Svensk Fastighetsförmedling Falun

Slaggatan 6a, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Falun!

Här i Falun och Dalarna hittar du både naturupplevelser och historiska miljöer. Är du påväg att köra flyttlasset hit? Då ska du ta kontakt med oss på Svensk fastighetsförmedlings kontor. Att hitta ditt drömboende är något vi brinner för. Vi har full koll på både lägenheter, villor och fritidshus.

Oss kan du kontakta vare sig du vill ha hjälp med ett enstaka steg i bostadsaffären, eller hela processen. Vi tillhör en kedja med 80 års erfarenhet. Det säger en del om den kompetens vi har. Kontakta oss så får du veta mer!

Läs vad 406 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Falun

• Annika I

2020-04-04

Annika I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Hej!
    Har precis sålt ett kedjehus med hörnläge i Falun. Mäklare Joakim Folkesson:
    Förtroendeingivande, professionell, trevligt och vänligt bemötande. Jag som säljare har känt mig trygg trots rådande omständigheter med coronavirus.
    Har fått fortlöpande information mellan visningarna vilket har varit toppen.
    Flexibel kontraktsskrivning ute på altanen med tanke på att förhindra smittspridning, klokt beslut.
    Jag är mycket nöjd med slutpriset på huset och kan varmt rekommendera Mäklare Folkesson.
    Stort tack för all hjälp.. hoppas allt ska gå smidigt i juni då de nya ägarna flyttar in och slutbetalning ska ske.

Med vänlig hälsning,

Therese O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt kedjehus. Bra bemötande och kunnig. Läs mer
  • 2020-04-01

Maria I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt bostadsrätt. Proffsigt bemötande, snabbt och smidigt, bra på återkoppling. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-03-30

johan f skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt lägenhet 60 kvm.

Från första kontakt trevlig, profissionell, snabb med att komma förbi och titta på lälgenheten, vara tillgänglig för frågor och funderingar, många bra råd och flexibel.

Allt mycket smidigt. Läs mer
  • 2020-03-29

Emma L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt bostadsrätt med hjälp av Helena, även varit på visningar med henne tidigare därav valet av henne som mäklare när vi väl skulle sälja. Mycket bra engagemang oavsett man är spekulant eller säljare! Varma rekommendationer! Läs mer
  • 2020-03-27

Susanne Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en Bostadsrätt 2:a i Falun. Min mäklare har haft ett proffsigt bemötande. Mäklaren levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-03-27

Johanna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sofie är trevlig och professionell som alltid gör sitt yttersta, både för intressenter och säljare. Läs mer
  • 2020-03-25

Ida P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag sålde ett radhus/villa
    Blev helt utmärkt bemött av mäklaren! Lättsam rolig proffsig och tydlig!
    Han levde mycket väl upp till mina förväntningar!

Han kontaktade mig kontinuerligt med ny information så jag hela tiden hade koll på läget Läs mer
  • 2020-03-24

May S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har sålt min mammas dödsbo,
    Det gick fort och sköttes väldigt bra! Vår försäljare var väldigt serviceminded och informerade bra om allt.
    Det är faktiskt andra gången vi använder Svensk Fastighetsförmedling! Läs mer
  • Magnus E

2020-03-24

Magnus E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vår mäklare Helena har gjort ett fantastiskt bra jobba med att sälja vår lägenhet. Hon har under hela processen varit tillmötesgående både mot oss som säljare och mot spekulanterna. VI hade inte så stora förväntningar mer än att vi skulle få ut det vi begärde samt lite till. Men Vi fick ganska mycket mer än vi hoppats på.
    Så vårt upplevelse av Svensk Fast och Helena är inget annat än toppbetyg. Läs mer

Annika N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en 3a. Är på gång att sälja min 2a. Sofie på svensk fastihetsförmedling i Falun har varit och är helt enkelt rätt person att ha som mäklare. Hon är tydlig och väldigt tillmötesgående. Inga problem kanon på att fixa och trixa. Mycket nöjd. Annika Läs mer

Roland J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har sålt en fyrarumslägenhet på Vårlidsvägen 10 och Er mäklare Helena Leonardsson har på ett utmärkt sätt genomfört försäljningen och våra förväntningar har med råge levt upp till dem. Läs mer

Fredrik B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Bostadsrätt radhus. Bra och trygg. Mäklaren tog själv kontakt med oss om en objekt så sedan gick allt väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-03-12

Markus P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Var på jakt efter en liten lägenhet till min son som studerar på orten och fick väldigt bra hjälp. Då vi inte hade möjlighet att komma på de ordinarie visningarna ordnade han så att vi fick en egen, han gav ett gott intryck under hela processen fram tills vi träffade och skrev på kontrakten och genomförde köpet.

Lugnt och behagligt intryck och jag upplevde att han hade en neutral position mellan mig som köpare och säljaren. Högsta betyg. Läs mer
  • 2020-03-11

Mari L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Trevlig och intresserad mäklare.
    Gav tips och ideér om hur man ska tänka gällande styling.

Tyckte hon lade priset lägre än vad vi hade tänkt och förväntat oss, och enligt medelpriset i området. Det visade sig att vi hade tänkt rätt från början och hon hade tänkt för lågt. Men å andra sidan så är det ju så här mäklarna drar in lite extra. Läs mer
  • 2020-03-07

Joakim B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Professionell och engagerad mäklare. Läs mer
  • 2020-03-07

Solveig L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Fantastiskt trevlig, engagerad och energisk mäklare. Läs mer
  • 2020-03-04

Theresa E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Kunnig, engagerad, lätt att få kontakt med. Läs mer
  • 2020-03-01

Johan G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi sålde vår villa och mäklaren var mycket engagerad och informerade hela tiden om vad som hände Läs mer
  • 2020-02-28

Mikael A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag sålde lägenheten med hjälp av Sofie och jag måste säga att allt har varit kanon! Jag är supernöjd! =) Läs mer
  • 2020-02-13

Olle B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt lägenhet i Falun. Blev väldigt bra bemött av mäklaren och det fortsatte genom hela affären. Mina förväntningar var att mäklaren inte skulle vara svår kontaktbar, och det var hon inte heller! Läs mer
  • 2020-02-11

Helene S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Flexibel när det gällde att fixa tider. Glad och trevlig. Läs mer
  • 2020-02-05

Anders K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Duktig mäklare. Lyhörd och noggran. Kunnig om huskonstruktioner och om juridiken kring försäljning. Läs mer
  • 2020-02-05

Peter S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt hus i Linghed, mäklaren ordnade med förhandsvisning och hjälpte även till så vi fick köpa huset före den allmänna visningen till ett pris som både vi och säljaren var nöjd med.
    Vi ska inom kort sälja vårt nuvarande hus och kommer självklart kontakta Sofie Larsson på Svensk Fast i Falun när det är dags!
    Hon har hittills skött allt exemplariskt! Läs mer
  • 2020-02-03

Frida N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt Surbrunnsvägen 6A.
    Så himla bra bemött av Sandra, så proffsig och hjälpsam. Sätter en i fokus så allt känns bra, så tryggt!
    Vi kunde inte komma på den gemensamma visningen men då löste hon att vi fick komma dagen efter(måndagen) utan konstigheter. På fredagen skrev vi kontraktet på lägenheten, så allt gick väldigt smidigt och snabbt. Om ca 1 månad ska vi flytta in och det känns fantastiskt. Läs mer
  • 2020-01-04

Helen E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har sålt 2 fritidshus och en gård på landet, och köpt ett hus centralt. Samma mäklare alla gångerna. Varje gång proffsigt, personligt och engagerat. Högsta betyg! Läs mer
  • 2019-12-30

Lars-erik B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    har sålt min mors hus efter hennes bortgång och det har varit roligt med en väldigt bra och kompetent mäklare som heter
    Katarina Söderlund.
    Tack för ett bra arbete. Läs mer
  • 2019-12-28

Olle P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har sålt en villa i Falun och blev tipsad om mäklaren och hon var verkligen proffsig ut i fingerspetsarna. Vi ville få villan såld så fort som möjligt och så blev det verkligen.
    Det var snabba frågor från mäklaren o vi svarade så fort vi kunde och vi insåg att mäklaren verkligen lyssnat på våra önskemål och de fick till bra bilder med super bra text. Två visningar med budgivning 2 dgr efteråt och efter det så var köpekontraktet påskrivet av ny köpare inom 2 dgr.
    Bra och snabbt agerande helt enligt önskemål från oss. Läs mer
  • 2019-12-28

Emma H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har sålt en villa . Bemötandet var utmärkt och jag kände mig trygg genom försäljningen . Kommer gärna köpa ny bostad i framtiden med samma mäklare. Läs mer
  • 2019-12-26

Bengt M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt bostadsrätt.
    Mkt trevligt bemött av mäklaren.
    Mkt positiv upplevelse m kunnig o trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-12-23

Marianne L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har köpt och sålt både hus och lägenhet
    Vi visste innan att mäklaren skulle bemöta oss bra och våra förväntningar uppfylldes.
    Det är en proffsig kunnig och trevlig mäklare. Läs mer
  • 2019-12-20

Fredrik Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålde min villa genom Svensk fastighetsförmedling i Falun, proffsigt skött från början till slut. Finns ingenting att klaga på. Skulle jag sälja ännu en en villa/lgh skulle jag utan tvekan vända mig till Sandra på kontoret i Falun. Läs mer
  • 2019-12-18

Christin O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Det gick väldigt bra - bra organiserat och genomfört Läs mer
  • 2019-12-15

Annelie B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en bostadsrätt. Blev väldigt bra bemött av mäklaren. Allt har fungerat väldigt bra. Läs mer
  • 2019-12-14

Ulrika W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt bostadsrätt. Bra bemötande i sin helhet. Läs mer
  • 2019-12-05

Linn S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt och sålt för samma mäklare: bostadsrätt.
    Är väldigt nöjd med min mäklare som varit mkt trevlig tillmötesgående samt tillgänglig kvällar o helger. Läs mer
  • 2019-12-03

Anders N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Svensk Fastighetsförmedling har hjälpt oss att avyttra vår Vindsvåning på 2 rok, 75,5 kvm i Falun. Vi hade ganska stora förhoppningar om en attraktiv affär för vår del, och resultatet blev t.o.m över våra förväntningar. Vi har tidigare fått hjälp av samma mäklare (Katarina Söderlund) och alltid blivit bemötta med respekt. Erfarenheten och kompetensen har också gjort att resultaten, både nu och tidigare, har uppnått och även överträffat våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis kan vi säga att vi är mycket nöjda med samarbetet med Svensk Fastighetsförmedling.
    Med vänlig hälsning/Anders Norling Läs mer
  • 2019-11-29

Sonja D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt lägenhet
    Proffsig mäklare Läs mer
  • 2019-11-28

Malin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en bostadsrätt på Bergmästarvägen 25 i Falun. Mäklaren var super trevlig, kompetent och engagerad.
    Skulle utan tvekan rekommendera henne till andra som ska köpa eller sälja en fastighet. Har aldrig köpt bostadsrätt tidigare men med mäklarens hjälp kändes allt tryggt och säkert.
    Jag är mer än nöjd med min bostadsaffär. Läs mer
  • Ann Britt E

2019-11-26

Ann Britt E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Trotzgatan 47/Sandra
    Proffsigt och korrekt bemötande.
    Alltid tillgänglig. Läs mer
  • Anna S

2019-11-25

Anna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har köpt en bostad!
    Från första tillfället vi var och tittade på vårt första objekt så har mäklaren mött oss på ett öppet , respektfullt och tydligt sätt. Att mäklaren dessutom är påläst och "trygg" i sin profession gör det också enklare att ta ett beslut. Varefter vi sett olika objekt så har vi alltid stannat lite extra längre kring dom objekt som just den mäklare som tillslut sålde till oss. Det var enkelt att kommunicera vilket är en förutsättning vid en affär som att köpa bostad. Mycket nöjd och imponerad. Läs mer
  • 2019-11-19

Moa H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Tillmötesgående. Lätt att nå via mail och telefon (snabba svar, i alla fall tills vi hade skrivit på kontraktet).

Vi har köpt hus. Läs mer
  • 2019-11-16

Björn P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålde vårt gemensamma hus.
    Hade en väldigt bra och tydlig mäklare som även visade stor förståelse för vår situation. Skötte hela processen väldigt bra och smidigt från träffar, planering med visning med mera. Tycker verkligen vår mäklare skött hela uppdraget väldigt bra! Läs mer
  • 2019-11-14

Daniel S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt tomt i Falun.

Jocke Folkesson skötte hela säljprocessen på ett strukturerat, tydligt och effektivt vis. Han levde upp till mina högt ställda förväntningar.

Jag har bara positiva saker att säga om vår köpupplevelse. Läs mer
  • 2019-11-10

Marie H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt bostadsrätt i Falun
    Allt gått väldigt smidigt.
    Väldigt nöjd . Läs mer
  • 2019-11-09

Gunilla B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Min mäklare helt fantastisk ! Förstod direkt min känsla för min fantastiska lägenhet som jag skulle sälja .
    Försäljningen gick jättebra med en mycket proffsig mäklare som visade och berättade om allt som jag såg som mest positivt med min lilla tvåa .
    Toppen med en mäklare som bryr sig ! Läs mer
  • 2019-11-09

Margret S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har sålt ett hus. Bemötandet från mäklaren bra, presentation och foton av huset bra. Några anmärkningar har vi:
    Mäklaren fick ta emot ett förhandsbud från en spekulant som ville köpa före visning. Mäklaren informerade en annan spekulant om storleken på budet. Detta känns tveksamt.
    Vi hade bett mäklaren att inte lägga ut slutpriset på huset på Hemmet. Trots detta lades slutpriset ut, detta t o m innan köpeavtalet var underskrivet.
    Vi fick vänta på att få handpenningen. Vi lämnade kontonummer samma dag kontraktet skrevs och sen ytterligare en gång och fick ändå påminna om utbetalning och lämna kontonummer en tredje gång. Vi gissar att det berodde på slarv i hanteringen. Läs mer
  • 2019-11-08

Kari J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en bostadsrätt. Jag känner stor trygghet med hennes kunskaper. Läs mer
  • 2019-11-08

Berit J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Villa efter avliden släkting.
    Högsta betyg åt mäklarens bemötande, tillgänglighet, rådgivning och försäljning. Allt skött mycket proffsigt. Vi är till 100% helt nöjda Läs mer

Slaggatan 6a, 791 71 Falun