Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Sjätte Tunnan
Rekommenderat företag 2016 - Sjätte Tunnan

Sjätte Tunnan

Stora Nygatan 43, 111 27 Stockholm — Visa karta

Här på Sjätte Tunnan försöker vi återskapa stämningen vid en medeltida fest; Allt från mat, dryck och underhållning till kläderna man kan ha haft då det begav sig. Kockarna använder i möjligaste mån historiska receptsamlingar och korrekta ingredienser.

Läs vad 43 kunder tycker om Sjätte Tunnan

• George S
    George S skrev om Sjätte Tunnan
    Trevligt och gemytligt. Mysig stämning i medeltida atmosfär. Engagerad personal och maten smakade mkt bra. Rekommenderas.!
  • Marko V
    Marko V skrev om Sjätte Tunnan
    Allt fungerade väldigt bra från bokning av bord tills vi fick notan fastslagen med en kniv på bordet! =) Maten var riktigt god och även ett stort tack till er för ett trevligt och hjälpsamt bemötande från personalen.
  • Elina E
    Elina E skrev om Sjätte Tunnan
    Jag har firat min födelsedag på sjätte tunnan i 6 år nu. Alltid jättebra mat och mjöden är fantastisk. Personalen har i alla år varit helt underbara, väldigt kunniga och har rolig humor. Kommer absolut fortsätta med min tradition så länge jag kan gå i den branta trappan! Nästa år fyller jag 30 och då vill jag slå till med en mega fest på sjätte tunnan!
  • Bengt M
    Bengt M skrev om Sjätte Tunnan
    Mycket nöjd med allting. Maten var supergod,mjöden var väldigt god och mycket trevlig personal. Inredningen var mysig. Tyvärr missade vi ev. uppträdande men det kanske vi ser nästa gång
  • Mathias J
    Mathias J skrev om Sjätte Tunnan
    Bra mat, bra service, trevligt ställe!
  • Sofie S
    Sofie S skrev om Sjätte Tunnan
    Mycket bra service, god mat, jag har inget att anmärka på alls.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Sjätte Tunnan
    Tyvärr. Mina barn tyckte inte om någon av maträtterna på menyn, så vi gick och år någon annanstans. Vore bra med ratter som passer barn
  • Robert N
    Robert N skrev om Sjätte Tunnan
    Bokade bord via internet, gick mycket smidigt. Lokalen och personalen är fantastiska, medeltida atmosfären går inte att sätta pris på, den är unik. Maten är tidsenlig och väldigt god, men den absoluta pärlan är husets egna mjöd, eller mölska som den också kallas. Finns inget som slår den kombinationen, längtar tillbaka efter varje besök.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Sjätte Tunnan
    Ok personal, maten inte god. Små portioner - men det gjorde ju inte så mycket då 😀.
  • Elias F
    Elias F skrev om Sjätte Tunnan
    Underbar mat, mysig stämning. Passande för både födelsedagen och den romantiaka middagen. Perfekt!
  • Staffan J
    Staffan J skrev om Sjätte Tunnan
    Bra service och suverän miljö!
  • Thorbjörn A
    Thorbjörn A skrev om Sjätte Tunnan
    Helt enkelt bäst!
    Trevlig o gemytlig atmosfär.
    Kunnig och trevlig personal.
  • Anne-Marie P
    Anne-Marie P skrev om Sjätte Tunnan
    This was a fantastic experience for myself and my family. I ordered the ribs thinking they would be a sizing like in my country but they were huge! The environment was great, the service was great... definitely a must do if visiting Stockholm.
    Mark N gillar detta
  • Jose S
    Jose S skrev om Sjätte Tunnan
    Fantastisk bra atmosfär och mat
  • Rafael F
    Rafael F skrev om Sjätte Tunnan
    Excellent food, service, and atmosphere!
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Sjätte Tunnan
    Kul ställe att ta med besökare från andra länder till. Maten var god och vällagad, men kanske inte något jag skulle välja för en romantisk middag. Personalen gav ett mycket bra intryck och berättade entusiastiskt och väl påläst om de olika rätterna. Lokalerna uppfyllde mina förväntningar på en "vikingarestaurang", träigt, murrigt och upplyst med levande ljus.
  • David L
    David L skrev om Sjätte Tunnan
    Bästa stämningen i stan :) mäktig känsla i lokalerna med häftig inredning. Alltid en härlig blandning av glada människor och trevlig personal
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Sjätte Tunnan
    Blir alltid lika nöjd med både maten och service! Rekommenderas!
  • Emelie A
    Emelie A skrev om Sjätte Tunnan
    Bra service, fantastisk stämning, god mat och dryck, husets mjöd lite vattnigt.
  • Inge E
    Inge E skrev om Sjätte Tunnan
    Det var trevligt bemötande och god mat i en mysig miljö.
  • Simon S
    Simon S skrev om Sjätte Tunnan
    En mycket mysig upplevelse med god mat och ett tilltalande alkoholutbud. Endast att läsa menyn och beundra besticken i som maten serverades med gav oss mycket underhållning. En mycket lyckad kväll tack vare denna restaurang.
  • Linda H
    Linda H skrev om Sjätte Tunnan
    En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö.
    Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka klockan.
    Måste dock säga att pepparrots smöret och brödet är så mmm mmm mmm.
    Kan lätt komma och bara käka detta underbara smör och hälla i mig massa god mjöd.
    Mjödet är pricken över i när det serveras i dessa fina lerkrus ni har.
    Rekommenderar eran restaurang till alla jag känner.
  • Maria R
    Maria R skrev om Sjätte Tunnan
    Bra mat i genuin miljö. Mätt blir man också. Vi återvänder gärna hit.
  • Artur C
    Artur C skrev om Sjätte Tunnan
    Mycket trevlig stämning och personal, god mat och gott mjöd! Ta gärna in fler mjödsorter:), och inte bara de dyraste.
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Sjätte Tunnan
    Oftast mycket trevligt. Lätt att prata med andra gäster. Tycker att vakterna vid entrén är mycket bra och serviceminded. Bra öl utbud och när baren inte är stressad så har dom bra kunskap om ölinnehållet. Maten har blivit bättre med ett bra utbud för den breda publiken (plånboken). Saknar dock lite mindre grejer som ölkorv eller motsvarande. Toaletterna är lite griniga emellanåt, där borde man göra lite mera. I stora hela mycket bra. Dock är det svårt att få med hustrun dit av någon konstig anledning. kan inte sätta fingret på varför men det är väl motsvarande att gillar inte att gå på IKEA. Sjätte tunnan har om man ser tillbaka blivit, för mig ett attraktivare ställe att gå till.
  • Teresia S
    Teresia S skrev om Sjätte Tunnan
    Supergod mat och väldigt trevlig service!
  • Karina I
    Karina I skrev om Sjätte Tunnan
    Bra bemötande, bra mat, fin miljö - MEN vi hade velat ha information om att det gått att stanna kvar ( vi var en lördags kväll, vi hade ätit färdigt runt 22 och då gick vi, men jag antar att vi missade en del eftersom vi mötte ett gäng med instrument i dörren, när vi gick)
    Vi fick inte den "helkväll" vi var ute efter, syn så nu har vi istället rekommenderat Aijfur till våra vänner
  • Jörgen B
    Jörgen B skrev om Sjätte Tunnan
    Ett fantastiskt ställe med hög servicenivå.
  • Christian D
    Christian D skrev om Sjätte Tunnan
    Mysig miljö, bra service. Tyvärr var maten inte lika bra vid mitt senaste besök som den varit tidigare och det är ganska dyrt. Pluspoäng för mjöd dock och totalt sett rekommenderar jag ett besök!
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Sjätte Tunnan
    God mat, trevlig personal. Tyvärr tog det väldigt, väldigt lång tid att få notan, vilket vi blev besvikna på.
  • Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Sjätte Tunnan
    Var där en kväll tillsammans med några vänner för att prova på mjöden. Jättetrevlig personal, hela vägen från dörrvakterna till personalen bakom bardisken. Mjöden var jättegod och lokalerna trevliga. Jag kommer absolut gå dit fler gånger!
  • Elina E
    Elina E skrev om Sjätte Tunnan
    Jag gillar verkligen Sjätte tunnan. Även om jag inte klär ut mig i medeltidskläder som många av besökarna så är det alltid uppskattat att vara där. Härliga människor, goda drycker och supertrevlig personal. Jag gillar att gå till Tunnan såväl på lördagarna när folk är utklädda som att gå dit en torsdag när Syntharna kör afterwork. Mångfalden på Tunnan av människor gör att det är toppklass!
  • Hilkka I
    Hilkka I skrev om Sjätte Tunnan
    Jättetrevlig miljö och bra bemötande av personalen. Alltså toppen.
  • Alexandra F
    Alexandra F skrev om Sjätte Tunnan
    Mysigt, varm atmosfär och personalen passar in med både kläder och bemötande! Fruktansvärd god och prisvärd mat och dryck!
  • Udo H
    Udo H skrev om Sjätte Tunnan
    Mycket trevlig och annorlunda krog, som jag gärna besöker speciellt med utländska gäster och icke nollåttor.
  • Anna B
    Anna B skrev om Sjätte Tunnan
    Mysigt och med härlig stämning, dock ibland väl hög ljudnivå.
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Sjätte Tunnan
    Mycket bra. Rätt stämning, trevlig personal och god mat.
  • Anders A
    Anders A skrev om Sjätte Tunnan
    Var jättekul förut, men nu kasst. Dörrvärdarna var väldigt trevliga nu, men är nu ibland det värsta jag sett som försöker provocera fram bråk med gäster. Maten var förut bra, fantastiskt god, men är nu dåligt. Miljön är fortfarande bra, men ölen/mjöden är alldeles för dyr. Ingen jag känner går där längre. Något som var bra förut var den levande musiken och det anspråkslösa.
  • Carin H
    Carin H skrev om Sjätte Tunnan
  • Liselotte B
    Liselotte B skrev om Sjätte Tunnan
    Mysig miljö, trevlig personal men ack för dyrt för så lite mat. Roligt med medeltidsinspirerad mat men inte till de priser ni hade vid vårt besök.
    Gärna en avdelning med lite ljusare miljö så att de som ser dåligt också kan få njuta av medeltidsmiljön och de som inte hör så bra ser vad man säger;-)
    2010-10-14 Representant för Sjätte Tunnan - svarar Liselotte B
    Delar av restaurangen är omålad nu. De flesta portionerna större och priserna är nu lägre.
  • Moa J
    Moa J skrev om Sjätte Tunnan
    Mysig stämning, bra musik. Men inte tillräckligt bra utbud för vegetarianer, och alldeles för lite mat på den vegetariska rätten.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Sjätte Tunnan
    Väldigt genuin stämning och mycket välsmakande mat. Ligger i ett ganska så prisvärt segment. Servicen var dock väldigt långsam, om det berodde på att det var fullsatt eller inte har jag svårt att uttala mig om.
  • Johan W
    Johan W skrev om Sjätte Tunnan
    Julbordet rekommenderas starkt! Njöt av Sjätte Tunnans julbord förra året med några kollegor så nu är det snart dags att boka igen. Finns det någon bättre julstämning än den i Gamla Stan på Sjätte Tunnan?

Stora Nygatan 43, 111 27 Stockholm