Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Restaurang Seyhmus

Restaurang Seyhmus

Varvsgatan 29, 117 29 Stockholm — Visa karta

Flera tidsskrifter och tidningar i Stockholm har publicerat mycket positiva reportage om den här unika restaurangen. År 2007 gavs en bok ut med Seyhmus matrecept i serien “Mat för dagen”. Nyfiken?
Kom och smaka själv. Välkommen!

Läs vad 3 kunder tycker om Restaurang Seyhmus

• Magnus B
    Magnus B skrev om Restaurang Seyhmus
    På knivsöders mest skarpa sida. Buffén är gigantisk och smakrik. Som ett prisma av färger; en palett av smaker.
    Ibland offrar jag två zonbiljetter på SL remsan och drar några korta t-baneminuter upp mot Högalindsparken.
    Där sitter jag sen och låter själen sjunga med i grönsakslandets hymner; som en av få svenska Heffaklumpar bland vegeterande buddhistiska kosmopoliter och en och annan sympatisk jalla jalla muslim. Läs mer
  • Minna H
    Minna H skrev om Restaurang Seyhmus
    många olika rätter och härliga juice av granatäpple och någonting annat, kommer inte ihåg vad. oftast lediga bord. varmrätterna brukar vara lite ljumma så dom kan jag inte rekommendera. men salladsbuffén är kalas. också flera olika sorters teer till efterrätt. Relativt billigt, senast jag var där så kostade det typ 80 spänn. Läs mer
  • Ellinor B
    Ellinor B skrev om Restaurang Seyhmus
    Seyhmus ligger inte i smeten på Söder, utan lite lugnare till på Hornstull. Då jag har varit där har det aldrig varit fullsatt, och det finns några bord utanför på gatan då det är fint väder. Jag har för mig att buffén kostar 90 kronor och det finns fem varma rätter att välja mellan, som till exempel lasagne, falafel, gryta med sojaprotein, ratatouille och råris. Sedan finns det massa kalla rätter/sallader (kring 20 stycken kanske). Där kan man välja mellan olika bönsallader, kikärtsblandningar, vinbladsdolmar, grönsallad, ruccola, groddar, rivna morötter i vinägrett m.m. Dricka ingår även; man kan välja mellan tre (hemmagjorda?) safter. Sedan finns det hårt och mjukt bröd samt olika frön att strö över sin sallad. Jag blir lycklig över alla valmöjligheter på seyhmus! Som vegetarian är man van över att inte ha några val alls.. Det finns stor risk att man inte orkar smaka av allting som verkar intressant. Det är en skön avslappnad stämning på restaurangen, personalen är glad och trevligt och klientelet är varierad, det känns som att det mest är folk från grannhusen som går dit. Minuset med maten är att vissa grönsaker är överkokta, några rätter har varit för salta, och det mjuka brödet har varit torrt och tråkigt de gånger jag har varit där, så egentligen skulle jag ge 4.5 i betyg. Men då jag gärna återvänder och blir glad av varje besök där, så ger jag högsta betyg i alla fall! Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Robertas R Robertas R tycker: