Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Södermalm Södertandläkarna

Södertandläkarna

Folkungagatan 49, 116 22 Stockholm — Visa karta

Vår ambition på Södertandläkarna är att du ska ha friska och starka tänder livet ut!

Det är lika viktigt att hålla din mun och dina tänder i gott skick som det är att ta hand om resten av kroppen. Vi lyssnar på dig och dina önskemål innan vi föreslår ett tillvägagångssätt och utgår alltid från dina specifika behov och förutsättningar vid varje behandling.

Vi vill ständigt bli bättre och håller oss uppdaterade med hjälp av ny forskning och vidareutbildningar. Vår klinik är därför modern och har den senaste och bästa utrustningen.

Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 18 kunder tycker om Södertandläkarna

• Fredrik W
    Fredrik W skrev om Södertandläkarna
    Var och drog ut en visdomstand hos Södertandläkarna i mitten på april och fick en nervskada.
    En månad efter att jag dragit ut tanden hade jag tid hos en tandhygienist och sa att jag hade fortfarande ont.
    Hon brydde sig inte om vad jag sa och påbörja behandling vilken fick avbrytas då jag hade ont.
    Gick till en annan tandläkare som så att jag hade fått en inflammation.
    Vill inte rekommendera Södertandläkarna till någon då jag har fått gigantiska problem med nerven.
  • Yvonne T
    Yvonne T skrev om Södertandläkarna
    Hade ont i tanden. Träffade tandläkare Niklas L.- Södertandläkarna .
    Han kollade tanden , gjorde panoramabilden o hans bedömning var: dra ut tanden ( tandrot är brotten) .
    Det kostade mig 1.500 kr men jag var inte nöjd o inte vill bli av min tand gick till andra tandkliniken .Den nya
    tandläkare gjorde tandrotfyllning (visa sig att tandrot var hela) o jag har min tand tills i dag (trots det gick flera månader).
    Så 1500 kr var bortkastade - men jag räddade alla fall min tand o trots min klagande på Södertadläkarna kliniken fick jag även ej " förlåt". Så Södertandläkarna är inte dem bästa som dem kalla sig själva .
  • Sten-Inge A
    Sten-Inge A skrev om Södertandläkarna
    Att byta ut samtliga tänder i munnen var inget jag såg fram emot. Efter lång tid och mycket informationssökande om olika behandlingar bestämde jag mig för att ta kontakt med den klinik som verkade minst skrämmande.

Valet föll på Södertandläkarna AB med Akke Kumlien i spetsen, ett val jag är väldigt glad för idag.

Att gå till tandläkaren har vanligtvis ett begränsat nöjesvärde men att besöka Akke med personal har varit som att hälsa på goda vänner.

Jag har hela tiden känt mig delaktig i behandlingen och fått information i överflöd om vad som pågår och vad som ska göras. Det enda obehag jag har känt under den nio månader långa behandlingstiden var ett par bedövningssprutor i gommen men alternativet utan dessa hade varit värre. I övrigt har allting gått förvånansvärt smärtfritt.

Oavsett om du har små eller stora problem med tänderna vill jag varmt rekommendera Södertandläkarna. Återigen kan jag äta vad jag vill och har fått några extra kilon på "köpet".Jag vet i alla fall vem som är min tandläkare i fortsättningen.......

Tack, Akke med personal//S-I A
  • Atif K
    Atif K skrev om Södertandläkarna
    Vill tacka Akke för det hjälp jag fått idag av dem på södertandläkarna idag. De är så duktiga, tillmötesgående och engagerade att hjälpa att det är till och med för mig som ha tandläkarskräck fröjd att gå till de.
    En exempel på Akkes hängivenhet till patienter är att han alltid läser och svara på mail helt oberoende av om det är en vardag eller helg.
  • Håkan B
    Håkan B skrev om Södertandläkarna
  • Fabian S
    Fabian S skrev om Södertandläkarna
    Kan bara ge alla tummar upp för Akke och hans team. Har fått extremt bra service och bemötande samt en fantastiskt fin framtand efter att jag bytt till Södertandläkarna. Rekommenderar alla med diverse tandproblem att vända sig dit.
  • Lotta A
    Lotta A skrev om Södertandläkarna
    Har gått till Södertandläkarna sedan ett år, får alltid superbra service och hjälp med allt jag behöver. De är fantastiska!
  • Kalle T
    Kalle T skrev om Södertandläkarna
    Var inne i fredags 2011-09-09 för att jag hade en porslinskrona som satt lite löst samt att denna luktade väldigt illa. Samtidigt som jag ville ha tanden fastsatt ville jag ha ett utlåtande om det var dags att byta ut tanden mot ett implantat. Akke som tandläkaren hette drog loss kronan och gjorde som jag upplevde det inte rent tanden ordenligt. Efter montering av tanden påpekade jag att det kändes som att tanden tog i när jag bet i hop käkarna, detta åtgärdades inte och jag fick inte se hur det såg ut i en spegel. Två dagar senare sitter jag nu här med en rejäl tandvärk i en tand som är rotfylld och som jag aldrig någonsin haft ont i. Fick akut åka in och slipa ner kronan för att kunna tugga, tandläkaren som slipade ner tanden bara skakade på huvudet över hur fel tanden satt. Tanden var inte ordentligt itryckt och satt dessutom snett! Aldrig att jag anlitar Södertandläkarna för ett implantat. /Kalle
    2011-09-15 Södertandläkarna svarar Kalle T
    Hej Kalle
    Jag beklagar verkligen att du fick ont i tanden och inte är nöjd med din behandling hos oss. Som tandläkare kan jag här, på Reco.se, inte kommentera din behandling. Men jag kommer försöka nå dig personligen så att du, om du vill, kan berätta om din upplevelse och att vi kan reda ut vad som blev fel . Det är viktigt för oss att få veta hur vi kan bli bättre, inte minst i informationen till dig som patient. Med vänlig hälsning tandläkare Akke Kumlien
  • Bénédicte S
    Bénédicte S skrev om Södertandläkarna
    Visst är det bra hos södertandläkarna, snälla, kompetenta osv
    Men varför behöver man betala så mycket för 5 minuter hos tandläkaren, en panoramabild och 1 timme hos tandhygienist?????
  • Ammie B
    Ammie B skrev om Södertandläkarna
    Har gått hos Södertandläkarna sedan 1987 och det säger väl allt?
  • Carin
    Carin skrev om Södertandläkarna
    Hur jag än funderade så kan jag inte ge dem mindre än full pott! De är snälla och vänliga, duktiga och pålästa. Och de har alltid senaste nytt både vad gäller kunskap, material och manicker :) Är du rädd för tandläkare - då är detta ett ställe där de tar hand om dig på bästa sätt!!!
  • Anna
    Anna skrev om Södertandläkarna
    Bra tillgänglighet, lätt att få akuttider, proffesionellt bemötande.
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Södertandläkarna
    Södertandläkarna är väldigt professionella och duktiga, de ser verkligen till individens bästa och jag skulle varmt rekommendera dem till andra.
  • Yvonne W
    Yvonne W skrev om Södertandläkarna
    En stor eloge till Södertandläkarna för sin effektivitet, smidighet, snabb behandling man känner att man är i säkra händer , tryggt och alltid ett sms om nästa förestående behandlingstid , två dagar innan , mycket värt i stressens tidevarv. det är " nästan ett nöje " att besöka tandläkaren.
  • Anna C
    Anna C skrev om Södertandläkarna
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Södertandläkarna
    Snabb och effektiv service i kombination med trevligt bemötande.
  • Nick M
    Nick M skrev om Södertandläkarna
    Jättebra.Kunnig och trevlig personal, bra bemötande, ingen väntetid.
  • Andreas O
    Andreas O skrev om Södertandläkarna
    Dom känns väldigt proffsiga. Nu har jag iofs ingen annan att jämföra med de senaste tio åren, men jag är mycket nöjd.

Folkungagatan 49, 116 22 Stockholm