Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Stockholm Stylisterna

Birger Jarlsgatan 61, 113 56 Stockholm — Visa karta

Stockholm Stylisterna är studion där du kan få en helhetsupplevelse inom skönhet.
Här kan du klippa och färga håret hos våra frisörer, fixa naglarna hos nagelteknologen, få en grundligt lagd make up av sminköser, vaxa dina ben hos hudterapeuten, ta professionella modellbilder med våra fotografer och få hjälp att finna din personliga stil av kläder med en personal shopper.
Evenemangsgatan 12B, 16979, SOLNA
Lyx by Rebecka
Elin L:
Jag blev supernöjd med klippningen. :)

Frisörer nära Stockholm Stylisterna:

Rådmansgatan 50, STOCKHOLM
Välkomna till W Lounge mitt i Stockholm. Salongen erbjuder lyxig salongskänsla m... Läs mer ›
Lisa P:
Fina lokaler och duktiga frisörer. Jag kan främst rekommendera Jonas som är super. Extra plus för att man får en av stans grymmaste lattes m...

Birger Jarlsgatan 55, STOCKHOLM
Välkommen till Folk - en professionell och modern salong i centrala Stockholm. B... Läs mer ›
Lena V:
Folk är en utmärkt salong , trevligt bemötande och duktiga frisörer även om man går därifrån betydligt fattigare är jag nöjd. .

Odengatan 23, STOCKHOLM
Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. ... Läs mer ›
Martin M:
Angelica levererar alltid bästa tänkbara service och resultat. Rekommenderas starkt!

Regeringsgatan 95, Stockholm
25 kvadrat, frisör och tatuerare under samma tak! En mysig salong med personligt... Läs mer ›
Heini M:
Annelie har tagit hand om mitt hår under många år på det allra bästa sätt som man kan önska sig. Det är tryggt att sätta sig på stolen, resu...

Läs vad 40 kunder tycker om Stockholm Stylisterna

• Jessica A
    Jessica A skrev om Stockholm Stylisterna
    För första gången i mitt 26-åriga liv träffade en frisör precis rätt och gjorde mitt hår i precis den färg och nyans jag ville ha, samt klippte håret riktigt, riktigt snyggt! Jag behövde knappt förklara hur jag ville ha, det, hon verkade se på mig vad jag passar i och vad jag tycker om. Jag har hittat "min" frisör och kommer bara gå dit i fortsättningen :D Tack!!
  • Helene
    Helene skrev om Stockholm Stylisterna
    De ville ta 50% mer betalt än Rabble erbjudandet utan att informera om det trots att jag frågat så att det skulle vara Rabblepris. Den engelsktalande frisören sade att hon hade missförstått. Gick med på att betala hälften men lämnade salongen med en obehaglig känsla att blivit lurad. Rekommenderar ingen ett sådant bemötande!!
    2014-03-16 Numan H svarar Helene
    Hej Helene!

Jag är inte säker på hur jag ska besvara ditt omdöme men jag försöker med att ta upp vad jag tror att det kan gälla:

Jag har ett minne av en sådan situation (dock inte säkert att det var du) då vår väldigt välrenommerade och mycket omtyckta, engelsktalande frisör missförstod en kunds fråga gällande pris, på om det skilde i pris mellan att bleka eller färga slingor. Det enkla svaret är att det inte skiljer något mellan dessa hos oss!

I den situationen uppfattade alltså frisören tyvärr inte att frågan skulle gälla ifall den aktuella tjänsten skulle kosta mer än det aktuella erbjudandet på rabble, för det är högst ovanligt att kunder har något emot att lägga till säg tex 200-400 kr extra för att få det resultat man faktiskt önskar och som i det fallet innebar ett extra arbete för frisören. Hur frågan ställdes och varför missförståndet uppstod vet jag inte.

Självklart vill vi, liksom alla andra, ha betalt för vårt jobb och profession men om det blir ett missförstånd så försöker vi förstås, på en rimlig nivå, tillmötesgå kunden! Om jag nu ska fortsätta ta upp det aktuella exemplet så vill jag mig minnas att tjänsten, istället för att kosta 1560kr i ord.pris, skulle kosta 1056kr med det aktuella erbjudandet, men på pga missförståndet tillmötesgick vi kunden så att priset endast blev 879 kr.

Jag beklagar självklart din obehagskänsla och jag önskar det inte vore så men tyvärr måste jag också säga att det uppstår ett visst obehag även för frisören vid den här situationen. För helt plötsligt handlar det inte om att få göra ett bra jobb och ha en ny nöjd och återkommande kund. För helt plötsligt känns det som att resultatet inte hade lika stor betydelse som priset.

Dem flesta frisörer är stolta yrkeskvinnor/män som valt yrket för att dem älskar att få göra kunder snygga i håret, för frisören är pengar oftast bara är ett medel för att man ska kunna fortsätta leva på det man älskar att göra men till viss del även ett bevis på att kunden uppskattar det man gjort för henne/honom.

I slutändan känner vi att oavsett pris så är det primära att du som kund är nöjd med resultatet, mottagandet och servicen under ditt besök och vi vill knappast att din helhetsupplevelse fullständigt rasar pga den sista punkten, ett missförstånd kring prisfrågan...?
    Och i all ärlighets namn, att "lura" dig på någon hundring syns verkligen inte på företagets resultat. Det enda som ger oss bra resultat är nöjda, återkommande kunder!

Tack för att du skrev här på reco och jag hoppas jag gav dig en infallsvinkel som ger dig nytt perspektiv till din bedömning.

• Joel A
    Joel A skrev om Stockholm Stylisterna
    Stockholmsstylisterna var väldigt proffsiga i sitt agerande gentemot kunden. De svarade vänligt på frågor och var kunniga inom sitt område :-)
  • Emilia W
    Emilia W skrev om Stockholm Stylisterna
    Bra bemötande, snälla tjejer som vaxar.
  • Christina H
    Christina H skrev om Stockholm Stylisterna
    Vänligt bemötande och bra resultat.
  • Mariella H
    Mariella H skrev om Stockholm Stylisterna
    Det är super företag som tar väl hand om kunden ?? Jag är jätte nöjd med dem och är självklart stamkund hos dem!!!
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Stockholm Stylisterna
    Sämsta skit jag varit med om!!!
    2014-02-17 Numan H svarar Fredrik N
    Hej Fredrik,

tack för din återkoppling men det är verkligen tråkigt att du inte va nöjd med ditt besök!!!

Vad hände egentligen?? När var du här?
    Jag är tacksam om du vill berätta lite mer, självklart vill vi försöka kompensera!

• Hanna S
    Hanna S skrev om Stockholm Stylisterna
    Alltid lika bra och trevligt att komma till Stockholm Stylisterna. De är hjälpsamma och flexibla om det behövs.
  • Lucinda E
    Lucinda E skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag började gå till Stockholms stylisterna efter att jag såg ett erbjudande om brasiliansk vaxning hos dem. Jag tog med mig två kompisar som också hade bokat detta erbjudande. Vi fick träffa en tjej som heter Linnea. Underbara Linnea som nu får stå ut med oss alla 3. 1 gång i månaden går vi dit och fixar oss fina, samtidigt som vi använder Linnea som vår egna (väldigt billiga) psykolog. Stockholms staylisterna får en solklar 5a!
  • Mireya H
    Mireya H skrev om Stockholm Stylisterna
    Trevlig personal, bra bemötande och proffsig. Mycket nöjd med mina besök.
  • Isa H
    Isa H skrev om Stockholm Stylisterna
    Vänligt bemötande, trevlig och engagerad personal. Bra priser! Rekommenderas :)
  • Eva H
    Eva H skrev om Stockholm Stylisterna
    Skicklig frisör och får alltid en klipptid när jag vill!
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Stockholm Stylisterna
    Bra service och flexibel bokning/ombokning
  • Sara A
    Sara A skrev om Stockholm Stylisterna
    Professionellt genomförda behandlingar, trevlig personal och lokal, bra priser, hög tillgänglighet.
  • Alexandra C
    Alexandra C skrev om Stockholm Stylisterna
    Bra service, jätte trevlig personal. Super nöjd
  • Kristina M
    Kristina M skrev om Stockholm Stylisterna
    Stockholms stylisterna har aldrig gjort mig besviken! I fräsch miljö bemöts jag alltid av proffsig miljö. Jag rekommenderar varmt!
  • Raisa L
    Raisa L skrev om Stockholm Stylisterna
    Kompetent och trevlig personal. Alltid flexibla och med ett leende på läpparna:-)
  • Elin K
    Elin K skrev om Stockholm Stylisterna
    Jättebra !!!!!!!!!!!!!!!!!!.......
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Stockholm Stylisterna
    Bra bemötande, professionell och trevlig personal. Har endast varit där och vaxat mig. Tycker att det går att få tid relativt snabbt.
  • Amanda T
    Amanda T skrev om Stockholm Stylisterna
    Bra, känner mig väl behandlad och tjejerna som tar hand om en är trevliga. Tycker kanske att ni borde bestämma er för ett "segment" vill ni catera till lite mer lyxiga kunder eller till dem som vill göra nått lite snabbt eller dem som vill gå varje dag? När ni tänkt igenom det skulle ni kunna göra inredning och allt annat konsekvent efter det.
  • Meta B
    Meta B skrev om Stockholm Stylisterna
    Brukar gå till Linnea för vaxning. Otroligt gullig och professionell tjej!
  • Elin L
    Elin L skrev om Stockholm Stylisterna
    Mycket bra service. Trevlig personal och en fräsch salong. Rekommenderar salongens hudterapeut Linnea, bästa tjejen jag har varit hos.
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Stockholm Stylisterna
    Kunniga, pålitliga o mycket trevliga!
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag blev väldigt besviken. Kunde blivit trevligare bemöt, dålig information innan om hur det skulle gå till men duktig och trevlig fotograf!
    2013-10-14 Numan H svarar Emelie L
    Hej Emelie!

Beklagar verkligen din känsla!
    Vad var dina förväntningar kring informationen och varför kändes bemötandet inte bra?
    Det här är väldigt viktiga frågor för oss så av den anledningen är jag väldigt tacksam om du vill återkoppla till mig!

Jag vill självklart även veta om du är nöjd med övrigt resultat som sminkningen och bilderna?

Tack på förhand!

• Nicoline B
    Nicoline B skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag fick ett mycket bra bemötande av trevlig personal direkt när jag kom. De stylade mig proffsigt och snyggt samt fick mig att glänsa framför kameran, tack vare duktig stylist och fotograf. Jag har fått mycket uppskattning angående bilderna och det var en riktigt rolig dag. Jag rekommenderar starkt att pröva på modell för en dag. Själv har jag stärkt mig framför kameran efter det här besöket.
  • L G
    L G skrev om Stockholm Stylisterna
    Ja, när man kom dit så var de väldigt ofokuserade. De verkade ha bokat in mer kunder än vad de hade personal till. Resultatet blev LÅNG väntetid. Dock träffade jag en väldigt trevlig fotograf som rättade till första intrycket! All eloge till henne!!!
    2013-09-23 Numan H svarar L G
    Hej LG!

Det stämmer väldigt väl att det ibland blir väldigt mycket kunder på för lite personal med väntetider som påföljd! Och då blir det nog lätt så att känslan blir ofokuserad tyvärr!

Ibland är det pga mänskliga faktorer som att någon har blivit sjuk så att övrig personal fått ansvaret för samtliga kunder, andra gånger kan bokningsnoteringar ha blivit felaktiga då det står att det kommer 2 personer tex men så är det 3 personer som är i sällskapet och sen finns det dem gånger då preliminära bokningar inte blivit bekräftade riktigt och som ger oss en ovisshet kring hur vi ska planera med personal.

Att en kollega blir sjuk kan man inte göra så mycket åt men övriga problem som ovisshet kring bokningar är något vi kämpar med att hitta bättre lösningar på men som samtidigt inte ska påverka våra priser nämnvärt mycket.

Vi tror visserligen att vi nu nyligen har hittat ett arbetssätt som gynnar både våra kunder och oss, där fokus har vart kvalité och en personligare känsla, något vi alltid eftersträvar!

Men däremot kommer vi nog aldrig kunna garantera att det inte blir några väntetider alls på en bokning för fotografering och styling och det handlar helt enkelt om att alla kunder/människor är olika.

För om man ser till hur besöket går till:
    Först är du bokad för styling, sedan fotografering och därefter kollar du igenom dina bilder.
    Olika kunder tar olika mycket tid att sminka, en del behöver mer tid framför kameran för att känna sig bekväma och få bra bilder och att välja ut sina favoritbilder kan också variera i tid mellan olika personer.
    Därför brukar vi också upplysa kunderna om att ett besök kan ta mellan 2-3 timmar.

Jag hoppas det här gav dig en viss insikt och förståelse för hur det fungerar!
    Vi älskar verkligen vårt jobb och hoppas självklart att kunderna uppskattar det vi erbjuder också!

Om du har egna tips och idéer tar jag tacksamt emot dem, du kan nå mig för en personlig dialog på info@stockholmstylisterna.se

• Daniella H
    Daniella H skrev om Stockholm Stylisterna
    Fotografen vägde upp hela upplevelsen. Hon var riktigt bra och man kände sig verkligen bekväm under fotograferingen, även när de var mer romantiska nära bilder vilket jag inte brukar vara bekväm med. Men när det gäller sminkning så är jag inte lika nöjd. Jag och min kille ville ha rockig-style, men min sminkning kan man inte förknippa med rock över huvud taget. Sminkningen var inte ens snygg. Blev riktigt missnöjd. Även när jag kom hem möttes jag av "Men hur ser du ut egentligen?"... Min kille ville ha håret tuperat och stort. Som man hade på 80-talet. Men de förstod inte hur han menade så han fick göra det själv. Som tur var syntes inte min sminkning på fotona vi valde och fotografierna blev riktigt bra. Något jag inte gillar var att jag fick ett kreditkort hem av resurs bank, eftersom stockholm stylisterna sammarbetar med dem. Det bad jag verkligen inte om. Fotografen var fantastisk och vägde upp hela upplevelsen. Henne skulle jag kunna gå till igen. Men stylad tänker jag aldrig mer bli utan stockholm stylisterna!
    2013-09-20 Numan H svarar Daniella H
    Hej Daniella,

det är verkligen tråkigt att du inte fick den stil på sminkning som du vill ha, tyvärr kan det ofta vara så inom många tjänster att stylister har starka och svaga sidor. Lättast är det nog att liknas vid en frisör som gärna jobbar med klassiska frisyrer medans andra har en mer rockig stil tex.

Vet inte om du upplevt skillnader i stil mellan frisörer du har vart hos men det var det närmaste jag kunde komma på att jämföra med nu.

Självklart vill jag att du liksom alla andra ska få det dem förväntar sig och om du kan återkoppla till mig vilket datum du var här hos oss samt vad du köpte för bilder så ska jag försöka ordna något bra till dig!

Du når mig lättast på info@stockholmstylisterna.se
    Jag hoppas du hör av dig!

• Elin S
    Elin S skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag tycker att Stockholmsstylisterna är otroligt duktiga, snälla och bemöter en på ett proffsigt sätt.
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag är supernöjd med mina bilder som jag tog hos Stockholmstylisterna. Dom har trevlig personal, service i världsklass och fotografer som kan sitt arbete! http://www.finest.se/fredrikbjorn
  • Madeleine M
    Madeleine M skrev om Stockholm Stylisterna
    De är jätteproffsiga både med sminkningen och fotograferingen. Många bilder var bra. Detta är den andra
    gången jag gick på fotografering hos dem i år.
    En skugga blev lite för stark på en ögat och vips har de retuscherat detta och skickat både en fil och sedan en ny CD skiva på posten. Super service med andra ord!
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag är nöjd med min upplevelse hos Stockholm Stylisterna! Fick ett bra bemötande när jag kom och min make-up och hårstyling blev jag supernöjd med. Fotograferingen var avslappnad och rolig och det blev riktigt många bra bilder att välja mellan. Jag är verkligen nöjd! Tack!
  • jenny j
    jenny j skrev om Stockholm Stylisterna
    Frisören var ointresserad av vad jag önskade och klippte en mycket tråkig frisyr. Hoppas de andra är bättre än vad han var.
    2013-08-26 Numan H svarar jenny j
    Hej Jenny,

det är verkligen inte meningen att vara så!
    Jag är glad att du hörde av dig! När var du hos oss?
    Om du har möjlighet vill jag gärna att du kontaktar mig på info@stockholmstylisterna.se så jag kan hjälpa dig med dina önskemål.

• Magnus J
    Magnus J skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag älskar stället.. Min frisör på stället heter Ton Fawaz! Han klipper mig som jag vill ha det och han gör det med stil! Han är mycket för detalj och slarvar inte med hans arbete! Eftersom jag dansar i TV så är det viktigt att frisörer inte stressar och slarvar med klippningen! Det skulle göra att jag blir nervös och obekväm med mig sjlv. Som tur är att jag har Ton som jobbar på Stockholm stylisterna. Där slipper jag vara nervös och obekväm. Bra resultat varje gång och bemötandet av resterande personal är lika bra som klippningen.

/Jamalde
  • Mariann B
    Mariann B skrev om Stockholm Stylisterna
    Jag är besviken att de inte återkommer på mail.

Har mailat två gånger vid helt olika tillfällen och ärenden utan återkoppling.
    2013-07-02 Numan H svarar Mariann B
    Hej Mariann,

det va verkligen tråkigt att höra!
    Vi brukar försöka besvara alla mail inom 1-2 vardagar (oftast innan), det är vår ambition och många berömmer oss också för att vi hanterar mailkontakten snabbt och smidigt.

Jag skulle gärna vilja leta upp dina mail och se vad som blivit fel (det har också nån gång hänt att våra mail hamnat i skräpposten hos mottagaren).

Har du mailat oss på studio@stockholmstylisterna.se eller vilken mail har du skickat till?

Jag vore tacksam om du vill skicka mig dina kontaktuppgifter direkt till min egen mail, info@stockholmstylisterna.se eller ring och fråga efter mig (Numan heter jag) på tel.nr. 08-6733274 så jag kan reda ut det här.

• Andreas
    Andreas skrev om Stockholm Stylisterna
    Köpte modell för en dag till tjejen. Någon dag innan ringde jag och dubbelkollade bokningen, tur att jag gjorde det, de hittade nämligen den inte, hade slarvats bort. Hon upplevde personalen som sjukt oinspirerad, sa inte mer än nödvändigt heller vilket kändes opersonligt. Bilderna hon betalade dyrt för (ja det är verkligen dyrt) fick hon med sig på en CD-skiva. När vi satte oss hemma för att kolla på bilderna visade sig det dock att skivan var tom, inga bilder. Efter ett telefonsamtal fick vi dock bilderna via mejl.
  • Anneli A
    Anneli A skrev om Stockholm Stylisterna
    Helt fantastiskt mina döttra o jag hade hos dom o Tony var helt underbar o duktig det enda som inte var så bra var tjejen som gjorde stora dotter för hon var slarvig o hade ingen känsla för att göra henne söt o kunde inte svenska så bra men fotografen gjorde perfekta kort o alla andra var jätte mysiga. Tack igen
  • johan k
    johan k skrev om Stockholm Stylisterna
    Min fru och en kompis "vann" "modell för en dag" på en tävling tillsammans med en vän. Sminkningen skedde av en praktikant som på köpet var mycket stressad och försenad. De hade en möhippa eller likande där samtidigt. Resultatet blev mindre bra. Fotograferingen var ok.. inget proffs men trevlig fotograf. Det värsta var att de sedan vill ha betalt, 1000kr per person. Just fin tävlingsvinst! Lurendrejare.. tyvärr stod inte tjejerna på sig och betalade ändå. Ruggigt dåligt av stockholmsstylisterna.
  • Nisse K
    Nisse K skrev om Stockholm Stylisterna
    Förstörde min frisyr, mycket oprofessionell och inte alls kunnig i att ge råd trots att stället håller på med styling. Fick en för kort, ojämn samt omodern frisyr.

Stället var som att komma till nån tråkig förortsfrisör trots att lokalen ligger mitt i centrala Sthlm. Man förstår varför det här stället försöker locka folk genom olika rabatter.

Frisören sa inte ett ord utöver de frågor som ställdes kring hur jag ville ha håret. Opersonligt, oengagerat och oprofessionellt är en bra sammanfattning för Stockholm Stylisterna.
  • Sara S
    Sara S skrev om Stockholm Stylisterna
    Här har jag varit och gjort både ansiktsbehandling och fått massage. Är lika nöjd varje gång. Numan som äger Salongen är en trevlig prick.
  • Molly B
    Molly B skrev om Stockholm Stylisterna
    Fotade min bebis på Stockholm Stylisterna idag, det började med att vara mer än 30 minuter försenat. Bemötandet va mycket trevligt. Fotografen Jonas tog fina bilder,men kändes lite osäker till sättet, kan va att han inte hade allt för mycket erfarenhet. men som sagt bilderna blev fina. Bra priser o fördelaktiga erbjudanden!

Birger Jarlsgatan 61, 113 56 Stockholm