Spisa hos Helena

Spisa hos Helena

Ring 08-654 49 26 www.spisahoshelena.se
4.4

Hos oss på Spisa hos Helena hittar du en pärla bland Stockholms alla kvarterskrogar! Här på Kungsholmen, intill Piperska muren och nära både Kronobergsparken och Kungsholmskyrkan, har vi funnits sedan 1996. Vi serverar svensk husmanskost med influenser från Medelhavet och har en meny som ständigt uppdateras med kreativa rätter....

294 omdömen om Spisa hos Helena

Anders K
Skrev om Spisa hos Helena

Här har jag ätit flera gånger och blir alltid nöjd...God mat och deras bröd....mums.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Maria M
Skrev om Spisa hos Helena

Det här är en riktigt bra restaurang! Jag har ätit där många gånger, både lunch och middag, och alltid varit lika nöjd. Lokalen är mysig, personalen är trevlig, uppmärksam och lättsam. Maten är fantastisk. Rekommenderas!

Ulrika W
Skrev om Spisa hos Helena

Gott och trevligt! Bra ställe att fira min lillasysters födelsedag.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Jakob S
Skrev om Spisa hos Helena

Det var rätt länge sen jag besökte SHH senast men när jag var där var jag nljd med service, utbud och kvalitet.

Jan E
Skrev om Spisa hos Helena

Åt en middag för två. Bord reserverat i förväg. Personal mötte upp och anvisade plats, presenterade meny och vinlista på kunnigt och trevligt sätt. Servering skedde snabbt. Middagen fick avätas ostört med diskret stöd av personalen. En trevlig kväll i trevlig miljö.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Vigor L
Skrev om Spisa hos Helena

Har vid ett flertal tillfällen varit och tagit del av erbjudanden hos Spisa hos Helena. Varje gång har jag varit mer än nöjd!! Utmärkt mat och mycket att välja på rikliga portioner. Servicen har varit vänlig och trivsam! Jag kan varmt rekommendera detta ställe........ Vänligen Vigor

Trond S
Skrev om Spisa hos Helena

Beskriv vad du köpte för vara eller tjänst På vilket sätt blev du bemött av företaget iv vad du köpte för vara eller tjänst

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Christina S
Skrev om Spisa hos Helena

en av min och min makes favorit restauranger

Anette G
Skrev om Spisa hos Helena

Mysig atmosfär, rikliga portioner och prisvärt! på helger brukar det bli fullsatt och det kan då bli väl hög ljudnivå. Vill Du ha lite lugnare kan det vara värt att överväga att gå Dit en vardagskväll istället.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Maria S
Skrev om Spisa hos Helena

Motsvarade förväntningarna med råge. Lite trångt men väldigt god mat och snabb service.

Linda M
Skrev om Spisa hos Helena

Tycker maten var jättegod, men tyvärr alltför trång lokal.

Ingela G
Skrev om Spisa hos Helena

Utmärkt mat och service, trevlig atmosfär i den fullsatta lokalen, tankarna går till en privat fest.

Majvor S
Skrev om Spisa hos Helena

Mycket god mat, bra priser utmärkt service och bemötande.

Lise-lott S
Skrev om Spisa hos Helena

Ätit trerättersmeny många gånger och alltid varit nöjd!

Ewa R
Skrev om Spisa hos Helena

Bokade via Bookatable. Litet mysigt ställe med god mat och bra service/bemötande. Man får mycket för pengarna. Har rekommenderat det vidare till andra.

Curt J
Skrev om Spisa hos Helena

Alltid bra service god mat, har aldrig blivit missnöjd hos Helena

Catarina N
Skrev om Spisa hos Helena

God och vällagad mat till ettors pris

Monica N
Skrev om Spisa hos Helena

Bra bemötande men lite tråkigt bord , väldigt god mat

Karin J
Skrev om Spisa hos Helena

Trevligt, bra mat och god service. Precis det man förväntar sig när man går på restaurang :-)

Aynor B
Skrev om Spisa hos Helena

Jag minns att jag provsmakade av allt o vi var fyra pers. Alla valde olika rätter o allt smakade såå otroligt gott. Vi pratar om det fortf, känner av smakerna än.

Ingela B
Skrev om Spisa hos Helena

Jag kan verkligen rekommendera Spisa hos Helena! Mycket trevligt bemötande och service av personalen! Mycket mysig restaurang med otroligt god mat! Hit har vi tagit med oss familj och vänner många gånger

Åsa Marie L
Skrev om Spisa hos Helena

Bra service, trevlig personal och underbar mat Har bara gott att säga om mitt besök på Spisa hos Helena, kommer garanterat rekommendera restaurangen till vänner och självklart besöka stället igen

Nanny E
Skrev om Spisa hos Helena

Väldigt bra bemötande, mycket god mat, har återvänt dit med stora sällskap flera gånger. Litet trångt och mycket folk, men atmosfären är fin ändå.

Monica G
Skrev om Spisa hos Helena

Jätte trevlig miljö och mycket god mat! Personalen är trevlig och hjälpsam! Mycket uppskattad restaurang!

Kajsa F
Skrev om Spisa hos Helena

Det var mitt andra besök och förväntningarna var höga från första gången, då jag var mycket nöjd och hade rekommenderat stället till flera. Jag, min man och våra två vänner var samtliga mycket nöjda denna gång också. Riktigt god mat, goda viner, snabb service och bra bemötande. Tiramisun var tyvärr för torr men hummersoppan desto bättre. Återvänder gärna.

Mats P
Skrev om Spisa hos Helena

Stor meny med prisvärd och vällagad mat. Trevlig service, perfekt både för mindre och större sällskap. Det enda som jag ser är lite negativt är att lokalen är borden står väldigt trångt, vilket drar ner betyget till 4.

Arne L
Skrev om Spisa hos Helena

En utmärkt trerättersmiddag i trevlig miljö och till påtagligt humant pris. Bokat via Bookatable. Extra plus för avsaknad av skvalmusik från högtalare.

Anna B
Skrev om Spisa hos Helena

Bra service trots mycket folk och god mat! En trevlig kväll med god mat!

Helena K
Skrev om Spisa hos Helena

Jättegod mat och fantastisk service.

Anna W
Skrev om Spisa hos Helena

Mycket bra mat och trevlig miljö om än lite trångt.

Thomas L
Skrev om Spisa hos Helena

personalen var så possetiva och glada Och maten var utmärkt och man fick mycket mat så hungrig behövde man inte vara när man gick därifrån Vi åt en tre rätters fisk det var så gott Vi satt där i över två timmar Mvh Thomas

Carin B
Skrev om Spisa hos Helena

God mat och trevligt bemötande.

Maria S
Skrev om Spisa hos Helena

Helt underbart. Länge sedan jag ätit så gott i en så trevlig miljö med så trevliga och tillmötesgående servitriser och servitörer

Marie S
Skrev om Spisa hos Helena

Vi bokade bord genom bookatable. Vi åt tre rätters från den menyn. Vi blev glatt överaskad att det var så många rätter att välja på. Maten och servicen var väldigt bra. Det var mycket folk men trångt o trevligt. Vi var väldigt nöjd och har rekommenderat restaurangen till släkt o vänner.

Ingemar B
Skrev om Spisa hos Helena

Allt var bra, vin och mat bemötande toppen bra bord också

Birgitta N
Skrev om Spisa hos Helena

Allting fungerade perfekt. Jättebra! Återkommer gärna! Perfekt att kunna boka på nätet.

Helena L
Skrev om Spisa hos Helena

Väldigt trevligt bemötande. God mat och hemtrevlig atmosfär.

Annica T
Skrev om Spisa hos Helena

Allt var bra, både maten och personalen

Anton G
Skrev om Spisa hos Helena

Fantastiskt atmosfär, bemötande och mat. Väldigt prisvärt!

Krister L
Skrev om Spisa hos Helena

God mat o dryck i trrvlug miljö.

Eva E
Skrev om Spisa hos Helena

En mycket trevlig och välkomnande kvarterskrog, som serverar god och vällagad mat i kombination med måttliga priser i en fräsch och tilltalande miljö. Mycket pigg och trevlig serveringspersonal med en familjär framtoning. Det är ofta välbesökt, men servicen är ändå snabb och bra! Äta middag hos "Spisa hos Helena" gör man gärna när man kommer till Stockholm, för jag tror det är en av stadens bästa kvarterskrogar!

Anita R
Skrev om Spisa hos Helena

Mycket bra bemötande och trevlig personal. Maten var utsökt, men för min del satt vi lite på undantag. Bordet var inklämt precis bredvid garderoben Vi kommer gärna flera gånger men då lite Bättre bord/ Mvh Anita Rehn

Fia W
Skrev om Spisa hos Helena

Vi åt en tre-rätters. Allt smakade utmärkt. Servicen var ok, likaså prisvärt. Det enda negativa var att det blir trångt o svårt att prata. Lite skrällig miljö

Lena S
Skrev om Spisa hos Helena

Super gott, lite trångt men allt bra. Kommer igen

Per-olof G
Skrev om Spisa hos Helena

Åt en suveränt god hummersoppa som förrätt. Till varmrätt åt jag lamm också väldigt gott. Efterrätt kommer jag inte ihåg men vet att jag var mycket nöjd med den också. Vi tog olika rätter i sällskapet och allt föreföll mycket gott och prisvärt. Det enda negativa var att det var relativt kalt (lite textil skulle behövas) och högt i tak så ljudnivån blev lite väl hög. Kommer dock att besöka stället igen! Braaaa.

Karin P
Skrev om Spisa hos Helena

Var ute med hela familjen och åt en trerättersmeny som vi bokat via bookatable.com. Trevliga lokaler, bra service. Alla tyckte om maten (8 år, 14 år, 16 år, 40+ år). Saknade dock en barnmeny för minstingen, det blev kyckling för honom.

Lars Gunnar K
Skrev om Spisa hos Helena

Utmärkt mat samt att servicen var väldigt bra, kan varmt rekommendera Spisa hosHelens.

Paul S
Skrev om Spisa hos Helena

God mat , trevliga personal , bra service och mysigt ställe👌

Mats L
Skrev om Spisa hos Helena

Mycket trevlig personalfestä. God, prisvärd mat och trevlig stämning.

Marge S
Skrev om Spisa hos Helena

Har varit hos Spisa hos Helena både efter att ha bokat en prisvärd 3-rättersmiddag via Bookatable och när jag bara har ätit en rätt till ordinarie pris. Personalen är alltid lika trevlig och förekommande och maten riktigt god. Mycket positivt att det finns mycket att välja på även när jag har valt en billigare meny via Bookatable. Varje gång jag har besökt "Helena" blir jag på så gott humör! En mycket trevlig kvarterskrog!