Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Restaurang Räkan

Restaurang Räkan

Vasagatan 23, 111 20 Stockholm — Visa karta

Restaurang Räkan är Göteborgs berömda fisk- och skaldjurskrog, som nu har flyttat till Stockholm. De västsvenska delikatesserna har självklart följt med så att du kan uppleva och njuta av det allra bästa från västkusten, på östkusten.

Restaurang Räkan hittar du idag i ett trevligt läge på Vasagatan 23 i Stockholm. Du kan boka bord på vår hemsida för att vara säker på att du får avnjuta din fisk och skaldjursrätt vid ett eget bord, precis den tid du önskar.

Köp dagsfärska skaldjur i vår E-saluhall och njut av västkusten även hemma!
Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm
Jörgen S:
Trevlig personal och mycket god mat. Bra pris

Restauranger nära Restaurang Räkan:

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
paula n:
Helt fantastisk personal och mat! Vi hade vår bröllopsfest här och dagen var helt fantastisk. För att inte tala om maten som hyllades utav ...

Kungsgatan 29, STOCKHOLM
Välkommen till Golden Hits! Var beredd på en helkväll med restaurang, karaoke, n... Läs mer ›
Annelie E:
Väldigt trevlig och bra bemötande 🤗

Regeringsgatan 70, Stockholm
Jörgen S:
Trevlig personal och mycket god mat. Bra pris

Hamngatan 37, Stockholm
Välkommen till Ristorante Il Molo i Gallerian! Vi serverar både lunch och middag... Läs mer ›
Therese L:
Fantastiskt god oh vällagad italiensk mat med jättefina råvaror. Även vettiga priser och jättetrevlig och kunnig serveringspersonal. Reko...

Läs vad 106 kunder tycker om Restaurang Räkan

• Kerstin L
    Kerstin L skrev om Restaurang Räkan
    God mat och trevlig miljö men väldigt dålig service!!! Vi fick säga till om att få beställa både dryck och mat. Vi var hos er vid ett tidigare tillfälle på en fredag kväll då var servicen väldigt bra. Denna gång besökte vi er kl. 15:30 för vi skulle på teater men servicen borde rimligtvis vara lika bra på em.
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Restaurang Räkan
    Vi är super nöjda.
    Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början.
    och maten var gudomlig.
  • Monika J
    Monika J skrev om Restaurang Räkan
    Bra bemötande, professionell personal, mycket god mat! Trevlig atmosfär på restaurangen och bra läge centralt i Stockholm.
  • Lars-Owe K
    Lars-Owe K skrev om Restaurang Räkan
    Snabbt svar på bordsreservationen. God mat och trevlig personal. Rekommenderar restaurangen som är klart värt ett besök.
  • Sylvia N
    Sylvia N skrev om Restaurang Räkan
    Härligt!
    När Göteborgs längtan blir för stark.
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt bemötande och god fisk.
  • Yvonne P
    Yvonne P skrev om Restaurang Räkan
    Mycket god och vällagad mat. Trevlig personal. Fick tom byta ut vinet som jag inte tyckte passade till rätten. Mycket imponerande.
  • Lena B
    Lena B skrev om Restaurang Räkan
    tREVLIG PERSONAL, JÄTTEGOD MAT
  • Inger J
    Inger J skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig personal som var serviceminded.
    Lite fler rätter att välja på samt billigare vi .
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Restaurang Räkan
    Bra mat trevlig personal och väldigt god mat
  • Monica H
    Monica H skrev om Restaurang Räkan
    God mat trevlig inredning proffsig personal.
  • Olle E
    Olle E skrev om Restaurang Räkan
    Med stora förväntningar besökte vi Räkan i Stockholm. Våra förhoppningar överträffades med "råge". Trevlig personal och miljö. Dessutom var samtliga rätter goda ( 6 personer med 4 olika alternativ). Själv åt jag räkor till dagens pris, toppen!!
  • Harriet R
    Harriet R skrev om Restaurang Räkan
    Mycket trevligt bemötande, bra bordsplacering, trevlig personal, bra bokningssystem, utsökt mat
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Restaurang Räkan
    Den bästa fisk & skaldjursresturangen jag varit på. Superbra & proffsig service! Maten gudomlig
  • Lars A
    Lars A skrev om Restaurang Räkan
    Bra koncept, men inte den sista finishen
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Restaurang Räkan
    Vi har bokat bord men ännu inte varit där
  • Angelica M
    Angelica M skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig personal, trivsam miljö och väldigt god mat!
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Restaurang Räkan
    Lätt att boka bord via nätet.
    Trevlig atmosfär.
    God mat och strålande service.
  • Elin G
    Elin G skrev om Restaurang Räkan
    Jätte trevlig resturang med god mat😊
    Servicen var bra fram till varmrätten sen blev vi tyvärr lite bort glömda tyckte vi...
  • Paul&Britt M
    Paul&Britt M skrev om Restaurang Räkan
    Vi var 4 personer som beställde 1 flaska vin och 1 martini före mate. Vinet serverades snabbt men Martinin dröjde 20 minuter innan den serverades. Fisken vi beställde var tyvärr torr. Serverades med brynt smör som var snålt tilltaget. Ingen höjdare. Fiskgrytan var ok och likaså toast Skagen.
  • Göran S
    Göran S skrev om Restaurang Räkan
    Bra mat, bra restaurang och bra service!
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Restaurang Räkan
    Vi är väldigt nöjda både med bemötande och mat.
    Rolig feature med räkbåten som levererade maten till bordet!
  • Göte K
    Göte K skrev om Restaurang Räkan
    utmärkt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Lena R
    Lena R skrev om Restaurang Räkan
    Läste både positivt och negativt om Räkan. Det negativa var att det var en turistrestaurang. Det positiva var att det var trevlig miljö och bra mat.
    Som råd stod att man skulle boka vid dammen och jag gjorde så.

Fick en jättetrevlig upplevelse med riktigt bra mat.
  • Susanne N
    Susanne N skrev om Restaurang Räkan
    Förutom att jag fick den minsta hummer jag någonsin sett va det toppen, mycket trevlig personal
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Restaurang Räkan
    Mycket bra respons på bokningsförfrågan via email. Trevligt bemötande på plats. Bästa serverade och blandade Manhattan drinken någonsin enligt männen i mitt sällskap.
  • Stina G
    Stina G skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt, bra Koncept, bra service.
    Kul med båten med räkorna!
  • Bo T
    Bo T skrev om Restaurang Räkan
    lite besviken på bordsplaceringen, maten OK personalen bra.
  • Ida H
    Ida H skrev om Restaurang Räkan
    Fantastiskt god mat både musslor och entrecote! Härlig miljö som trots mycket folk inte var alltför bullrig och högljudd. Dessutom en utomordentlig service med supertrevlig personal. Har inget dåligt att säga, en av de bästa restaurangerna vi varit på!
  • Ken B
    Ken B skrev om Restaurang Räkan
    Good fish meal in central Stockholm - good service and delivery of prawns via the radio controlled boat a highlight for even our 15 year old son!
  • Eriko N
    Eriko N skrev om Restaurang Räkan
    Maten var god och restaurangen var fin med en pool som fiskar simmar i :)
  • Bruno S
    Bruno S skrev om Restaurang Räkan
    God mat o bra service, kommer gärna tillbaka.
  • Johan G
    Johan G skrev om Restaurang Räkan
    Bra och Trevlig Service
    God Mat
    Hade sett fram emot att få Köra fram
    Räkorna med Båt Själv.
    Bägge Båtar Trasiga
    Inge Bra
    Besviken
    Det var på en sån rekommendation
    Vi gick Dit
    Tänk om Du haft med Dig ett Barn
    Och Lockat med Det.
    Johan Granath 0708-475407
  • Carina T
    Carina T skrev om Restaurang Räkan
    Mycket god mat och bra service. Går gärna till Räkan igen!
  • Malin H
    Malin H skrev om Restaurang Räkan
    Mitt besök var en stor besvikelse från början till slut, jag skulle på en fin dag i stockholm med en vänninna och hade bokat bord kl 12 för lunch, när vi kom in var det både städare och fönsterputsare i lokalen men ingen servitris, vi satte oss vid ett bord för att invänta service som kom först 10 minuter senare och inledde konversationen med ett abrupt "har ni bokat bord??" Inte hej välkommna förlåt att jag inte var här när ni kom eller så..? Vi tog champagne och en varsin halv hummer som kom utan några tillbehör och var fortfarande halvfrusen kall och vattnig, jag var rädd att bli sjuk och det smakade inte som det borde! Sen tog vi huvudrätt en räksallad, som var 90% grönsallad med lite räkor, jag hade väntat mig kanske lite ägg en krämig dressig lite annat gott inte bara grönsallad! Vinet smakade billigt och vi fick prova 3-4 stycken innan något ens var drickbart, och jag är verkligen ingen vinkännare men det där va inte bra! Efterrätten var god, chokladfondanten. Men allt som allt förstörde den min helg, vi hade flygit in just för att gå på musikal och äta gott, men det blev inte vad jag hoppats!
  • Göran W
    Göran W skrev om Restaurang Räkan
    Trevlig restaurering med bra personal och god mat.
  • Tord P
    Tord P skrev om Restaurang Räkan
    Utmärkt bemötande och fantastiska skaldjur
  • johan f
    johan f skrev om Restaurang Räkan
    God och vällagad mat och trevlig service.
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Restaurang Räkan
    Lätt att boka på internet.
    Bra mat och service.
  • Benneth A
    Benneth A skrev om Restaurang Räkan
    Mycket bra service kommer gärna tillbaka god mat
  • Bia S
    Bia S skrev om Restaurang Räkan
    Hej. Tyvärr är jag inte så nöjd med mitt besök. Maten var ok men mycket seg betjäning av personalen. Vi kändes oss bortglömda vid beställningen av vår mat samt svårt att få kontakt vid avslutningen.
  • Ola C
    Ola C skrev om Restaurang Räkan
    Besökte Räkan en söndag em. Sällskapet var från yngst 10 upptill 80. Alla åt från lunch menyn och blev både nöjda och mätt. Servicen var bra, men utrymmet mellan borden gjorde att själva serveringen kunde upplevas stökig/krånglig.
    Tyvärr funkade inte båtarna men barnen fick istället mata de häftiga, läskiga fiskarna. En höjdare det oxå! Kan absolut tänka oss gå tillbaka.
  • Malin S
    Malin S skrev om Restaurang Räkan
    Väldigt bra! Trevlig service av vår servitör och god mat och dricka 😊
  • Kalle S
    Kalle S skrev om Restaurang Räkan
    Vänlig personal, god mat och trevliga lokaler.
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Restaurang Räkan
    Fräsch restaurang,trevlig personal, fiskrätter av hög klass.
  • Per-Olov B
    Per-Olov B skrev om Restaurang Räkan
    Trevligt mottagande av personalen. Trevlig miljö med möjlighet att leverera dina räkor med räkkuttern till bordet. Utsökta skaldjur och dryck. Uppmärksam och trevlig personal. Tack för en underbar kväll hos er på Restaurang Räkan! Vi kommer snart tillbaka.
    Hälsningar från Sonja o Per-Olov
  • Ann-Sofie U
    Ann-Sofie U skrev om Restaurang Räkan
    Det var lite struligt innan vi fick vårt bord men det vägdes sedan upp av den service vi fick under middagen.
  • Emy P
    Emy P skrev om Restaurang Räkan
    Jag är besviken på mitt besök hos er, vi fick vänta i över 45 minuter, på våran varmrätt, från förrätt. Och till svar fick vi att det var lite körigt i köket! Vi fick betala full pris på menyn, och ingen kompensation. Väldigt dåligt tycker jag!
  • Thorbjörn A
    Thorbjörn A skrev om Restaurang Räkan
    Väldigt god mat . Schysst personal .Trevlig inredning på restaurangen .
  • Lena L
    Lena L skrev om Restaurang Räkan
    Det var helt OK, inget extra, personalen som var nyanställd var verkligen nyanställd, svårt att få fram knivar och gafflar, och ändå var vi där kl 17.00 törs inte ens tänka på hur det såg ut kl 19.00:-)

Vasagatan 23, 111 20 Stockholm