Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil, vi har även hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik, bilarna har oftast endast haft 1 tidigare ägare vilket gör att du som kund hos oss får den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 279 kunder tycker om Riddermark Bil Täby

• Roger W
    Roger W skrev om Riddermark Bil Täby
    Har bara positiva omdömen att leverera angående bilaffären i fråga! Snabba och klara besked samt ett proffessionellt och trevligt bemötande. Att man dessutom står för ingångna avtal, såväl i muntlig som skriftlig form, vilket långt ifrån alltid är fallet inom branschen, gör att jag med stor sannolikhetet kommer att vända mig till Riddermarks igen!
    Så avslutningsvis vill jag tacka Riddermarks i Täby i allmänhet samt säljare Johan Pettersson i synnerhet för en trevlig affär!

/Roger W
  • Sofie W
    Sofie W skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande, man kände sig välkommen direkt när man kom in. Fick provköra dom bilar jag ville. Svarade bra på frågor man hade.
  • Tron Even Skyberg T
    Tron Even Skyberg T skrev om Riddermark Bil Täby
    Jeg kjøpte en bil for eksport til Norge. Alle deler av kjøpsprosessen har svart til mine forventninger og jeg har ikke noe negativt å utsette på noen måte.
  • Adrian T
    Adrian T skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Volvo V40 CC, bra bil, bra pris och trevlig personal
  • Wissam T
    Wissam T skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag blev bemötandet från företaget från början på ett bra sätt och bästa service från Fredrik som fixade allt betalningar o.s.v men jag blev lurat på 2 sätt.
    1.dom sa att bilen är servad och att jag har på mig ett år till med service, men på data service står att bilen ska på service om 130 dagar och jag tror inte att året är 130 dagar.
    2. Att står på annonsen att det är tunnande rutor fastän dom är inte dom det, och jag fick bilen på det priset som det var annonserat.
    2017-10-04 Riddermark Bil svarar Wissam T
    Hej Wissam!
    Fredrik kontaktar dig gällande service. När bilen skall servas beror på hur och hur mycket man kör. Standard är oftast att man servar 1 grr per år.
    Att bilen inte hade tonade rutor framgick tydligt flertalet gånger innan bilen levererades, vilket godkändes av dig innan betalning och leverans.

Förhoppningsvis är du nöjd med bilen i övrigt. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Raul C
    Raul C skrev om Riddermark Bil Täby
    En bra bemötande. Dom åtgärdar det som behövdes att åtgärdas på en underbar sätt.
    Är relativ nöjd ;)
  • Petra Ö
    Petra Ö skrev om Riddermark Bil Täby
    Ringde in för att försäkra mig om att den bil jag sett på webbsidan fanns kvar. När vi kom dit var bilen redan framkörd och vi fick snabb service och kunde provköra. Fick mycket bra bemötande och snabb hantering av köpet.
    Är supernöjd med min nya BMW 118 i stort men upptäckte ett felmeddelande på väg från butiken. Efter samtal med säljaren löser sig det på bästa sätt. Mycket bra service så här långt.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Riddermark Bil Täby
    Trevlig personal.
    Bra kundkap.
    Gjort ett bra köp (tror jag 🤠)
  • Ako S
    Ako S skrev om Riddermark Bil Täby
    Första kontakten var bra. Trevlig och behjälplig personal. Sen blev det bara värre. Personalen valde att dölja och inte informera vissa saker förrän avtalet var påskriven. Inte nog med detta, så väljer säljaren att skicka ett mejl efter köpet som var oproffsig och skrev att jag som kund har lurat Riddermark, när i själva verket är Riddermarks som lurat mig som kund.
    2017-10-04 Riddermark Bil svarar Ako S
    Hej Ako!

Det du syftar på är att du antagit att vinterdäck ingått i ditt bilköp, trots att försäljaren skriftligt informerat dig om att så inte var fallet. Vid leveransen, som sköttes av en annan säljare, har du yrkat på att försäljaren lovat dig ett annat (högre) pris på din inbytesbil än vad som varit avtalat, detta är tydligt eftersom våra priser och bud alltid sparas.

Vi beklagar dock att du fått mottaga ett mail som du uppfattat som oseriöst, detta ber vi djupt om ursäkt för.
    Vi hoppas att du är nöjd med din bil och önskar dig en fortsatt trevlig höst!

• Rasmus S
    Rasmus S skrev om Riddermark Bil Täby
    Mkt trevlig personal och barnpriser! Bilen PR fortfarande hel!
  • Héléne M
    Héléne M skrev om Riddermark Bil Täby
    Nästan allting ok.
    Dåligt om ny tecknad försäkring, vilket antyder bra kickback för Riddermark (som ju kan vara ok, men........). Jag ringde Länsförsäkringar och ville ändra miltal och årsbetalning (ej månad). Det gick inte. Oflexibelt av R och undermålig info från R
    2017-10-04 Riddermark Bil svarar Héléne M
    Hej Héléne!
    Tack för din konstruktiva recension .Vi beklagar att du inte fått tillräckligt med information om vår försäkringsprodukt.
    Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Anders P
    Anders P skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra service och trevlig personal
  • Mats H
    Mats H skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag fick ett mycket bra bemötande när jag köpte min bil dock tveksam till att man blir försäkrad länsförsäkringar.
    2017-09-19 Riddermark Bil svarar Mats H
    Hej Mats!

Tack för din recension.
    Försäkringen hos Länsförsäkringar är valfri men 95% av våra kunder väljer att ha den under det första året eftersom den har både låg premie och bra villkor.

Du kan läsa mer om den, och hitta fullständiga villkor här: https://www.riddermarkbil.se/riddermarkbil-lansforsakringar-bilforsakring/

Ha en fin höst och tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
    mvh Riddermark bil
  • Mats B
    Mats B skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och bra förtroende, dock var det lite knöligt när man påstod att man var tvingad att teckna en försäkring på bilen. Allt detta gjorde att vi kom iväg 1 timme senare än beräknat på vår bilfärd från Stockholm till Varberg. När jag kom hem ringde jag mitt försäkringsbolag samt chefen för anläggningen och det visade sig att jag som kund hade rätt i min argumentation samt att chefen för firman missat sitt uppdrag att informera personalen om vilka regler som gällde. Vidare hävdade man att man måste ha däcken på ett däckhotell och som jag nu kontrollerat och det behöver man inte om man inte vill. Nya däck på bilen var bra men när jag kollade hjulvinklar (blir misstänksam när man sätter nya däck på begagnad bil) så visade det sig att hjulvinklarna stod helt åt pipan, hade jag fortsatt att köra hade jag snart slitit ut däcken. Min säljare Leif var annars tillmötesgående och ringde även och beklagade sitt misstag ang. försäkringsfrågan. Jag återkommer gärna när jag byter bil nästa gång vilket dröjer några år eftersom jag plockar ur ca 40000 mil ur bilarna innan jag byter - det fungerar om man håller sig till Volvo. Frågan är vad man ska köpa nästa gång för Volvo har gjort om sina bilar så de ska likna skrothögarna från Tyskland med coupévarianten och eftersom vi har hundkennel måste vi ha en bil som rymmer mer än en golfbag! :-)
    2017-09-15 Riddermark Bil svarar Mats B
    Tack för din recension Mats!
    Oc tack för tålamodet med de små misstagen vår personal gjort. Om inte annat så hjälpe du även dem att få extra klarhet i vad det är som gäller vid både försäkring och däckförvaring.
    Har du ett kvitto från den däckverkstad där du fick göra en hjulinställning så kan du maila det till info@riddermarkbil.se så ser vi till att du får en utbetalning motsvarande den summan.

I övrigt får vi önska dig en fortsatt trevlig höst, och ett stort lycka till med både Kennel och Volvo.

• Bashir K
    Bashir K skrev om Riddermark Bil Täby
    Grymt, A klass är en grym bil.
  • Carina S
    Carina S skrev om Riddermark Bil Täby
    Fantastiskt bemötande på plats. Lugn och ro och ingen påtvingande försäljare. Extra trevligt så vi fick träffa ägaren till företaget.
    Köpte en beg Volvo och är supernöjd med den.
    Vi hade lite frågor kring vinterhjulen som vi även köpte via dem. Men när vår försäljare inte återkopplade till oss, tog ägaren över och hjälpte oss på bästa sätt!
    Förtroendet kvarstår!
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Carina S
    Hej Carina!

Tack för ert tålamod, och tack för att du tog dig tiden att skriva en recension. Vi hoppas att ni får en härlig höst med er nya bil och önskar er varmt välkomna tillbaka till oss.

• Juliana T
    Juliana T skrev om Riddermark Bil Täby
    Segt på att ändra ägarbyte och segt på att skicka service protokollen!!!
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar Juliana T
    Hej Juliana!
    Vi beklagar att du fått vänta.
    Ägarbytet drog ut på tiden då bilen ägdes av att annat företag vid köptillfället.
    Detta påverkar inte din försäkring etc, varav man inte behöver sig känna sig otrygg under tiden som ägarbytet väntar.

Vi hoppa att du är nöjd med bilen i övrigt. Och att du hör av dig direkt om du har några frågor eller funderingar.
  • Lisa G
    Lisa G skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra samt att jag återkopplade och fick hjälp
  • Ingela S
    Ingela S skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra och serviceinriktat bemötande. försäljaren var lyhörd för vårt behov och behjälplig med hela arrangemanget.
  • Mats J
    Mats J skrev om Riddermark Bil Täby
    Försäljaren kom 30 min försent till vår bestämda tid, samt glömde bort att informera att det ingick en "obligatorisk" bilförsäkring via Länsförsäkringar. Så min helhetsupplevelse är förhållandevis dålig. Bilköpet genomfördes dock smidigt utan pappershantering. Kortbetalning och digital signering. Skulle egentligen vilja sätta ett betyg mellan 2 och 3 (mellan inte alls bra och helt ok.)
  • Ludvig L
    Ludvig L skrev om Riddermark Bil Täby
    Inget att anmärka. Åkte för att kolla på Volvo V50, efter ett par timmar körde jag hem den och går utan några problem.
    Extra plus med fullförsäkring utan milgräns via Länsförsäkringar.
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Ludvig L
    Hej Ludvig!

Vad roligt att du är nöjd med din bilaffär. Och tack för att du tog dig tiden att skriva en recension om oss.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Camilla L
    Camilla L skrev om Riddermark Bil Täby
    Oerhört hjälpsam personal, bästa bilköpet någonsin! Kunniga, snabba och utan krusiduller. Köper gärna nästa bil på Riddermark.
  • Börn H
    Börn H skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra Servic lite kort garanti tid bara.1månad är för lite om man köper dyr bil .
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Börn H
    Hej Björn! Tack för din recension.
    Vi följer allmänna rekommendationer för garantins omfattning. En månad gäller på de bilar som är äldre än 7 år eller har gått längre än 10.000 mil, oavsett prisintervall. Man kan alltid komplettera sitt bilköp med en extern garanti, vilket du som kund skall bli erbjuden när du köper en bil av oss.

Vi önskar dig många trevliga mil i din nya bil, och välkomnar dig tillbaka om du har några frågor eller funderingar.

• Alejandro O
    Alejandro O skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och ansvar efter försäljningen. Dock måste man kolla noga bilarna. Själva företag missar ofta detaljer som repor, sista service till exempel, hela Riddemark menar jag.
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Alejandro O
    Hej Alejandro,
    Mycket riktigt, som köpare har du alltid undersökningsplikt. Det betyder att det är köparens ansvar att se till att bilen har de tillbehör eller skick man vill, innan man köper den.
    Våra försäljare försöker alltid kontrollera så mycket som möjligt, men det yttersta ansvaret ligger alltid hos kunden när det gäller dessa punkter.

Vad roligt att du är nöjd med vår service! Tack för att du skrev en recension här.

Ha en fortsatt trevlig höst!
    Riddermark Bil
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Riddermark Bil Täby
    Proffsigt bemötande, bästa bilaffären. Snabbt, enkelt och utan överraskningar!
  • Lars H
    Lars H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Väldigt trevlig och kunnig säljare! Rak, inte inställsam och verkade ha riktig koll på läget!
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Lars H
    Hej Lars!

Tack för din recension, vi gläds åt att du är så nöjd med ditt bilköp hos oss.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Varmt välkommen åter,
    Riddermark Bil
  • Kim L
    Kim L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte bil som va in på verkstad 5 ggr
    De ville inte häva köpet fick byta den mot en annan
    Får fakturor på den gammal bilen efter att jag lämnat tillbaka den 😡
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Kim L
    Hej Kim!

Du har varit i kontakt med din försäljare ang detta. Vi hoppas att allt har löst sig och att bud fått hjälp med ditt ärende. Hör av dig till oss om du har några frågor eller funderingar.

• Dani S
    Dani S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och smidig bilaffär.
  • Jonny P
    Jonny P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    ok! hhhhhhhhhhhhhhhmjj hhhhhh
    kkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • Martin  B
    Martin B skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag och min sambo köpte en Audi av säljaren Patricia på Riddermarks i Täby. Både jag och min sambo har gjort massvis av affärer i tidigare och Patricias kundresa med oss var i absolut toppklass. Allt från första telefonkontakt till avslutad affär genomfördes på ett professionellt, kunnigt, ärligt och oerhört trevligt sätt. Nöjdare än vi är kan vi inte bli. Tack!
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Martin B
    Hej Martin!

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vi är väldigt glada över att ni är så nöjda med er bilaffär och med den service ni fått av vår försäljare. Vi önskar er många trevliga mil i er nya Audi och hoppas att vi ses när det är dags att byta bil nästa gång.

• Ulf J
    Ulf J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilköpet hos Riddermarks Bil AB blev initialt en mycket stor besvikelse vilket såsmåning om ändrades till något lite bättre..
    Har under 25 år kört Audibilar i många versioner, alla med Quattro. Alla inköpta nya eller med 250-1500 mil på nacken.
    Efter en ”misslyckad” privatleasing av en 2017 Q3 insåg jag efter tio månader att jag aldrig skulle kunna hålla de miltal som leasingavtalet stipulerade. Hittade under juli en man som ville överta leasingen och allt var frid och fröjd. Sökte igenom Byt Bil och Blocket efter lämplig bil och hittade bl.a. en ”MYCKET FIN AUDI Q3.....” med 13700 mil bakom sig. Tog kontakt med Täby och efter mycket wheelande och dealande så kom Säljaren och jag överens om att jag skulle komma ner från Gävle till Täby. För att han skulle kunna reservera bilen en dag var jag tvungen att överföra en handpenning vilket jag också gjorde. Då låstes jag upp.
    När jag kom ner följande dag så var säljaren inte på plats utan upptagen med att skölja av en bil vilket visade sig vara den jag skulle ha. Sedan började problemen – både tanklampan och spolarvätskan lyste. Åke ut och körde en sväng med blöt bil och den kändes bra. Exteriört var det svårt att se något eftersom lacken var blöt och ej avtorkad. När jag anmärkte på bränsle m.m. så blev jag blev lovad påfyllning av några liter soppa och spolarvätska vilket också skedde innan hemresa. Insynsskyddet saknades i skuffen och det lovade säljaren fixa om jag struntade i påfyllning av soppa.. han till och med provade det från annan Q3:a som fanns på parkeringsplatsen. Det var med blandade känslor jag gick upp för trappen för att skriva...
    När vi kom ner och bilen var tankad till 40% så upptäckte jag en "mycket fin A4 Allroad" 2014 som fanns utanför entrén. Jag erbjöd mig omgående att ta den istället men enligt säljaren som konsulterade platschefen var det omöjligt att fixa till det med tanke på lånen..och att bilen redan var reggad på mig. Jag tjatade ett tag men gav till sist upp och åkte hem. Under resan upp till Gävle upptäckte jag 6 (sex) stenskott i vindrutan, några av dem i synfältet. Gick sedan igenom bilen och det visade sig att lacken (som tidigare varit för blöt för att undersöka) hade fullt med repor och stenskott. Hittade sedan under framsätet en servicerapport där det påtalades att skivbromsarna bak var slut och måste åtgärdas vilket ej var gjort. Invändigt under dörrhandtagen var färgen borta på flera ställen.
    Jag gjorde ett antal propåer till säljaren om att jag absolut inte var nöjd och att jag skulle vilja byta bilen till den Allroad som jag sett och fattat tycke för. Det var först när jag frågade vad det skulle kosta mig att byta som han då svarade att han skulle köpa in min bil som jag haft 6-7 dagar och för den kunde han bara bjuda 15.000 mindre än vad jag gett för den plus att det skulle bli lite dyrare med lånet... Jag accepterade eftersom jag bara ville bli av Q3:an.
    Hos Riddermarks så signeras ju avtal via BankID och det som stör mig är att man inte får se avtalet innan man skrev på. Först när affären sedan var klar så fick jag papperskopior på nedervåningen. Gick inte igenom avtalet på plats eftersom jag redan fått ett avtal veckan innan och läst det. Än en gång samma visa med diesel – säljaren kunde inte på villkors vis ge mig någon diesel i tanken utan jag blev tvungen att direkt åka och fylla på.. Snacka om service.
    Upptäckte sedan till min förvåning vid hemkomsten att säljaren denna gång skrivit 3,99% istället för de 3,25% jag fått veckan innan. När jag påtalade detta så skyller han denna gång på banken Santander men han styrde ju upp den lägre räntan veckan innen och tog även kredit för det. Jag skulle skämmas att behandla en kund så där – hur jobbig och omständig han än var.....
    Denna gången var bilen till min fulla belåtelse förutom att det inte följde med några nycklar till den demonterbara dragkroken men jag har fått löfte om att hämta ut sådana hos vår lokla Audihandlare. Vinterdäcken kommer i höst till Euromaster och det skall bara vara för mig att åka dit och få dem skiftade.
    Min svärson hade i förrgår bestäm sig för att byta bil och han ville köpa en Skoda Yeti 4x4. Han visade mig Riddermarks bilar men på direkt fråga från honom så avrådde jag och det blev affär med en lokal bilhandlare istället. Den handlaren sa när jag berättade om mina äventyr med Riddermarks att skillnaden mellan honom och det stora bolaget är att han måste möta sina kunder i ICA affären i framtiden...

Tänk vad enkelt det hade varit om vi kommit överens omgående om byte.....
    2017-09-12 Riddermark Bil svarar Ulf J
    Hej Ulf!

Tack för tålamodet och det något lättande beskedet på vår Facebook-sida.

Vi önskar dig en fortsatt trevlig höst och hoppas att du får många trevliga mil i din nya Audi!
  • Spice J
    Spice J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    They gave only three months warranty for a car of over 150.000Sek so I bought 3 years warranty separately and I was made to buy winter tyres separately. I expected to have full clarification before the contract.
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Spice J
    Dear Mr. Spice,

We are sorry to hear that you're not fully satisfied with your purchase.
    Regarding the warranty included we are following the general recommendations, this means that the number of months with free warranty is depending on both mileage and age on the car.
    Therefore you are offered an extra warranty of 1, 2 or 3 years to get better coverage. This warranty is optional.

Winter tires are not included since this would make it impossible for us to keep our low prices. We have a very good range of both used and new tires and rims offered to all our customers.

Our salesmen are always trying hard to inform our customers about as much as possible but our customers must also provide us with questions to give us a chance to mention everything of value for you.

Please let us know if there's anything else we can do for you.

Kind regards, Riddermark Bil
  • Mohamed B
    Mohamed B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag har köpt en bil hos er och jag upplevde att från början va de väldigt tillmötesgående och vänliga men så fort affären va avslutad,dock inte helt då det fattades en bilmatta i bilen så upphörde denna vänlighet, de slutade svara på samtal och när jag åkt dit så har jag bara fått bortförklaringar.
    Så i slutändan här jag nu ingen bilmatta dom jag blev lovad att de skulle ordna med och betyget blir därför lågt.
  • Zin A
    Zin A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpt bil. Mycket bra bemött , trevliga och lyssnar till kundens behov. De levde upp till mina förväntningar.
  • Bo B
    Bo B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Den största besviken skulle hjälp min bror med en 🚗 till Åland!!! Riddermarks skulle skicka papper från transport styrelsen till Åland frankerat med inget namn på brevet fy fan sådan slarvigt brev ✉ snurrar runt 10dygn på posten mvh Bosse 🚌
    2017-08-17 Riddermark Bil svarar Bo B
    Hej Bo!

Det stämmer att posten verkar ha kommit bort. Vi skickar många registreringsbevis utomlands på veckobasis och har inte upplevt detta tidigare. Vi har varit i kontakt med posten men kan tyvärr inte göra mer än att skicka ett nytt brev som givetvis bör komma fram som vanligt. Papper är beställda och vi hoppas att snart har ditt brev hos dig.

Tveka inte på att höra av dig om du har fler frågor, eller om vi kan hjälpa dig ytterligare.

• Göran P
    Göran P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Positivt och bra bemötande
    Trevlig säljare
    Och smidig hantering
  • Maria R
    Maria R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vänligt mottagande då jag ämnade köpa liten bil. Säljaren till min bil var mycket trevlig och tålmodig då jag frågade om saker och ting.
  • Caroline O
    Caroline O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Vi fick ett vänligt och proffsigt bemötande av Fabian Lagerblad - han hjälpte oss genom hela köpet, och vi är mkt nöjda med vår BMW och hjälpen vi fick av honom.
  • Michael F
    Michael F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil för 250.000kr, affären tog lång tid då de inte visste vad de hade för inloggning i sitt affärssystem? Bilen skulle vara leveransklar men det var flera uppenbara fel på bilen. Blev ombedd att åka till Mekonomen men det tog 10 dagar och en massa tjat innan de ens svarade på offerten. Är nöjd med bilen men inte med affären..
    2017-08-17 Riddermark Bil svarar Michael F
    Hej Michael!

Vad synd att du inte känner dig nöjd med affären. Vi beklagar givetvis att du behövt vänta så länge på att få offerten godkänd. Berörda parter är informerade och vi hoppas att du vågar ge oss en ny chans nästa gång det är dags att köpa bil.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar, eller om vi kan hjälpa dig med något gällande din bil.

• Patrick D
    Patrick D skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag blev väldigt bra bemött och hjälpt nästan på en gång. Hade redan kollat upp en av deras bilar på nätet. När jag bestämt vilken bil jag ville köpa så har alla praktiska detaljer flytit på bra. Väldigt trevlig säljare.
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och snabba svar på frågor!
    Bra urval av bilar, prisvärt.
    2017-07-06 Riddermark BIl svarar Stefan E
    Hej Stefan,

Tack för din recension. Vad roligt att höra att du känner dig nöjd med oss. Du är varmt välkommen tillbaka! :)

Ha en riktigt fin sommar!

• Henry B
    Henry B skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Landrover på Riddermark. Bra kundbemötande vid försäljning, genomgång av bilen och kompletteringar. Bilen var i toppskick och jag är mycket nöjd med bilen och Fredrik på Riddermark bil!
  • Bo R
    Bo R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilen verkar bra och fram till att köpet var avslutat var allt OK. Senare upptäckte jag att insynsskyddet bak saknades. När jag ringde och klagade på det fick jag "i befintligt skick" och ska fråga chefen. Därefter har det varit tyst. Vekar lite "bakgårdsförsäljning" tycker jag och sprider lite "badwill" när jag kommer åt.
    2017-07-03 Riddermark BIl svarar Bo R
    Hej Bo,

Tack för din uppriktiga recension.
    Det är tråkigt att höra hur du upplevde din affär hos oss. Vi beklagar att du känner som du gör, självklart vill vi att alla kunder ska vara nöjda. När det gäller tillbehör till bilen beror det på hur den tidigare ägaren lämnat in bilen till oss, i detta fall följde inte ett insynsskydd med tyvärr. Dessutom är det undersökningsplikt från kundens sida eftersom vi säljer begagnade bilar och i vissa fall följer inte alla tillbehör med när vi får in bilen till oss. Självklart har jag tagit upp detta med de inblandade i affären så att vi i framtiden kan bli tydligare och undvika missförstånd.

Hoppas du är nöjd med bilen i övrig och har en underbar sommar!

• Conny J
    Conny J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Trevliga säljare. Samt väldigt bra garanti åtagande vid ev saker som går sönder under garanti tider.
  • Eva S
    Eva S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    De skötte sig perfekt.
    Problem har tagits tag i direkt (nästan) och lösts på ett bra sätt, och aldrig en sur min.
    Kan gott tänka mig återkomma som kund.
  • Nils R
    Nils R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Ganska okunniga säljare. Dålig uppföljning på ägarbyte som tagit lång tid.
    2017-06-30 Riddermark BIl svarar Nils R
    Hej Nils,

Tack så mycket för din uppriktiga recension.
    Det är mycket tråkigt att höra hur din upplevelse var hos oss. Du får gärna mejla oss på feedback@riddermarkbil.se för att berätta mer hur ditt bilköp gick och om du behöver vidare hjälp. Tveka inte på att höra av dig om du har funderingar eller frågor angående din bil.

• Tommy H
    Tommy H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bemötandet var bra. Till en början gick vi runt ute och tittade. När vi kom in uppmärksammades vi. Det blev ett bilköp efter provkörning
    2017-06-29 Riddermark BIl svarar Tommy H
    Hej Tommy,

Tack så mycket för din recension och det fina betyget.
    Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos oss och att du är nöjd med vår service. Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några funderingar, och lycka till med bilen :)

Ha en trevlig sommar nu! :)

• Gustav E
    Gustav E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag köpte en Skoda Octavia -11 av försäljaren Johan Petterson i Täby, från första telefonsamtalen har Johan varit otroligt tillmötesgående och medgörlig. Även efter ägarbytet har jag haft mailkontakt för att få varudeklaration samt påpeka att en högtalare verkar vara glapp, detta var inte heller några problem.

Allt som allt hittills en otroligt bra upplevelse, om nu bara bilen fortsätter rulla ;)
    2017-06-29 Riddermark BIl svarar Gustav E
    Hej Gustav,

Tack så mycket för din recension och det fina betyget.
    Vi blir väldigt glada av att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos oss och att du är nöjd med vår kundservice. Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några funderingar, och lycka till med nya bilen :)

• Tony Z
    Tony Z skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Dålig skick på bilen vid leverans ( otvättat ) både inne å utvändigt ...
    snobbig personal vid utlämnandet ... dock inte säljaren som sålde bilen
    2017-06-29 Riddermark BIl svarar Tony Z
    Hej Tony,

Tack så mycket för att du tog din tiden att skriva.
    Vad tråkigt att se det du skriver. Vi beklagar att leveransen av din bil inte var förberedd vid din ankomst, och att du därav fick bilen levererad av en annan säljare.

Du kontaktas av ansvarig under dagen, så att du får hjälp med ärendet.
    Vi är väldigt måna om att man som kund känner sig nöjd från början till slut hos oss.

Ha en trevlig sommar!
  • Leo W
    Leo W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Trevligt bemötande och smidigt köp på alla sätt!!
    2017-06-29 Riddermark BIl svarar Leo W
    Hej Leo,

Tack så mycket för din recension!

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby