Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil, vi har även hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik, bilarna har oftast endast haft 1 tidigare ägare vilket gör att du som kund hos oss får den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 213 kunder tycker om Riddermark Bil Täby

• Saad I
    Saad I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hi!i have bought a car with a good price,but the only issue salesman have promise to send me second key as the car has two keys but after two weeks he said sorry we dnt have key,,,
    2017-05-23 Riddermark Bil svarar Saad I
    Hi Saad!

The keys are often displayed in the ad by photos just to make sure to show the total number of keys included.
    In your case this used car was sold with only one key, and this was also mentioned by your salesman from the very beginning.

We hope that you're satisfied with the car, although this misunderstanding.
    Please don't hesitate to give us a call if you have any questions.

Kind regards, Riddermark Bil
  • Peter P
    Peter P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Avslappnat, proffsigt och trevligt bemötande.
  • Haykel M
    Haykel M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Det bar jätte bra bemötande . Köpte jätte bra Bill men den är lite dur .
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Trevligt bemötande och affärsmässigt tillmötesgående.
  • Tony F
    Tony F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Proffsig och trevlig personal, snabb hantering. det var ju inte meningen att jag skulle köpa bil just nu... :-)
    2017-05-19 Riddermark Bil svarar Tony F
    Hej Tony!

Tack för din recension.
    Vad roligt att du vågade slå till när du hittat rätt bil till rätt pris, - även om det inte var planerat.
    - Det är ju trots allt så vi i branschen alltid gör våra bilköp :-)

Ha en strålade helg! Och hör av dig vid frågor eller funderingar.
  • Arvid V
    Arvid V skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Mycket bra.
  • Andreas G
    Andreas G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Personalen var på en hög nivå.
  • Erik L
    Erik L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Tråkigt att säljaren visste inte att navsystemet var trasigt på bilen. När vi påtalade detta var det bra att de tog på sig att laga det innan vi köpte bilen. Efter vi lade handpenning och navsystemet skulle repareras upplevde vi det svårt att få kontakt med säljaren som var på ledighet under en veckan. det gjorde det svårt att veta när vi kunde hämta bilen. Givetvis måste säljare få vara lediga men som det var nu visste ingen på riddermark när bilen skulle vara klar mm. Det bör finnas något sett för kolegor att kunna se grundläggande information om andra säljares pågående försäljningar. När vi väl träffar säljaren var han trevlig. Och uppfattades kom kunnig.
    2017-05-15 Riddermark Bil svarar Erik L
    Hej Erik!

Tack för en mycket konstruktiv recension.
    Vi ber om ursäkt för att ni inte kunnat få klara besked gällande er bil och vi tycker precis som er att här finns en förbättringspunkt att ta itu med. - Något vi naturligtvis skall se över.

Vi hoppas att ni får många trevliga mil i er nya bil och att ni hör av er direkt vid några frågor eller funderingar.

• Birgitta O
    Birgitta O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vi fick ett trevligt bemötande med god information utan att det kändes påstridigt. Vi upplevde att vi gjorde ett bra köp då vi köpte en bli. Våra förväntningar blev uppfyllda då vi köpte bilen som vi tittat på på nätet.
    Kan varmt rekommendera Riddermarks bil i Täby.
  • Mirsad T
    Mirsad T skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Det var första gången som vi köpte en bil med glädje och trygghet. Vi blev nöjda med bilaffären ända från början till slutet. Det är vår 12-te bil vi köper.
    Måste säga att hittills Azhi, bilförsäljare, varit bland dom bästa bilförsäljarna vi träffat och en som man kunde lita på och som talade saning.
    Vi alla vet ju att man har varit blåst några gånger på sina bilaffärer, men tydligen blir man inte det på Riddermarks bil. Det har dom en jätte stor tumme upp för.👍
    Jättetack, Mirsad
  • Linus L
    Linus L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil , som jag fortfarande är jättenöjd med. Positiv upplevelse som kund skulle kunna rekommendera Riddermark för andra lätt.

Något negativt var att andra säljare i butiken åkte runt och skjutsade vara utan hjälm på parkeringen utanför. Så inte så proffsigt ut.
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Riddermark har bra kundbemötande, bra service och håller vad dom lovar. Kan inget annat än rekommendera Riddermark!
  • Björn K
    Björn K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Smidigt byte av bilar. Snabb affär. Inget krångel. Trevlig personal. Smidigt med digitala påskrifter. Det gick kanske lite väl snabbt i påskrivandet man hängde inte riktigt med alla gånger.
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Ringde från Finland för att köpa bil och ALLT fungera till 100 %. Bemötande före, under och efter bilköpet kunde inte ha varit bättre.
  • Claes B
    Claes B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej! Mycket bra, bra bemötande, sympatisk säljare ( Andreas Pettersson). Tillmötesgående angående mina synpunkter och frågor. Mycket bra service, köper gärna fler bilar av Riddermarks i framtiden. Det enda jag tycker är dåligt och rörigt är försäkring genom företaget, försäkringsbolaget och Riddermarks verkar inte vara överens om vem som svarar på vad och jag tillåts inte säga upp försäkringen under ett år. Men som sagt i det stora hela är jag nöjd med Riddermarks och framför allt Andreas P. Hälsningar Classe Borgh
    2017-05-15 Riddermark Bil svarar Claes B
    Hej Classe!

Stort tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med din bil och med vår service!
    Vi verkar ha brustit en del i informationen gällande försäkringen, vilket vi ber om ursäkt för. Vi har under de senaste dagarna infört nya rutiner gällande försäkringen och all information kring den vilket borde göra att våra nya kunder inte behöver uppleva den ovisshet du beskriver.

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil!
    Med vänlig hälsning, Riddermark bil
  • Bertil V
    Bertil V skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vi är nöjda med den trevliga personalen och den servis de gav oss.

Hälsningar Bertil o Christina !
  • Gyda N
    Gyda N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag har såld min bil och köpt en nyare bil hos Riddarmark.
    Har fått ett fint bemötande av en trevlig kille som jag uppfattade
    ansträngde sig för att få till affären.
  • Helene A
    Helene A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Mycket positiv upplevelse. Köpte en Audi A4 som vi är supernöjda med.
  • Riaz U
    Riaz U skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra service 👍. Robin var jätte duktig. Hade problem med bilen och skickar till verksta.
  • Malin N
    Malin N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    I stort sett nöjd, dock lite stressad - pressad till beslut av säljare.
    2017-04-26 Riddermark Bil svarar Malin N
    Hej Malin!

Tack för din recension.
    Vi beklagar att du upplevt dig som pressad. Vi vill givetvis att vår kunder skall få tid att tänka över sitt bilköp men vi säljer också väldigt många bilar per dag och vet vilka bilar som tenderar att gå snabbast/vilka bilar det finns många intresseanmälningar på.
    Vill man som köpare ha en viss bil finns därför väldigt. lite tid att fundera utan att riskera att bilen säljs till någon annan.

Vi hoppas att du är nöjd med din bil i övrigt,
    Tveka inte på att höra av sig om du har några frågor eller funderingar.

/ Riddermark Bil
  • Beatriz G
    Beatriz G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag är jätte nöjd . Trevligt och hjälpsamt mottagande. Rekommenderar er 100 %. Tack
  • Ann-charlotte E
    Ann-charlotte E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Det blev en snabb affär då jag redan visste vad jag ville ha!
    Så affären blev snabb och fick dessutom omlackad bara jag köpte bilen.....
  • Jörn S
    Jörn S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Inga konstigheter, gick allt smidig, trevlig personal, jag är nöjd, särskilt med säljaren Morgan
  • Eliv M
    Eliv M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Innan jag köpte bilen var allt grymt och säljaren var grymt trevlig och lättillgänglig när man ringde och hade frågor. Ska också lägga till att han var trevlig varje gång jag pratade med honom. Men efter att jag hade köpt bilen så var det extremt svårt att få tag på samma säljare när man hade frågor om vad som helst, slutade med att jag alltid fick ringa växeln och fråga efter han och även då var han inte tillgänglig, vilket var vädligt drygt. Och det tog 3 veckor innan jag fick svar på min fråga och mitt ärende åtgärdat. Sammanfattat innan köpet var allt enkelt och bra men efter köpet var allt krångligt och omständigt.
    2017-04-18 Riddermark Bil svarar Eliv M
    Hej Eliv!

Vi beklagar att du upplevt kontakten med din säljare som omständig.
    En del ärenden kan ta tid att lösa, om en tredje part så som en leverantör eller verkstad inte kan leverera snabbare hjälp. Men tre veckor är för långt tid att behöva vänta på ett ärande som kan lösas av säljaren själv. Vi tackar för din recension och ser till att berörda parter kan förbättra denna punkt.

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din bil,
  • Mats G
    Mats G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Smidig affär, bra kundbemötande -helt nöjda
  • Thomas P
    Thomas P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag är nöjd med hantering och bemötande vid mitt mitt bilköp. Även hanteringen vid ett garantiärende som uppstod gick smidigt att lösa.
  • Arta M
    Arta M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Kanon, verkligen supernöjd. Jag är verkligen supernöjd med säljaren, services betalning..ja allt. Bilen var även finare än beskriven.
  • Christer K
    Christer K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande. ................................
  • Nils Olov R
    Nils Olov R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Okunnig personal. Klarar inte av att skriva ett kvitto på rätt sätt. De lider av strutssyndrom, stoppa huvudet i sanden så försvinner problemet. De döljer fel på bilen de säljer. De kastar dokumentation som tillhör bilen (kvitton på utförda arbeten. De svarar inte på frågor man ställer efter att man köpt bilen. Rent utsagt man ska inte ha med dem att göra. Kommer inte att rekommendera dem till någon.
    2017-04-18 Riddermark Bil svarar Nils Olov R
    Hej Nils!

Vad tråkigt att du upplevt ditt bilköp hos oss enligt ovan.
    Vi ser att du pratat med din Försäljare och att du fått svar på dina frågor.
    Service eller reparations-dokumentation som är av vikt för bilens värde sparas i regel alltid och givetvis "döljer" vi inga fel på bilarna.
    Som köpare har du alltid rätt att gå igenom bilen ordentligt och precis så länge du vill, en del köpare tar även bilarna till t.ex. en fordonskontroll på en oberoende verkstad för att få en bedömning på bilens maskinella skick.
    Vi är måna om att sälja bra bilar och har ingenting emot att de kontrolleras noggrant av potentiella köpare, därav skulle vi inte försöka undanhålla någon defekt.

Vi hoppas att korrespondensen mellan dig och din säljare fungerar bättre framöver, och att du får många trevliga mil i din nya bil.

• Jesper Z
    Jesper Z skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Varför måste jag skriva en massa? Har ju gett bra betyg och sååååååååååå
  • Rahime S
    Rahime S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Lokalen var inbjudande och fräsch. Personalen var välkomnande och trevliga med glatt humör.
  • Munirakhon M
    Munirakhon M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Personalen är liar och inte ärlig!
    2017-04-12 Riddermark Bil svarar Munirakhon M
    Hej Munirakhon.
    Ärlighet är ett av våra ledord, därför är det av största vikt att våra kunder hör av sig och berättar om de uppfattas oss som oärliga så att vi kan se över var vi brustit.
    Du får gärna maila till feedback@riddermarkbil.se och berätta om ditt bilköp så att vi kan se vad vi kan göra bättre.

• Johan V
    Johan V skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Skoda Superb av riddermark täby. Trevlig säljare som kändes trygg. De svar han inte hade direkt tog han reda på.
    Sen kunde ju inte han (hoppas jag) veta att elektroniken strulade, samt att motorn behövdes bytas ut pga oljestrul. Jag hänvisades till att kontakta Solid försäkringar som var tecknat på bilen vid köptillfället. Sen att verkstan som jag blev hänvisad till inte var direkt superkompetenta (överfyllde den nya motorn med 0,8 liter olja) kan ju inte heller riddermarks svara för.
    Det blev ju lite strul med bilen, men efter båda elektriska backspeglarna bytts ut, ny motor satts i, samt nytt svänghjul och koppling i växellådan så verkar den iallafall rulla felfrittt.. Tackar gudarna för att detta verkar vara en seriös bilhandlare som tog sitt ansvar utan att krångla allt för mycket, men man fick ligga på lite för att få gehör. Men hade kanske varit en helt annan historia om jag inte hade förhandlat till mig Solids bilgaranti vid köptillfället.. I stort är jag iallafall nöjd och har inte ångrat mitt köp!
    2017-04-11 Riddermark Bil svarar Johan V
    Hej Johan!

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vi beklagar att du fått lägga ned tid för att få din bil reparerad, och att du inte fått korrekt hjälp på den verkstaden du nämner.

Det gläder oss att bilen nu fungerar precis som den skall, och att du känner att vi tagit vårt ansvar, vilket givetvis är av allra största vikt för oss.
    Vi hoppas innerligt att du får väldigt många trevliga mil i din Skoda och att du besöker oss igen i framtiden!
    Tack för ditt tålamod, och Glad Påsk!

/ Riddermark Bil
  • Aleksejs K
    Aleksejs K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej. Det skulle vara möjligt att förklara hur du använder datorn i bilen. Det är allt bra.
    2017-03-27 Riddermark Bil svarar Aleksejs K
    Hej Aleksejs!
    Tack för din recension.
    Tveka inte på att ringa oss om du har några frågor om din bil, eller om du t.ex. vill ha en genomgång i hur du använder bilens utrustning.
    Våra försäljare hjälper dig gärna!

• Rabi A
    Rabi A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Lurade oss vid försäljningen om försäkringar och garantier. Meddelade inte samtliga villkor, utan dolde detaljer som visade sig kosta mycket mer än vad de hade sagt. De vägrar ta på sig ansvaret
    2017-03-27 Riddermark Bil svarar Rabi A
    Hej Rabi!

Ditt fall berör enbart försäkring, ej garanti.
    Våra försäljare har två olika försäkringsbolag att försäkra bilen hos om du som köpare inte ordnar försäkring på egen hand.
    Vilken av dessa försäkringar du fått beror på vilket försäkringsbolag du angett ha som hemförsäkring, och villkor etc går alltid att läsa på de papper och formulär du får hem. I ditt fall har du uppgett ett felaktigt försäkringsbolag som hemförsäkring, och du har därför inte fått de rabatter som vår försäljare utlovat eftersom de rabatterna enbart gäller befintliga kunder hos det försäkringsbolaget.

Vänliga hälsningar ,
  • Martina H
    Martina H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Fantastisk personal tusen tack
    2017-03-24 Riddermark Bil svarar Martina H
    Tack för din recension Martina!
    Hör av dig om vi kan vara till hjälp.

• Tina J
    Tina J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra trevlig service. Kanske ingen specialiserad kunskap om just biogasbilar.
  • Kirsi A
    Kirsi A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Mycket trevligt bemötande. Snabba och professionella.
  • Jonatan S
    Jonatan S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bor i Järvsö och affären gjordes därför upp på telefon. Allt fungerade perfekt.
    2017-03-08 Riddermark Bil svarar Jonatan S
    Hej Jonatan!

Stort tack för förtroendet.
    Vad roligt att du är nöjd med affären du gjort hos oss.

Hör av dig om du undrar över något gällande din bil.

Vänliga hälsningar,
  • Jesper B
    Jesper B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Blev trevligt bemött från de flesta säljare, det var dock en som var ganska kort i tonen när han förstod att en annan säljare redan hade hjälpt oss vilket var tråkigt. Vi är ett ungt par som köpte en bil i 200k-klassen och då vill man bli bemött på ett tryggt sätt.
    2017-03-08 Riddermark Bil svarar Jesper B
    Hej Jesper!
    Vi beklagar att du upplevt vårt bemötande som kort eller otryggt. Det är givetvis inget bemötande vi vill associeras med.

Vi hoppas att du och din respektive är nöjda med er nya bil och önskar er ett stort lycka till framöver.

Hör av er om ni har några frågor eller funderingar.

Mvh Riddermark Bil
  • Niclas L
    Niclas L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Smidigt och snabbt bra försäljare. Om tillfälle ges så skulle jag använda mig av dom igen.
  • Thommy G
    Thommy G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Utmärkt o förtroendefullt........... Mvh Thommy Göransson
  • Benny L
    Benny L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Inga större problem att köpa bil
    2017-02-28 Riddermark Bil svarar Benny L
    Hej Benny!

Tack för din recension.
    Du får gärna berätta lite mer om vad vi kunnat göra bättre.
    Skriv här eller maila oss på feedback@riddermarkbil.se så att vi vet hur vi kan förbättra vår service.

Vänliga hälsningar,
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Tog tid innan säljaren kom bilen ej tvättad varken utvändigt eller invändigt
    2017-02-17 Riddermark Bil svarar Stefan J
    Hej Stefan!
    Vi har tagit din feedback vidare. Vi beklagar att du upplevt dålig service hos oss.
    Du får gärna maila till oss på feedback@riddermarkbil.se och berätta mer om hur du upplevt ditt besök.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt, samt att du fått den rengjord in och utvändigt utav oss. :-)
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor,

Vänliga hälsingar,
    Riddermark bil
  • Olvia A
    Olvia A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilen var bra, servicen var bra. Det jag känner är att mycket tid av min vistelse på riddermark spenderade jag i deras verkstad då säljaren inte själv visste hur USB-uttaget fungerade i bilen. I övrigt så köpte vi vår bil en väldigt stressig dag. Bilförsäljaren var överallt hela tiden.
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar Olvia A
    Hej Olivia!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vi ber om ursäkt för att vår försäljare inte hade kunskap om USB-porten i din nya bil, därför fick vi i detta fall ta hjälp av grannverkstaden för att ge dig den information du ville ha.
    Vi beklagar att du upplevt ditt besök som stressigt, men vi blir också glada över att du är nöjd med din bil och med den Service du fått.

Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något gällande din bil,
    Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Peter H
    Peter H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Här kommer minst 30 tecken
    Ok ok ok morgan var helt ok
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar Peter H
    Tack för att du tog dig tiden att recensera oss Peter! :-)
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
  • Taner Ö
    Taner Ö skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jätte dålig företag och bemötande. Otrevliga försäljare.
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Är väldigt nöjd med bilköpet.
    Bra service från säljarna vilket gjorde det enklare och smidigare. Rekomenderas!
  • Mark J
    Mark J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Super trevlig säljare jätte bra service tack så hemskt mycket för bra bilaffärer
  • Catharina P
    Catharina P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag fick ett enormt trevligt bemötande redan från första mejlet. Jag körde 60 mil och blev väl omhändertagen av killarna i hallen.
    Jag kan nästan lova att jag kommer att göra min nästa bilaffär hos dem, trots det långa avståndet.

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby