Royal Clean Plus

Välkommen till Royal Clean Plus!

Letar du efter en professionell städfirma som kan hjälpa dig att underlätta i vardagen. Känner du att du behöver tid över till annat än just städning. Då har du kommit rätt. Vi på Royal Clean Plus erbjuder dig högklassig service och städtjänster utöver det vanliga.

Tjänster: Flyttstädning, hemstädning, storstädning, företagsstädning, byggstädning, fönsterputsning och mycket mer.

Du kan vara trygg när du lämnar städningen åt oss. Vi tar hand om hela processen - från planering till utförande. Varmt välkommen till oss på Royal Clean Plus!

Läs vad 52 kunder tycker om Royal Clean Plus 2

2022-11-09 Verifierad kund
    De är jettebra jobba.tack så mycket.
    2022-11-01 Verifierad kund
    De lurar folk på pengar.
    Jag beställde en tjänst hos de och förklarade att min lägenhet är inte så smutsig, men önskade att man städade noga damn, städa toaletten, duschkabinen och slänga sopor som var kartonger som blivit över möbler som Jag köpt på Ikea.

Dagen kom och två in andre män kom, först blev jag överraskat om att de inte hade arbetskläder, lukta gammalt fett och cigaretter.

Men de var ivriga att börja jobba.
    Jag förklarade vad som skulle städas. Båda kunde inte Svenska språket, inget engelska heller.

De hade med sig en stor Ikea påse med en massa tygbitar såg ut som rivna lakan, en hink med en jättesmutsigt mopp, en nästan slut diskmedel flaska och stålull.

Ena städade toaletten och duschkabinen och frågade om han kunde använda stålull till glasyta duschkabinen. Jag satte stopp för det.
    Gav honom en ångmaskin för att städa duschkabinen med egen medel.
    Jag gav den andre mannen engångs servetter för att torka utanför köksskåpet.

De avslutade efter 1 timme jag skickade de ute, tackade och tänkte kontakta Adam som tar emot samtal för att beställa städtjänster hos de.

Så jag fick ge de städmateriellt och som sagt det enda de gjorde var städa toaletten, köksskåpet och slängde sopor.

Adam som jag hade kontaktat städtjänster ringde mig minuter efter de hade gått.
    Jag påtalade om hur missnöjd jag var med städningen.

Påpekade att det är ohygieniskt att använda klippa lakan och gammalt mop till att städa hos andra.

Samtidigt påpekade jag att dessa människor vet inte vad de gör, exempelvis använda stålull till duschkabin som är av glas.

Det enda han svarade, vad tråkigt.

Idag har jag fått en faktura på 2222kr och Adam hänvisade mig till någon annan och denna man säger att om jag inte betalar skickar han fakturan till kronofogden.
    Det Andra är att han skickar samma typer med samma materiellt att städa min lägenhet igen.

Jag sade att nej absolut inte, de människor vet inte vad de gör, kan inte språket. Och han sade att de som jobbar hos honom kan inte Svenska och att jag måste förstå att människor måste jobba trots att de inte kan svenska språket.

Det här företaget är rena bedrägeriet!
    De uppfyller inte reglerna som krävs för att ha ett städ företag.
    Det brister i alla möjliga medel.
    Först språket och hygien rutiner.
    Bedrägerier inte ska fortsätta.

Rena bedrägeri
    Hej Sofia !

tack för din omdömme .
    Vi tycker att det är tråkigt att du är inte nöjd med vår städtjänst och vi vill jätte gärna göra dig nöjd igen genom att skicka en annan tem av vår städares tem som kan mycket bra svenska för att ta städningen igen ( även om att garantin på jobbet tog slut efter 14 dagar från städningen )

Du har tyvärr ringt till oss efter en månad då städgarantin inte gäller längre och klagade på städningen, vi ville ändå göra dig glad och nöjd och erbjöd dig en städning till med en annan tem men du vägrade och ville ta bort hela fakturan.

vad det gäller priser så har vi en pris lista i vårt hemsida och våra kunder får alltid deras räkningen muntlig via telefonen när de bokar och får det också skriftlig via email dirket efter samtalet. Så inga dölda kostnader har kommit till dig efter städningen.

Vi är väldigt ledsna för ditt upplevelse och vi ska försöka göra dig nöjd till 100 % om det blir någon städning hos dig i framtiden.

OBS !
    Man får alltid priset via email innan städningen
    Man har alltid städ garanti på 14 dagar efter städningen där man kan alltid utnyttja.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Smidigt att boka och alltid snabb återkoppling på mail. Riktigt bra flyttstädning av huset!
    2022-10-30 Verifierad kund
    Helheten va tyvärr inte alls bra. Otroligt dåligt städat första gången och tvättstugan jag la till på bokningen va helt orörd. Andra gången dom kom va jag nöjd förutom rengöringen på fiskbensparketten som dom fick skura om då det va två stora fläckar som blir när man skurar med för mycket vatten i moppen. Sen när vi skulle fixa det sista så hitta vi fler saker som inte var städade. Trevligt bemötande men det var tyvärr det ända positiva.
    2022-10-30 Verifierad kund
    Lätt att få kontakt och gott bemötande. Gjorde ett bra jobb på plats. Köpte flyttstädning och tömning av allt i lägenheten.
    Jag och hyresvärden är nöjd med jobbet.
    Jag svara för Sayidas dödsbo.
    Maj-Britt Larsson
    2022-10-02 Verifierad kund
    Mycket vänligt bemötande vid beställning av Storstädning.

Väl utfört arbete av mycket duktig personal som var trevliga, glada och kompetenta.

Minus dock för dålig språkkunskap. Det blev lite tokigt ibland !!

Vi är mycket nöjda med utfört arbete !!
    2022-09-10 Verifierad kund
    Gjorde ett bra jobb. Rent och fint
    2022-09-08 Verifierad kund
    Mycket nöjda med vår flyttstädning. Bra kontakt, smidig bokning och utfört enl önskemål.
    2022-09-08 Verifierad kund
    Mycket trevliga killar som gjorde ett utmärkt jobb! Städningen vart godkänd utan problem!
    2022-08-05 Verifierad kund
    flyttstäd
    bra bemötande o välgjort arbete
    2022-08-04 Verifierad kund
    Flexibla. Inte bra städat vid första tillfället men de löste de snabbt och smidigt sen.
    2022-07-25 Verifierad kund
    Bra
    2022-07-21 Verifierad kund
    Hej,
    Flyttstädningen var perfekt utförd.
    Det såg till och med ut som om både kök och badrum var helt nya.

//Henrik
    2022-06-20 Verifierad kund
    Städningen var utmärkt. Bemötandet ok.
    Tyvärr blandade ansvarig chef ihop städadress och fakturaadress vilket gjorde att städpersonalen fick åka i onödan och jag fick vänta 2 timmar.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Östergötland
    Bra bemötande.
    Välstädat! Kom på utsatt tid.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Bra ,effektiva och snabba.
    Mvh Anna
    2022-04-27 Verifierad kund
    Mycket väl bemött. Gick smidigt från första kontakt till utfört arbete. Personalen var mycket noggranna och lyhörda. Rekommenderas varmt!
    2022-04-16 Verifierad kund
    Tillmötesgående och serviceinriktade
    2022-04-06 Verifierad kund
    Jag var i behov av flyttstäd m fönsterputs. Fastighetsägaren är mycket noga att det blir rätt utfört. Det blev inga anmärkningar alls tack vare eran proffsiga städning.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Hej!
    Jag vill tacka alla 🌺 för underbar jobb. Ni är väldigt trevliga personal båda på kontoret och de som hjälpte oss på flytt och städ. Ni är verkligen respektfull, samarbetsvillig och arbetar uppriktigt. Jag råder alla att ta itu med dig om de vill ha ett bra jobb.
    2022-03-30 Verifierad kund
    Städaren åkte först till fel nummer och hade väldigt svårt med svenska språket.
    Ombesiktning på städ pga fläckar kvar på väggar samt flammig köksvägen.
    Skulle aldrig rekommendera det här städföretaget.
    Hej Johannes !

Tack för ditt omdöme, vi beklagar att städning inte gick genom , men väggarna ingår inte i en vanlig flyttstäd utan man måste boka det som extra.
    Du fick också 14 dagar städ garanti där du inte har utnyttjat eller ringt och informerat om att städningen blev inte godkänd.
    Vi förstår att man blir missnöjd när städningen inte blir godkänd men vi rekommenderar dig att ha koll på checklista man får inför städningen och läsa genom det så att man inte hamnar i sån situation och att du hör av dig oavsett efter besiktningen för att informera. Vi skulle göra vår bästa för att rädda situationen.

Ha en fin dag.
    2022-03-26 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd. Anlitade Steg logistic AB med flytthjälp och städning. Väldigt enkelt,smidigt att boka flytt och städ och de var snabba. Fantastiskt fin service. Trevligt bemötande och proffsiga.
    Tack Maija !
    Vi uppskattar din rekommendation :)
    2022-03-05 Verifierad kund
    lätt att samarbeta med trotts att jag befinner mig i stockholm
    och flyttstädningen utfördes i Norrköping,
    Tack Yvonne ! Vi uppskattar din rekommendation :) Royal Clean Plus
    2022-03-05 Verifierad kund
    Jag köpte flyttstädning av Royal Clean och är supernöjd! De kom i tid, gjorde ett toppenjobb och var snabba. Personen som tog över lägenheten var väldigt nöjd med städningen också.
    Tack Amanda !
    Vi får önska dig ett lycka till :)
    2022-03-03 Verifierad kund
    Allt va kanon.. jätteduktiga o noggranna o rekommendera dom till vänner!
    Tack Pierre för din rekommendation :) Royal Clean Plus
    2022-03-01 Spontant omdöme
    I helhet så var det bra städat enligt överenskommelse. Blev mycket nöjd med noggrannheten de hade vid stängningen.
    Tack Jeanine ! Royal Clean Plus
    2022-02-08 Verifierad kund
    Dök inte upp till en början varken tid eller dag som vi kommit överens om. Läst bra recensioner men ingen wow upplevelse själv men helt klart godkänt
    Hej Henrik !
    Tack för ditt omdöme.
    Vi ber om ursäkt om vi inte har kommit i tid, de senaste veckor hade vi sjuka personal så var vi tvungna att planera om vårt schema.
    Vi kommer alltid att försöka göra dig nöjd till 100 % i framtida uppdrag.

ha en fin och trevlig dag :)
    2022-01-24 Verifierad kund
    Bra bemött, smidig bokning. Väl utförd städning på bra tid
    Tack Henrik för ditt omdöme :) Royal Clean Plus
    2022-01-24 Verifierad kund
    Flyttstädningen var initialt mycket dåligt utförd. Massor med smuts och damm på golv, element och uttag mm. Efter reklamation åtgärdades direkt de delar vi kunde peka ut men helhetskänslan var fortfarande att det var sisådär städat. I en flytt har man rätt mycket annat att tänka på och då önskar man att en tjänst man betalat för ska utföras på ett bra sätt utan att man behöver engagera sig allt för mycket. Dock väldigt trevligt bemötande genom hela processen.
    Tack David för ditt omdöme , vi vill försöka göra dig nöjd till 100% vid framtida uppdrag. Royal Clean Plus
    2022-01-10 Verifierad kund
    Mycket bra resultat av städningen hos mig och ett extra plus för mycket vänlig personal och att de smidigt kunde hjälpa mig på årets sista dag!!
    Tack Marie för dina fina ord :) vi är stolta och glada att se ditt omdöme Royal Clean Plus
    2022-01-08 Verifierad kund
    Väldigt trevliga personal och, bra bemötande och väldigt duktiga på flyttstädning. Och även de hjälpte oss med att flytta till nya bostaden.
    Säkert arbete!
    Rekommenderar starkt !
    Tack Aisha !
    Vi tycker också att du är jätte trevlig :)
    vi är glada över att se ditt omdöme
    2021-12-31 Verifierad kund
    vänligt sätt, fick hjälp när jag behövde det

beställde vanlig flyttstäd och det blev bra efter att de fick komma tillbaka o göra om ett par saker
    personalen gjorde sitt bästa och kämpade för att jag skulle bli nöjd

glada miner, flyttstäd av en liten lägenhet
    Tack Erja !
    Vi kommer alltid att göra våra bästa för att du ska känna dig nöjd i framtida tjänster :)
    2021-12-09 Verifierad kund
    Trevliga och noggrant städat. Bra på att följa upp.
    Tack Åsa för din rekommendation :) Royal Clean Plus
    2021-11-26 Verifierad kund
    De var vänliga jobbade effektivt och inget gick sönder. En trevlig upplevelse i allt stök med en flytt. Kram. Mvh Britt-Marie.
    Tack Britt för din fina ord :)
    ditt omdöme spred glädje mellan våra personal
    2021-11-07 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande, trevlig personal och snabb service. Jag kommer absolut att rekommendera företaget.
    Tack Ann-Sofi för din rekommendation :) Royal Clean Plus
    2021-11-05 Verifierad kund
    Vi nyttjade Steg Logistics för flytt i Norrköping och allt gick enligt förväntan. Trevliga och effektiv personal.
    Var förstikta mot alla möbler och skyddade det som behövdes skyddas extra.. Rekommenderar företaget för flytttjänster.
    Tack Elisa !
    vi blir jätte nöjda och stolta när vi ser din omdöme :)
    2021-11-05 Verifierad kund
    Städningen var i stort sett ok men var inte helt nöjd med städningen i badrummet. Toalettstolen och handfatet var inte helt rena. Fläkten i badrummet var på när vi kom dit och altandörren var inte låst.
    Tack Gun !
    Du fick en garanti efter städningen och vi hoppas att du har blivit nöd efter backjobbet :)
    2021-10-29 Verifierad kund
    Inget att klaga på, jättebra 👍
    Tack Eva för din omdöme Royal Clean Plus
    2021-10-28 Verifierad kund
    Arbetsamma och kom exakt på överenskommen tid
    Tack Lennart för din omdöme :) Royal Clean Plus
    2021-10-26 Verifierad kund
    Fönsterputs och väldigt nöjdYlva Palmgren
    Tack Ylva för din omdöme :) Royal Clean Plus
    2021-09-27 Verifierad kund
    Bra bemötande.
    Städaren var inte vaccinerad vilket är viktigt för oss gamla. Han talade mycket dålig svenska, han var mycket energisk men borde fått mer städutbildning.
    Tack Barbro för din omdöme. Royal Clean Plus
    2021-09-03 Verifierad kund
    Killarna jag hyrde för flytten var superba, hade en väldigt jobbig flytt med massa trappor, men dom kämpade på in i det sista. Toppennöjd med arbetet dom utförde. Om jag behöver flytthjälp igen är det dit jag vänder mig en först!
    2021-08-20 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Nöjda med resultatet. Prisvärt. Lätt att rekommendera.
    Tack för din bedömning Gitten :), vi är så glada att se din bedömning Royal Clean Plus
    2021-08-19 Verifierad kund
    Bra bemötande och hantering innan jobbet.

Låg kunskap om städning, personalen trevlig och jobbar på men tycks sakna utbildning för jobbet.
    Tack för din bedömning , vi tycker att det är jätte viktig med kund bedömning för att utveckla jobbet och göra det mer professionellt. Vi vill bara upplysa att det var lite missförstådd denna dagen, och eftersom var inte allt som skulle städas så blev det lite saker som missades och för att din nöjdhet är det viktigaste för oss så erbjuder vi dig en gratis städning ( 4 timmar ) som din första beställning där städpersonalen kan komma tillbaka och städa ordentligt och göra dig nöjd till 100 % :) Royal Clean Plus
    2021-08-18 Verifierad kund
    Bra jobbat, bra pris och snabbt arbete
    Tack så mycket för er bedömning :) Royal Clean Plus
    2021-06-27 Insamlad av företaget
    Fin service, bra pris samt duktiga på sin sak!
    Tack Arkadi ! glada att se din bedömning :) Royal Clean Plus
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Från försa kontakten till slutförd flytt.
    Mycket trevligt bemötande och flexibel personal
    Ali, ägaren är social och tillmötesgående. Lätt att komma överens med.

Bra pris.
    Tack Mats ! du är jätte trevligt och snäll sjökapten :) Royal Clean Plus
    2021-06-21 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Royal Clean för fönsterputsning i en tvåvåningsvilla. Det är andra gången jag anlitar dem och jag är mycket nöjd med deras arbete.
    Tack Margareta ! vi garanterar att du kommer alltid vara glad med våra tjänster :) Royal Clean Plus
    2021-06-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande av personalen, både vid flytten och även av personal som städade. Snabba och trevliga. Ordentliga. Jag kan rekommendera deras företag.
    Tack Rigmor ! Du är alltid välkommen :) Royal Clean Plus
    2021-06-12 Insamlad av företaget
    Proffsigt och trevligt bemötande. Verkligen jättenöjd med flyttstädningen, vårt hem blev som nytt igen. Tack så mycket!!
    Tack Karoly . Vi är nöjda eftersom du är nöjd :) Royal Clean Plus