Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och vi har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta nya bilar, och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik. Bilarna har oftast endast haft en tidigare ägare vilket gör att du som kund får den absolut bästa kvaliteten till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen, samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 325 kunder tycker om Riddermark Bil Täby

• Tommy K
    Tommy K skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, vid garantijobb på bilen fixades det fort och utan problem, jag kan rekommendera Riddermarks Bil i Täby Läs mer
  • Jessica E
    Jessica E skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Citroen bil i höstas i Täby. Fick väldigt bra bemötande av säljaren. Allt gick till enl mina önskemål så finns inget att klaga på. Läs mer
  • Admir H
    Admir H skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra priser, chefen trävlig och bemötande, övriga säljare skulle kunna förbättra sina sälj metoder och service i övrigt.. avsevärt !!! Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Riddermark Bil Täby
    Efter flertalet testade bilar köpte vi tillslut en bil.

Inbytet av gamla bilen gick smidigt och enligt förväntan gällande värdering.

Mycket nöjd med den service vi fick hos Riddermark i Barkarby. Inga problem att provköra flertalet olika bilar. Hade lite dåligt samvete när vi sedan hittade rätt bil på Riddermark i Täby istället.

Bra service även i Täby. Läs mer
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande vid köp av bil. Mycket nöjd med allt från själva köpet som gick snabbt och smidigt och att bilen blev servad och att man ordnade med däck bl.a.
    Har nu haft bilen en månad och är hittills mycket nöjd.
    Ett plus till trevlig och serviceinriktad personal. Läs mer
    2018-01-09 Riddermark Bil svarar Birgitta K
    Hej Birgitta!

Vad roligt att du är nöjd med både bil och service.
    Varmt välkommen tillbaka till oss om du har några frågor eller funderingar.

• Tudor C
    Tudor C skrev om Riddermark Bil Täby
    Nice bil! jag är nöjd med bilen, allt fungerar bra. Läs mer
    2018-01-09 Riddermark Bil svarar Tudor C
    Tack Tudor!

God fortsättning på det nya året och välkommen åter :-)
  • Sten P
    Sten P skrev om Riddermark Bil Täby
    Trevlig personal och bra så långt med affären.
    Men sedan alt krångel leverans o eggar byte på
    in bytet var inget kul. Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Riddermark Bil Täby
    Överlag nöjd med bemötandet , bilen jag köpte var inte problemfri trots att den var nyservad vilket jag tycke var märkligt. Dock så åtgärdade de problemet samt stod för kostnaden på en annan detalj som de själva inte kunde lösa.
    Min kontakt var trevlig och svarade på både telefonsamtal och sms konversationer efter köpet. Läs mer
  • Ifrah Y
    Ifrah Y skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag tycket att ni bra förtag, ni har bra kund bemötande/ professionella säljare och att ni har bra bilar. Tack RidderMark 😊 Läs mer
  • Stylianos R
    Stylianos R skrev om Riddermark Bil Täby
    De vet inte hur måste dem sälja bilar. Billar måste vara fylld på med bränsle och motorolja och spolvötska och så vidare. Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Stylianos R
    Hej Stylianos!

Vi får av försäkringsskäl inte ha för mycket bensin i alla våra bilar, då det ökar brandrisken i och med våra lager.
    Gällande olja och spolarvätska fylls detta endast på om det behövs. Vi fyller av förklarliga skäl inte upp fullt vid försäljning.

Tack för att du valt att köpa en bil hos oss och för att du tar dig tiden att recensera.
    Du är alltid varmt välkommen åter till oss,

• Juha P
    Juha P skrev om Riddermark Bil Täby
    Bästa bilköp jag gjort, garanti på fel jag upptäckt direkt. Bästa säljare, Alexander iTäby, Riddervalls bil Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Riddermark Bil Täby
    Måste börja med att berömma säljare Joakim Ericsson på Riddermarks bil i Täby. Mera serviceinriktad och tillmötesgående säljare har vi aldrig träffat.

Vi köpte en Volvo XC90 hos Riddermarks bil i Täby. Vi hade ca 60 mil och köra, enkel resa.
    Vi ville få så mycket info och bilder på bilen som möjligt innan vi körde upp, med tanke på hur långt vi hade och köra.
    Det var absolut inga inga problem från säljaren, som gav oss väldigt mycket info och bilder på bilen innan vi körde upp utöver det som stod i annonsen.
    Vi hade även en bil i inbyte som vi fick värderad innan vi körde upp. Vi fick vad vi hade blivit erbjudna efter deras kontroll på plats.

Samma dag som vi körde upp, ca en timme innan vi hade kommit fram, så ringer säljaren helt förtvivlad. Någon hade råkat skava till ena sidan på bilen som vi skulle köpa.

Vi kom fram till Riddermark, tittade på bilen och provkörde den. Ja, allt var som säljaren hade lovat, förutom då parkeringsskadan som han skämdes för. Inga problem, säljaren sa att skadan skulle åtgärdas innan vi köpte bilen. Men då var vi tvungna och köra upp en gång till, vilket vi förklarade för säljaren och vilket han förstod att vi inte kanske var så pigga på.

Vi erbjöds att titta och provköra några andra bilar av samma model. Dom hade ca ett 10 tal Volvo xc90 och välja på. Vi hittade en, fast den var nästan 20 tusen dyrare, mera utrustning, gått några tusen mil mindre och något år nyare.
    Dom gick oss tillmötes med att få den för samma pris som den första bilen vi hade tänkt oss från början.

Det skulle göras ett garantijobb på bilen, det var inga absolut inga problem för oss att lämna in den på en verkstad i närheten av där vi bor.

Vi är väldigt nöjda med vårat bilköp.
    Det var inga problem för oss att lämna in bilen på verkstad här hemma. Riddermarks stod som utlovat för garantijobbet.

Tack än en gång Joakim.

Med vänlig hälsning,
    Peter Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Peter A
    Hej Peter!

Stort tack för en utförlig och ärlig recension. Vi gläds enormt åt att ni känner som skrivet och att ni är så nöjda trots ovan skrivet problem. Tveka inte på att kontakta oss om ni ar några frågor eller funderingar.

• Ove B
    Ove B skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag köpte en bil dom jag sett på nätet. Jag ringde upp en säljare och fick den information jag behövde.
    När jag reste ner från Härnösand till Täby så fick jag ett snabbt och korrekt mottagande och åkte hem rätt nöjd med den bil som jag sett på nätet. Läs mer
  • Niklas V
    Niklas V skrev om Riddermark Bil Täby
    Väldigt trevlig å proffsig personal, man kände sig välkommen å bemötandet var på topp....! Bra priser på beg bilar! Läs mer
  • Sofia A
    Sofia A skrev om Riddermark Bil Täby
    Har precis köpt min andra bil av Riddermark. Första köpet av bil gick suveränt! Detta köp var det lite brist i komunikationen men det löste sig och idagsläget är jag supernöjd samt har rekomenderat Riddermark till flera av mina vänner! Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Sofia A
    Tack Sofia!

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Darko M
    Darko M skrev om Riddermark Bil Täby
    DÅLIGT, DÅLIGT OCH IGNORERANDE. Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Darko M
    Hej Darko. Vad tråkigt att du känner så.
    Vår försäljare har varit väldigt tillmötesgående och försökt hitta lösningar till alla de synpunkter du kommit med.
    Oljan som du ansåg vara i dåligt skick konstaterades vara i nyskick av en pålitlig verkstad, och varningstriangeln som tyvärr verkar ha försvunnit blev du informerad om att vi utan tveka kan bekosta - det är bara att skicka kvittot till oss.
    Hör av dig om det finns något annat vi kan hjälpa dig med.

• Magnus P
    Magnus P skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra, förutom lite strul med övergången och euromaster. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket seriöst! Stort tack!!!!!!!!!!!! Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Johan B
    Hej Johan!

Tack för din recension! Det gläder oss att du är nöjd med din affär hos oss.

• Emelie B
    Emelie B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Väldigt trevliga och tillmötesgående.
    Hade lite problem med bilen när jag kom hem med den men hörde av mig och jag fick jättebra hjälp och det var inga konstigheter! Läs mer
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Snabbt o rakt bemötande , det vi kom överens om via telefon hölls när jag väl var på plats Läs mer
    2017-11-29 Riddermark Bil svarar Andreas F
    Hej Andreas! Tack för din recension.

• Linus J
    Linus J skrev om Riddermark Bil Täby
    Bilköpet ok, svin dålig service med vinterdäcken som jag köpte till. Lögnhalsar köp inte bil hos dom Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, kompetent personal, snabb affär. Väldigt smidigt! Läs mer
  • tommy s
    tommy s skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Professionellt och förtroendeingivande.
    Rak dialog utan alltför mycket säljbabbel. Läs mer
  • Peter G
    Peter G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra och kunnig personal. Smidig affär Läs mer
  • Ilkka P
    Ilkka P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej!

Jag är nöjd med min bilaffär. Vänligt och hjälpsam på alla sätt. Läs mer
    2017-11-30 Riddermark Bil svarar Ilkka P
    Hej Ilkka!

Tack för recensionen. Vad roligt att du är nöjd!
    Tveka inte på att höra av dig om vi kan hjälpa till med något.

• Sophie N
    Sophie N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Det var trevlig bemötande och väldigt hjälpsamma. Läs mer
  • Mats J
    Mats J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Personal bra.
    Smidigt bilköp
    Tyvärr upptäcktes senare efter genomfört köp, att spec på bil inte stämde med vad som skrevs i annons.
    Då svarar dom inte!. Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Kanon 👍 mycket bra personal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Hej.
    Jag svarade på en likadan enkät igår! Och då hade jag haft lite trubbel med mina vinterdäck. Men det löste sig efter kontakt med en säljare på Riddemarks i Arningen. Och nu väntar jag på att få ersättningen som utlovats för mina utlägg.
    Det var bra! Och all heder åt Alexander som hjälpte mig.
    Dock har jag mailat tidigare till den säljaren, Jonathan, som sålde bilen till mig, men utan framgång.
    Min fråga då var angående hur det går till med vinterdäcken. Och om jag kommer bli kontaktad av Euromaster osv... jag hittade svaret själv i kontraktet, så det var inte hela världen.
    Jag frågade då också om det fanns något insynskydd som följde med bilen, att täcka själva bagageutrymmet, kanske tillsammans med ett lastgaller. Men det har jag inte fått svar på.
    Skulle ju kunnat tro att det följde med om det funnits ett till bilen, men det saknas som den står nu.

Annars nöjd // Jonas Hermanson
    070 313 93 85 Läs mer
  • Lazaros P
    Lazaros P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Snabba svar och jättebra bemötande. Alltid de bästa bilarna i lager Läs mer
  • Mohammedsamer A
    Mohammedsamer A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag kände att jag befinner mig på ett rätt säkert ställe. Läs mer
  • Mahdi F
    Mahdi F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag köpde Bill 67000kr utan Reservdäck
    Utan däck nyckel
    Utan vinter däck
    Med trasig bil nycklar Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Mahdi F
    Hej Mahdi!
    Du har varit i kontakt med din försäljare ang. detta.
    Du syftar på fälgkors och reservdäck vilket sällan finns i dagens bilar. Punkteringsspray och kompressorer är den vanligaste kompletteringen varav du blivit erbjuden detta.

Ha en fin dag! Mhv Riddermark Bil
  • Glenn S
    Glenn S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag köpte min MB 350 CLS i Arninge 17/10
    Blev mkt trevligt bemött av säljaren Jonathan som skötte allt ifrån provkörning till pappersarbete väldigt snabbt och professionellt.

//Glenn Läs mer
    2017-11-14 Riddermark Bil svarar Glenn S
    Stort tack för recensionen Glenn!

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil, och önskar dig en fortsatt trevlig höst.

• Caroline E
    Caroline E skrev om Riddermark Bil Täby
    Trevligt bemötande när jag kom för att provköra bil. Valde sedan att köpa bil där, INTE nöjd med hur mitt ärende hanterades efter att handpenning väl var betald.

Min säljare åkte på semester utan att meddela mig, så jag hörde inget på en vecka. När jag sedan fick prata med anläggningschefen hade man inte ens påbörjat det jag kom överens om med säljaren skulle genomföras innan jag kunde hämta bilen. Det hela drog ut på tiden och jag önskar att jag kunde ha hittat den bilen jag blev förtjust i någonstans.

Enligt Riddermark så ingick garanti på 3 månader, men om jag ville ha garanti för ett el två år då brände den gratis garantin inne eftersom jag var tvungen att teckna detta vid köptillfället. Så då fick jag istället betala för de tre månaderna.

Har även sökt kontakt med Riddermark efter köptillfället den 20/10 och efterfrågat serviceprotokollet som genomfördes på min bil men hittills inte fått något svar.

Slutsats: Jag är nöjd med min bil men inte med Riddermark som företag. Läs mer
    2017-11-13 Riddermark Bil svarar Caroline E
    Hej Caroline!

Du har nu varit i kontakt med vår ansvarige och fått hjälp med det vi lovat.
    Vi kan inte annat än beklaga att du fått vänta och dessutom upplevt dålig service i en av våra butiker.

Vi hoppas att du fortsättningsvis får ett bekymmersfritt bilägande och uppmanar dig att kontakta oss direkt om du har några frågor eller funderingar.

• Elisabet N
    Elisabet N skrev om Riddermark Bil Täby
    En fantastisk trevlig säljare väldigt kunnig på sin sak och blev bemötta på ett normalt sett av en väldigt trevlig person Läs mer
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpt en beg. bil. Fick bra information om den och bemöttes på ett trevligt professionellt sätt. Fick bra respons på de extragrejer jag ville ha till bilen. Läs mer
  • Mohammad N
    Mohammad N skrev om Riddermark Bil Täby
    Roddermark mycket bra , Täby mycket hjälpa mig , Tack Sam Riddermark bil Täby . Läs mer
  • Mette E
    Mette E skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra upplevelse, trevlig och professionell försäljare. Läs mer
  • Johan O
    Johan O skrev om Riddermark Bil Täby
    Bytt in en bil och köpt en annan istället. Smidig affär utan större krångel. Vänligt och proffsigt bemötande från säljaren i Täby. Enda nedsidan var att jag fick vänta några dagar på pengarna som jag fick över i inbytet, och jag fick påminna om detta. Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Johan O
    Hej Johan!
    Tack för din recension. Vi ber om ursäkt att du fick vänta på din utbetalning i några dagar extra.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen, och önskar dig många trevliga mil i den.

• Michael L
    Michael L skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpet gick snabbt å smidigt, det ända minuset var att inbytespriset var väldigt lågt Läs mer
  • Detlef B
    Detlef B skrev om Riddermark Bil Täby
    Riddermark har en väl genomarbetad infrastruktur för bilköp. Brister på bilen åtgärdades på plats. Beskrivning av bilens skick i internetannonsen stämde i stort sett överens med verkligheten. Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Detlef B
    Tack för din recension! Kul att du är nöjd med er nya bil.

• Gabriella P
    Gabriella P skrev om Riddermark Bil Täby
    Katastrof. Köpte en bil med informationen om att bilen var ny servad och att alla bromsar var utbytta. En vecka efter vi köpt bilen så varnade den om att vi måste byta bromsar i bilen. Vi lämnade in bilen och fick veta att det var större fel på bilen så den var inne på service i 2 dagar. Så jag tog taxi vart jag än skulle tills min bil var klar för mitt schema kräver att jag har en bil. Inte alls nöjd. Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Gabriella P
    Hej Gabriella! Vi baklagar att din bil visade sig ha fel som krävde åtgärd.
    Givetvis betalade vi för hela reparationen.
    In din försäkring ingår hyrbil, så du hade kunnat tagit en hyrbil istället för att betala för taxi.

Tveka inte på att höra av dig om vi kan hjälpa dig till med något.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Riddermark Bil Täby
    Det positiva.

Trevliga
    Kändes seriöst allt gick smärtfritt med inbyte och allt pappersarbete.

Det negativa.

Rekonden på nya bilen var slarvig och vem behandlar gummimattor så de blir helt glashala och blänker? Slutade man inte med på 90-talet?

Men det som störde mig mest var att jag blev tvingad att köpa en bilförsäkring från länsförsäkringar som var dyrare än jag skulle fått själv från mitt eget bolag. Denna går inte att få bort utan att sälja bilen.. Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Andreas L
    Hej Andreas!
    Tack för att du tog dig tiden att recensera oss, och tack för konstruktiv kritik.

Vi beklagar att du fick ett slarvigt intryck av det rekonditionsarbete vi utfört på bilen. Det är tyvärr svårt att rengöra gummidetaljer grundligt utan att de blir glansiga, silikonytan behandlar dessutom gummit och motverkar torrsprickor. Den hala effekten försvinner efter en dags användande.

Försäkringen är valfri, men eftersom priset är så lågt så väljer nästan uteslutande alla våra kunder att teckna just den försäkringen.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt, och att svensexan blev lyckad.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor.

• Kent P
    Kent P skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Audi A4 av Riddermark Bil Täby, ett distansköp så hjälpen av säljaren med ytterligare beskrivning på bilen är oerhört viktig att den blir korrekt, själva affären löpte på smidigt och beskrivningen stämde bra mot vad som uppgivits.
    förutom en detalj som upptäcktes vid hemkomst, att insynsskyddet till bagageutrymmet inte fungerade.

En dag efter hemkomst tändes motorlampan kontaktade säljaren, som utan tvekan bad mig boka in den på mekonomen
    för avhjälpning av felet, mycket bra agerat...

förutom grejen med insynsskyddet är jag överlag mycket nöjd med Riddermark Bil, kan rekomenderas Läs mer
    2017-10-26 Riddermark Bil svarar Kent P
    Hej Kent!
    Stort tack för förtroendet. Vi förstår att distanköp kan kännas otryggt till en början, men vi jobbar hårt för att dessa affärer skall kännas precis lika naturliga och bra som vilken vanlig bilaffär som helst. Vi gläder oss också åt att du fått korrekt hjälp även efter bilköpet.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar,
  • Björn H
    Björn H skrev om Riddermark Bil Täby
    Hej,
    Mycket bra mottagende och god service Läs mer
  • Ray H
    Ray H skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag tycker att Riddermark Bil har svarat upp till mina höga förväntningar och jag kommer att rekommendera mina bekanta
    att ta kontakt vid bilbyten.
    Själv kommer jag också att söka mig till Riddermark Bil vid nästa bilbyte.

Mvh / Ray Hedvall Läs mer
  • Roger W
    Roger W skrev om Riddermark Bil Täby
    Har bara positiva omdömen att leverera angående bilaffären i fråga! Snabba och klara besked samt ett proffessionellt och trevligt bemötande. Att man dessutom står för ingångna avtal, såväl i muntlig som skriftlig form, vilket långt ifrån alltid är fallet inom branschen, gör att jag med stor sannolikhetet kommer att vända mig till Riddermarks igen!
    Så avslutningsvis vill jag tacka Riddermarks i Täby i allmänhet samt säljare Johan Pettersson i synnerhet för en trevlig affär!

/Roger W Läs mer
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, man kände sig välkommen direkt när man kom in. Fick provköra dom bilar jag ville. Svarade bra på frågor man hade. Läs mer
  • Tron Even Skyberg T
    Tron Even Skyberg T skrev om Riddermark Bil Täby
    Jeg kjøpte en bil for eksport til Norge. Alle deler av kjøpsprosessen har svart til mine forventninger og jeg har ikke noe negativt å utsette på noen måte. Läs mer
  • Adrian T
    Adrian T skrev om Riddermark Bil Täby