Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Östermalm Rice Asian Restaurant & Bar

Rice Asian Restaurant & Bar

Nybrogatan 16, 114 39 Stockholm — Visa karta

Rice är den 1:a asiatiska blandbuffé restaurangen i Stockholm. Här kan alla matgäster njuta av en asiatisk upplevelse med Peking anka, maträtter med thai basilika och koriander, thailändska curryrätter, etc.

Läs vad 10 kunder tycker om Rice Asian Restaurant & Bar

• Mikaela M
    Mikaela M skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Ris är en härlig asiatisk restaurang på Nybrogatan (Östermalm stadsdel, centrala Stockholm) hittar du ett brett utbud av kinesiska, thailändska, vietnamesiska och japansk mat. Du kan antingen ha à la carte meny eller på buffet meny, som är tillgänglig för både lunch och middag. Med buffén kan du äta vad du vill (och jag menar verkligen allt) och välj bland förrätter, soppor, huvudrätter, frukt, grönsaker och desserter. Jag har varit där två gånger och jag minns att jag åt en läcker coconut kyckling, krispiga stekt räkor med chilipeppar, flera helpings misosoppa:) med ris och gräslök, en tjock nötköttet gryta med paprika och bra vaniljglass med brownie bitar och fuskverk sås. Jag vet, det är verkligen mycket mat, men det var läcker!
    Tillsammans med detta enorma mängd mat, du kommer också serveras en stor skylt sushi och sashimi ^ ___ ^ som var, denna gång igen, läckra. Jag did'nt dricka något annat än vatten, som är gratis i Stockholms restauranger, så allt kom till rimliga priset av 159 kronor (99 kronor vid lunch), som är ca 12 euro. A bra värde för pengarna, för mig, och jag säkert kommer tillbaka! Läs mer
  • Nora M
    Nora M skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Maten är ok, och lagt upp på ett bra sätt.
    Med Rice faller på URUSEL SERVICE!!!
    Har varit där en 5-6 gånger, och ofta känt mig illa berörd av
    serveringspersonalens snäsighet och kyla, men idag blev måttet rågat!
    Kvinnan vid kassan (kan ej med gott samvete kalla henne för dam) tog betalt
    från ett par herrar före mig och sedan tog ingen notis om mig som var sist i kön,
    som om jag var luft. Efter någon minut räckte jag fram mitt kort och
    beställde bufet, hon räckte mig kortläsarmanicken och mumlade något, sen
    gick hon! Ingen belopp var slagen i kassan och kortläsaren stod på noll. Så
    jag vände mig om och gick, vrålhungrig som jag var och det är
    säkert att jag aldrig går dit igen eller rekommenderar stället.
    Det var det värsta bemötandet som jag nånsin varit med om... Läs mer
  • Robert
    Robert skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Helt ok lunch buffé om man råkar vara i området. Inget man åker till om man arbetar på andra sidan stan. Ok sushi men deserten inte någon höjdare. Läs mer
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Bra buffé med sushi och andra asiatiska rätter. Kaffe och glass på maten så är du vrålhungrig är det hit du ska gå. Var här i tid på lunchen då det blir fullt ibland. Läs mer
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Bra buffé med såväl sushi som asiatisk mat. Snabb service! Läs mer
  • Therese J
    Therese J skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Lunchbuffén är suverän (om man är sushi-fantast) bästa sushin enligt mig och jag har testat "hålet-i-väggen på söder"! Rice har små bitar sushi som håller ihop och är väldigt goda, minus på att det inte finns räksushi. Resten av maten är bra, laxen är en favorit. Glass och frukt till efterrätt. Finns inte en chans att man går här ifrån annat än proppmätt. Enormt mycket folk under lunchen, vilket kan gör att du får vänta länge på bord. Personalen är jätte-jätte gulliga! Glada, trevliga & sååå hjälpsamma trots lunchkaoset. Läs mer
    Jennifer H gillar detta
  • Ningjing C
    Ningjing C skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Well-decorated Japanese style restaurant ~~ We went there for dinner ~~ The warm food is OK, sushi is good, not so much fruit, one flavor icecream ~~ the staff is really nice. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Jag och min sambo är stammisar på Rice nu! Vi är supernöjda!
    Supergod sushi, trevlig personal och prisvärd mat.Rekommenderas varmt. Läs mer
    Noel H gillar detta
  • Felicia R
    Felicia R skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Jag tyckte att maten var helt okej, ganska god med tanke på priset! Men bemötandet av personalen var riktigt hemsk! Otrevliga, slänger upp maten och det tog 20 minuter att få notan! Läs mer
  • Amanda L
    Amanda L skrev om Rice Asian Restaurant & Bar
    Mycket god och prisvärd lunchbuffé, på vardagarna. En blandning av sushi och asiatisk mat och allting känns fräscht och omsättningen är stor. Läs mer

Bästa restaurangerna i Stockholm:

Lena E Lena E tycker: