Slingerbulten

Slingerbulten

2.3

Slingerbulten är en liten och mysig restaurang belägen på Stora Nygatan 24 i hjärtat av Gamla Stan. Här serveras ett brett urval av traditionella svenska rätter såsom köttbullar med gräddsås, strömming med skirat smör och halstrad gravlax. Känslan av en hemtrevlig kvarterskrog där man alltid kan känna sig välkommen ligger i...

3 omdömen om Slingerbulten

Björn W
Skrev om Slingerbulten

Bra mat, helt ok service, trivsamma lokaler i ett fint läge. Naturligtvis lite av en turistfälla, men det är i min mening inte alltid ett skällsord. Bra stabil husmanskost i fina kvarter till ett rimligt pris.

Tobias B och NOEL H gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Micke A
Skrev om Slingerbulten

Fisksoppan var bra men köttbullarna var halvfabrikat och potatisen var uppvärmd i omgångar. Kan inte rekommendera stället. Trevlig service dock.

John  G
Skrev om Slingerbulten

Kan inte rekommendera Slingerbulten -tyvärr. Åt en pyttipanna som bestod av knappt uppstekt falukorv och potatis. Inte något annat kött. Inte godtagbart, eller? Kollegan åt fiskfile som låg i något som kallades hummersås. Smakade burksoppa och redning.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen