Restaurang Pelikan AB

Restaurang Pelikan AB

Ring 070-750 60 13 www.pelikan.se
3.6

Stora Hallen är en sista utpost eller som Lallerstedt sa "en lyx för själen". Aporna i taket, takhöjden och den välbevarade inredningen och inte minst kronan på verket, den svenska husmanskosten.

7 omdömen om Restaurang Pelikan AB

Björn H
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Pelikan är the shits! God traditionell husman och schysst lokal.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Tobias B
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Pelikan var en helt ny upplevelse för mig. För deras ölhall är onekligen en upplevelse i kombination med den trevliga servicen. Pelikan har en meny som mer eller mindre måste avnjutas vid besök från andra länder. Sillrätter, skomakarlåda, ja de omtalade köttbullarna och lite till. Pelikans största fördel är just att de är en kvarleva från det tidigare svenska köket och restaurangmiljö. Trevligt, helt enkelt. Jag kan rekommendera Pelikan som en helt ok restaurang, inte min starkaste fyra dock.

Björn W och 2 andra gillar detta
Joakim B
Skrev om Restaurang Pelikan AB

God, rejäl husmanskost till ett okej pris. Personalen var trevlig, följsam och rapp. Perfekt för ett gäng som vill träffas på ett ställe för att käka och dricka några öl.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Ian n
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Trevlig krog med charmig och genuin ölhalls miljö. God och prisvärd husmanskost. Trevlig och bra personal. Väl värd ett besök om man inte varit där förrut.

Annika T
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Var här i sommras och satt på uteserveringen och åt deras köttbullar som var helt ok. Tycker att själva restaurangen var rätt schyyst inrett, annorlunda. Mycket folk var det iallafall. Det enda minuset jag kan ge var att jag tyckte att servitören kanke var lite seg men riktigt trevlig!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Beatrice d
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Har besökt denna restauranger under några tillfällen. De serverar huvudsakligen svensk husmanskost och jag måste säga att de har jätte goda köttbullar:)

Amanda E
Skrev om Restaurang Pelikan AB

Pelikanen levde inte alls upp till mina förväntningar. De är ju kända för sin husmanskost men jag tycker inte menyn eller maten var så speciell. Portionen var stor och väl tilltagen så det kan man inte klaga på, men jag saknade det där lilla extra som man gärna vill ha när man går ut och äter. Personalen var i alla fall trevlig.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4137 omdömen 4.0 av 4137 omdömen