Ristorante IL Molo

Hamngatan 37, 111 53 Stockholm — Visa karta

4.3 i betyg av av 79 omdömen
Här hos Ristorante Il Molo i Gallerian hittar du en italiensk restaurang med ett stort utbud av maträtter och småplock. Vi erbjuder allt från antipasti till á la carte eller veckans lunch och serverar traditionella rätter som bruschetta, carpaccio, risotto och massvis av olika sorters pizzor inspirerade av det italienska köket.

Vi har generösa öppettider och du kan äta här varje dag i veckan - både lunch och middag. Eller varför inte komma förbi för ett glas vin? Ring oss eller boka bord direkt på vår hemsida. Vi ser fram emot ditt besök.
Lör-Sön: 10:00-18:00

Läs vad 79 kunder tycker om Ristorante IL Molo

• 2020-10-27

Carolina B skrev om Ristorante IL Molo
    Servitris är inte närvarande, ingen kommer och frågar om maten är bra Läs mer
    Bockholmen Hav & Restaurang
    4.3 / 5 i betyg — 6323 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Skaldjursmiddag. Jättebra. Över förvänta som var hög. Distans mm sköttes mycket bra. Vi var 4 i sällskapet alla mycket nöjda."
  • 2020-08-28

Linda O skrev om Ristorante IL Molo
    Trevligt! Dock vädigt högljutt, ingen bra ide för lunch med flera personer Läs mer
  • 2020-07-30

Anna P skrev om Ristorante IL Molo
    Saknar er goda ceasarsallad. Testade en annan sallad med den var inte i närheten så bra som ceasarsalladen som ni haft. Läs mer
    Paraden
    4.2 / 5 i betyg — 3165 omdömen
    Badge2020
    "I've been in Paraden for a Fika and a lunch that were perfect. This time, i Went for a Brunch with a friend. Ordered the brioche with lior d"
  • 2020-03-14

Lite nonchalant personal Läs mer
    Djurgårdsbrunn
    4.1 / 5 i betyg — 6245 omdömen
    Badge2020
    "Jättetrevligt och mysigt! Bra service och god mat! Väldigt trevligt att man får ta med sig hunden in!"
    Caroline C
  • 2020-03-08

Bitte L skrev om Ristorante IL Molo
    Mysig restaurang, god mat och trevligt bemötande. Perfekt före en fin operakväll. Läs mer
  • 2020-03-07

Gunilla D skrev om Ristorante IL Molo
    Riktigt fin pasta och pizza. Vällagat, smakrikt, snyggt. Snabb, trevlig och proffsig service. För hög musik och en ljudmiljö som inte passar dem med känslig hörsel. Läs mer
  • Sponsor
    Två Små Svin
    4.6 / 5 i betyg — 756 omdömen
    Badge2018
    "Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö"
  • 2020-03-05

Kristina E skrev om Ristorante IL Molo
    Trevlig och engagerad personal! Maten var utmärkt och miljön lugn. Kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • 2020-03-02

Alexander C skrev om Ristorante IL Molo
    Maten var jättegod och personalen var trevliga. Läs mer
    Österlånggatan 17
    4.0 / 5 i betyg — 3065 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jättetrevligt och gott :) rekommenderas!"
  • 2020-02-28

Inger B skrev om Ristorante IL Molo
    torskrygg och pasta
    god mat, trevlig personal Läs mer
  • 2020-02-24

Emma U skrev om Ristorante IL Molo
    Maten var god men jag blev matförgiftad och dålig i ca ett dygn efter besöket. Läs mer
    Spanjorskan
    4.0 / 5 i betyg — 2218 omdömen
    Badge2020
    "Ja och mitt sällskap gillade ert ställe och mitt i en pandemin kändes plötsligt som om vi var utomlands. 💯👌🏽 God mat, fin service och säk"

Tobias Ö skrev om Ristorante IL Molo
    En varm och trevlig italienare i Gallerian, Hamngatan. Trevlig personal, bra meny som passar par såväl som familjer med barn. Vällagade och lagom tilltagna rätter med bra dryckesmeny Läs mer

Joachim H skrev om Ristorante IL Molo
    Snabb trevlig service och utmärkt mat. Läs mer
    Nytorget 6
    4.2 / 5 i betyg — 6095 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Alldeles för mycket salt på min macka. När jag käkade klart frågade servitrisen mig om maten var ok då var det försa gången hon ställde fr"

Markus R skrev om Ristorante IL Molo
    Torskrygg som jag åt var supergod o har varit tidigare hos er o ätit pizza med mozarella oxå gott. Bra bemötande toppen helt enkelt Läs mer
  • 2020-02-15

Mario V skrev om Ristorante IL Molo
    Tasty food for a correct price. Very friendly staff. Läs mer
    Nybrogatan 38
    4.2 / 5 i betyg — 5788 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Beställde dagens rätt, pannbiff, löksky, lingon, pressgurka potatis. Tyvärr var potatisen mer eller mindre kokt, stenhård. Servitrisen kom,"
  • 2020-02-14

Christina K skrev om Ristorante IL Molo
    Vi var 6st som åt lunch, vi var väldigt nöjda med både mat och servicen. Har varit här förut och varit jättenöjd. Återkommer gärna. Läs mer
  • 2020-02-05

Annika H skrev om Ristorante IL Molo
    Alltid bra mat och så. Men som alltid tar det lite för lång tid innan man får maten.
    Vilket gör att lunchen blir stressig när man bara få ha bordet in 70 min och man får maten 20 min efter man har beställt. Läs mer
  • 2020-02-04

Stefan B skrev om Ristorante IL Molo
    Dessvärre fick vi veta 30 minuter innan vi hade bord (18:45 en måndag) att köket stänger 19 och restaurangen 20. Trevlig personal och de gjorde vad de kunde, men lite snopet, men ni kanske borde se över ert bokningssystem så man får rätt info.

I bokningsbekräftelsen stod inget och borde skulle vi haft till 20:30. Då vi var 10 stycken var det lite för sent att rodda om, men det fixade sig till slut ändå med som sagt personal som ställde upp hos er. Läs mer
  • 2020-01-15

Michael D skrev om Ristorante IL Molo
    I am having lunch at Il Molo few time a month and it is always delicious. Great quality and taste. Läs mer
  • 2020-01-14

Mattias H skrev om Ristorante IL Molo
    Salladen som mina kollegor åt var alldeles för stark, annars bra mat. Dålig akustik. Läs mer
    Piren Resturang och Bar gillar detta
  • 2019-12-30

Cecilia B skrev om Ristorante IL Molo
    Mysigt, god mat och bra service Läs mer
    Piren Resturang och Bar, Ristorante IL Molo gillar detta
  • 2019-12-29

Cecilia Catarina K skrev om Ristorante IL Molo
    Middag i trevlig miljö, alltid god mat och bra service Läs mer
    Piren Resturang och Bar, Ristorante IL Molo gillar detta
  • 2019-12-20

Cecilia Å skrev om Ristorante IL Molo
    Lunch med bästa kollegorna på bästa restaurangen i Gallerian! Alltid superkvalitet på maten, känns som den är lagad med kärlek. Bra och uppmärksam bordsservice och gott kaffe på maten som självklart ingår. Verkligen mycket för pengarna på denna fina italienare! Läs mer
  • 2018-09-27

Pauline Z skrev om Ristorante IL Molo
    God mat, trevlig personal, mysig atmosfär. Passar både för business-lunch och privat lunch. Något bullrig miljö. Läs mer
  • 2018-09-05

Gabriella K skrev om Ristorante IL Molo
    '+ god mat
    '- hög ljudnivå
    '- tog lång tid med både servering och betalning Läs mer
  • 2018-07-20

Dipesh M skrev om Ristorante IL Molo
    Service was good.
    I ordered Vegan Pizza everytime and taste is different everytime. So it is good they can get consistent taste Läs mer
  • 2018-05-09

Matilda U skrev om Ristorante IL Molo
    Vi åt middag och var mycket nöjda. God mat, vacker miljö och kunnig och trevlig personal! Läs mer
  • 2018-05-06

Johanna H skrev om Ristorante IL Molo
    Beställde löjromspizzan och en pastarätt.
    Bra service och bemötande, gott vin och kaffe.
    Maten däremot var bedrövlig. Pizzan smakade laxpudding, kände ensdast smaken av fett och potatis. Värst var själva pizzadegen, täckt i något märkligt fröaktigt mjöl med konstig bismak. Så oaptitligt att jag inte åt mig mätt.
    Pastan kändes lite snål med sås men genrerös med spagettin, nästan godkänt. Läs mer
  • 2018-04-20

Eva A skrev om Ristorante IL Molo
    Hej! Vi ett sällskap på sex personer var mycket nöjda. Vi hade beställt bord och blev glatt överraskade av ett runt bord som gjorde det lättare att prata med varandra. Il Molo känns trivsamt och den något dämpade belysningen var behaglig. Caesarsalladen var toppengod, likaså Tagliatellepastan och tonfisken.
    Med andra ord: Vi var mycket nöjda Läs mer
  • 2018-04-15

Maria H skrev om Ristorante IL Molo
    Jag brukar äta lunch här, och den är fantastiskt bra varje gång. Igår skulle vi äta middag i stället. Enligt Google skulle det vara öppet till kl. 20. Det stämde inte, men trots att vi inte var redo att beställa förrän 17.30 och de skulle stänga 18 fick vi självklart sitta kvar och äta så länge vi ville. Alltid bra service och oerhört god mat. Läs mer
  • 2018-04-07

Anna S skrev om Ristorante IL Molo
    Kort väntetid till att komma till bordet, men lång väntetid till att få maten.
    Servitörerna var inte så uppmärksamma och det tog lång tid innan de tog vår beställning.
    När vi varit på Il Molo tidigare så har vi fått bröd strax efter/ i samband med dryckerna men när vi sa till om bröd (när vi inte fått nåt) så sa de att det skulle komma i samband med maten. De var inte speciellt trevliga när de sa detta.
    Då det inte varit så tidigare så kunde vi ju inte veta det och det var inget trevligt bemötande vi fick ang. det.
    Maten var dock supergod som vanligt. Läs mer
  • 2018-04-05

Björn L skrev om Ristorante IL Molo
    Bra och enkel bokning.
    Överraskande god mat och mycket trevligt bemötande till vettiga priser Läs mer
  • 2018-03-22

Cristina C skrev om Ristorante IL Molo
    Väldigt trevlig bemötande och god mat. Läs mer
  • 2018-03-20

Erik G skrev om Ristorante IL Molo
    Vi var sex personer som åt lunch. Bra servering och god mat. Lite bullrig lokal. Läs mer
  • Clara  H

2018-03-18

Clara H skrev om Ristorante IL Molo
    Vi är mycket nöjda både med mat och dryck på Ristorante Il Molo. Jag åt en frutto di mare som var mycket god. Min man åt en Vesuvio som han också var mycket nöjd med och våra vänner åt en pizza med Ruccola, vet inte vilken? Samt litet småplock med mycket bröd och var det parmaskinka? Dom var hur som helst också väldigt nöjda. Vi är nöjda med vårt bord också som trots det centrala läget (vi skulle till operan), ändå var ett trevligt borde med soffa där man inte stördes av ljud. Jag glömde säga att jag fick en utmärkt rekommendation på vin. Kunde inte valt det bättre själv. Jag kan varmt rekommendera Il Molo. Läs mer
  • 2018-03-08

Oskar J skrev om Ristorante IL Molo
    Bra meny, vällagat, trevlig servis och en miljö som för att vara i Gallerian lyckas väl med att kännas trevlig. Läs mer
  • 2018-03-04

Arne S skrev om Ristorante IL Molo
    Mycket goda pizzor som serverades av trevlig personal. Läs mer
  • 2018-03-01

Robert H skrev om Ristorante IL Molo
    Familjen mycket nöjda med maten och personalen. Läs mer
  • 2018-02-26

Anna Å skrev om Ristorante IL Molo
    Är riktigt nöjd med besöket. Väldigt trevlig personal som var hjälpsamma. Musiken var i en lagom nivå vilket är riktigt bra. Kan tycka att många resturangen spelar för högt men inte Il Molo. Beställde pizzan Ortolano och den var riktigt god. Perfekt botten och grymt god topping. Fick även smaka på peston och tror aldrig jag ätit någon godare pesto. Var definitivt inte sista gången som jag besökte Il Molo. Läs mer
  • 2018-02-17

Elisabeth T skrev om Ristorante IL Molo
    Toppbetyg, skriv att ni har stora portioner. Känns inte bra i själen att slänga en halv (men supersmarrig) risotto. Läs mer
  • 2018-02-16

Sofie C skrev om Ristorante IL Molo
    Mycket bra bemötande, trevlig personal, fantastiskt god pizza. Läs mer
  • 2018-02-15

Anna T skrev om Ristorante IL Molo
    Jag tyckte att det var riktigt bra service och en trevlig miljö att äta i. Maten är fantastiskt god och restaurangen har en unik touch. Läs mer
  • 2018-02-15

Stina O skrev om Ristorante IL Molo
    Förträfflig personal, mat och dryck strålande
    De enda jag kunde hitta var att jag saknar skumkrona på ölen från tappen. Läs mer
  • 2018-01-31

Nadia Z skrev om Ristorante IL Molo
    Fantastisk pizza, trevligt bemötande och snabb service! Läs mer
  • 2018-01-30

Robert B skrev om Ristorante IL Molo
    Högklassig upplevelse som alltid. Supertrevlig personal och fantastisk mat. Läs mer
  • 2018-01-28

Dipesh M skrev om Ristorante IL Molo
    Pizza I ordered was too oily
    My other friends felt it too. We ordered 6 vegetarian pizza and vegetable spread was not even on all pizzas Läs mer
  • 2018-01-27

Liselott R skrev om Ristorante IL Molo
    Sällskapet åt biff samt grillade jätteräkor med ostfyllda ravioli. Pasta rätten smakade bra men portionen var i minsta laget. Mina kollegor bad om extra bröd, de är ändå inte stora i maten. Kötträtten var mkt bra. Läs mer
  • 2018-01-24

Martin K skrev om Ristorante IL Molo
    Väldigt bra service och inte minst god mat. Läs mer
  • 2018-01-22

Marie H skrev om Ristorante IL Molo
    Fantastiskt bemötande och jättegod mat. Trevlig miljö. Jag kommer åter på fredag när jag är i Stockholm med maken för ledigheter. Läs mer
  • 2018-01-17

Eva B skrev om Ristorante IL Molo
    God mat och trevlig service. Snabb och kunnig service Läs mer

Bästa Restaurangerna nära Ristorante IL Molo:

Emma E Emma E tycker:
“Jättetrevligt och gott :) reko...” Läs mer
Nybrogatan 38 (1.0km)
Spanjorskan (1.1km)
Paraden (1.7km)
Nytorget 6 (2.4km)
Djurgårdsbrunn (3.8km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte