Rörjouren Svenska AB - El
1.8 i betyg av av
5 omdömen
Vi är stolta över att kunna arbeta med kort varsel, det gäller alla arbeten som vi erbjuder på Rörjouren. Ibland har du som kund inte tid att vänta på att den traditionella elfirman ska ha tid att komma till dig och ”titta på problemet” Därför har vi alltid en el-jour öppen som du kan ringa dygnet runt. Så är problemet akut, hör av dig som ordnar vi en snabb och effektiv lösning.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag5 omdömen om Rörjouren Svenska AB - El
-
skrev om Rörjouren Svenska AB - El
Jag anlitade detta företag, fick först ett mail med priser på vad det skulle kosta. När sedan jobbet va klart blev det tre gånger dyrare än vad de hade lovat från början, och de lägger också på extra tid. Anlita ALDRIG detta företag för då blir du lurad.
-
-
skrev om Rörjouren Svenska AB - El
Varning för detta företag. Läste nu senaste utgåvan av Råd&Rön Svarta Listan. Sedan 2020 finns fortfarande flera ärenden där ARN uppmanar att återbetala kunderna men där de alltså ännu i november 2021 inte följt ARN's rekommendationer. Sammantaget med den mängd av kritik av samma sort som kunder skrivit om sedan 2013 måsta man utfärda en allvarlig varning för att anlita detta företag. Gäller förstås både rör- och el-delen. Råd&Rön gör ingen skillnad på de olika delarna. Dessa kan bara anses vara ett sätt för företagsledningen att ducka för den kritik man redan erhållit, men ändrar ju inte på företagets inställning till kunderna i sak.
-
skrev om Rörjouren Svenska AB - El
Varning ! Ta betald för 3 timmar när jobbet är gjort i 20 min !
Kan absolut inte rekommendera :( -
-
skrev om Rörjouren Svenska AB - El
Klockrent EL-företag. Rekommenderas starkt.
-
skrev om Rörjouren Svenska AB - El
Jag vill utfärda en stor VARNING för detta företag.
Nu ska ni få höra hur illa det kan gå när man anlitar detta företag:
Jag behövde få hjälp med att koppla in en torktumlare och fixa en dimmer som var trasig. Detta torde ju inte vara av det svårare uppdragen en elektriker kan åta sig.
Elektrikern
Hur som helst, elektrikern kommer men behöver kolla vilken dimmer det är så han måste naturligtvis komma tillbaks en annan gång (dubbla utkörningsavgifter). Han byter dimmern utan att berätta vad dimmern kommer att kosta. Han fixar torktumlaren men säkringen går i lägenheten. Får ett sms om att detta så jag ringer min förening när jag kommer tillbaks från jobbet och ber någon skicka ut en person för att fixa proppskåpet i källaren. (jag har ingen nyckel dit ner).
Fakturahanteringen
Får en första faktura där jag ska betala för 5(!) timmars arbete. Att byta en dimmer och fixa en kontakt för en torktumlare känns rätt omöjligt. Lyckas i alla fall få ner det till fyra timmars arbete. Jag får då en ny faktura med en timmes avdrag.
Den första fakturan dras inte tillbaks utan den går vidare till inkasso och sedan till kronofogden. (Bestred den för ett par veckor sedan)Trots tre samtal till detta företag som lovar att ta bort den. Den nya fakturan behövde förtydligas. Jag fick även här ringa tre gånger för att få den korrigerad. Lyckades få den rätt till slut.
Säkringen
Nu till säkringen som gick när elektrikern va hos mig. Fakturan från föreningen kommer till mig på 1.800kr. En väldigt hög siffra, men jag ringer ansvarig till elektriken på rörjouren som då muttrar men lovar att de ska betala fakturan. De får ocr-numret och allt är frid och fröjd? Nej då, ingen faktura betalas utan påminnelse kommer till mig.
Jag ringer igen och nu har den personen slutat.(förståeligt) Istället ringer elektrikern upp mig och är väldigt otrevlig. Han påstår att det är mitt fel/ansvar eftersom jag borde ha svarat på sms-et och när han ringde. (tydligen helt oförstående att kunden möjligtvis kan vara svår att nå privat på arbetstid). Så han vägrar nu att ta hand om säkringen som gått. I samtalet nämndes ”hur ska jag veta att det är 10 eller 16 ampere” Låter som en skillad elektriker? När jag förklarar att det spelar ingen roll om jag så ens var i lägenheten då jag inte har nyckel ner till proppskåpet i källaren.
Istället vänder jag mig till Vd:n på bolaget. Han ber mig skicka in underlag och lovar att ta hand om ärendet. Jag mailar in all information om förloppet. En dag går, tre dagar går. Jag mailar igen. Inget svar. Jag ringer växeln och han är ”upptagen” och ska titta på det nästa dag. Inget händer, jag ringer upp växeln igen nästa dag, men hon förklarar att han är ”sjuk”. Jag tröttnar ordentligt och hon som sitter i växeln säger att Vd:n har svarat mig på mail och försökt att ringa mig. Detta har naturligtvis inte skett. Men han hälsar att de inte kommer betala de 1800kr med något märkligt argument att de drog av en timme för arbetet- från fem timmar till fyra.
Sammanfattningsvis då:
1) En inkompetent elektriker som skyller på kunden vid okunskap.
2) En administratör/fakturahanterare som har noll koll på faktureringen och behöver tillrättavisningar flera gånger om.
3) En konflikträdd VD som inte vågar konfrontera hjälpa sin kund utan stoppar huvudet i sanden och istället och kommer med massa lögner som undanflykt.
Hoppas med denna text hjälpa en potentiell kund att UNDVIKA att komma i kontakt med detta skojföretag. -