Sköndals VVS

Sköndals VVS

Ring 08-121 483 03 www.skondalsvvs.se

Sköndals VVS är ett litet och personligt företag med korta beslutsvägar som har storföretagets seriositet, i form av bland annat entreprenadförsäkring och certifikat inom Säker Vatten och ID06. Vi har 18 års erfarenhet av VVS branschen och är främst verksamma i Stockholms södra delar där vi utför rörarbeten inom service och...

70 omdömen om Sköndals VVS

Denis M
Skrev om Sköndals VVS

Bra service till ett bra pris! Snabb hantering . Mycket tacksamma Denis med familj

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

MESSAOUD B
Skrev om Sköndals VVS

Snabbt svar från en trevlig och punktlig hantverkare som tydligt förklarade vad och varför han gjorde vad han gjorde. Prisvärt.

Per-inge B
Skrev om Sköndals VVS

Snabbt svar och trevligt bemötande. Proffsigt och bra utfört. Bösta rekommendationer.

Svar från Sköndals VVS

Hej Per-Inge, stort tack för omdömet samt ”tillika professionellt kundbemötande”. Mvh Jonas

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Ellen W
Skrev om Sköndals VVS

Vi fick ett professionellt bemötande och bra service då vi behövde hjälp med att rensa rören till tvättmaskinen. Det gick undan och priset var rimligt. Kan rekommendera Sköndals VVS!

Svar från Sköndals VVS

Hej Ellen, tack så mycket för omdömet. Det är alltid lika kul att bli trevligt bemött av kunder vi jobbar åt.

Olle L
Skrev om Sköndals VVS

Anlitade Jonas för att fixa avlopp i kök. Började med att denne bara såg problem, tyckte jag skulle köpa nya vitvaror etc. Slutade med att diskhon fick vara kvar, men att Jonas skulle sätta upp rören lite snyggare. Slutade med 2 nya klamrar och att han monterade bort blandaren och en faktura på 3000 kr. Det gamla materialet tog han med sig eller slängde.

Svar från Sköndals VVS

Hej Olle, tråkigt att höra att du blev missnöjd och missförstod våra arbetsmetoder. Jag försökte gemensamt med dig föreslå den bästa lösningen för ditt mindre kök och därav tidigare än mindre spis hade fått plats, ville du sätta in en större spis vilket ej fick plats i utrymmet. Vi kom överens (enligt min uppfattning) om en gemensam och bättre lösning på plats innan arbetet påbörjades och när Säker vattenintyget samt bilder på jobbet hade skickats till dig och vi hördes per telefon efteråt, uppfattade jag dig som...

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Maria L
Skrev om Sköndals VVS

Nöjd överlag! Fick hjälp med att fixa droppande toalettstol och lite annat småarbete i anslutning därtill. Snabba svar, punktlig och pålitlig. Snabbt jobb! Jag tycker generellt att rörmokare (likt elektriker) är dyra, och det var ingen skillnad här. Men det är inte mycket att göra åt, Sköndal VVS kunde inte ha gjort något bättre. Vi är nöjda!

Svar från Sköndals VVS

Hej Maria, tack så mycket. Vad det gäller prisbilden på hantverkare generellt får vi sticka ut hakan lite och dra den berömda klyschan: ”Man får vad man betalar för” Vilket stämmer i dem flesta fallen. Mvh Jonas

Christian H
Skrev om Sköndals VVS

Mycket snabb o bra service. Inte billigast o minus för att det tillkommer "bilavgift" på fakturan.

Svar från Sköndals VVS

Hej Christian, tack för det goda omdömet. Vad gäller Bilkostnad så debiterar det på alla jobb och all information om de olika alternativen finns på vår hemsida under fliken Betalningsvillkor. Mvh Jonas

Solna Relining Service / VillaVVS
4.8/5 i betyg av 344 omdömen 4.8 av 344 omdömen

Allt gick enligt tidplan och ett par överraskelser hanterades galant. Bra gäng!

Adnan M
Skrev om Sköndals VVS

Installation av ett element. Snabb kontakt och mycket väl utfört jobb.

Tack för omdömet och trevlig helg. Mvh Jonas

Anne E
Skrev om Sköndals VVS

Den snyggaste rörinstallationen jag sett! Bra samarbete för att få till en bra lösning.

Tack Anne, det var väldigt kul att höra. Mvh Jonas

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Lars W
Skrev om Sköndals VVS

Kontakt togs måndag eftermiddag och Jonas var här som avtalat --på sekunden, faktiskt-- redan klockan nio dagen efter. Vi hade bett om byte av blandare till badrum och kök, men det räckte med byte av packningar och handtag fick vi veta. Billigare blev det och två timmar, inklusive hämtning av delar tog det. Heders!

Hej Lars, tack för positiv feedback. Mvh Jonas

Catherina B
Skrev om Sköndals VVS

Installation av tvättmasin inkl dragning av rör. Snyggt jobbat, seriöst bemötande: vänligt, punktligt och proffsigt. Städade upp efter jobbet.

Tackar så mycket. Mvh Jonas

Spolvision AB
4.8/5 i betyg av 92 omdömen 4.8 av 92 omdömen
Badge2023

Anlitade Spolvision när vi hade stopp i avloppet. Snabb service, fasta priser och trevligt bemötande.

David S
Skrev om Sköndals VVS

Bra genomfört jobb och snyggt resultat!

Tack så mycket och ursäkta sent svar Mvh Jonas

Ola L
Skrev om Sköndals VVS

Snabb service o bra kommunikation via mail

Alltid lika kul med positiv feedback från våra kunder. Tackar Mvh Jonas

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Martin F
Skrev om Sköndals VVS

Med kort varsel åtgärdades akut problem i min bostadsrätt. Snabbt och dessutom ordentligt hantverk. Sånt här kostar alltid mer än man önskar men i dettafall absolut inte dyrare än konkurrenterna, och som sagt ett ordentligt jobb med intyg osv Rekommenderas

Tack så mycket, verkligen kul att höra. Mvh Jonas

Fabian A
Skrev om Sköndals VVS

Snabbt svar på förfrågan. Väl utfört uppdrag.

Svar från Sköndals VVS

Tack så mycket Fabian för omdömet. (Hoppas det löste sig med skåpsluckan med.)

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

Katarina L

Mycket nöjd!

Svar från Sköndals VVS

Hej Katarina, kul att höra. Trevlig sommar!

Mehrdad M
Skrev om Sköndals VVS

Profesionellt bemötande och kunnig personal/hantverkare

Svar från Sköndals VVS

Tack så mycket och detsamma trevligt bemötande

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Pero P
Skrev om Sköndals VVS

Sköndals VVS Vi var INTE nöjda hur rörmakare hanterade hela jobbet.Han utförde jobbet på 45 minuter.Han tog betald för 6 (sex) arbetstimmar.Hans firma liger i Sköndal ,10-15 minuter med bil till Skogås,ingen trängselskatt.I början Vi komm överens om fastpris på 2216 KR.Han hittade på sakerna och slutligen Totalpris var 3396 KR eller 53% dyrare en var sagt.Mycket oprofessionelt.Ta INTE den här firma som Er blivande entreprenör!

Svar från Sköndals VVS

Hej Pero, det är väldigt tråkigt att höra att ni inte är nöjda med hanteringen av jobbet vi utförde hos er. Jag känner dock att vi måste bemöta kritiken och ge vår syn på saken. För det första gav vi en fast prisoffert baserat på dem uppgifter och bilder som ni lämnat via mail, när vi senare kom på plats hos er var det ytterligare arbete som var tvungen att utföras (Extraarbeten) för att kunna slutföra det ursprungliga arbetet i den fasta prisofferten, därav ytterligare extra arbetstid som var tvunget att tillkomma,...

Josef V
Skrev om Sköndals VVS

fick väldig snabb service från jonas sköndal när jag fick problem med en annan installatör som inte var seriös. kranbyten och lite annat småfix åtgärdades på några dagar från att jag ringde tills allt var klar. det hade gått på en dag om jag haft möjlighet att släppa in hantverkaren. mycket proffsigt bemötande och utfört arbete

Svar från Sköndals VVS

Tack Josef, alltid lika kul att få bra respons på utfört rörjobb.

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

Johanna E
Skrev om Sköndals VVS

Bra bemötande och proffesionellt arbete.

Svar från Sköndals VVS

Tack så mycket och detsamma Johanna.

Pauline N
Skrev om Sköndals VVS

Grym service, Jonas var supertrevlig och fixade jobbet snabbt och enkelt! Rekommenderas varmt.

Svar från Sköndals VVS

Tack detsamma Pauline, kul att höra och att allt löste sig

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Hannes
Skrev om Sköndals VVS

Läckande köksblandare Jag fyllde i kontaktformuläret (inklusive alla uppgifter för ROT-avdrag) på söndag eftermiddag och fick bokat besök redan till måndag morgon. Jonas monterade bort den läckande blandaren, åkte och köpte en ny blandare, monterade den och klamrade upp rören under diskbänken lite bättre. Han lämnade intyg om säker vatteninstallation. Allt gick jättefort och smidigt, klart på bara några timmar, men ändå noggrann och professionell i sitt arbete och bemötande. Kan varmt rekommenderas.

Svar från Sköndals VVS

Hej kul att höra Hannes, trevliga kunder som dig gör faktiskt att det blir roligare att gå till jobbet. (Trots måndag morgon)

William J
Skrev om Sköndals VVS

Mycket bra installation. Verkar vara väldigt seriös. Dock lång tidsåtgång. Hade räknat med ett tretimmars jobb men det slutade med sju. Tror också han tig sig själv på lite för stort allvar.

Svar från Sköndals VVS

Hej William, kul att höra att du vart nöjd med själva installationen. Angående tidsåtgången för våra installationer, så tar vi till oss att bli tydligare med att informera kunden hur stort arbetet verkligen kommer att bli.

Gustav J
Skrev om Sköndals VVS

Bytte varmvattenberedare och det fungerade utan problem. Bra bemötande och väl utfört jobb.

Svar från Sköndals VVS

Tack Gustav, kul att det fungerade bra i alla led. (Installation av vattenfelsbrytare Waterfuse samt varmvattenberedare CTC.)

Johann F
Skrev om Sköndals VVS

Reparation avloppssystemet från tvättho till golvbrunn. Föredömligt bemötande, snabbt svar på förfrågen, säkert omdöme. Mycket professionellt utfört arbete. Har redan rekommenderat företaget till bekantas bekanta.

Svar från Sköndals VVS

Tack så mycket Johann, vi försöker alltid vara noggranna och göra vårt bästa. Vår paroll är hellre "en kvart extra" och så blir arbetet till 100%.

Jonas F
Skrev om Sköndals VVS

Smidigt, punktligt, väl utfört.

Svar från Sköndals VVS

Tack Jonas trevligt att höra. (Läckage på WC samt klamring av vattenrör)

Jonatan F
Skrev om Sköndals VVS

Jättebra! Trots lite mindre problem löstes allting snyggt och smidigt!

Svar från Sköndals VVS

Kul att höra Jonatan, i ditt fall blev det lite det ju som bekant merjobb i källaren, då fastighetens avstängningsventiler till värmesystemet inte höll tätt och fick bytas ut.

Anna T
Skrev om Sköndals VVS

Nya rör för att kunna installera tvättmaskin. Nytt avloppsrör. Mycket positiv erfarenhet. Proffsigt och trevligt bemötande. Snabbt svar på frågor. Snabbt mycket väl utfört jobb.

Svar från Sköndals VVS

Tackar så mycket Anna, alltid lika kul att höra positiv feedback från våra kunder.

Maritha  S
Skrev om Sköndals VVS

Allt gick väldigt snabbt från kontakt på måndagen till färdigt på torsdag, trevligt & proffsigt bemötande. Bra att kunna göra alla"fyllerier" på nätet. Byte av "vattenlås" under tvättho/tvättmaskin, samt ny köksblandare.

Svar från Sköndals VVS

Tack Maritha, kul att höra att alla "kommunikationsled" fungerade smidigt. Fullständigt ifyllt kontaktformulär på våran hemsida, kortar drastiskt ner inställningstiden "på plats hos kund".

Iris E
Skrev om Sköndals VVS

Bra kille, snabb o ordentligt gjort, tog med sig skräp och städade efter sig

Svar från Sköndals VVS

Tack Iris för rekommendationen och välkommen att höra av dig igen

Henrik A
Skrev om Sköndals VVS

Pålitlig, professionell och snabb! Mina bästa rekommendationer!

Svar från Sköndals VVS

Stort tack Henrik, skönt att löste sej med att få fram reservdelar till ditt bubbelbadkar slutligen.

Christian R
Skrev om Sköndals VVS

Mycket nöjd med Jonas, både bemötande och arbete. Snabb och trevlig respons. Fick även ett intyg från Säker Vatten strax efter utfört arbete, samt en faktura som stämde överens med estimat.

Svar från Sköndals VVS

Tack så mycket Christian kul att höra

Bo T
Skrev om Sköndals VVS

Installation av ny flottör i en gammal Gustafsbergstoalett plus en ballofix. Som f.d. marketing communication manager har jag en ´yrkesskada´: Högt ställda krav på kundfokus och kvalitet rakt igenom hela säljprocessen. Montören var lätt att nå, hade kort uppställningstid, agerade snabbt och argumenterade tydligt om behovet av förlängt rör och en ballofix. Han städade av och markerade att jag skulle hör av mig om det uppstod problem. Jag blev imponerad och det händer inte så ofta. Nu har jag rekommenderat Sköndals VVS för övriga medlemmar i brf Vårdtornet 12. Bo Tanem

Svar från Sköndals VVS

Stort tack och lycka till med flytten

Barbro E
Skrev om Sköndals VVS

Ventil var tvungen att bytas akut. Vi fick dokumentation och bilder på före o efter snabbt o bra.

Per J
Skrev om Sköndals VVS

Gillar hantverkare som kommer vid bokad tid vilket han gjorde. Löste det jag ville snabbt och bra.

Erika H
Skrev om Sköndals VVS

Mycket bra och trevligt bemötande. Fick hjälp med krånglande värmepanna.

Mona-Britt D
Skrev om Sköndals VVS

Kan inte rekommendera honom eftersom han stal min gamla (5 år gammal) kran som var en rätt en dyr kram, enl FM Mattssons rekommenderade pris som är 6310:-. Dessutom höll han på 4 timmar för att sätta in min nya kram, det ska inte behövs ta mer än högst 1,5 timmar enl andra rörmokare, därför kan jag absolut inte rekommendera honom.

Birgitta M

Snyggt jobbat!

Sabina V
Skrev om Sköndals VVS

Vi ringde på morgonen och fick besök bara några timmar senare. Mycket trevligt bemötande. Rekommenderar utan tvekan denna firma till andra!

Tamina S
Skrev om Sköndals VVS

Bra och snabbt jobb. Trevligt bemötande. Vi är väldigt nöjda!

Kaarina E
Skrev om Sköndals VVS

Kan med varmaste rekommendera, snabb och trevlig service, ärlig och kunnig.

Karl-ingvar S
Skrev om Sköndals VVS

Bra bemötande arbetet var proffsigt gjort jag är supernöjd

Roland S
Skrev om Sköndals VVS

Fantastisk service Känsla av stor vilja och mycket ärlighet

Måns B
Skrev om Sköndals VVS

Snabb och bra service som motsvarade förväntningarna.

Sigrid G
Skrev om Sköndals VVS

Snabb respons, snabb diagnos av problemet, snabbt åtgärdande och trevligt bemötande!

Ulrika J
Skrev om Sköndals VVS

Supernöjd. Bra bemötande, snabbt åtgärdat och en riktigt bra hantverkare. Rekommenderas varmt!!!

Lisa J
Skrev om Sköndals VVS

Jag kan varmt rekommendera Sköndals VVS. Vi har anlitat Jonas flera gånger under vår köksrenovering och har fått hjälp snabbt, bra utfört jobb och ett jättetrevligt bemötande. Proffsigt, personligt och förtroendeingivande!

Thomas J
Skrev om Sköndals VVS

Mycket seriös och ordningssam. Städade efter sig och snabba raka puckar rakt igenom.

Johanna Ö
Skrev om Sköndals VVS

Trevligt bemötande och bra utfört arbete!

Rolf H
Skrev om Sköndals VVS

Johan är den typen av hantverkare man vill ha kontakt med. Kunnig och håller vad han lovar. Honom vill jag gärna anlita igen!