Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Södermalm Södermäklarna - Medborgarplatsen

Södermäklarna - Medborgarplatsen

Folkungagatan 52, 116 22 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Södermäklarna på Medborgarplatsen. 1983 öppnade vi upp vårt första kontor på Söder. Redan från början inriktade vi oss på hus och lägenheter på Södermalm och Söderort. Genom en god lokalkännedom och stor erfarenhet har vi blivit specialister på att sälja och köpa lägenheter på Södermalm. Vi kan skillnaden på östra Söder och Tjurberget. Det är därför vi förstår dig när du väljer dina kvarter.

Vi har sålt lägenheter på Södermalm och i söderort i nästan varje hus. Därför har vi mycket bra koll på hur prisbilden ser ut just nu. Vi gillar södermalm och känner oss hemma här, det gör inte alla mäklare. Vi förstår hur det känns att trivas. Om du har några funderingar över någonting som rör bostäderna här hemma på söder är du varmt välkommen att höra av dig!

Läs vad 101 kunder tycker om Södermäklarna - Medborgarplatsen

• Sara G
    Sara G skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Väldigt trevlig och proffsig. Tillgänglig och flexibel under hela processen. Lyhörd för hur vi ville göra, ansträngde sig verkligen för att det skulle bli så bra som möjligt både för oss och köparna.
  • Helena E
    Helena E skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Fantastiskt bemötande. Mycket proffsig. Alltid glad, trevlig och realistisk. Man får förtroende för henne. Bra stöd när det uppstår problem. Informativ. Rekommenderar henne varmt.
  • Malin B
    Malin B skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bra, lyhörd, trevlig mäklare!
  • Maricka B
    Maricka B skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Oerhört proffesionell, varm, tydlig och effektiv. Jag var mycket nöjd med servicen hon gav.
  • Josefin O
    Josefin O skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Pofessionell, lyhörd, vänlig och entusiastisk. Alltid tillgänglig och höll oss uppdaterade om läget. Gjorde ett kanonjobb och jag har både köpt av henne och sålt med hjälp av henne också tidigare. Jag kan varmt rekommendera henne.
  • Birgitta A
    Birgitta A skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Jag är 100 %nöjd med Gunnar. 👍🎉
  • Petter J
    Petter J skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina var fantastisk! Alltid tillgänglig och pragmatisk i att lösa utmaningarna vi hade. Kan varmt rekommendera Carina.
    Tack!!
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Otroligt professionell, noggrann och trovärdig. Bidrog dessutom med ovärderlig stylingkontakt. Rekommenderas varmt!
  • Johan Å
    Johan Å skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina gjorde ett mycket professionellt arbete som mäklare när hon sålde vår bostadsrätt.
  • Niclas H
    Niclas H skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Mycket bra bemötande över vår förväntan.
  • Sara L
    Sara L skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är toppenproffsig, lyssnar på kunden och är lätt att ha att göra med.
  • Leonel G
    Leonel G skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina Husgård är den bästa mäklaren jag har samarbetat med. Jag har hittills sålt tre bostäder, den sista av de med hennes hjälp. Carina är lyhörd empatisk och väldigt positiv. Hon är genuint engagerad i det hon gör. Hon är kunnig och ger lugn när det behövs. Jag rekommenderar henne varm.
  • Lovisa G
    Lovisa G skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Professionellt och engagerad mäklare med ett personligt tilltal. Carina Husgård fick mig som köpare att känna mig trygg i affären och hon berättade om bostaden utan att jag behövde ställa alla frågor själv. Hade koll på sådant som hur solen gick och på föreningen i stort med ekonomi och så vidare. Jag har köpt och sålt fyra lägenheter i Stockholm tidigare och Carina Husgård är den bästa mäklare jag har haft att göra med.
  • Anders L
    Anders L skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är en mycket bra kontakt. Tillmötesgående, snabb, idérik etc.
  • Mia E
    Mia E skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Jag har sålt och köpt flera lägenheter genom åren och Carina är den bästa jag någonsin träffat. Vänlig, hjälpsam, ytterst lyhörd och väldigt proffsig. Jag kände mig trygg som kund och flytten och försäljningen blev en trevlig upplevelse tack vare henne.
  • Mattias M
    Mattias M skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Seriös och mycket förtroendegivande. Gav alltid det lilla extra.
  • Dibo K
    Dibo K skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Mycket proffsigt bemötande
    Engagemang och tillgänglighet var på topp hos Carina
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Jag upplevde Carina som en trevlig mäklare som tog sig tid med oss. Hon var hjälpsam och svarade på de frågor vi hade. De frågor hon inte hade svar på tog hon reda på svaren för och återkom. Hon var lugn och sansad och det kändes bra rakt igenom.
  • Niclas A
    Niclas A skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är en fantastiskt bra mäklare. Hennes personlighet, långa erfarenhet och engagemang skapar långsiktiga relationer. Så som man vill att det ska vara när det handlar om stora affärer. Det känns väldigt tryggt att jobba med henne!
  • Maria I
    Maria I skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bra koll på området. trevlig, tillmötesgående.
  • Anders V
    Anders V skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Kommer att rekommendera Gunnar Englund som mäklare till de vänner som funderar att köpa bostadsrätt.Jag blev rekommenderad Gunnar Englund av goda vänner,vilket jag är tacksam över.
  • Pascaline S
    Pascaline S skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Väldigt positiv och proffsig, engagerad och erfaren. Det gick över förväntans bra med försäljningen.
  • Daniel N
    Daniel N skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är en mycket kompetent mäklare som var mycket smidig att ha med att göra vid min lägenhetsförsäljning. Hon gav ett mycket bra intryck och det kändes som att hon verkligen jobbade hårt för att både säljare och köpare skulle gå in i affären och känna sig som vinnare.
  • Viktor  S
    Viktor S skrev om Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Köpare.
    Super nöjd med allt. Trevlig och professionell visning och smidigt tillträde.
  • Christina L
    Christina L skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Sålde vår lgh, men träffade henne aldrig.4
  • Evelina P
    Evelina P skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Hello, Gunnar Englund was very supportive during our first appartment purchase in Sweden. He kindly agreed to have extra viewing, explained very detail contract conditions, he was very transparent regarding apartment expected avgift increase. We felt very confident and secuire in the way he managed the process.
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Mikaela Bogestedt en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bara positivt! Allt fungerade utmärkt!
  • Ebba E
    Ebba E skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Gunnar gav ett professionellt intryck genom hela säljprocessen.
  • Elisabet W
    Elisabet W skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Jag har bara goda erfarenheter av kontakten med Carina, proffsig, vänlig och överenskommelser hållits.
  • Helena L
    Helena L skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Låg engagemangsnivå under visningen. Objektsbeskrivning var slarvigt gjord med felstavningar och fel planritning.
  • Hanna T
    Hanna T skrev om Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Mäklaren gav ett seriöst intryck och skötte affären på ett proffesionellt sätt. Synd bara att lägenheten blev så dyr. 😊
  • Katharina H
    Katharina H skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina gjorde ett bra o professionellt arbete. Jag är väldigt nöjd.
  • Maria L
    Maria L skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Gav inget trovärdigt intryck, jag var inte säker på om hon var ärlig i sin information. Det var tydligt att hon bara ville att jag skulle skriva på fortast möjligt. Lämnades med känslan av att det hade gått för fort. Kan inte rekommendera henne.
    2016-07-11 Carina H svarar Maria L
    Hej Maria!

Tack för att du har tagit dig tid att svara på frågor från Reco om hur du uppfattade att sälja via mig och Södermäklarna. Däremot hade jag givetvis hoppats på lite högre betyg, men jag vet att försäljningen inte kändes helt bra för dig i och med att vi inte nådde upp till det pris du hade hoppats på.
    Marknaden hade tyvärr stannat upp en hel del efter att förra årets förslag på amorteringskrav slopades och det kändes som om luften gått ur marknaden. Det var bara två av de få som besökte våra visningar som la bud och vi landade på 3150000 kr. Efter ett par dagars förhandling med spekulanten hade jag fått upp priset från 3150000 kr till 3580000 kr, vilket var ett pris som slutligen accepterades av köparen och av dig. Ni båda var villiga att göra affär med varandra på den nivån. Att avtal skulle skrivas på fortast möjligt och att du hade en känsla av att det hade gått för fort beklagar jag verkligen. Jag vet dessvärre inte vad som hade blivit bättre om vi skulle vänta med att skriva avtal ett tag. Priserna på marknaden rörde sig uppåt först i slutet av augusti, dvs 3 månader senare.
  • Marcus N
    Marcus N skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    En otroligt proffsig, noggran, respektfull mäklare. Skulle jag köpa/sälja igen. Finns det ingen tvekan att jag skulle välja Carina igen.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Vi är väldigt nöjda med Carina. Kort och koncis och jordnära. Vidare upplever vi henne som en ambitiös mäklare.
  • Olov B
    Olov B skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bästa tänkbara bemötande; vänligt, trevligt, tillmötesgående och professionellt. Över förväntan! Ingenting att klaga på, tvärtom.
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är en fantastiskt bra mäklare och pålitlig i hela processen. Har redan tipsat en vän om att ta hennes hjälp och skulle absolut vända mig till Carina igen vid försäljning. Toppbetyg och överträffade alla mina förväntningar!!
  • Hans J
    Hans J skrev om Mikaela Bogestedt en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Trevligt bemötande, seriös, bra kommunkation.
  • Anna-karin H
    Anna-karin H skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bra och snabb återkoppling på alla frågor. Fick ut maxpris för min lägenhet. En mäklare med erfarenhet. Kan verkligen rekommendera.
  • Anders W
    Anders W skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Ok bemötande för oss som köpare men en katastrof som säljare. Svarade inte på mejl m m. Skulle inte anlita vid försäljning.
  • Niklas G
    Niklas G skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Proffsig, lugn och trygg. Trevligt bemötande.
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina är väldigt trevlig och kompetent. Hon är mån om både köpare och säljare. Om jag skulle sälja min lägenhet så anlitar jag gärna henne.
  • Ljiljana V
    Ljiljana V skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Carina har agerat väldigt professionellt. Hon har varit seriös och ansvarstagande och alla håll. Jag som köpare är väldigt nöjd med Carina, det har jag sagt till henne.
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Mikaela Bogestedt en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Trevlig och verkade kunnig. Lätt att få kontakt med
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Trött på mäklare som inte ger ett riktigt pris utan fortsätter med lockpriser. Jag var enda budgivaren och fick höja mitt egna bud 3 gånger. Inte ok!
  • Martin G
    Martin G skrev om Mikaela Bogestedt en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Mikaela skötte försäljningen snabbt, seriöst och effektivt.
  • Inger S
    Inger S skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Jag har bara positivt att säga om Södermäklarna och Gunnar E. Om jag så behöver anlita mäklare igen så är ni första alternativet.
  • Harry G
    Harry G skrev om Gunnar Englund en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Bra bemötande
    Tvekar inte med att rekommendera till andra
    Allt fungerade som det var tänkt
  • Erica G
    Erica G skrev om Carina Husgård en del av Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Väldigt trevlig och kunnig. Var mån om mig som kund och var väldigt hjälpsam!
  • Mats H
    Mats H skrev om Södermäklarna - Medborgarplatsen
    Mycket nöjd med mäklaren som slutförde vår affär.
Carina Husgård
Gunnar Englund