Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil Täby
Rekommenderat företag 2016 - Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil, vi har även hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik, bilarna har oftast endast haft 1 tidigare ägare vilket gör att du som kund hos oss får den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 170 kunder tycker om Riddermark Bil Täby

• Stefan J
    Stefan J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Tog tid innan säljaren kom bilen ej tvättad varken utvändigt eller invändigt
    2017-02-17 Riddermark Bil svarar Stefan J
    Hej Stefan!
    Vi har tagit din feedback vidare. Vi beklagar att du upplevt dålig service hos oss.
    Du får gärna maila till oss på feedback@riddermarkbil.se och berätta mer om hur du upplevt ditt besök.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt, samt att du fått den rengjord in och utvändigt utav oss. :-)
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor,

Vänliga hälsingar,
    Riddermark bil
  • Olvia A
    Olvia A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bilen var bra, servicen var bra. Det jag känner är att mycket tid av min vistelse på riddermark spenderade jag i deras verkstad då säljaren inte själv visste hur USB-uttaget fungerade i bilen. I övrigt så köpte vi vår bil en väldigt stressig dag. Bilförsäljaren var överallt hela tiden.
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar Olvia A
    Hej Olivia!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vi ber om ursäkt för att vår försäljare inte hade kunskap om USB-porten i din nya bil, därför fick vi i detta fall ta hjälp av grannverkstaden för att ge dig den information du ville ha.
    Vi beklagar att du upplevt ditt besök som stressigt, men vi blir också glada över att du är nöjd med din bil och med den Service du fått.

Hör av dig om vi kan hjälpa dig med något gällande din bil,
    Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Peter H
    Peter H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Här kommer minst 30 tecken
    Ok ok ok morgan var helt ok
    2017-02-16 Riddermark Bil svarar Peter H
    Tack för att du tog dig tiden att recensera oss Peter! :-)
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
  • Taner Ö
    Taner Ö skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jätte dålig företag och bemötande. Otrevliga försäljare.
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Är väldigt nöjd med bilköpet.
    Bra service från säljarna vilket gjorde det enklare och smidigare. Rekomenderas!
  • Mark J
    Mark J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Super trevlig säljare jätte bra service tack så hemskt mycket för bra bilaffärer
  • Catharina P
    Catharina P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Jag fick ett enormt trevligt bemötande redan från första mejlet. Jag körde 60 mil och blev väl omhändertagen av killarna i hallen.
    Jag kan nästan lova att jag kommer att göra min nästa bilaffär hos dem, trots det långa avståndet.
  • Stig G
    Stig G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Tycker att jag fick bra service överlag
  • Jan E
    Jan E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Var förbi å köpte en Bmw 320d-14, Bra service och trevlig personal.
    2017-02-14 Riddermark Bil svarar Jan E
    Hej Jan!

Tack för din recension. Du får gärna skriva lite mer om vad vi kan göra för att förtjäna högre betyg utav våra kunder.
    Maila gärna till feedback@riddermarkbil.se och berätta om din upplevelse hos oss så att i vet vad vi kan förbättra framöver.

Mvh Riddermark Bil
  • Karim S
    Karim S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Täby
    Bra upplevelse ... prutbart och trevlig personal som verkade lite stressad men lyckades ändå ta hand om alla
  • Mrwa T
    Mrwa T skrev om Riddermark Bil Täby
    Det var bra och snabb service, trevligt och gott bemötande av personalen.
  • Patrik P
    Patrik P skrev om Riddermark Bil Täby
    Riktigt bra service av trevlig personal.
    De kollar upp frågor som de inte kan svara på direkt istället för att köra med klasikt säljsnack.

Ren och fräsch lokal.

Hälsningar
    Patrik (Vallentuna)
    2017-01-27 Riddermark Bil svarar Patrik P
    Stort tack för din positiva recension Patrik. Det gläder oss att du är nöjd med ditt besök i Täby.
    Tveka inte på att höra av dig om du undrar över något.

Trevlig helg!
  • Anton G
    Anton G skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra
  • Rune S
    Rune S skrev om Riddermark Bil Täby
    Riddermark Täby har vært veldig flinke og hjelpsomme på alle måter.
    de har fulgt meg opp og er hyggelige og flinke.

takk takk.
  • Pierre F
    Pierre F skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Audi A¤ 2013. Klarlacken släppte på huven på flera ställen, kontaktade säljaren som sa att "det här ska vi ordna" De ville ha offerter på omlackering av huven, tog ledigt och var till 3 olika firmor. Skickade offerterna, hörde inget förutom att det ska jag ordna. Några samtal sedan ska jag själv ringa till en annan avdelning då han skickat det vidare, men där visste dom inget om detta? Åter tillbaka till säljaren, som skulle kontakta någon och skicka mina offerter vidare, har inte hört något? Är nu uppe i en hel del mejl, men inget svar? Har nyligen cc:at ansvarige på Riddermark Bil i Järfälla i mailet, men ingen hör av sig?
    Väldigt konstigt bemötande, jag ska nu göra ett ytterligare försök att kontakta dom igen. Fortsättning följer.
    //Pierre
    2017-01-24 Riddermark Bil svarar Pierre F
    Hej Pierre!
    Tack för din recension.

Vad tråkigt att höra om lacksläppet, men också att du inte fått snabb och smidig hjälp.
    Ansvarig i Järfälla har inte möjlighet att på bästa sätt hjälpa dig med ett ärende som tillhör Täby. Du har dock fått svar från Järfälla precis. Butiksansvarig i Täby är informerad om ditt ärende och kontaktar dig under eftermiddagen idag.

Du är välkommen att skriva en ny eller ändra din recension när ärendet är avklarat.

Ha en trevlig dag!
    2017-01-24 Pierre F svarar Riddermark Bil
    Kan bara konstatera att saker och ting löser sig på ett bra sätt!
    Att det inte blev avslutat tidigare berodde på flera olika saker, och att saker och ting faller mellan stolarna!
    Blev uppringd och har fått en bra förklaring fån Riddermark Bil, och de hjälper mig med en del av kostnaden som Goodwill, vilket jag får vara nöjd med. Tack för hjälpen, och jag känner att förtroendet är tillbaka mot er.
    Mvh Pierre Falk
    2017-01-24 Pierre F svarar Riddermark Bil
    Kan bara konstatera att saker och ting löser sig på ett bra sätt!
    Mvh Pierre Falk
    2017-01-24 Riddermark Bil svarar Pierre F
    Det gläder oss. Stort lycka till framöver Pierre!
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Jakob S
    Jakob S skrev om Riddermark Bil Täby
    Riktigt bra säljare, smidig betalningslösning och konkurrenskraftigt pris även mot privatpersoner.
  • Mats B
    Mats B skrev om Riddermark Bil Täby
    Vänligt bemötande av Dani och bra bil för pengarna. Jag påpekade 2 fel som åtgärdades innan leverans och det uppskattade jag. Jag är mycket nöjd med affären.
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag är väldigt nöjd med Andreas Pettersson som jag köpte bilen av. (Fast han missa att laga lampan till nummerplåten) Övrigt glad o trevlig personal. Den här typen av merarbete när jag handlar tycker jag inte om. Tänk Er att varje gång Ni köper något ( typ mjölk i affären) ska Ni skriva en text på 30 tecken. Fast vissa älskar o skriva...
    2017-01-17 Riddermark Bil svarar Gunilla W
    Hej Gunilla!

Tack för att du tagit dig tiden att recensera oss. Det är alltid uppskattat!
    Det är alltid frivilligt att skriva omdömen, vilket gör att vi blir väldigt glada när våra kunder väljer att göra det.
    -Och förhoppningsvis köper de inte ny bil lika ofta som ny mjölk. :-)

Vänliga hälsningar. Riddermark Bil
  • Anders H
    Anders H skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande men något dålig information om hur affären går till med de erbjudanden om finns t.ex. gratis försäkring och garanti.
    2017-01-24 Riddermark Bil svarar Anders H
    Hej Anders!
    Tack för din recension och för användbar kritik.
    Vi skall titta på hur vi kan bli bättre på att ge information om ovanstående.

Hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig med något!
    Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Ted H
    Ted H skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande från personalen, tyvärr gick bilen söder efter en vecka.
    Kanske borde kolla upp bilarna lite bättre.
    2017-01-11 Riddermark Bil svarar Ted H
    Hej Ted!

Tyvärr händer det att bildelar går sönder. Vi testkör bilarna under vårt omfattande fordonstest och de provkörs också oftast ännu längre av sina blivande köpare innan de leveraras, vi utveklar också vårt test ständigt för att minimera uppkomsten av fel men vi kan tyvärr inte alltid förutspå vissa typer av problem som kommer i efterhand.

Vi gläds åt att du haft bra kontakt med din försäljare i Täby. Våra garantier hjälper dig att se till att få felet åtgärdat så snabbt och smidigt som möjligt.

Med vänlig hälsning, Riddermark Bil
  • Ingela K
    Ingela K skrev om Riddermark Bil Täby
    Den var bra. Kunnig personal och bäl bemötsnde.
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra service mycket väl mottagen
  • Malin B
    Malin B skrev om Riddermark Bil Täby
    Superbra service! Litet problem med bil där felsökning drog ut på tiden. Trots att garantitiden gått ut för länge sedan ordnade sig detta utan gnissel. Ärlighet och service - två bra egenskaper i ett och samma företag!
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Riddermark Bil Täby
    Bra bemötande och snabb handläggning. Litet fel hittat efter leverans som enkelt åtgärdats
  • Morgan Y
    Morgan Y skrev om Riddermark Bil Täby
    Hörde av mig till Täby avd för att jag va intresserad av en bil dom hade. Lyssna på försäljaren vad han hade att säga om bilen ock allt lät kanon + att jag försökte inte pruta en krona. Sen skulle han ge mig ett pris på min bil och där kan man ju börja undra. Blocket priser gäller säger -provision och det är helt ok för mig. Jag blir bjuden 50 tusen!! Billigaste samma bli med (lite)mindre mil ligger på 119 tusen!!!! Självklart skall man tjäna pengar på sitt jobb men detta passa inte mig iaf. Sen kändes det som försäljaren blev irriterad när jag avböjde förslaget!
    Cash is king funkar nog bättre där
    2017-01-02 Riddermark Bil svarar Morgan Y
    Hej Morgan!

Din bil värderardes felaktigt vilket vi informerat dig om. Eftersom du sålt bilen till oss efter att vi fått göra om värderingen antar vi att du är nöjd med dig bud, vilket du också påtalat till vår försäljare. -Vi hoppas därmed att du är nöjdare än din recension visar och att du hör av dig direkt vid frågor eller funderingar.

God fortsättning,
    2017-01-02 Morgan Y svarar Riddermark Bil
    Ja nu finns det ingenting att klaga på! Blev ju en liten miss vid värderingen där men det ordna ju upp sig. Vi är supernöjda med våran nya bil så nu åker betyget upp. Trevlig personal! Här kan jag mycket väl köpa nästa bil igen.
  • Bengtsson B
    Bengtsson B skrev om Riddermark Bil Täby
    Det skulle vara trevligt med en nyckelring på ert företag.
    En nyckelring istället för den gröna i plast
  • Carina E
    Carina E skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket proffsigt och trevligt bemötande! Vi besökte två försäljningsställen samma dag och bemöttes lika trevligt på båda. Jag är en mycket nöjd kund👍
  • Karl E
    Karl E skrev om Riddermark Bil Täby
    Smidig affär, trevlig säljare .
  • Rickard J
    Rickard J skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpt bil, bra bemötande, trevliga säljare
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Riddermark Bil Täby
    Hej. Jag fick ett bra och trevligt bemötande. Bilköpet och inbyter gick snabbt och smidigt. Jag upplever att Riddernark är en seriös och bra bilhandlare
    2016-12-06 Riddermark Bil svarar Mattias F
    Hej Mattias!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vad roligt att du är nöjd, et gläder oss enormt.
    Tveka inte på att höra av dig eller komma förbi någon utav våra butiker om du har några frågor eller funderingar.

• Omer D
    Omer D skrev om Riddermark Bil Täby
    bra o snabbt affär! allt gick som det behövs !
  • Lena S
    Lena S skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket prisvärt, trevlig personal
  • Lars J
    Lars J skrev om Riddermark Bil Täby
    Trevligt bemötande vid försäljningen. Efter drygt en vecka har vi ännu inte blivit registrerade som ägare...
    Då min dotter ringer/talar in på mob.svar/smsar och ställer frågor så är det ingen som återkommer med svar.
    Bilen är dock bra...
    2016-12-06 Riddermark Bil svarar Lars J
    Hej Lars!

Vi har kontaktad din säljare och bett denne återkomma till er med information om ägarbytet idag.
    Det kan i vissa fall dröja ännu lite mer innan allt är registrerat, men det är viktigt att du som kund har information om vad som gäller för just din bil.
    Vad roligt att du är nöjd med bilen i övrigt, vi hoppas att registreringen är klar inom kort.

Tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor.
  • Chatarina L
    Chatarina L skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en Kia Picanto.
    Hade uppfattat att kompletta sommardäck skulle ingå, men det var bara däcken. Fick då bra rabatt på fälgar.
    Kände också röklukt. De erbjöd sig att ozonbehandla på sin anläggning. Jag ville gärna ta hem bilen direkt så de betalade istället behandling hos firma i Uppsala.
    Ska också få lämna in bilen pga problem med låsning på höger framdörr.
    Har varit förstående i allt och löst saker utan tjafs eller problem. Jag är mycket nöjd!
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar Chatarina L
    Stort tack för att du tagit dig tid att recensera oss Chatarina!
    Det gläder oss att du uppskattar vår hjälp, det händer ibland att det är vissa saker som måste åtgärdas på bilarna och vi vill såklart, precis som du skriver, vara förstående och lösningsfokuserade. Inget gör oss så glada som en riktigt nöjd kund.

Ha en fortsatt trevlig kväll, och tveka inte över att höra av dig om du undrar över något.

• David J
    David J skrev om Riddermark Bil Täby
    Vi köpte en begagnad bil, det gick mycket smidigt och snabbt. Vi hade kanske behövt lite mer information om bilförsäkringen men annars tyckte vi att processen sköttes bra.
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar David J
    Hej David!
    Tack för din recension.
    Gällande bilförsäkringar så arbetar vi främst med provisoriska sådana, därför brukar man som bilköpare få teckna en egen försäkring ett tag efter sitt köp och då få all den info man behöver direkt från sitt försäkringsbolag. Dock bör man givetvis få svar på alla sina frågor gällande den provisoriska försäkringen också, vilket vi beklagar att du känner att du inte fått.

Tveka inte på att höra av dig om du har fler frågor, eller om du undrar över något!

• Eva R
    Eva R skrev om Riddermark Bil Täby
    Köpte en bil från Riddermarks i Täby, jag mailade att jag var intresserad av bilen och jag fick snabbt svar, vilket var bra, när jag kom till bilfirman var säljaren trevlig men lite dåligt påläst om bilen jag skulle köpa, men allt gick bra, jag kom tillbaka dagen efter för att slutföra affären, då var säljaren lite nochanlant och allt skulle gå väldigt snabbt, och han missade att anmäla ägarbytet på bilen som jag fick påminna om efter ett par dagar., men nu är allt klart
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar Eva R
    Hej Eva!

Tack för din recension.
    Då du köpte en bil som ankommit till oss samma morgon hann vi inte få alla ägarbyten registrerade innan bilen levererades.
    Detta förekommer ibland och våra säljare är vana vid att hantera den typen av förseningar, därför fick du också all relevant information om detta på plats. Ägarbytet till dig som kund kan inte göras förrän vi själva tagit över ägandet av bilen först och denna process tar ofta ett par dagar, med andra ord hade ägarbytet inte kunnat registreras snabbare i ditt fall.
    Eftersom bilen varit i trafik och försäkrad genom oss behöver man heller inte oroa sig över om olyckan är framme under de dagarna som hamnar i kläm.

Det gläder oss att allt är klart numera, dock beklagar vi att du upplevt en sämre service än förväntat vid din leverans.
    Vi hoppas att du får många körglada mil med din nya bil och att du hör av dig direkt om du har några frågor eller funderingar.

• Murat D
    Murat D skrev om Riddermark Bil Täby
    Väldigt nöjd!
    Säljare var tydlig och vänligt som även återkopplade en vecka efter köpet för att säkerställa nöjdheten hos kunden.
  • Alf M
    Alf M skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag uppskattar det tillmötesgående arbetsätt som personalen hade och att bilen jag köpt verkar motsvara den beskrivning jag fått.
  • Robert H
    Robert H skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket bra bilaffär. Passa på och köp däck när du handlar hos dem. Bra information. Kan varmt rekommendera denna bilaffär.
  • Rana
    Rana skrev om Riddermark Bil Täby
    Från en hemsk upplevelse av att den bilen vi skulle köpa och åkt ca 400 km för var tydligen redan såld och bilsäljaren som hade sålt den glömt att plocka bort annonsen! En Annan bil säljare som var på plats och tog emot oss i Tyresö var underbar hon heter Linda, hon bemötte oss väldigt proffesionellt och försökte hjälpa oss på alla möjliga sätt att hitta en annan bil som skulle passa oss lika bra, vilket vi också gjorde! Hon fick jobba över och ställa in egna planer och satte sitt jobb först för att vi inte skulle vara besvikna fastän det inte var hennes fel att bilen var såld! Henne ska ni hålla hårt i hon är en pärla! Rekommenderar att om ni vill ha en bil åk till riddemarks bil i Tyresö och fråga efter Linda!
    2016-11-16 Riddermark Bil svarar Rana
    Hej Rana!
    Vi beklagar att den bil ni tänkt köpa han säljas innan ni kom fram. Vi säljer mellan 30-50 bilar om dagen på våra anläggningar och har tyvärr ingen möjlighet att reservera bilar utan en handpenning.
    Det gläder oss enormt att ni fått ett så positivt bemötande av vår medarbetare och att ni fått hjälpen att hitta en annan bil en den ni tänkt.

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vi önskar er lycka till med er nya bil och uppmanar er att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Riddermark bil
    2016-11-17 Rana svarar Riddermark Bil
    Hej jag hade betalat handpenningen för att reservera bilen men bilen hos er hade vart sålt sen 2 veckor tillbaka utan att annonsen var borttagen den togs först bort när jag betalade handpenningen!
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Riddermark Bil Täby
    Snabb service och trevlig personal. Rekommenderas varmt.
  • Mustafa U
    Mustafa U skrev om Riddermark Bil Täby
    Jag tycker att säljaren var hjälpsam och trevligt.
    Jag är nöjd med affären.
  • Saudin S
    Saudin S skrev om Riddermark Bil Täby
    Dåligt eftersom jag fick en bil med utrustning som står i annonsen men inte fungerar.
    2016-11-15 Riddermark Bil svarar Saudin S
    Hej Saudin!

Utrustningen vi skriver om i annonsen skall definitivt fungera. Vi lämnar också garantier på många olika delar.
    Maila oss på feedback@riddermarkbil.se och ange ditt reg.nummer så kan vi se till att hjälpa dig.

• Sofie S
    Sofie S skrev om Riddermark Bil Täby
    Proffsigt, omhändertagande, snabbt, tryggt!
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Riddermark Bil Täby
    Med en fantastisk service, trots en sen fredagskväll, så hittade jag en perfekt bil som uppfyllde alla mina krav. Kommer garanterat att kolla först hos Riddermark nästa gång det är dags att byta bil.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Riddermark Bil Täby
    Mycket positivt och alla var väldigt tillmötesgående.
  • Carl B
    Carl B skrev om Riddermark Bil Täby
    God service och proffsigt bemötande!
  • Sallah O
    Sallah O skrev om Riddermark Bil Täby
    Bil funkar ganska bra, dock hör jag ljud från bromsarna.
    2016-11-08 Riddermark Bil svarar Sallah O
    Hej Sallah!

Hör av dig till din säljare angående bromsarna så att du får dem undersökta eller åtgärdade.
    De hjälper dig när du har frågor eller funderingar. Och vi vill inte att du skall få problem med dina bromsar.

Trevlig kväll!
    / Riddermark Bil
  • Göran E
    Göran E skrev om Riddermark Bil Täby
    Hej
    Bra bemötande,bra uppföljning på frågor jag ställde docklite sämre med att fullfölja mina synpunkter.
    I och med att jag åkt över 20 mil 2 ggr. Enkel resa.

Göran Engdahl Nilsson
    2016-11-08 Riddermark Bil svarar Göran E
    Hej Göran!

Tack för din recension.
    Vad tråkigt att det verkar som du behövt åka tillbaka till oss efter ditt köp.
    Vi hoppas dock att du då fått den hjälp du behövt och att du känner dig nöjd med ditt köp trots omständigheterna.

Vänliga Hälsningar, Riddermark Bil
  • Ali F