Svensk Fastighetsförmedling Falun

Slaggatan 6a, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Falun!

Här i Falun och Dalarna hittar du både naturupplevelser och historiska miljöer. Är du påväg att köra flyttlasset hit? Då ska du ta kontakt med oss på Svensk fastighetsförmedlings kontor. Att hitta ditt drömboende är något vi brinner för. Vi har full koll på både lägenheter, villor och fritidshus.

Oss kan du kontakta vare sig du vill ha hjälp med ett enstaka steg i bostadsaffären, eller hela processen. Vi tillhör en kedja med 80 års erfarenhet. Det säger en del om den kompetens vi har. Kontakta oss så får du veta mer!

Läs vad 463 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Falun

• 2020-08-10

Camilla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Tillmötesgående och trevliga mäklare som var involverade i vår försäljning av bostadsrätten. Läs mer
  • 2020-07-26

Christofer V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålde en bostadsrätt och jag upplever hela processen som mycket proffsig. Det var sällan några frågetecken, och de gånger det dök upp någon fråga eller fundering så såg min mäklare till att besvara dem.

Jag hade samma mäklare när jag köpte den lägenhet jag nu sålt och jag kan tänka mig att använda henne igen, om tillfälle ges. Läs mer
  • Kent S

2020-07-16

Kent S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt och köpt bostadsrätt. Jag träffade Katarina Söderlund på en visning, kände ganska omgående att det var den mäklare jag ville komma i kontakt med. Hon är professionell mycket kunnig och trevlig. Hon lyckades med att hitta rätt lägenhet åt oss, sålde min gamla och ordade köpet av nya lägenheten på ett enastående bra sätt. Snabb försäljning och köp tack vare en mycket trevlig och bra mäklare Läs mer
  • 2020-07-13

Lisa M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har köpt en lägenhet som blev succé, dock hade vi krångel med banken på vägen men även det fick vi hjälp med av mäklaren, stort tack!! Läs mer
  • 2020-07-13

Alexander S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag köpte en 4:a med min sambo i Falun

Tyckte allt var jätte bra
    mäklaren hade svar på alla våra frågor och tog hänsyn till Corona läget som är nu genom att tex inte ta hand mm Läs mer
  • 2020-07-06

Roger A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har sålt ett nytt hus och mäklaren ringer alltid upp och levererar. Jag hade höga förväntningar och dom infriades
    Hon är komplett och jag kommer rekommendera henne till alla Läs mer
  • 2020-07-06

Anna B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Kunnig, strukturerad och trevlig. Det kändes tryggt att göra affärer med er. Läs mer
  • 2020-07-04

Bitte H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Proffsig mäklaremed humor och värme. Läs mer
  • 2020-07-01

Anneli B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Ett proffesionellt och samtidigt ett förtroendeingivande och ett personligt möte. Läs mer
  • 2020-06-27

Ulf W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Bra samtidigt är jag okunnig på området Läs mer
  • 2020-06-26

Isabell W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Helena Leonardsen är proffsig, snabb och mycket trevlig.
    Skulle aldrig anlita en annan mäklare än henne. Jag rekommenderar henne till alla jag känner. Läs mer

Torbjörn L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Stort kunnande & lyhördhet
    Bästa mäklaren helt klart
    Vi fick hjälp av Helena Leonardsson
    Kanon bra bemötande från start till mål Läs mer

Rut H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt: bostadsrätt
    Bemötande: Professionell, engagerad, glad och kunnig.
    Upplevelse: Över förvåntan positivt. En trygg mäklare.
    Sammanfattning: smidigt och snabbt köp med hjälp av en mycket kunnig mäklare. Läs mer

Gustav T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jonas är en problemlösare, duktig i kommunikationen med mig som säljare. Läs mer
  • 2020-06-20

Catharina H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Proffsigt och vänligt bemötande. Kan inte klaga på något. Viktigt att det uppstår en typ av kemi mellan säljare och mäklare. Här blir betyget 10 av 10. Läs mer
  • 2020-06-16

Björn H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Chill och skön. Hjälpte till med kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2020-06-15

Roger A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt kedjehus.
    Inkännande mäklare som lyssnade på kunden kombinerat med stor rutin av liknande objekt.
    Snabb och bra affär. Läs mer
  • 2020-06-14

Helena W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Proffsigt och säkert bemötande när jag köpte min första bostadsrätt!! Läs mer
  • 2020-06-12

Egil T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Trevligt bemötande och snabba svar/bra service. Läs mer
  • Rakel M

2020-06-09

Rakel M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har sålt en villa Jag blev väl bemött av min mäklare och har rekommenderat henne till bekanta. Hon var proffsig och trevlig man fick föförtroende på en gång. Jag är väl nöjd med min försäljning Mvh Rakel Läs mer

Margareta K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Allt bra fint och lättsamt bemötande Profsigt utförd annonsering Jag. kommer att rekomondera er till alla mina bekanta Läs mer

Lars L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt lägenhet!
    Gick hur smidigt och bra som helst! Läs mer

Mika S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har sålt ett radhus i Hosjöstrand. Proffsig, kunnig och trevlig mäklare med stor grad av servicenivå. Jonas levde i allra högsta grad till mina förväntningar. Läs mer

Artiomas I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Helt underbar mäklare, gör allt och lite till! Läs mer
  • 2020-06-07

Kristin N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Fint och personligt bemötande. Läs mer
  • 2020-06-06

Bo G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har anlitat Svensk fastighetsförm.
    vid ett flertal fastighetsaffärer och har
    alltid varit nöjd. Läs mer
  • 2020-06-03

Marie G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Bra tillgänglighet utanför kontorstid. Läs mer
  • 2020-06-02

Alicia G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har sålt vår bostadsrätt med hjälp av Helena Leonardsson och kan inte vara mer nöjda. Första gången vi säljer och vi har verkligen känt att vi var i trygga händer.
    Snabb återkoppling och alltid tillgänglig, oavsett tid och dag. Hon får en verkligen att känna att hon är engagerad i vad hon gör och har full koll på läget. Hon har gjort det där lilla extra inför varje visning.
    Skulle verkligen rekommendera alla att anlita Helena. Vi kommer garanterat att ta hjälp av henne nästa gång vi ska sälja.
    Vi är även otroligt nöjda med svensk fastighetsförmedling överlag. Nu har vi både köpt och sålt via dem och vi har hela tiden känt att de vet vad de gör och gör allt för att både säljare och köpare ska känna sig trygga. Läs mer
  • 2020-06-02

Susanna T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Allt har varit mycket proffsigt och trevligt och tryggt i kontakten med Sofie! Läs mer
  • 2020-05-23

Kristina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Snabb, smidig,kunnig vid försäljning av fritidshuset !! Läs mer
  • 2020-05-23

Lina S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Till en början: Bra bemötande, engagerad mäklare- tills kontraktet var skrivet. Efter det tillkom det frågor och mäklaren har inte gett någon återkoppling och har dessutom sagt att hen inte hade ngn aning om hur det låg till, trots att vi pratat om det flera ggr under samarbetstiden.
    Där tappade mäklaren på förtroendeskalan.
    Hade detta skötts bättre hade det blivit toppbetyg. Läs mer
  • 2020-05-21

Thomas S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Trevligt och proffsigt bemötande väldigt nöjd hittills 👌😎 Läs mer
  • 2020-05-21

Anneli N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt huset mäklare utmärkt med information och bemötande
    Snabbt möte med kontraktsskrivandet sen har vi inte kommit längre men hoppas på fortsatt bra kontakt. Läs mer
  • 2020-05-18

Alexander S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt villa. Gott bemötande, hyfsat informativ vid visningen. Bra information i samband med kontraktskrivning. Läs mer

Margareta T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Min säljprocess har nyss börjat.
    Har enbart träffat mäklaren och lagt upp en plan.
    Professionellt bemötande och förtroende ingivande inledning hittills. Läs mer

Marcus A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Lägenhetsförsäljing i Falun, den allra första för vår del. Hade inledningsvis en ganska klar bild av vad en mäklare gör och hur dem jobbar. Gick dessvärre ur bostadsadsförsäljningen med en helt annan bild. Super trevlig, social och glad mäklare som vi tyckte om. Men dessvärre, (som vi också upplevde det) dålig kommunikation, kass uppföljning och dålig återgivning av själva arbetet. Vi gick all-in med försäljningen med home staging, och många storstädningar, mycket energi och stor optimism. Men större delen av tiden så gick vi runt och undrade hur det gick för vår mäklare, om någon visat intresse, vad dem hade sagt, vilka mäklaren haft kontakt med, en evig dimma kändes det som. Vi kände oss inte alls delaktiga i själva bostadsaffären. Fler gånger fick vi kontakta vår mäklare för att ställa frågan hur det gick, och det kunde vara dagar och t o m veckor efter lägenheten publicerats. Vi gav en och samma mäklare 3 chanser att sälja vår lägenhet eftersom att det kändes bekvämast. Efter den tredje gången så bestämde vi oss att bo kvar då vi återigen misslyckats med försäljningen. Då tänkte vi frigöra oss från mäklare för att kunna vara med flexibla vid en framtida försäljning, varpå mäklaren hävdar att vi måste betala ytterligare en avgift för att kunna bryta vårt kontrakt à 4000kr som avsåg fotografering etc, vilket dessutom aldrig framgått tydligt. Lite dryg en månad efter att vi tagit bort vår annons från hemnet så blir vi kontaktade av mäklaren som förmedlar ett allra sista bud ifrån den sista budgivaren som vi slutligen tackar Ja till. En lång, utdragen och väldigt tröttsam historia var vår försäljning, men SvenskFast levererade dock till slut.

Några plus var att vår mäklare var mycket trevlig och snäll. Allt det rent praktiska gick enkelt och smidigt. Det blev en lyckad försäljning till slut.

Vi hade dock kunnat önska en mer löpande kommunikation, så man hade känt sig mer delaktig i försäljningen.

Även att man ger och tar lite, vi la ner ca 30 000kr på att få vår lägenhet såld med home staging, byggnation av tvättstuga, samt enklare renoveringar. Dessutom så fick de uppdraget att sälja vår bostad 3 gånger om över en ett-och-ett-halvt års period, samt m oerhört mycket tid, men SvenskFast ville trots det ta ut ytterligare en avgift á 4000kr då vi tänkte bryta vårt kontrakt. Läs mer

Kerstin H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Kommunikativ. Kunnig, proffsig Läs mer
  • 2020-05-14

Zeth Yngve B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt vårt hus.

Mycket bra. Skall gärna rekommendera henne om någon bekant behöver den tjänsten som vi använde oss av.

Uppfyllde våra förväntningar till 100%.

Mycket nöjd med allt. Läs mer
  • 2020-05-13

Patrick K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt bostad. Bra bemötande med snabba svar. Uppfyller en förväntat bild. Läs mer
  • 2020-05-10

Torbjörn K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt radhus. Bemötandet toppen som motsvarade våra höga förväntningar. Kändes som att vi fick väldigt goda råd under hela resan. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-09

Gunnar K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Försäljning av bostadsrättslägenhet.
    Mäklaren känner jag sedan tidigare, och upplever bemötandet som förtroendefullt och korrekt.
    Försäljningen skedde i början av Pandemin så vi upplevde situationen som något skakig. Förväntningarna var något högt ställda, men mäklaren hanterade ärendet mkt professionellt.
    Försäljningen genomfördes med gott resultat. Läs mer
  • 2020-05-08

Dennis E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Bra bemötande, trevlig och svar på alla frågor. MVG mäklare! :) Läs mer
  • 2020-05-03

Elisabet S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Lägenhetsförsäljning. Trevligt bemötande, mäklaren levde upp till mina höga förväntningar. Bra marknadskännedom! Effektiv, kreativ och positiv. Läs mer
  • 2020-05-02

Jenny K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt och sålt villa.
    Mäklaren var saklig och engagerad och positiv och hjälpsam och rådgivande.
    Hjälper till med deklaration.
    Levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • 2020-05-01

Jenny C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Hjälpsam, trevlig, informativ och lättsam att ha att göra med Läs mer
  • 2020-04-27

Stefan K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Katarina S är både serviceinriktad och mycket kunnig / hjälpsam. Läs mer
  • 2020-04-21

Ingalill B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålde ett radhus. Hela affären tog en vecka. Mäklaren Helena Leonardsson var mycket trevlig, saklig och kunnig. Hon fixade så allt flöt på. Jag hade lite funderingar på hur det skulle gå att sälja i dessa Coronatider men det var inga problem. Jag är supernöjd med alla kontakter vi hade. Kommer att rekommendera henne till de jag känner som går i säljartankar. Läs mer
  • 2020-04-19

Anton H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi köpte en lgh.

Mäklaren var kontaktbar samt ställde upp fint.

Vi kan rekommendera henne stark och kommer säkerligen använde henne vid framtida affären. Läs mer
  • Sofia S

2020-04-17

Sofia S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt villa. Kände mäklaren sedan köpet av detta objekt. Trevlig, professionell och uppriktig mäklare. Läs mer

Slaggatan 6a, 791 71 Falun