Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Saddle and Sabre

Tegnérgatan 9, 111 40 Stockholm — Visa karta

VENDEVÄGEN 14, 18269, Djursholm
Yolo
Erik L:
Världens bästa brunch! Och med livemusik! Perfekt för familjer. Wow

Restauranger nära Saddle and Sabre:

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Regeringsgatan 70, Stockholm
Alex K:
Riktigt bra service, god mat och perfekt för min frus födelsedag som faktiskt firades

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Läs vad 10 kunder tycker om Saddle and Sabre

• Martin B
    Martin B skrev om Saddle and Sabre
    SERVICE OCH KÖTT I HÖGSTA KLASS !!!

När jag läste nedanstående recensioner av denna restaurang, där man hävdar att
    priserna är för höga så kände jag att jag måste skriva min andra restaurang recension " Ever".

Efter att ha besökt Saddle & Sabre Saloon i över 4 år och "Alla" andra jämförbara restauranger i Stockholm och flera i USA så är min samlade bedömning att denna Restaurang LEVERERAR.
    Här får man vad man betalar för och om det är Knökfullt hela kvällarna så missunnar jag inte om ägarna får lön för mödan :).
    Kan man och vågar man ta ut rätt pris för sin produkt/tjänst och den målgrupp man vänder sig till vill betala detta pris så är det bara fritt fram.

Saddle & Sabre Saloon vänder sig till gäster och målgrupp som uppskattar
    råvaror högsta klass och Ägaren Rob's stora kunnande inom Whisky och Bourbon. Rob håller improviserade föreläsningar i baren om dessa ädla drycker och smakprover delas frikostigt ut till intresserade gäster.
    Slutar alltid med att man köper lite för många "stänkare" :)

Jag mycket imponerad av ägarduon som SER alla kunder och tar sig tid att prata
    och skämta med gästerna deras stresstålighet och servicenivå är mycket hög :)

Om det infördes en obligatorisk kurs för Krögare så skulle Rob hålla kurser för Stockholms blivande Krögare om hur man hanterar personal och bemöter gästerna samt hur man hanterar eventuellt missnöjda gäster.

Jag har sällan blivit så bra bemöt och fått så mycket många goda groggar och intressant vetskap om Whisky och Bourbon. på någon annan restaurang i Stockholm och jag är en mycket kräsen och berest Göteborgare :) med affärer "World Wide".

Mycket nöjd stamkund
    MaXimus
  • svahn p
    svahn p skrev om Saddle and Sabre
    Stökig miljö, dålig service, ljummen bakpotatis. Besviken.
  • Zeke
    Zeke skrev om Saddle and Sabre
    Grym chilli, kommer tillbaka gång på gång för den, har dock inte testat köttet :)
  • Jacob K
    Jacob K skrev om Saddle and Sabre
    Va här med några kollegor och det va riktigt gott. Åt buffalosteak och den va riktigt bra. Personalen va bra och ölen va god.
  • Noel H
    Noel H skrev om Saddle and Sabre
    Var där och tog två öl, trevligt men inget märkvärdigt. Värt ett besök dock!
    Jakob J gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om Saddle and Sabre
    Riktigt bra ölställe med kunnig och trevlig personal. Gillar att stolarna i baren är sadlar.
  • Robert
    Robert skrev om Saddle and Sabre
    Bra och lite annorlunda "westernmat" som ganska få andra restauranger har.Vill du äta en köttbit finns det en hel del andra bra ställen att gå till så det är inte självklart att man kommer tillbaka. Priserna ok.
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Saddle and Sabre
    Maten är grym, deras chili kan jag gå över lik för. Men restaurangen är för liten och vi har varje gång fått ett märkligt bord där vi får sitta i ett hörn och mer titta på våra bordsgrannar än att titta på varandra. Personalen är ok, inte toppen, men ok. Men i detta fallet är det maten som ger betyget!
  • Björn G
    Björn G skrev om Saddle and Sabre
    Redigt kött i redig miljö. Mycket bättre än "normen" Texas Longhorn. Autentiskt? Nåväl... Det är nog svårt att göra en westerninrättning mycket bättre mitt i stockholm.
  • Petter E
    Petter E skrev om Saddle and Sabre
    Är du sugen på en riktig köttbit i en härlig western inspirerad miljö? Kom till The Saddle and Sabre på Tegnergatan för att släcka törsten och mätta magen med en nytappad öl och en väl tilltagen kötträtt. Inredningen skapar en verklig och levande stämning. Sitter man vid det kaktusinspirerade fönstret väntar man bara på att skallerormen ska dyka upp för att kompletera bilden.

Tegnérgatan 9, 111 40 Stockholm