Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm Restaurang Sturehof

Restaurang Sturehof

Stureplan 2, 114 35 Stockholm — Visa karta

Regeringsgatan 70, 11139, Stockholm
Åsa S:
Bra bemötande. Trevlig personal och lokal. Good mat.

Restauranger nära Restaurang Sturehof:

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
Åsa S:
Bra bemötande. Trevlig personal och lokal. Good mat.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Birgitta E:
Bemötandet var bra hela vägen. Maten, dagens rätt, vilket var lax på torsdagen, var mycket god. Vad som drar ner betyget är ljudnivån, den ä...

Sveavägen 41, STOCKHOLM
Varmt välkomna till Två grabbar och kök mitt i Stockholm City. Handgjorda vällag... Läs mer ›
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Läs vad 12 kunder tycker om Restaurang Sturehof

• Lisa A
    Lisa A skrev om Restaurang Sturehof
    Rätt fint ställe å käka med vänninorna på :-)
  • Heike D
    Heike D skrev om Restaurang Sturehof
    Ja, jag kan bara instämma, Sturehof är fantastiskt!
    Var där själv en fredag i 9 timmar(!) vid samma bord! Njöt av allt möjligt gott både mat och dryck! Personalen bara fanns där och fyllde på vatten och servade oss! Himmelriket!
  • Karl G
    Karl G skrev om Restaurang Sturehof
    Sveriges bästa restaurang enligt mig. Alltid fantastiskt trevlig personal och maten är grym. Att man sedan kan knata vidare in till Obaren gör ju inte saken sämre.
  • Caroline K
    Caroline K skrev om Restaurang Sturehof
    Fantastisk mat och den bästa servicen jag varit med om!!Otroligt bra personal som gör besöket avslappnat.Vi behövde aldrig vänta på mer vatten eller nota.
  • Ida V
    Ida V skrev om Restaurang Sturehof
    Alltid god och högklassig mat med svenskt cross-over till fransk mat. Fisk och skaldjur är deras specialitet!
  • Tinna O
    Tinna O skrev om Restaurang Sturehof
    Mycket trevlig personal, professionell och vänlig. Ganska dyrt men maten var god och alla blev mätta. De flesta matgästerna var troligen affärsmän och -kvinnor från utlandet men det var inte så att stället kändes som en turistfälla.
  • Christian M
    Christian M skrev om Restaurang Sturehof
  • Jenny R
    Jenny R skrev om Restaurang Sturehof
    Ett trendigt litet vattenhål! Har ätit i restaurangen men det var ett tag sedan. Men Obaren på övervåningen är super trevlig! ett extra plus får den trevlig bartendern som fattat var service innebär. Stället bli ännu mysigare när dom drar bort gardinerna, vilket dom bara göra när det är mycket folk. Dån kan man sitta i "tripp-trapp" steg.n Svårt att förklara, gå dit och se efter. Så gör mig sällskap och fyll stället:)
  • Anna J
    Anna J skrev om Restaurang Sturehof
    Alltid trevliga vakter men onödigt hög musik på lördagar i Obaren.
  • Amanda E
    Amanda E skrev om Restaurang Sturehof
    Sturehof är alltid ett säkert kort! God och vällagad mat, i trevlig miljö och med bra service. Och det är väl främst fisken de är kända för. Allra trevligast är det ju på sommaren när man kan sitta ute och spana ut mot Stureplan (och äta räksallad!. Trevligt även kvällstid då man kan besöka O-baren eller ta ett glas vin med vännerna i baren.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Restaurang Sturehof
    Jag har alltid gillat Sturehof men senaste gången jag gick dit mötes jag av en dörrvakt/pointer som enbart tar in folk via en vip-kö! Det kan tilläggas att jag var ensam, välklädd och druckit 1 drink. Eftersom jag skulle möta upp några vänner stod jag tyvärr kvar tills jag fick jag komma in. När jag kommer in möts jag av att sturehof i princip är tomt i nedre baren! Vilket fick mig att undra hur många gäster som företaget gick miste om och i sin tur hur mycke pengar gick förlorat för en okunnig, otrevlig dörrvakt/pointer ska få känna sej viktig.

Det har alltid funnits vakter efter en viss tid för att inte stället ska bli överfullt det är fullt förståligt men att införa en tomte till dörrvakt för att göra det mer "hett" ställe att gå till måste va den sämsta marknadsföringen anrika Sturehof gjort någonsin!

Hoppas vi får se en uppryckning pronto!
    /Jonas
  • Leon
    Leon skrev om Restaurang Sturehof
    Det sägs att en gammal reklamare la hela sin lön på Sturehof. Karln hade precis skilt sig och flyttat in i en etta. Efter jobbet drack och åt han till klockan blev 11. Han åkte hem och sov, vaknade, jobbade och efter det tillbaks till Sturehof. Varje dag i ett år. Restaurangnotan betalades i förväg varje månad. Men man behöver knappast vara deprimerad reklamare för att gilla Sturehof. Det är en av stans bästa fiskrestauranger, särskilt på sommaren när uteserveringen är öppen. Mycket reklam- och finansfolk samt äldre Östermalmspar, men det gör inget. Prova den grillade tonfisken eller ostrontallriken så förstår du varför.

Stureplan 2, 114 35 Stockholm