Rinse

Dialoggatan 2, 141 75 Kungens kurva — Visa karta

Studievägen 10, 19150, Sollentuna
Mandy Medical
Sonja L:
Har gått hos Sofie Hammarström i flera år och gjort mina fransar, och hon är den bästa bästa som finns jag har gått hos andra, när Sofie gjo...

Frisörer nära Rinse:

Älvsjövägen 2, ÄLVSJÖ
Varmt välkommen till Hos Marie, du hittar oss i Älvsjö där vi tillsammans med vå... Läs mer ›
Anna A:
Jag är nöjd med en snabb och trevlig behandling. Jag brukar färga och klippa håret och ibland köpa schampoo, balsam o styling mousse

Liljeholmstorget 2 A, Stockholm
LH Klippotek på Liljeholmen älskar att ge kunder tips och idéer på vad som passa... Läs mer ›
Magnus A:
Mycket bra klippning och trevlig personal! Återkommer. :-)

Klädesvägen 7, BROMMA
Gladys Hair & Cosmetics i Bromma är specialister på löshår och arbetar med både ... Läs mer ›
Emelie E:
Sjukt härlig personal med ett varmt bemötande och underhållning timmarna då jag fixade mitt hår! Rekommenderar starkt dessa!

Ulvsundavägen 10, BROMMA
Monas Klippotek i Bromma erbjuder helhetslösningar med allt från hårvård, stylin... Läs mer ›
Micaela J:
Supernöjd med klippningen och alktid trevligt bemötande ☺

Läs vad 10 kunder tycker om Rinse

• anton  s
    anton s skrev om Rinse
    Väldigt professionell, varmt och trevligt kundbemötande. Alltid väldigt nöjd efter varje klippning! Rekommenderar Rinse starkt!
  • Stina
    Stina skrev om Rinse
    Så besviken, var på Stureplan och tydlig med att jag ville klippa 3 cm och en rak frisyr som jag redan hade. Hon klippte mycket mer än så och en oval 90tals uppklippt form. Så hemskt! Hon klippte dessutom på 5 min så när jag kom hem såg jag att ena sidan var kortare än den andra och helt ojämnt överallt. I salongen gick allt så snabbt så jag hann inte kika ordentligt. Får gömma håret tills jag hittar en bättre frisör. Känns som de pressar personalen att jobba snabbt samtidigt det inte är bästa servicen. Kändes inge bra varken under eller efter besöket.
  • F
    F skrev om Rinse
    Helt fruktansvärt. Bemötandet var riktigt otrevligt och fick mig att känna mig som att jag var ett problem som var ivägen. Inte ett enda leende fick jag av varken min frisör eller hennes kollegor. Jag bad om en ombréfärgning (som frisören inte verkade veta vad det var) och uppljusning av resten av håret, men fick istället tigerslingor (som inte ens är bra gjorda). Hårklippningen var ett skämt, och luggen som jag bad om att få toppad blev klippt som någon slags Nick Carter ca 1997. Priset för färgning, slingor och klippning skulle vara 1450 kr, men istället fick jag betala 1990 kr (påminner nu även om att jag inte ens fick håret färgat, och att det höjda priset tydligen berodde på att hon fått använda så mycket färg till slingorna). När jag sen klagade över att de förstört mitt en gång glänsande hår, som nu ser ut som någon blandning mellan svinto och vitmossa, så fick jag svaret av frisören "nej, ditt hår var torrt och risigt när du kom in". Har dessutom sår på örat från när hon slet igenom (det blöta) håret med en tättandad kam, då hon ursäktade sig med att mitt hår var så risigt så det är "lite svårt att kamma". Till råga på allt var det riktigt skitigt överallt, och jag kunde räkna till 5 olika kunders hår på golvet (6 om man räknar med håret som var på stolen och skynket jag fick).

Vidrigt, gå aldrig dit. Ger dem endast en etta eftersom noll inte är ett alternativ.
  • Ellinor S
    Ellinor S skrev om Rinse
    Alltså NEJ, NEJ och återigen NEJ. Jag var här för ett bra tag sen och klippte mig hos en tjej som var jättebra och trevlig - blev nöjd efter det jag trots allt önskade mig. Nu har jag varit där igen och klippte mig hos en annan men på samma salong. Killen kunde inte klippa, han varken lyssnade eller förstod vad jag sa och jag visade en bild som han INTE följde. Resultatet är så olikt bilden det bara kan bli - en helt annan frisyr. Dessutom slet han och drog i håret så jag typ trodde att det skulle trilla av - och så gjorde INTE den första frisören jag var hos, så man märkte att den här killen var väldigt okunnig. Jag som redan tyckte att priset var för högt fick nu ett skäl till att aldrig mer gå dit. Jag tvivlar på att den här frisören överhuvudtaget har någon utbildning och han var dessutom väldigt sur och otrevlig från första stunden jag kom in där. Har hört från andra frisörer att det är bra om man kan visa en bild så dom vet ungefär hur dom ska klippa, men den här frisören kunde verkligen inte klippa efter en bild. Visst är inte håret så illa så jag inte kan visa mig ute, men det här var inte vad jag önskade mig och absolut inte värt priset på långa vägar! Det här hade jag i stort sett kunnat göra själv hemma. Jag kommer förmodligen aldrig sätta min fot där igen och nu måste jag gå till en annan frisör för att rätta till frisyren som han inte kunde fixa.
  • Veronika W
    Veronika W skrev om Rinse
    jag blev väldigt trevligt bemött! Jag gick dit för att bleka håret förra sommaren och jag hade rött hår med brun nyans. Dom sa att jag inte kommer att kunna få den färgen jag vill ha eftersom mitt hår hade en väldigt röd nyans och det kommer bli svårt att få mitt hår så blont som jag ville. Efter all blondering och saxklippning tittade jag i spegeln med öppen mun. Det var fantastiskt! Jag ville ha väldigt askigt halv ljust blont hår och jag fick ett väldigt bra resultat, fastän jag hade rött hår. Dock är priset lite högt, men det kan ju inte jämföras med bra kvalité ;)
  • sanne w
    sanne w skrev om Rinse
    Jag har aldrig blivit så nonchalant bemött hos en Frisörslong,som hos denna.
    Tjejen som Blekte mitt hår måste haft en väldit dålig dag,då hon var märkbart otrevlig och lyssnade inte alls till mina önskemål.
    Hon blekte sönder mitt hår till svinto och lade i en askgrå nyans istället för min önskade rådjursbruna färg.Dessutom misshandlade hon den nyblekta hårbotten med högsta värmen på fönen samtidit som hon roterade runt med Svinborsten i den knallröda hårbotten!!Sist men inte minst så var dessa slingor missfärgade..Efter att ha påpekat det bad hon mig återkomma "om några dagar"för att rätta till felet..Aldrig mer går jag dit.Tillbaka till frisörskolan och lite mer välbemötande mot era kunder,tjejer!!
  • Snyggve H
    Snyggve H skrev om Rinse
    Elvis är sjukt duktig! (Han jobbade på Rinse Stureplan först och nu i Flemingsbergs station)
  • Tommy E
    Tommy E skrev om Rinse
    Kanon klipper mig alltid hos ´Thomas grymt bra och duktig ha gått där sen 2001
  • Emma F
    Emma F skrev om Rinse
    Personal som inte lyssnar. Okunnig och kan inte klippa ens efter ett foto. Jag gick därfifrån gråtandes. Aldrig känt mig så ful i hela mitt liv.
  • Jonatan L
    Jonatan L skrev om Rinse
    Bästa frisören i söderort. Ohh yeah!

Dialoggatan 2, 141 75 Kungens kurva