Restaurang Sturehof

4.0

12 omdömen om Restaurang Sturehof

Lisa A
Skrev om Restaurang Sturehof

Rätt fint ställe å käka med vänninorna på :-)

Lisa A gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Heike D
Skrev om Restaurang Sturehof

Ja, jag kan bara instämma, Sturehof är fantastiskt! Var där själv en fredag i 9 timmar(!) vid samma bord! Njöt av allt möjligt gott både mat och dryck! Personalen bara fanns där och fyllde på vatten och servade oss! Himmelriket!

Karl G
Skrev om Restaurang Sturehof

Sveriges bästa restaurang enligt mig. Alltid fantastiskt trevlig personal och maten är grym. Att man sedan kan knata vidare in till Obaren gör ju inte saken sämre.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Caroline K
Skrev om Restaurang Sturehof

Fantastisk mat och den bästa servicen jag varit med om!!Otroligt bra personal som gör besöket avslappnat.Vi behövde aldrig vänta på mer vatten eller nota.

Ida V
Skrev om Restaurang Sturehof

Alltid god och högklassig mat med svenskt cross-over till fransk mat. Fisk och skaldjur är deras specialitet!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4130 omdömen 4.0 av 4130 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Tinna O
Skrev om Restaurang Sturehof

Mycket trevlig personal, professionell och vänlig. Ganska dyrt men maten var god och alla blev mätta. De flesta matgästerna var troligen affärsmän och -kvinnor från utlandet men det var inte så att stället kändes som en turistfälla.

Christian M

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Jenny R
Skrev om Restaurang Sturehof

Ett trendigt litet vattenhål! Har ätit i restaurangen men det var ett tag sedan. Men Obaren på övervåningen är super trevlig! ett extra plus får den trevlig bartendern som fattat var service innebär. Stället bli ännu mysigare när dom drar bort gardinerna, vilket dom bara göra när det är mycket folk. Dån kan man sitta i "tripp-trapp" steg.n Svårt att förklara, gå dit och se efter. Så gör mig sällskap och fyll stället:)

Anna J
Skrev om Restaurang Sturehof

Alltid trevliga vakter men onödigt hög musik på lördagar i Obaren.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7918 omdömen 4.3 av 7918 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Amanda E
Skrev om Restaurang Sturehof

Sturehof är alltid ett säkert kort! God och vällagad mat, i trevlig miljö och med bra service. Och det är väl främst fisken de är kända för. Allra trevligast är det ju på sommaren när man kan sitta ute och spana ut mot Stureplan (och äta räksallad!. Trevligt även kvällstid då man kan besöka O-baren eller ta ett glas vin med vännerna i baren.

Jonas F
Skrev om Restaurang Sturehof

Jag har alltid gillat Sturehof men senaste gången jag gick dit mötes jag av en dörrvakt/pointer som enbart tar in folk via en vip-kö! Det kan tilläggas att jag var ensam, välklädd och druckit 1 drink. Eftersom jag skulle möta upp några vänner stod jag tyvärr kvar tills jag fick jag komma in. När jag kommer in möts jag av att sturehof i princip är tomt i nedre baren! Vilket fick mig att undra hur många gäster som företaget gick miste om och i sin tur hur mycke pengar gick förlorat för en okunnig, otrevlig dörrvakt/pointer...

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8060 omdömen 4.3 av 8060 omdömen

Leon
Skrev om Restaurang Sturehof

Det sägs att en gammal reklamare la hela sin lön på Sturehof. Karln hade precis skilt sig och flyttat in i en etta. Efter jobbet drack och åt han till klockan blev 11. Han åkte hem och sov, vaknade, jobbade och efter det tillbaks till Sturehof. Varje dag i ett år. Restaurangnotan betalades i förväg varje månad. Men man behöver knappast vara deprimerad reklamare för att gilla Sturehof. Det är en av stans bästa fiskrestauranger, särskilt på sommaren när uteserveringen är öppen. Mycket reklam- och finansfolk samt äldre Östermalmspar,...