Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Rstaurang Nyagatan

Rstaurang Nyagatan

skånegatan 84, 116 37 Sthlm — Visa karta

Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm
Tabbouli City
Petronella S:
Jättetrevligt ställe som vi går till ofta när vi är i Stockholm. God mat, bra service!

Restauranger nära Rstaurang Nyagatan:

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Lisen K:
Bra service, god mat! Lite dyrt. Bra läge på restaurangen.

Bondegatan 54, STOCKHOLM
Börja din dag och avsluta din kväll hos oss på Bistroteket! Här serverar vi väll... Läs mer ›
Gita H:
Jag bjöd min man på middag. Vi åt moulles (musslor) och vi hade det jättemysigt. Personalen var trevlig och bemötande och vi fick reda på at...

Katarina bangata 71, Stockholm
Välkommen till Elie’s Kök & Bar på Katarina Bargata! Vår populära kvarterskrog e... Läs mer ›
Ulrika N:
Bra bemötande, god (och mycket) mat!

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Daniel:
Tack för en ypperlig service och kunnande när ni hjälpte oss med serveringstillstånden. Behövde gå igenom provet 5 ggr endast

Läs vad 5 kunder tycker om Rstaurang Nyagatan

• Maria Y
    Maria Y skrev om Rstaurang Nyagatan
    Det var det värsta restaurangbesök jag varit med om någonsin och jag jobbar själv med ekologisk mat. Blev lovad bord om 15 min och fick menyerna för att bestämma oss. Vi valde en förrätt och beställde in vinet som rekommenderades till det.

Inget bord blev ledig och när "vårt" bord blev ledigt fick ett par tyska turister som precis kommit in det. Vi fick bord efter en och en halv timma. Vinet vi skulle ha till förrätten var då ljummet.

Efter en timma bad vi att få beställa för att kunde börja äta direkt när vi satte oss. Vi fick då meddelandet att den förrätt, svampmacka, som vi valt var slut. Alternativen var patéer och råbiff. Vi berättade att vi skulle äta trerätters redan när vi kom och att vi ville ha vinet till just den förrätten.

När vi väl fick bord kom vår rätt in. Anka som var grå och genomstekt. Hård som en gummiboll. Portvinssåsen var utspädd sky med maizena och en skvätt vin som smakade färgat vatten. Helt smaklös rätt och ankan smakade så mycket fågel att det var tydligt att den inte var nylagad utan uppvärmd sedan gårdagen.

De lämnade maten på bordet utan att fråga om vi ville dricka något till. Visst, de hade ställt en flaska vatten på bordet men när ingen kom så fick vi själva gå till baren och beställa vårt vin.

Innan maten kom in bjöd de på en smörgås med stuvad svamp som de rört ihop som kompensation för att de strulat bort vår förrätt. Den mest bisarra svampstuvning jag ätit som var syrlig och förutom svamp även innehöll blomkål och dill.

Eftersom jag arbetar med ekologisk mat var jag intresserad av att hitta en restaurang med ekologiska råvaror. På Bookatable kan man läsa att de endast använder sig av ekologiska och närproducerade råvaror och anpassar menyn efter säsong.

Nu såg jag inte in i köket med mjölken till kaffet var inte KRAV och verkligen inte citroner, lime och äpplen som låg och glänste giftigt i en skål vid baren till drinkar.
  • Jonas Ö
    Jonas Ö skrev om Rstaurang Nyagatan
    Bokade bord och fick ett vänligt bemötande över telefon. Väl på plats var personalen serviceinriktad, flexibel och hjälpsam. Lagom stor meny, gott käk och trevlig stämning. Något minus för väntetiden på käk men det var det värt. Lätt värt ett besök!
  • Sine L
    Sine L skrev om Rstaurang Nyagatan
    Väldigt god mat med bra råvaror till bra pris. Goda drinkar och lite annorlunda ölsorter. personalen är trevlig och lokalen mysig. Men.. jag har lyckats hamna i rummet längst in de gånger jag varit där och blir ljudnivån väldigt hög så det är omöjligt att föra en normal konversation.
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Rstaurang Nyagatan
    Mycket prisvärd mat! Väldigt goda drinkar!
    Vi va två personer som åt en trerätters med tillhörande vin, notan gick på knappa tusenlappen.
  • Atilio V
    Atilio V skrev om Rstaurang Nyagatan