mynchen och vi var ett stort sällskap som skulle fira henne där. Jag hade inte förväntat mig mycket av stället men vart glatt överraskad! Stället har fin placering på Söder Mälarstrand och maten var helt ok. Det enda negativa var att varmrätten serverades klockan 22.30 och efterrätten ännu senare, en anledning till den sena maten kan ha varit alla tal som hölls under middagen. Läs mer
    Nikke L, Jakob J gillar detta
  • Folke henry C

2010-08-19

Folke henry C skrev om Restaurang Mynchen AB
    Påminner om en skolbespisning både vad gäller mat, servering och inredning. Ojämn kvalitét, allt annat än prisvärt. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Golden Hits
    4.3 / 5 i betyg — 1667 omdömen
    Badge2020
    "Köpte Golden biljetter och fick en helt fantastisk kväll i gott sällskap. Otroligt fin och trevlig personal som gjorde sitt bästa för att al"
    Anna Alexandra Elina G

Bästa Restaurangerna nära Restaurang Mynchen AB: