Rice Asian Restaurant & Bar

Rice Asian Restaurant & Bar

Ring 08-661 32 35 rice.se
3.5

Rice är den 1:a asiatiska blandbuffé restaurangen i Stockholm. Här kan alla matgäster njuta av en asiatisk upplevelse med Peking anka, maträtter med thai basilika och koriander, thailändska curryrätter, etc.

10 omdömen om Rice Asian Restaurant & Bar

Mikaela M
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Ris är en härlig asiatisk restaurang på Nybrogatan (Östermalm stadsdel, centrala Stockholm) hittar du ett brett utbud av kinesiska, thailändska, vietnamesiska och japansk mat. Du kan antingen ha à la carte meny eller på buffet meny, som är tillgänglig för både lunch och middag. Med buffén kan du äta vad du vill (och jag menar verkligen allt) och välj bland förrätter, soppor, huvudrätter, frukt, grönsaker och desserter. Jag har varit där två gånger och jag minns att jag åt en läcker coconut kyckling, krispiga stekt räkor...

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Nora M
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Maten är ok, och lagt upp på ett bra sätt. Med Rice faller på URUSEL SERVICE!!! Har varit där en 5-6 gånger, och ofta känt mig illa berörd av serveringspersonalens snäsighet och kyla, men idag blev måttet rågat! Kvinnan vid kassan (kan ej med gott samvete kalla henne för dam) tog betalt från ett par herrar före mig och sedan tog ingen notis om mig som var sist i kön, som om jag var luft. Efter någon minut räckte jag fram mitt kort och beställde bufet, hon räckte mig kortläsarmanicken och mumlade något, sen ...

Robert
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Helt ok lunch buffé om man råkar vara i området. Inget man åker till om man arbetar på andra sidan stan. Ok sushi men deserten inte någon höjdare.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Lisa P
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Bra buffé med sushi och andra asiatiska rätter. Kaffe och glass på maten så är du vrålhungrig är det hit du ska gå. Var här i tid på lunchen då det blir fullt ibland.

Fredrik M
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Bra buffé med såväl sushi som asiatisk mat. Snabb service!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Therese J
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Lunchbuffén är suverän (om man är sushi-fantast) bästa sushin enligt mig och jag har testat "hålet-i-väggen på söder"! Rice har små bitar sushi som håller ihop och är väldigt goda, minus på att det inte finns räksushi. Resten av maten är bra, laxen är en favorit. Glass och frukt till efterrätt. Finns inte en chans att man går här ifrån annat än proppmätt. Enormt mycket folk under lunchen, vilket kan gör att du får vänta länge på bord. Personalen är jätte-jätte gulliga! Glada, trevliga & sååå hjälpsamma trots lunchkaoset.

Jennifer H gillar detta
Ningjing C
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Well-decorated Japanese style restaurant ~~ We went there for dinner ~~ The warm food is OK, sushi is good, not so much fruit, one flavor icecream ~~ the staff is really nice.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Helena S
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Jag och min sambo är stammisar på Rice nu! Vi är supernöjda! Supergod sushi, trevlig personal och prisvärd mat.Rekommenderas varmt.

NOEL H gillar detta
Felicia R
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Jag tyckte att maten var helt okej, ganska god med tanke på priset! Men bemötandet av personalen var riktigt hemsk! Otrevliga, slänger upp maten och det tog 20 minuter att få notan!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Amanda L
Skrev om Rice Asian Restaurant & Bar

Mycket god och prisvärd lunchbuffé, på vardagarna. En blandning av sushi och asiatisk mat och allting känns fräscht och omsättningen är stor.