Sofia Rör AB

Sofia Rör AB

www.sofiaror.se
1.6

Sofia Rör är ett auktoriserat VVS- och gasinstallationsföretag i Stockholm. Vi vänder oss främst till företag och ekonomiska föreningar, till exempel bostadsrättsföreningar, men även till privatkunder. De uppdrag vi åtar oss är allt från totalentreprenader av stambyten, vattenskador och VVS-service till badrums- och köksrenoveringar.Vi...

5 omdömen om Sofia Rör AB

Marcus W
Skrev om Sofia Rör AB

De lurade 85 årig rullstolsbunden pensionär som skulle byta packningar i köksblandare. Först var fakturan på 11,000 kr drygt. Klagade. De sänkte beloppet men priset för ny blandare kunde inte ändras. Trots att man själv kan köpa vanlig köksblandare med diskmaskinskoppling för 2000 kr så tar Sofia rör över 5000 kr. Den är.köpt via grossist, säger de, och då är priserna högre. Så proffs betalar mer än vad privatpersoner gör. Visst. Ett riktigt fult bolag som man inte ska använda.

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Wei Cheng Ken S
Skrev om Sofia Rör AB

Hade förtroende eftersom en granne rekommenderade detta företag. Efter senaste incident med att man oprofessionellt glömt bort att lägga till en persons uppgifter i en faktura gör att jag tyvärr kommer vända mig till något annat företag i framtiden.

LARS H
Skrev om Sofia Rör AB

Sofia Rör är nog utifrån sitt VVS kunnandet ett bra bolag. Däremot har man lyckats slarva med återlämning av nycklarna som vi i förtroende överlämnat. Efter att den ansvarige erhållit flera påpekande om detta och aldrig svarat så gav vi upp. Efter en tid senare fick vi inbrott i våran lägenhet ett sk. tyst inbrott med nycklar. Tjuven har tagit sig in i våran lägenhet under Juli-Aug 2020 och kanske ännu tidigare oxå det vet vi inte. När dokumentskåpet försvann detta år då först insåg vi att det finns någon mer som har nycklar...

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Mads S
Skrev om Sofia Rör AB

Hade en incident i trafiken vart en förare från detta bolag nästan körde på min son, chauffören smet iväg även han så vad som hände. Försökte sen att komme i kontakt med bolaget, vart VDn svara arrogant och inte kan hjälpa. Skulle aldrig anlita ett bolag oavsett hur bra dom är, med det beteende i trafiken.

Alice H
Skrev om Sofia Rör AB

Sofia Rör drog om vatten och avlopp till mitt nya kök. Visserligen blev de försenade till första tiden vi bokat in, men det kompenserade de genom att ge rabatt på slutfakturan. Dessutom gjorde de ett jättebra jobb. För mig är måttet på ett bra företag hur de agerar när något går fel och bemöter sina kunder, och där tycker jag Sofia Rör agerat superproffsigt. Och resultatet blev som sagt bra.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen