Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Bromma Traneberg Restaurang Sjöpaviljongen

Restaurang Sjöpaviljongen

Tranebergs Strand 4, 167 40 Bromma — Visa karta

Vi har öppet både för lunch och middag. Och festvåningen en trappa upp lämpar sig ypperligt för bröllopsfester, födelsedagskalas och konferenser. Kom snart, det tar knappt en kvart med tunnelbanan från T-centralen, inklusive promenaden från Alvik
Dalagatan 28, 11324, STOCKHOLM
Hemma Vasastan
Jan S:
Mycket trevlig middag. Maten var bra, service/personalen var utmärkt och miljön i restaurangen var var lugn och gemytlig.

Restauranger nära Restaurang Sjöpaviljongen:

Gustavslundsvägen 149E, BROMMA
The Bay är en folklig och lyxig kvarterskrog för hela familjen. Här kan du njuta... Läs mer ›
Christina B:
Mycket trevligt bemötande. Kunnig och trevlig personal och mycket god mat. Trevlig lokal.Återkommer gärna.

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Elisabeth K:
Mysig lokal, supertrevlig personal och fantastiskt god mat. En oslagbar kombination!

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

Läs vad 8 kunder tycker om Restaurang Sjöpaviljongen

• Emmeli-Pim J
    Emmeli-Pim J skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Det enda positiva med sjöpaviljongen är väl utsikten.
    Jag och mina kollegor hade en otrevlig man som servitör. Stressad atmosfär och stressad gubbe.
    Det tog tid innan servitören kom och tog vår beställning. När vi fick fel mat ...fräste han bara åt oss och sa att han faktiskt frågade oss ..
    Måste haft en rejält usel dag?!
    Tur att hjortytterfile var okej i alla fall. Önskar bara att portionerna var större.
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
  • Martin H
    Martin H skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Maten var ok när den väl kom, vi åt endast huvudrätt och båda åt kött. Vi fick vänta ca 50 minuter, alldeles för länge. Dock så erkände servitören att det var hans fel och vi fick påfyllning på vårt vin som kompensation vilket vi tyckte var ok.

Dock så var det en äldre servitris som, efter 40 minuters väntan, trodde att vi inte hade fått våra förrätter än. När vi sa att vi väntade på huvudrätten sa hon att "jaha, då var det inte så farligt". Nähä. Sen frågade hon om vi ville ha mera vatten. Ja tack, men något vatten dök aldrig upp.
  • Thomas
    Thomas skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Usel service. Vi fick vänta alldeles för länge och maten höll inte vad den lovade!
  • Johan I
    Johan I skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    trevlig och kunnig personal, mycket god mat och väldigt bra vin till maten!
  • sanna m
    sanna m skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Jag gillar verkligen sjöpaviljonen. Bra service och utsökt mat. På sommaren öppnar de upp en fantastisk uteserverin med utsikt över vattnet. Se till att boa bord i förväg bara!
  • Lena C
    Lena C skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Till skillnad från andra rekommendationer, måste jag säga att mitt senaste besök här var riktigt trevligt. Deras uteservering är super nice och deras fisk och skaldjursgryta var en av de bästa jag ätit på länge. Personalen kanske inte kändes fullt engagerad, men de skötte ändå sina uppgifter utan anmärkning men självklar är det alltid extra trevligt om man får ett leende.
    Emma K gillar detta
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Restaurang Sjöpaviljongen
    Största dissonansen i västerort. En restaurang som vill vara så mycket och så flott - jag tror faktiskt att de har uppfattningen att de serverar gourmetmat. Sanningen är en annan.

Låt mig berätta om min första erfarenhet av Sjöpaviljongen. Vi anländer och blir visade till vårt bord. Mottagandet är stramt, fjäskande och fullt av helt onaturliga krusiduller. Redan då beställningen tas börjar vi ana den skevbild som blir en röd tråd genom resten av kvällen: den bilförsäljarsliskige servitören rullar in kvällens specialmeny som är skriven i kladdigt rött på en ranglig
    konferenswhiteboard. På denna står de flottaste mattitlarna du kan tänka dig (confit, consommé, timbal bla bla bla). Jag och mitt sällskap tittar med skepsis på varandra/menyn men avfyrar vår beställning trots de onda föraningarna. Att sedan precis noll av de serverade rätterna levde upp till sina flotta namn var föga förvånande (efterrätten var något i stil med bigpack-vaniljglass med maränger och frysta bär ... vad det hette på whiteboarden har jag förträngt).

Vid ett annat tillfälle var jag på sjöpaviljongen med två kvinnor som frågade kyparen om de sannolikt skulle bli mätt på en av de lättare rätterna som erbjöds i menyn. Servitören flörtade med tjejerna och sa: "Vet ni vad, jag ser till att ni får extra mycket
    tjejer - ni kommer bli mätta, lita på mig!" Rätterna kom in. Ingen
    blev förstås ens i närheten av mätt ... men det är inte det som är problemet ... vad som värre var: när notan kom in hade tre rätter slagits in för att kompensera för att de två serverade rätterna hade gjorts något större. Vi påtalade att det hela hade presenterats under förespeglingen "lugn, jag fixar för er!" och att det just därför var ganska rutten snålis-style att göra som de gjorde. Dock förgäves. Sällskapet lämnade naturligtvis restaurangen besvikna. I'd say: Bra jobbat Sjöpaviljongen ... ni fick en hundralapp mer i kassan den kvällen. På köpet fick ni 6 personer boende i området som tvekar att besöka er igen.

Vi gav förvånansvärt nog stället en tredje chans: denna gång fick en person fel mat två gåner innan det blev rätt rätt (så att säga) - vi andra hade ätit klart vid det laget. Ingen kompensation. Men inte heller någon dricks.

Känns synd att man inte kan ge en överkryssad "reco".
    Emma K, Jonas F, Daniel T, Tobias B gillar detta

Tranebergs Strand 4, 167 40 Bromma