Svensk Fastighetsförmedling Falun

Slaggatan 6a, 791 71 Falun — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Falun!

Här i Falun och Dalarna hittar du både naturupplevelser och historiska miljöer. Är du påväg att köra flyttlasset hit? Då ska du ta kontakt med oss på Svensk fastighetsförmedlings kontor. Att hitta ditt drömboende är något vi brinner för. Vi har full koll på både lägenheter, villor och fritidshus.

Oss kan du kontakta vare sig du vill ha hjälp med ett enstaka steg i bostadsaffären, eller hela processen. Vi tillhör en kedja med 80 års erfarenhet. Det säger en del om den kompetens vi har. Kontakta oss så får du veta mer!

Läs vad 506 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Falun

• 2020-11-19

Lisa A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi sålde vårat hus med hjälp av Katarina. Katarina är en mäklare man kan känna sig trygg med! Hon har stöttat och hjälpt oss i över 1 års tid med både försäljning av detta hus och input på nya husbygget. Vi är så nöjda och rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-11-15

Ann-sofie F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har köpt en bostadsrätt i Falun och blev mycket bra bemött av mäklaren som hjälpte till med bankkontakt.

Allt gick mycket fort och smidigt. Läs mer
  • 2020-11-13

Carina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en villa. Mäklaren har varit mycket noggrann, engagerad och informativ. Kommit med info hela tiden och haft svar på alla frågor. Motsvarade alla mina förväntningar.
    Rekommenderas varmt till alla kunder.
    Tack för hjälpen. Läs mer

Håkan J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt bostadsrätt, mäklaren var mycket kundorienterad och engagerad. Läs mer

Magnus S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt friliggande vill (Dödsbo)
    Mycket trevligt bemötande
    Supporten från mäklaren har varit mycket bra. Allt från bokning av fotografer,, sammanställning av prospekt , avstämningar samt rådgivning kring försäljning både före och under budgivning.

Allt so allt levde mäklaren upp till mina förväntningar. Läs mer

Pernilla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt ett hus, 158 kvm för 5550000 i ett attraktivt bostadsområde i centrala delarna av Falun.
    Mkt bra bemötande o återkoppling fr mäklare.
    Hade höga förväntningar på kunskap o bemötande. Dessa infriades. Mkt bra att mäklare läste högt då köpekontraktet skulle skrivas på. Det gjorde att alla hörde samma sak o inte tolkade på eget sätt.
    Som helhet, mkt positivt och kunnigt. Lätt att hänga med i budgivning, kontraktsskrivning mm. Läs mer

Rolf S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    God hjälp av mäklaren till att redigera och sätta in annons för en bostadsrättslägenhet i Falun. Själv flyttade jag till Vaxholm efter en skilsmässa. Mäklaren skötte visning av lägenheten och kundkontakterna och fick tillslut en kund som accepterade vårt önskade pris och fullföljde kontraktsskrivningen.
    Mäklaren levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer

Magnus P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har köpt en bostadsrätt, 4 rok. Katarina Söderlund på svensk fast har varit toppen från första stund och vi känner ett stort förtroende för henne. Vi är jättenöjda, det här har varit den bästa mäklarkontakt vi haft så här långt. Läs mer
  • 2020-11-10

Ulf S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en villa på 110kvm. Fantastiskt bra jobba av mäklaren, över förväntan. Läs mer
  • 2020-11-10

Gerda H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har sålt min villa. Blev bra bemött av mäklaren.
    Mäklaren var snabb med svar på mina frågor och återkopplade snabbt när jag sökt honom.
    Satt ett lite för lågt försäljningsbelopp, det blev budgivning så priset blev betydligt högre vilket mäklarfirman tjänade på. Läs mer
  • 2020-11-09

Peter M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi sålde vår villa i Falun. Vår mäklare, Jocke, var ett stöd från första stund och ingav förtroende och kompetens. Han förklarade på ett bra sätt hur affären går till, eventuella situationer som kan uppkomma så att vi kände oss involverade i hela processen.
    4 veckor från första mötet till kontraktskrivning - mycket bra! Läs mer
  • 2020-11-06

Torsten R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Effektiv försäljning av villa. Tydlig genomgång av momenten i försäljningsprocessen. Bra löpande information under annonsering, visning och budgivning. Läs mer
  • 2020-11-05

Lina B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt bostadsrätt 3 rok. Kunnig & erfaren mäklare som jobbar väldigt proffesionellt. Mäklaren hade kunder sen innan som var intresserade av min lägenhet vilket gjorde att jag inte behövde ha fler visningar. Läs mer
  • 2020-11-05

Hanna W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt bostadsrätt lgh 3(4):a i Falun.
    Mäklaren var mycket trevlig och tillmötesgående. Snabbt agerande och högsta service. Jag hade inga särskilda förväntningar men blev absolut positivt överraskad.
    Jag är mycket nöjd och glad över min nya lägenhet och hela processen med köpet. Läs mer
  • 2020-11-04

Åsa J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köp bostad genom mäklaren och nu har samma mäklare uppdraget att sälja min nuvarande bostad. Mäklaren verkar kunnig och professionell. Allt fungerar bra. Läs mer
  • 2020-11-02

Erik L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Mycket professionell, motiverad och trevlig mäklare.

Kommer definitivt rekommendera henne till andra som ska sälja. Läs mer
  • 2020-10-30

Sofia K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en bostadsrätt. Mäklaren har bemött och hört mig från start och skött allt på ett mycket posivtivt och serviceminded sätt! Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-10-26

Mona A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har köpt en etta i Falun på 37 kvm för 895 000 kr. Jag har blivit trevligt bemött. Mäklaren försökte göra vad hon kunde för att besvara våra frågor och funderingar. Läs mer
  • 2020-10-20

Bettina B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi köpte en villa på Blåklocksvägen 30 i Falun.

Vi fick bra hjälp med snabb återkoppling, trevligt och förtroligt bemötande . Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-10-16

Anna Karin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en bostadsrätt och har haft kontakt via mejl och telefon med mäklaren som fungerat bra. Även vid personlig kontakt har vi haft en bra dialog. Mäklaren har varit lugn och kunnig. Läs mer
  • 2020-10-13

Karin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    vi har fått god hjälp med att sälja vår lägenhet. Hon hittade rätt köpare och försäljningen gick perfekt. Hon har gett oss tid och har aldrig varit stressad, gett bra information och funnits tillhands. Läs mer
  • 2020-10-09

Sorgul C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag sålde min bostadsrätt. Jag blev väldigt proffesionellt bemött av min mäklare som var tydlig och saklig i sitt bemötande.

Mäklaren levde upp till våra förväntningar och var transparent hela vägen.

Sammanfattningsvis har jag väldigt goda erfarenheter av svenskfastighetsförmedling i Falun då jag både köpte och sålde min bostadsrätt genom dem. Kan varmt rekommendera vår mäklare och alla andra på svenskfadtighetsförmedling i Falun Läs mer
  • 2020-10-06

Monica G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt sommarstuga med hjälp av Sofie.
    Hon är en fantastisk mäklare, trevligt och personligt bemötande. Proffsig.
    Jag är supernöjd!! Läs mer

Margot Z skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har sålt en lägenhet med boyta på 44 kvadratmeter kallat vidare en etta.
    Jag uppfattar min mäklare som saklig o proffsigt. Plus på det väldigt vänligt som person o förstående.
    Mina förväntningar är uppfyllda i dagens läge. Jag vet att om jag kommer ha en fråga angående min försäljning o och skattefrågor så få jag hjälp med det också.
    Uppskattar väldigt mycket hennes kunskaper o erfarenhet.
    Nöjd Margot Zytke. Läs mer

Jakob A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag sålde en lägenhet som är en nyproduktion från 2019.
    Allt fungerade bra, praktisk och informell mäklare, dock ordning och reda på det som ska vara formellt (kontrakt mm) Läs mer

Titti W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Det har känts tryggt att ha Sofie som har koll på allt. Hon har verkligen ställt upp. Läs mer

Sebastian M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Hade högre förhoppningar av min mäklare, fick inte reda på information utan fick ringa/smsa själv hela tiden för att få reda på allt Läs mer

Anna W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi sålde vår villa. Vi blev väl bemötta av mäklaren som hade hand om vår försäljning. Allt fungerade över våra förväntningar, allt gick smidigt och bra.
    En trygg upplevelse, anlitar gärna samma mäklare igen om det skulle bli aktuellt. Läs mer
  • 2020-10-03

Åsa D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Proffsigt, snabbt och personligt. Läs mer
  • 2020-10-03

Kenneth J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt en bostadsrätt.
    Trevligt och personligt bemötande.
    Förväntat oss ett högre försälningspris, mäklarens värdering var för hög.
    Försäljningen gick trögt. Läs mer
  • Åke P

2020-10-02

Åke P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har sålt min villa, Visste pga att vi har haft med Svensk Fastighetsförmedling att göra tidigare att den mäklarfirman var att lita på.
    Blev åter varse hur seriöst denna firma jobbar
    Mäklaren har gjort ett fantastiskt arbete från början till slut.
    Blev mycket jobbigt för alla parter mäklare, säljare och köpare pga att den firma som gjorde besiktningen inte var seriös och inte kände till de regler som gäller inom vvs.
    Detta dilemma fixade mäklaren galant.

Sammanfattningsvis så ger jag Svensk Fastighetsförmedlingen
    11 poäng på en tiogradig skala Läs mer

Elisabet H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har sålt en bostadsrätt i centrala Falun. Ett mycket positivt, personligt och proffsigt bemötande och agerande. Trots en utdragen försäljning på grund av svalt intresse från köpare så arbetade Jocke idogt vidare och vi fick vår lägenhet såld enligt våra förväntningar. Sammanfattningsvis kan vi konstatera att vi är helt nöjda och kommer att rekommendera vår mäklare. Läs mer

Lars H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Trevlig. Aktiv. Det pris jag fick för lägenheten överskred med råge mitt förväntade slutpris. Mycket nöjd med bemötandet och allt annat. Läs mer

Kerstin B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en bostadsrätt, vilket jag hade stor hjälp med.
    Även sålt ett radhus med bra resultat.
    Mäklaren var mycket duktig att rensa inför visningen.
    Har sålt fastigheter tidigare men min Mäklaren denna gången
    var absolut den allra bästa tänkbara.
    Fick också hjälp med att hitta en bra och lämplig bank. Läs mer

Karin J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpt en bostadsrätt. Utmärkt bemötande och återkopplingar flera gånger under tiden jag letat. Läs mer

Kent F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    sålt pappas hus.allt var utmärkt. Läs mer

Ausi B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har köpt ett hus i Österbo.
    Jag är nöjd från början till slut. Läs mer

Jimmy J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt tre hus med samma mäklare, proffsigt bemötande. Läs mer

Gunnar E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    En villafastighet.
    Ett mycket proffsigt och trevligt bemötande.
    Fastigheten således på en vecka . Före utsatt tid för allmän visning.
    Priset blev enl mina bästa förväntningar.
    Mäklarens genomförande under hela processen var mycket bra. Läs mer

Ulrika R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har köpt en bostadsrätt. Mäklaren var mycket tillmötesgående och vi fick tidigare visning eftersom vi hade förhinder på ordinarie visning. Kontakt med både mäklare och säljare var smidig, hela förloppet från visning till fullföljt köp löpte på väldigt enkelt. Vi är mycket nöjda och kan verkligen rekommendera Svensk Fastighetsförmedling för både köp och försäljning. Läs mer

Ann-charlotte S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Helena har hjälpt oss med försäljningen av en bostadsrätt. Hon är alltid snabb med återkopplingarna, vilket jag uppskattar. Hon känns också ärlig och kunnig, vilket skapar förtroende. Vi är jättenöjda med den hjälp vi har fått. Läs mer

Sanna S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Köpte ett radhus av en trevlig mäklare som gjorde det mesta för att hjälpa oss få en bra affär! Läs mer

Mia-maja G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Har köpt en bostadsrätt på 101 kvm. Sålt en villa på 120 kvm. Allt har gått fantastiskt bra tack vare superproffs till mäklare. Framförallt mäklare som skött det mesta, men även en mäklare som hjälpte till då den första hade semester några dagar. Vi har blivit otroligt vänligt och proffsigt bemötta. Läs mer
  • 2020-08-10

Camilla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Tillmötesgående och trevliga mäklare som var involverade i vår försäljning av bostadsrätten. Läs mer
  • 2020-07-26

Christofer V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålde en bostadsrätt och jag upplever hela processen som mycket proffsig. Det var sällan några frågetecken, och de gånger det dök upp någon fråga eller fundering så såg min mäklare till att besvara dem.

Jag hade samma mäklare när jag köpte den lägenhet jag nu sålt och jag kan tänka mig att använda henne igen, om tillfälle ges. Läs mer
  • Kent S

2020-07-16

Kent S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Sålt och köpt bostadsrätt. Jag träffade Katarina Söderlund på en visning, kände ganska omgående att det var den mäklare jag ville komma i kontakt med. Hon är professionell mycket kunnig och trevlig. Hon lyckades med att hitta rätt lägenhet åt oss, sålde min gamla och ordade köpet av nya lägenheten på ett enastående bra sätt. Snabb försäljning och köp tack vare en mycket trevlig och bra mäklare Läs mer
  • 2020-07-13

Lisa M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Vi har köpt en lägenhet som blev succé, dock hade vi krångel med banken på vägen men även det fick vi hjälp med av mäklaren, stort tack!! Läs mer
  • 2020-07-13

Alexander S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag köpte en 4:a med min sambo i Falun

Tyckte allt var jätte bra
    mäklaren hade svar på alla våra frågor och tog hänsyn till Corona läget som är nu genom att tex inte ta hand mm Läs mer
  • 2020-07-06

Roger A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Jag har sålt ett nytt hus och mäklaren ringer alltid upp och levererar. Jag hade höga förväntningar och dom infriades
    Hon är komplett och jag kommer rekommendera henne till alla Läs mer
  • 2020-07-06

Anna B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Falun
    Kunnig, strukturerad och trevlig. Det kändes tryggt att göra affärer med er. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte