Restaurang Ramblas

4.2

15 omdömen om Restaurang Ramblas

Roland B
Skrev om Restaurang Ramblas

Helt knockade av otroligt goda och kärleksfulla tapas, mysig miljö och kanonbra personal!!!!! Helt klart en oas med Barcakänsla nära Mariatorget. Kom hit och bli knockade Ni också! Monica o Rolle ❤❤❤❤❤

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Johan Fredrik L
Skrev om Restaurang Ramblas

Ramblas Mariatorget: Mysig restaurang med medioker mat och skön stämning, ganska stort minus för servitriserna som uppförde sig lite drygt och inte speciellt serviceinriktat. Synd på ett i övrigt mycket bra ställe. Något tunn Tapas meny. Vi kommer inte återvända hit.

husse s
Skrev om Restaurang Ramblas

grymt god mat! var där med 3 vänner för första gången och måste säga att det var över all förväntan. Alltid var tipp topp. Servicen var bra fastän det var fullt i hela restaurangen. Mycket trevlig personal .kan säga att jag gick in med garden uppe då jag tyckte det var sönder tjatat om denna restaurang, men måste ge dom den uppskattning efter ha erfarit deras mat.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Markus W
Skrev om Restaurang Ramblas

Riktigt bra tapasställe! Mysigt, trevlig personal och väldigt prisvärt. Kanske inte de flashigaste lokalerna, men vad gör det? Enda minuset jag kan komma på är att det kan vara svårt att komma fram via tele om man vill boka bord. Men det har jag givetvis överseende med.

Bjorn O
Skrev om Restaurang Ramblas

Ramblas är en riktigt trevlig tapaskrog i semi-sunkig miljö. Prisvärt och gott på en gång. En utmärkt kvarterskrog som är en pärla för alla i Hornstull. Vitlöksfrästa räkor, tortilla och gazpacho + några cruzcampo sitter alltid fint här.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Christofer L
Skrev om Restaurang Ramblas

Alltid knökfullt, vilket beror på den supersmarriga och grymt prisvärda tapasmenyn och den fantastiskt vänliga och trevliga personalen. På Ramblas blir man härligt mätt och har en mysig kväll i den rustika lokalen utan att det svider till i plånboken.

Patrick M
Skrev om Restaurang Ramblas

En av mina favoriter när det gäller Tapas. Har aldrig varit missnöjd med något besök. Kan vara lite stökigt och mycket folk där. Men boka bord så ordnar det sig. Annars är väntetiden aldrig mer än 30min och det brukar lösa sig. Har väl varit någon ny servitris där som varit lite halvsnurrig nån gång. Men prisvärda maträtter och billigt husvin. Beroende på vem som är kock så kan det variera från bra till grymt.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Caroline N
Skrev om Restaurang Ramblas

Stans bästa tapas! Trevlig personal, bra priser och mysig lokal. Trots att det var fullt med folk så gick det ändå snabbt att få maten. Väldigt rikliga tapas-rätter, och underbart goda. Rekommenderas stark!

Lina W
Skrev om Restaurang Ramblas

Helt ok. Gott som tusan, men en ganska smal meny. Skulle vilja ha mer att välja mellan.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
jess
Skrev om Restaurang Ramblas

det här är helt klart söders, kanske stockholms bästa, godaste och mest prisvärda tapasställe, personalen är trevlig, maten är supergod och det är alltid fullbokat (gästerna säger sitt) rekommenderas på menyn: - gambas picantes (spansk peppar scampi) - quesadillas (inga vanliga quesadillas, de har champinjoner, ost och ngn hemlig krydda som gör de gudomligt goda) och deras tillbehör, den hemlagade aiolin och salsan är to-die-for.

Sofia K
Skrev om Restaurang Ramblas

Restaurant Ramblas är den absolut bästa och mest prisvärda tapas restauranten i Sthlm. En tapas kostar runt 50 kronor och man får mkt mat. Möjligtvis ngt dålig akustik i lokalen och en mindre trevlig toalett. Rekommenderas absolut!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Erica J
Skrev om Restaurang Ramblas

Underbara tapas i skön sunkmiljö. Prisvärt och trevlig personal. Minus för att maten kan dröja allt från 10 min till en timme och varm lokal. Dessutom borde den enda toaletten kunna fräschas upp...

Helena  S
Skrev om Restaurang Ramblas

Ramblas har mkt bra och prisvärda tapas, ett toppenställe!

Martin M
Skrev om Restaurang Ramblas

Riktigt god mat till bra priser, mysig lokal och supertrevlig personal. Börjar man på Ramblas, fortsätter med några drinks i Judit & Bertil (på andra sidan Långholmsgatan) och avslutar med Marie Laveau, då har men en lyckad kväll in my humble opinion! Rekommenderar.

Emma K gillar detta
Catherine
Skrev om Restaurang Ramblas

Har nog inte ätit bättre tapas. Lokalen är grymt mysig och servicen är alltid exceptionell, även vid fullt hus!! Missa inte Ramblas!

Sanna K gillar detta