Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Restaurang Räkan

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, 111 20 Stockholm — Visa karta

Restaurang Räkan är Göteborgs berömda fisk- och skaldjurskrog, som nu har flyttat till Stockholm. De västsvenska delikatesserna har självklart följt med så att du kan uppleva och njuta av det allra bästa från västkusten, på östkusten.

Restaurang Räkan hittar du idag i ett trevligt läge på Vasagatan 23 i Stockholm. Du kan boka bord på vår hemsida för att vara säker på att du får avnjuta din fisk och skaldjursrätt vid ett eget bord, precis den tid du önskar.

Köp dagsfärska skaldjur i vår E-saluhall och njut av västkusten även hemma!

Läs vad 107 kunder tycker om Restaurang Räkan

• Andreas S skrev om Restaurang Räkan
    Underbar restaruang som verkligen tar hand om sina kunder. Supergod mat och trevlig personal!
    Kan verkligen rekommendera Restaurang Räkan till allmänheten och vänner!

/ Andreas Läs mer
  • Kerstin L skrev om Restaurang Räkan
    God mat och trevlig miljö men väldigt dålig service!!! Vi fick säga till om att få beställa både dryck och mat. Vi var hos er vid ett tidigare tillfälle på en fredag kväll då var servicen väldigt bra. Denna gång besökte vi er kl. 15:30 för vi skulle på teater men servicen borde rimligtvis vara lika bra på em. Läs mer
  • Susanne S skrev om Restaurang Räkan
    Vi är super nöjda.
    Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början.
    och maten var gudomlig. Läs mer
  • Monika J skrev om Restaurang Räkan
    Bra bemötande, professionell personal, mycket god mat! Trevlig atmosfär på restaurangen och bra läge centralt i Stockholm. Läs mer
  • Lars-Owe K skrev om Restaurang Räkan
    Snabbt svar på bordsreservationen. God mat och trevlig personal. Rekommenderar restaurangen som är klart värt ett besök. Läs mer
  • Sylvia N skrev om Restaurang Räkan
    Härligt!
    När Göteborgs längtan blir för stark. Läs mer
  • Kerstin N skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt bemötande och god fisk. Läs mer
  • Yvonne P
    Yvonne P skrev om Restaurang Räkan
    Mycket god och vällagad mat. Trevlig personal. Fick tom byta ut vinet som jag inte tyckte passade till rätten. Mycket imponerande. Läs mer
  • Lena B skrev om Restaurang Räkan
    tREVLIG PERSONAL, JÄTTEGOD MAT Läs mer
  • Inger J skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig personal som var serviceminded.
    Lite fler rätter att välja på samt billigare vi . Läs mer
  • Mattias K skrev om Restaurang Räkan
    Bra mat trevlig personal och väldigt god mat Läs mer
  • Monica H skrev om Restaurang Räkan
    God mat trevlig inredning proffsig personal. Läs mer
  • Olle E skrev om Restaurang Räkan
    Med stora förväntningar besökte vi Räkan i Stockholm. Våra förhoppningar överträffades med "råge". Trevlig personal och miljö. Dessutom var samtliga rätter goda ( 6 personer med 4 olika alternativ). Själv åt jag räkor till dagens pris, toppen!! Läs mer
  • Harriet R
    Harriet R skrev om Restaurang Räkan
    Mycket trevligt bemötande, bra bordsplacering, trevlig personal, bra bokningssystem, utsökt mat Läs mer
  • Åsa F skrev om Restaurang Räkan
    Den bästa fisk & skaldjursresturangen jag varit på. Superbra & proffsig service! Maten gudomlig Läs mer
  • Lars A skrev om Restaurang Räkan
    Bra koncept, men inte den sista finishen Läs mer
  • Gunnar L skrev om Restaurang Räkan
    Vi har bokat bord men ännu inte varit där Läs mer
  • Angelica M
    Angelica M skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig personal, trivsam miljö och väldigt god mat! Läs mer
  • Susanne S skrev om Restaurang Räkan
    Lätt att boka bord via nätet.
    Trevlig atmosfär.
    God mat och strålande service. Läs mer
  • Elin G skrev om Restaurang Räkan
    Jätte trevlig resturang med god mat😊
    Servicen var bra fram till varmrätten sen blev vi tyvärr lite bort glömda tyckte vi... Läs mer
  • Paul&Britt M skrev om Restaurang Räkan
    Vi var 4 personer som beställde 1 flaska vin och 1 martini före mate. Vinet serverades snabbt men Martinin dröjde 20 minuter innan den serverades. Fisken vi beställde var tyvärr torr. Serverades med brynt smör som var snålt tilltaget. Ingen höjdare. Fiskgrytan var ok och likaså toast Skagen. Läs mer
  • Göran S skrev om Restaurang Räkan
    Bra mat, bra restaurang och bra service! Läs mer
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Restaurang Räkan
    Vi är väldigt nöjda både med bemötande och mat.
    Rolig feature med räkbåten som levererade maten till bordet! Läs mer
  • Göte K skrev om Restaurang Räkan
    utmärkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Lena R skrev om Restaurang Räkan
    Läste både positivt och negativt om Räkan. Det negativa var att det var en turistrestaurang. Det positiva var att det var trevlig miljö och bra mat.
    Som råd stod att man skulle boka vid dammen och jag gjorde så.

Fick en jättetrevlig upplevelse med riktigt bra mat. Läs mer
  • Susanne N skrev om Restaurang Räkan
    Förutom att jag fick den minsta hummer jag någonsin sett va det toppen, mycket trevlig personal Läs mer
  • Åsa L skrev om Restaurang Räkan
    Mycket bra respons på bokningsförfrågan via email. Trevligt bemötande på plats. Bästa serverade och blandade Manhattan drinken någonsin enligt männen i mitt sällskap. Läs mer
  • Stina G skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt, bra Koncept, bra service.
    Kul med båten med räkorna! Läs mer
  • Bo T skrev om Restaurang Räkan
    lite besviken på bordsplaceringen, maten OK personalen bra. Läs mer
  • Ida H skrev om Restaurang Räkan
    Fantastiskt god mat både musslor och entrecote! Härlig miljö som trots mycket folk inte var alltför bullrig och högljudd. Dessutom en utomordentlig service med supertrevlig personal. Har inget dåligt att säga, en av de bästa restaurangerna vi varit på! Läs mer
  • Ken B skrev om Restaurang Räkan
    Good fish meal in central Stockholm - good service and delivery of prawns via the radio controlled boat a highlight for even our 15 year old son! Läs mer
  • Eriko N skrev om Restaurang Räkan
    Maten var god och restaurangen var fin med en pool som fiskar simmar i :) Läs mer
  • Bruno S skrev om Restaurang Räkan
    God mat o bra service, kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Johan G
    Johan G skrev om Restaurang Räkan
    Bra och Trevlig Service
    God Mat
    Hade sett fram emot att få Köra fram
    Räkorna med Båt Själv.
    Bägge Båtar Trasiga
    Inge Bra
    Besviken
    Det var på en sån rekommendation
    Vi gick Dit
    Tänk om Du haft med Dig ett Barn
    Och Lockat med Det.
    Johan Granath 0708-475407 Läs mer
  • Carina T skrev om Restaurang Räkan
    Mycket god mat och bra service. Går gärna till Räkan igen! Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Restaurang Räkan
    Mitt besök var en stor besvikelse från början till slut, jag skulle på en fin dag i stockholm med en vänninna och hade bokat bord kl 12 för lunch, när vi kom in var det både städare och fönsterputsare i lokalen men ingen servitris, vi satte oss vid ett bord för att invänta service som kom först 10 minuter senare och inledde konversationen med ett abrupt "har ni bokat bord??" Inte hej välkommna förlåt att jag inte var här när ni kom eller så..? Vi tog champagne och en varsin halv hummer som kom utan några tillbehör och var fortfarande halvfrusen kall och vattnig, jag var rädd att bli sjuk och det smakade inte som det borde! Sen tog vi huvudrätt en räksallad, som var 90% grönsallad med lite räkor, jag hade väntat mig kanske lite ägg en krämig dressig lite annat gott inte bara grönsallad! Vinet smakade billigt och vi fick prova 3-4 stycken innan något ens var drickbart, och jag är verkligen ingen vinkännare men det där va inte bra! Efterrätten var god, chokladfondanten. Men allt som allt förstörde den min helg, vi hade flygit in just för att gå på musikal och äta gott, men det blev inte vad jag hoppats! Läs mer
  • Göran W skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig restaurering med bra personal och god mat. Läs mer
  • Tord P skrev om Restaurang Räkan
    Utmärkt bemötande och fantastiska skaldjur Läs mer
  • johan f skrev om Restaurang Räkan
    God och vällagad mat och trevlig service. Läs mer
  • Bengt W skrev om Restaurang Räkan
    Lätt att boka på internet.
    Bra mat och service. Läs mer
  • Benneth A skrev om Restaurang Räkan
    Mycket bra service kommer gärna tillbaka god mat Läs mer
  • Bia S skrev om Restaurang Räkan
    Hej. Tyvärr är jag inte så nöjd med mitt besök. Maten var ok men mycket seg betjäning av personalen. Vi kändes oss bortglömda vid beställningen av vår mat samt svårt att få kontakt vid avslutningen. Läs mer
  • Ola C
    Ola C skrev om Restaurang Räkan
    Besökte Räkan en söndag em. Sällskapet var från yngst 10 upptill 80. Alla åt från lunch menyn och blev både nöjda och mätt. Servicen var bra, men utrymmet mellan borden gjorde att själva serveringen kunde upplevas stökig/krånglig.
    Tyvärr funkade inte båtarna men barnen fick istället mata de häftiga, läskiga fiskarna. En höjdare det oxå! Kan absolut tänka oss gå tillbaka. Läs mer
  • Malin S skrev om Restaurang Räkan
    Väldigt bra! Trevlig service av vår servitör och god mat och dricka 😊 Läs mer
  • Kalle S skrev om Restaurang Räkan
    Vänlig personal, god mat och trevliga lokaler. Läs mer
  • Ingela H skrev om Restaurang Räkan
    Fräsch restaurang,trevlig personal, fiskrätter av hög klass. Läs mer
  • Per-Olov B
    Per-Olov B skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt mottagande av personalen. Trevlig miljö med möjlighet att leverera dina räkor med räkkuttern till bordet. Utsökta skaldjur och dryck. Uppmärksam och trevlig personal. Tack för en underbar kväll hos er på Restaurang Räkan! Vi kommer snart tillbaka.
    Hälsningar från Sonja o Per-Olov Läs mer
  • Ann-Sofie U skrev om Restaurang Räkan
    Det var lite struligt innan vi fick vårt bord men det vägdes sedan upp av den service vi fick under middagen. Läs mer
  • Emy P skrev om Restaurang Räkan
    Jag är besviken på mitt besök hos er, vi fick vänta i över 45 minuter, på våran varmrätt, från förrätt. Och till svar fick vi att det var lite körigt i köket! Vi fick betala full pris på menyn, och ingen kompensation. Väldigt dåligt tycker jag! Läs mer
  • Thorbjörn A
    Thorbjörn A skrev om Restaurang Räkan