Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och vi har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta nya bilar, och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik. Bilarna har oftast endast haft en tidigare ägare vilket gör att du som kund får den absolut bästa kvaliteten till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen, samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 421 kunder tycker om Riddermark Bil Täby

• 2019-06-25

Michael G skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Mercedes e-class
    En del av den rapport man fick med på bilen stämde inte.
    Dessutom motor brand bilen dagen efter att vi hade hämtat bilen.
    Men ingen hjälp från Riddermark biler. 😡 Läs mer
  • 2019-06-10

STEFAN W skrev om Riddermark Bil Täby
    Fruktansvärt besviken på riddermarks i Täby. Har precis köpt en bil som är skadad utan att vi fick vetskap om det. Vi ringde tillbaka utan att få någon som helst hjälp. Inget ansvarstagande alls. Läs mer
  • Christoffer B

2019-01-20

Christoffer B skrev om Riddermark Bil Täby
    Noll ansvar mer än vad lagen säger. Missbedömde helt och trodde att Riddermarks var en handlare som var mån om sitt rykte och valde att köpa dyrare där än av en mindre handlare. Men aldrig mer. Började med att hatthyllan saknades, det får man tydligen räkna med enligt säljaren. Jag kontaktar senare tidigare ägaren som då berättar att han frågat om han skulle komma förbi med hatthyllan då han glömt den, men det behövdes inte för såna hade de redan.... ??!! Jag köper dessutom bilen på distans då jag var utan bil och bad därför om bilder på stenskott osv. När jag provkör fokuserar jag på funktion och allmänt skick, men dagen efter i dagsljus ser jag att bilen är skrapad i framskärmen. En seriös handlare hade tagit sitt ansvar men inte här. De säljer även en "billig" försäkring, men med 3000 kr i självrisk på glasskada dvs dubbelt mot standard. Lång text men vill verkligen varna för att lita på Riddermarks. Se det som att köpa av en privatperson dvs när du åker därifrån slutar allt ansvar. Läs mer
  • 2019-01-14

Andreas N skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil på Riddermark Täby i helgen och bemötande från företaget var exceptionellt! Kan verkligen rekommendera detta service minded företag! Särskilt försäljaren Dmitry Antsutkin som utöver att vara en otroligt trevlig och sympatisk person dessutom en jättebra säljare som verkligen löste våra problem och hittade en perfekt bil till oss. Precis som en säljare ska vara, ärlig, tillmötesgående och framför allt förstår kunden! Stort tack Dmitry!! Läs mer
  • 2019-01-11

Roger K skrev om Riddermark Bil Täby
    Jättetrevlig personal! Proffsiga!!! Läs mer
  • 2018-12-12

Ola M skrev om Riddermark Bil Täby
    Bytte in en bil och köpte en ny.

Säljaren hette Dmitry, han hade ett väldigt trevligt och serviceinriktat bemötande.
    Allt löste sig snabbt och problemfritt.
    Mycket hade vi löst redan per mail innan jag åkte till dem.
    Jag kan rekommendera deras "butik" och Dmitry som säljare. Läs mer
    2018-12-21 Riddermark Bil svarar Ola M
    Hej Ola!

Stort tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med din bilaffär.
    Kör försiktigt och välkommen åter.

God jul & Gott nytt!
    / Riddermark Bil
  • 2018-11-21

Peter S skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Täby
    Blev kontaktad av Riddermarks Bil som undrade om jag var intresserad av att sälja min bil. Ett snabb och trevlig telefonsamtal senare var affären klar. Priset var i paritet med mina förväntningar. Mycket proffsigt genomfört. Läs mer
    2018-12-21 Riddermark Bil svarar Peter S
    Vad kul att du är nöjd med in bilaffär Peter!
    Tack för att du delade med dig av din upplevelse.

Varmt välkommen åter, och God jul samt gott nytt år!

/ Riddermark Bil

Martin U skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Täby
    Sålde bilen. Bra bemötande, dock oklart vad som egentligen var försäljningspriset. Jag rekommenderar alla att skriftligt på prisuppgift innan den faktiska försäljningen sker.
    Hade förväntat mig att de inte skulle dra av så mycket på försälningspriset (recond, service, lagning av repa). Det kan inte vara möjligt att Riddermark betalar lika mycket för detta som en privatperson får göra. Men de behövde ju inte köpa in bilen om de inte ville.
    Bra att försäljaren redovisade alla kostnader och vilken vinst de faktiskt gör på bilen när de sen säljer den. De tog sig tid att lyssna och genomföra affären på ett bra sätt. Läs mer

Anna-carin J skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Täby
    Sålde min begagnade bil dit och var väldigt nöjd med både bemötandet och hur smidigt affären gick. Läs mer
  • Jens W

2018-11-19

Jens W skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Täby
    Fick en förhandsvärdering som överträffade mina förväntningar, och efter att man inspekterat bilen på plats så fick jag exakt den summan också. När det var klart med pappersexercisen och inlösen av mitt billån så fick jag mellanskillnaden insatt på på mitt konto inom 2 arbetsdagar. Hela processen från att jag anmälde min bil på deras hemsida tills det att jag lämnade ifrån mig nycklarna gick på ca 4 arbetsdagar. Smidighet, enkelhet, professionalitet och trevligt bemötande som klart överträffade mina förväntningar. Rekommenderar starkt att använda Riddermark om du vill slippa arbetet med att sälja bilen på egen hand. Läs mer

Jacob L skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Täby
    Bra pris och snabb hantering och pengarna fanns på kontot nästa dag. Läs mer
  • 2018-10-23

Peter H skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Passat.
    Vi blev trevligt bemötta vid varje kontakt. Däremot var det säljande med, typ "erbjudandet gäller nu, imorrn är det försent" och "om du kommer imorrn sänker vi inbytespriset", på ett redan dåligt bud. Med andra ord en press att köpa direkt.
    Vid köpet ingår heller inte vinterdäck men man förväntas lämna in de man har till sin inbytesbil.
    Sen är det nåt som gäller alla bilhandlare. Att de håvar in skattepengarna för inbytesbilen så snart du lämnat ifrån dig nycklarna. Vet att det är upp till ägaren att tänka på men en hygglig prick till säljare informerar om det så man inte glömmer.
    Sammanfattat: Hyggliga i kontakten men man har ändå en känsla av att man blivit lite "lurad" när man går därifrån. Tyvärr. Läs mer
    2018-10-29 Riddermark Bil svarar Peter H
    Hej Peter!

Tack för en ärlig och välskriven recension. Tyvärr är tempot högt i butikerna eftersom varje butik i snitt säljer ca 7 bilar om dagen och det ofta är många intressenter på samma bil.
    Det är precis som du skriver inte alla som uppskattar den typen av stress.

Gällande skatten så har du rätt även där. Den kvarvarande skatten som är helt olika från bil till bil skrivs automatiskt över på oss i samma sekund som bilen byter ägare. Det krävs alltså att kunden själv ställer av sin bil innan ägarbytet görs om det finns en summa pengar där som är av relevans för kunden.

Vi tar din feedback vidare och önskar dig ett stort lycka till med den bil du köpt av oss. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Gunilla S

2018-10-21

Gunilla S skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en liten citroeng s, automat. Fick mycket vänligt bemötande. Hade tur, eftersom vi tidigare fått höra att små automat är svåra att få tag i. Den här kom in precis vid stängningg dan innan, vu kom til er på morgonen. Mycket nöjd med bilen. M v h Gunilla Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Gunilla S
    Hej Gunilla!
    Kul att du är så nöjd med din Citroen. Just mindre automatbilar brukar säljas samma dag som de kommer in, så du har rätt i att det krävs lite tur för att få tag i en.
    Vi hoppas att du får många trevliga mil i nya bilen och att vi ses i våra butiker framöver.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • 2018-10-18

Ulf Göran R skrev om Riddermark Bil Täby
    Vi har haft problem med de 2 bilar vi köpt ,o vi har båda gångerna köpt till den där extra försäkringen ..( då vi haft otur även på vår gamla förlorade grymt mycket pengar när den gick sönder)och, som skulle va sååå himla bra o täcka i stort sett det mesta... nu gick knappen till handbromsen sönder efter lite mer än 1 månad .., men detta gick INTE under försäkringen så då fick vi pynta 2200:- !!!
    Känns sådär.., eller ärligt -riktigt dåligt då vi inte hade haft bilen särskilt länge .. hade vi lika gärna kunnat besvara oss den försäkringen - o kändes väldigt mäkrkligt att en bil redan kommer med defekter( jo jag vet den har några år på nacken .., ) så jag känner mig lite lurad , vände mig till en bilfirma istället för privat för att slippa sånt här . Så tyvärr kommer vi nog inte handla hos er igen / Jeanette Swartling-Riis Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Ulf Göran R
    Hej Jeanette!

Vad tråkigt att du haft otur med de bilar ni köpt.
    Garantin (ej försäkringen) ni köpt täcker väldigt många delar. Därför är den också populär även bland våra egna anställda som trots allt har väldigt bra priser på reparations- och verkstadsarbeten.
    I de garantivillkor som skickas hem till er kan man enkelt läsa om vad som inkluderas av den garantin. Knappar, estetiska brister och elektroniska fel är exempel på sådant som garantivillkoren oftast inte täcker (beroende på hur gammal bil man köpt). Men att ha en garanti som täcker växellåda, motor, AC, ABS, Drivaxlar, Generatorer, Airbags etc. är oftast väldigt lönt.

Tyvärr är det svårt att hitta begagnade och defektfria bilar oavsett om man köper dem hos en bilfirma eller privatpersoner. Vi hade naturligtvis sluppit defekter helt eftersom det gett oss nöjdare kunder, varav vi också testar bilarna noggrant innan de läggs ut för försäljning. Även köparna brukar testa bilarna grundligt och både provköra en längre tur och syna skicket så att alla ev. brister i bästa fall hinner upptäckas och lagas innan den levereras.

Vi hoppas att ni framöver har lite mer tur med er bil och får många trevliga och problemfria mil bakom ratten .

Trevlig helg. Riddermark Bil.

Mattias A skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Kia som inte var servad. Hade inte jag själv varit uppmärksam och påpekat detta hade jag köpt bilen utan service med förlorad nybilsgaranti som följd. Nu servade de bilen samma dag för att lösa problemet vilket var bra. Men det gav ändå väldigt dålig känsla att de inte har koll på sånt. Man har nog mycket att tänka på som bilköpare och en av anledningarna till att köpa på bilfirma istället för privat är ju för att slippa tänka på allt och att det ska vara ordning och reda. Räkna inte med det hos Riddermark. Vidare påpekade jag att bilen var smutsig invändigt och att varningslampan för däcktryck lyste. De sade att de skulle tvätta den och att jag bara skulle resetta däcktrycksindikatorn. Jag litade på det så klart men var ändå tvungen att lämna in bilen på invändig tvätt för 1500kr. När jag åkte in till Kia om varningslampan visade det sig att fälgarna som sitter på bilen saknar stöd för däcktrycksindikering. Såna fälgar kostar över 5000kr. Där kände jag mig faktiskt direkt lurad. Att deras invändiga tvätt var dåligt gjord var väl en sak, men att säga att indikatorn för däcktryck ”bara behöver resettas” var rena rama lurendrejeriet. Så fort det blev mörkt första kvällen med bilen upptäckte jag ytterligare ett fel. Ledlisten på vänster framlyse håller på och blinkar. Det går som tur var på nybilsgarantin (som jag som tur är har tack vare att jag var uppmärksam själv på service). Annars hade det kostat ca 7000kr att byta lampinsats. Upptäckte dessutom att dörrlisten på passagerardörren fram var lös efter någon dag. Kostar 500kr att byta. När jag kontaktade Riddermark om alla dessa fel hade jag förväntat mig att de direkt skulle erbjuda sig att åtgärda felen eftersom de säljer sina bilar med ett par månaders garanti men de ville att jag skulle ta det med Kia och försöka få allt på garanti. Det gjorde att jag tröttnade på dem. Besviken tänkte jag att jag får ta allt själv. Så nu har jag tvättat bilen för 1500kr och fixat dörrlist för 500kr. Jag åker fortfarande runt med varningslampan för däcktryck lysande eftersom jag inte vill lägga 5000kr på nya fälgar. Lampan går som tur var på garantin. Jag blev heller inte upplyst om att Santander Bank som de tecknar sina billån hos tar 45kr/mån i aviavgift även fast man anmält autogiro. Avgiften går inte att bli av med och höjde i praktiken min faktiska kostnad för lånet från ca 3% till ca 6%. Inte så bra då! Inte bilfirmans fel, men de kunde ju ha berättat det. Sammantaget infriade Riddermark mina förväntningar på bilfirmor och bilförsäljare - de går inte att lita på och ställer inte upp när de borde. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Mattias A
    Hej Mattias!

Vi har försökt kontakta dig, utan resultat.
    Det var vår försäljare som upptäckte bristen med service och erbjöd en service för att upprätthålla nybilsgarantin. Bilen hade egentligen inget servicebehov rent maskinellt.

Eftersom däcktrycksindikatorn ibland kan lysa p.g.a. halt väglag eller nya däck är första lösningen alltid att nollställa dem för att se om lösningen kan vara så enkel.
    Därför gjorde vi detta på plats och lamporna slocknade varav problemet verkade löst.
    Dock började de lysa igen när du kört bilen ett tag vilket bevisar att felet är något annat.
    Vi har som sagt försökt att nå dig gällande detta ärende för att se hur vi kan vara till hjälp.

Tyvärr är den blinkande led-listen ett vanligt fabrikationsfel på din bilmodell. Därav bekostas också reparationen av Kia. Vi förstår att det kan kännas komplicerat att lämna in sin bil på verkstad, men gläds precis som du åt att Kia tagit sitt ansvar gällande dessa fel.

Den gummilist som sitter löst på ena passagerardörren är tyvärr ingen garantiåtgärd.
    Vi uppmanar alltid köparna att noggrant gå igenom den bil man är intresserad av för att på bästa sätt hitta eventuella brister och kunna lösa dessa frågor på plats i butiken innan bilen levereras.

Vi beklagar att du inte känner dig nöjd med den service du fått och att vi inte kunnat uppnå de förväntningar du haft på oss och ditt bilköp.
    Förhoppningsvis får vi tag i dig så att vi kan hjälpa dig vidare i däcktrycks-ärendet.

2018-11-07 Mattias A svarar Riddermark Bil
    Hej
    Efter mitt omdöme här har jag blivit kontaktad av Riddermark och de har erbjudit sig att betala för att fixa däcktryckssensorerna. Det gjorde mig helt klart positivt överraskad. Nu känns mitt bilköp mycket bättre. Jag kan hålla med om att jag borde ha kontrollerat och upptäckt dörrlisten så jag tar på mig det. Dessutom borde jag ha sett stenskottet så jag tar på mig det med. Ledlisten har nu fixats genom nybilsgarantin och efter att ha upptäckt att backsensorerna är trasiga så kommer det som tur är fixas på nybilsgarantin det med. Det som återstår är då däcktrycksindikatorn och när nu Riddermark erbjudit sig att stå för att fixa det så känns det sammantaget som en bra affär.
    Med vänlig hälsning
    Mattias
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mattias A

2018-10-17

Mattias A skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Kia som inte var servad. Hade inte jag själv varit uppmärksam och påpekat detta hade jag köpt bilen utan service med förlorad nybilsgaranti som följd. Nu servade de bilen samma dag för att lösa problemet vilket var bra. Men det gav ändå väldigt dålig känsla att de inte har koll på sånt. Man har nog mycket att tänka på som bilköpare och en av anledningarna till att köpa på bilfirma istället för privat är ju för att slippa tänka på allt och att det ska vara ordning och reda. Räkna inte med det hos Riddermark. Vidare påpekade jag att bilen var smutsig invändigt och att varningslampan för däcktryck lyste. De sade att de skulle tvätta den och att jag bara skulle resetta däcktrycksindikatorn. Jag litade på det så klart men var ändå tvungen att lämna in bilen på invändig tvätt för 1500kr. När jag åkte in till Kia om varningslampan visade det sig att fälgarna som sitter på bilen saknar stöd för däcktrycksindikering. Såna fälgar kostar över 5000kr. Där kände jag mig faktiskt direkt lurad. Att deras invändiga tvätt var dåligt gjord var väl en sak, men att säga att indikatorn för däcktryck ”bara behöver resettas” var rena rama lurendrejeriet. Så fort det blev mörkt första kvällen med bilen upptäckte jag ytterligare ett fel. Ledlisten på vänster framlyse håller på och blinkar. Det går som tur var på nybilsgarantin (som jag som tur är har tack vare att jag var uppmärksam själv på service). Annars hade det kostat ca 7000kr att byta lampinsats. Upptäckte dessutom att dörrlisten på passagerardörren fram var lös efter någon dag. Kostar 500kr att byta. När jag kontaktade Riddermark om alla dessa fel hade jag förväntat mig att de direkt skulle erbjuda sig att åtgärda felen eftersom de säljer sina bilar med ett par månaders garanti men de ville att jag skulle ta det med Kia och försöka få allt på garanti. Det gjorde att jag tröttnade på dem. Besviken tänkte jag att jag får ta allt själv. Så nu har jag tvättat bilen för 1500kr och fixat dörrlist för 500kr. Jag åker fortfarande runt med varningslampan för däcktryck lysande eftersom jag inte vill lägga 5000kr på nya fälgar. Lampan gåt som tur var på garantin. Sammantaget infriade Riddermark mina förväntningar på bilfirmor och filförsäljare - de går inte att lita på och ställer inte upp när de borde. Läs mer

Adem H skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte bil. Detgick bra personal var jättesnäl och hjläpt mycket efteråt när vi ringde om hjälp. Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Adem H
    Hej Adem, tack för att du tog dig tid att recensera oss.
    Vi gläds åt att du är nöjd med ditt bilköp och den service du fått av oss även efter att du hämtat bilen.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några vidare funderingar.

Trevlig helg!
    Riddermark Bil Slagsta S gillar detta

Dzemailj K skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket bra bemötande,.
    Bra service,
    Löser problem Läs mer

Carl-johan J skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Subaru outback. Då säljaren stressande köpet. "Snabbköp för bilköp" han jag inte se efter. Men reservhjul och tillbehören var bortplockade. Vid provkörningen var det ingen diesel i vågade inte köra mer än någon kilometer. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Carl-johan J
    Hej Carl-Johan!
    Tack för din recension.

Reservhjul finns sällan i bilarna redan då de är nya. Denna förändring kom ungefär samtidigt som punkterings-sprayen kom på marknaden och eftersom reservdäck är både tunga och dyra är det många bilmärken som valt att helt enkelt exkludera dem.

Gällande bränsle får vi av försäkringsskäl inte ha för många liter i våra bilar. Det skall dock alltid räcka till en ordentligt provkörning varav det är viktigt att man säger till om man känner att provkörningen inte blev tillräcklig p.g.a. oro för bränslestopp.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt. Och att du kontaktar oss om du har några frågor eller funderingar.

• 2018-10-15

Carmen T skrev om Riddermark Bil Täby
    Säljer sönder bilar, lurar folk och är otrevliga. Skulle aldrig rekommendera till någon. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Carmen T
    Hej Carmen,

Vi beklagar att du haft sådan otur med din bil.
    Den har varit inne på verkstad på vår bekostnad flera gånger då vi försöker vara till hjälp.
    Självklart har vi inte varit varse om dessa fel vid bilens leveranstillfälle eftersom det blivit mycket billigare för oss att laga alla dessa fel innan bilen sålts till kund.

Vi gör vad vi kan för att hjälpa dig. Och följer alltid rekommendationerna för hur dessa ärenden skall skötas.

• 2018-10-14

Karin S skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte beg. Bil inkl vinterdäck. Bra service, snabb hantering o bra att få däcken till den ort för jag bodde samt skifte. Läs mer
  • 2018-10-14

Tomas R skrev om Riddermark Bil Täby
    Proffsig personal i Dimitri som var både snabb på att återkoppla vid frågor och bra på att bemöta våra önskemål.

Så 5:an är till Dimitri, övrig personal var däremot inte speciellt engagerade när jag var inne första gången och tittade på den bil jag i slutändan köpte. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Tomas R
    Hej Tomas!

Tack för en ärlig recension. Kul att du är nöjd med den service du fått av Dmitri.
    Varmt välkommen åter, och kör försiktigt.

• Salam A

2018-10-12

Salam A skrev om Riddermark Bil Täby
    Inte så nöjd. Mycket saker borde förbättras och ni borde vara ärliga mot era kunder. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Salam A
    Hej Salam!

Tack för din recension. Vi vet att ditt missnöje grundar sig i att du fått en annan månadskostnad än du önskat. Dock har du fått granska den nya månadskostnaden tydligt innan du signerat ditt köpeavtal.
    Vi beklagar om du upplevt att detta på något sätt varit otydligt. Tveka inte på att höra av dig till din försäljare om du har några frågor.

Abdon D skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte bil. Bra service på plats och lätt att kontakta för uppföljning. Läs mer

Malin B skrev om Riddermark Bil Täby
    Vi köpte en Fiat 500 sport. Säljaren var trevlig och kunnig Läs mer

Fredrik L skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil utav Jonas Sjö.
    Är supernöjd med allt!
    Kan varmt rekommendera han!

Med vänlig hälsning,
    Fredrik Audi A5 Läs mer

Mikael L skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket bra upplevelse. Hanteringen av upptäckta fel efter försäljning exemplariskt, inga problem med att de inte skulle stå för den räkningen. Läs mer

Bengt H skrev om Riddermark Bil Täby
    Dålig kommunikation
    Skickar inte det som avtalas
    Köpte extra vinterhjul som inte håller luften, ngn av dom.
    Skulle byta backkamera snabbt.
    Ingen hörde av sig, Uselt Läs mer

Autorouth A skrev om Riddermark Bil Täby
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 Läs mer
  • Naweed T

2018-10-12

Naweed T skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag köpte en Audi A6. Företag var väldigt snäll och gjorde sitt bäst för att jag ska kunna få en rätt pris. Anledning till 4 stjärnor är att AC fungerade inte, men förutom det allting var utmärkt. Läs mer

Benny S skrev om Riddermark Bil Täby
    Inget svar när bilen pajade efter 2veckor Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Benny S
    Hej Benny!

Vi hittar inte dig i våt kundregister. Kan det vara så att bilen står på någon annan?
    Om du fortfarande inte fått svar, vänligen maila till info@riddermarkbil.se så hjälper vi dig direkt.

Meit N skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en beg Kia
    Trevlig säljare. När vi åkte såg vi att ena däcket såg konstigt ut enl säljaren behövde vi fylls på luft. Tyvärr visade det dig att det var punktering som vi vi fixa trist
    Skydd för bagage saknades skulle fixas detta har fortfarande inte fixats nu har vi fixat det själva. Köpte bilen i början av juni dessa två händelser tycker jag de skött dåligt har inte orkat ringa och be om ersättning men der borde jag kanske göra. Annars nöjde med bilen Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Meit N
    Hej Meit!

Tack för din recension.
    Denna typen av ärenden är väldigt viktiga att informera sin försäljare om så att vi får en möjlighet att hjälpa till. Tyvärr är det alltid svårt för oss att få reda på dessa typer av fel flera månader efter köpet eftersom inga garantier finns kvar.

Det gläder oss att ni är nöjda med bilen trots ovanstående brister.
    Kör försiktigt och varmt välkomna åter!

Björn H skrev om Riddermark Bil Täby
    Blev trevligt bemött av bra försäljare Läs mer
  • Bjarne D

2018-10-10

Bjarne D skrev om Riddermark Bil Täby
    Bästa stället, Dimtry har varit toppen😊 Läs mer

Linefeed Ab L skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag köpte en begagnad Mitsubishi Outlander PHEV av Riddermark bil i Arninge. Jag blev väl bemött och både provkörning och själva köpet gick väldigt smidigt. Riddermark erbjöd bra kringtjänster som däckhotell och försäkring, vilka jag också nyttjade. Läs mer

Björn D skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Volvo V60 och besökte flera av era försäljningsställen. Blev alltid bemött med artighet och intresse. Det hela slutade i en bra affär där bägge parter blev nöjda. Mvh Björn Läs mer
  • 2018-10-09

Torbjörn F skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande till avhämtning av bilen. . Upptäckte fel på bilen vid lev. Hade inte kört en meter när jag upptäckte felet. Sökaren tyckte det var för dyrt att åtgärda och blev tråkigt bemött Läs mer
  • Gissell G

2018-10-08

Gissell G skrev om Riddermark Bil Täby
    Otroligt bra och genuin bilsäljare (Jonathan) med kundens belåtenhet i fokus!! Fantastisk duktig och kunnig säljare som svarade oss oavsett dag och tid, aldrig haft bättre återkoppling!!
    Kan verkligen rekommendera!! Läs mer

Jopie P skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag har köpt en bil 6 år gammal men efter 7 veckor var den sönder och måste jag köpa en nya motor och en nytt avgassystem och riddermark betalar så lite tillbaka det kostar mig 30000 kr. och jag tänkte att det var en bra företag och bil riddermark är jättedåligt företag, jag köpa aldrig mer till de. Läs mer

Öie W skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en beg Citroen o blev väl bemött. Visade sig sedan att den sålts med vinterdäck mitt i sommaren o efter en hel del tjafs byttes slutligen däcken mot sommardäck.
    Onödigt med tjafset! Borde bytts direkt! Läs mer

Victor N skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag köpte min bil på riddemarkbil i Täby.
    På ett mycket bra och proffsigt sätt köpte jag min första bil hos företaget. Säljaren Joakim gjorde att det blev en ännu bättre affär då han var lugn och metodisk i hur han arbetade och detta gjorde mig även lugn! Har ännu inte haft några problem med bilen så känner mig super nöjd! Tack till riddemark! Läs mer
  • 2018-10-07

Anneli M skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpt bil.
    Kände mig oärligt bemött.
    Hade förväntningar att ett etablerat stort bilförsäljningsbolag skulle klara av en bilförsäljning mycket bättre.
    Bilen inte i det skick som utlovats, åtgärder utlovades, åtgärderna inte utförda enligt ök. Försenade leverans vid lovade tidpunkt. Säljare slirar på sanningar. Läs mer

Raed A skrev om Riddermark Bil Täby
    Annonsen stämmer inte med verkligheten. Tyvärr missnöjd Läs mer

Björn-henrik A skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en toyota Auris. Bra bemötande. Allt som allt nöjd med affären. Läs mer

Camilla O skrev om Riddermark Bil Täby
    Så himla dåligt bemötande. Jag avråder alla från att gå till något av Riddemarks ställen. Otrevligt och oproffsigt. Läs mer

Anders M skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag är nöjd med mitt bilköp hos Riddermarks Bil. Affären var smidig och jag upplevde att försäljaren var trevlig och ärlig. Läs mer

Danish M skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag har 2 gånger köpt bil av er för 170 000 varje gång. Båda gångerna har jag blivit lovad saker som i slutändan visat sig vara felaktiga. Nybesiktade bilar har visat sig vara obesiktade, nyservade bilar har visat sig vara oservade. Läs mer

Jonathan H skrev om Riddermark Bil Täby
    Snabb och smidig bilaffär.
    Klart nöjd med servicen. Läs mer
  • 2018-10-03

Karl Erik W skrev om Riddermark Bil Täby
    Nissan X-TRAIL. Mycket bra bemötande. Bilen var i mycket bra skick och det var vad försäljaren informerade mig om. Allt fingerade bra förutom vinterdäcken som ingick i affären, dessa fick jag ringa om och stöta på ett flertal ggr. I övrigt är jag förnöjd med det mesta. Läs mer
  • 2018-10-03

Göran B skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Peugeot Partner. Bilen är bra och köpet gick helt okej men uppföljning på en fråga jag ställde till försäljaren uteblev helt och då pratade han så väl om den garantin jag fick på en månad istället för tre månader som dom flesta har. Läs mer

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby