Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum

Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum!

Letar du efter ett nytt boende här i härliga Göteborg? Då ska du kontakta oss på Svensk Fastighetsförmedling, så hjälper vi till med affären. Vi är ett gäng mäklare som har full koll både på hur bostäderna och prisläget ser ut.

Svensk Fastighetsförmedling som kedja finns i hela landet. Vi har mycket erfarenhet och vet precis när läget är helt rätt för att göra en bostadsaffär. Oavsett om du ska köpa bostad, sälja en eller bara vill ha tips och råd - hör av dig till oss!

Läs vad 76 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum 2

• Jacob B
    • Linné
    2021-09-21
    Från köpares perspektiv: Fick söka efter informationen själv, dålig återkoppling och rörig process.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2021-09-19
    Allt har gått smidigt. Mycket nöjda.
    2021-09-17
    Det var toppen! Vi fick till en smidig affär.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2021-08-31
    Emmy and Sofia were cooperative
  • köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2021-07-19
    Trevligt och korrekt bemötande från mäklare. Tydlig med information hela vägen. Upplevelsen var att mäklaren var ett stöd både för oss som köpare samt för säljaren.
    2021-06-01
    Jag köpte en etta. Blev vänligt och tillmötesgående mött. Mina förväntningar infriades. Mkt flexibel mäklare som gjorde allt hon kunde för att hjälpa mig.
    2021-05-28
    Sålt lägenhet i Majorna.
    Snabb och proffsig genomförd försäljning samt trevligt bemötande.
    Kan varmt rekommendera mäklaren Sofia.
    2021-05-27
    Jag är väldigt nöjd med min försäljning. Det gick på mindre än 2 veckor. Den såldes innan den gått ut på Marknaden. Sofia Hultén hade 2 visningar till Potentiella kunder som var mycket intresserad av att bo här i föreningen. Är också mycket nöjd med vad Jag fick för lägenheten då jag bott här i 26 år. Såldes i befintligt skick som var underbart.
    2021-05-26
    Köpt och sålt lägenhet nyproduktion. Väldigt proffsigt bemötande. Kunnig mäklare som gjorde det lätt för oss att ta ställning.
    Vi är väldigt nöjda.
    2021-05-26
    Köpt och såld, och fick (får) mycket bra service från Sofia och Anna-Klara.
    2021-05-26
    Min lägenhet visade sig vara lite mer svårsåld än jag hade förväntat mig. Mäklaren var trygg och hade en plan för hur vi skulle gå vidare. Hon verkar ha skapat gott förtroende hos spekulanter och verkar ha följt upp kontakten med dem väl. Dock tycker jag att kontakten mellan oss, mig och mäklaren, kunde ha fungerat mycket bättre. Jag hade uppskattat mer information och återkoppling längs vägen!
    • Masthugget
    2021-05-11
    Köpte lägenhet. Mäklaren sen till alla möten. Kontrakt tog 1,5 vecka att hantera via posten. Muntligt löfte från mäklaren om att fixa en sak med säljaren glömdes bort.
    2021-05-08
    Köpte en lägenhet. Bemötandet var vänligt, professionellt och hjälpsamt.
    2021-05-06
    Mäklaren var sen till visningen. Lägenheten var inte helt iordningställd och det var en oprofessionell känsla över visningen. Mäklaren hade behövt en assistent för att ha tid att prata med alla och svara på frågor.

Vi köpte lägenheten. Under budgivningen kom vi överens om att vi skulle höra av oss inom 5 min, vi ringde efter 3 men det tog 45 min innan mäklaren svarade. Skyllde detta på att hon suttit i möte, det hade hon kunnat säga när vi bestämde att vi skulle återkomma. Mäklaren la mycket tid på att förklara hur jobbig budgivningen hade varit för henne, inte intressant för oss som kunder.

Olika information om medlemskap i föreningen mm från mäklare och marknadsassistent. Vi blev heller inte meddelade om att vi blivit godkända av föreningen från mäklarbyrån utan fick reda på det när vi ställde en annan fråga och mäklarassistenten svarade "ni är ju redan godkända".

Vi ställde frågor via mejl. Mäklaren sa att hon hade vidarebefordrat dem, men vi fick aldrig någon återkoppling.

Mäklaren verkade ha bra koll på regler och lagar.
    2021-05-04
    Emmy är grym, oerhört kompetent, empatisk, kan området, och vet hur man stänger affärer så effektivt som möjligt. Om du som jag har ont om tid, vill att saker ska skötas på rätt sätt, och vill maximera försäljningen så är Svensk Fastighetsförmedling i Majorna helt rätt för dig. Jag rekommenderar Emmy helhjärtat!
    2021-05-03
    Proffsigt och alltid tillgängligt när man behöver svar något.
  • Henny Emma Anna P
    skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2021-03-01
    Sålt ett dödsbo uppifrån Luleå, både Sofia och Anna-klara har varit otroligt hjälpsamma för att det ska gå så smidigt som möjligt för oss! Väldigt kompetenta och trevliga!
  • sålde sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2021-02-15
    Vi har sålt ett radhus i centrala Göteborg. Bemötandet från Emmy, vår mäklare på Svensk Fastighetsförmedling, har genomgående varit positivt. Stort engagemang, bra dialog och ett roligt samarbete.
    Våra förväntningar på mäklaren var att hitta en stor kundkrets och självklart ett bra försäljningspris. Förväntningarna har överträffats.
    • Sandarna
    2020-12-12
    En lägenhet på 36 kvm, mäklaren lite vimsig och svår att få tag i men annars bra, mäklaren hade inte helt 100 koll på lägenheten mm men annars bra!
    • Linné
    2020-11-23
    Trevlig, professionell och personlig. Emmy var jättebra och fick oss att känna oss trygga i vårt köp.
    2020-11-14
    Sålt sekelskiftes lgh i Linné. Trevlig mäklare som skapar förtroendet och förde en bra dialog. Kände av marknaden på ett bra sätt. Bra och erfaren mäklare. Mycket nöjd.
    2020-11-08
    Sålde min 1:a på 40 kvm vindslägenhet i Kungsladugård.

Sofia Hultén gav ett mycket seriöst intryck och vägde för- och nackdelar med att sälja lägenheten vid olika tidpunkter. Hon var väldigt flexibel och löste en snabb försäljning utifrån rådande läge. Lägenheten såldes på mindre än två veckor från det att vi fick kontakt med varandra till förväntat pris. Jag kan absolut rekommendera Sofia som en kompetent och erfaren mäklare!
    2020-10-29
    Jag har sålt min lägenhet vid Klippan i Göteborg, en process som blev ganska utdragen och tog nästan ett halvt år. Redan vid första mötet med mäklaren Emmy Kröhnert upplevde jag förtroende och kände att detta var en person som inte skulle försöka "kränga" min lägenhet utan snarare skulle få även potentiella köpare att känna förtroende. Trots att försäljningen dragit ut på tiden så har hon hela tiden varit positiv och aktiv, varit snabb och flexibel för att kunna visa lägenheten och kommit med idéer kring hur vi bäst ska marknadsföra den för att hitta rätt köpare. Hon har gjort att jag inte alls känt mig orolig för utgången av försäljningen och hon lyckades också se till att jag fick vad jag hade förväntat mig. Utöver det har hon även bidragit med stöd i mitt köp av ny lägenhet, framförallt i samband med att det uppstod en mindre tvist med mäklaren och säljaren av den lägenhet jag nu har köpt. Så mitt övergripande omdöme är att jag starkt kan rekommendera Emmy om ni ska sälja er lägenhet - en mycket positiv fläkt och en kompetent hantering.
    2020-10-25
    Vi köpte en stor lägenhet i Göteborg med utsikt över älven. Mäklaren var som jag även skrivit till henne otroligt proffsig och samtidigt hjärtlig mycket trevlig upplevelse.
    Mvh Anki snart närmare vattnet.
    2020-10-24
    Emmy har ett stort engagemang, och är både personlig och proffsig. Vi uppskattade henne mycket!
    2020-10-13
    Sålt bostad i Kungsladugård och är mkt nöjd med mäklarens kompetens, bemötande och engagemang.
    2020-10-11
    Jag har köpt en tvåa i Majorna och det gick fort och allt har fungerat bra i alla avseenden.
    2020-10-11
    Emmy Kröhnert hade ett väldigt stort engagemang när hon sålde vår 3:a. Hon var kunnig och gav oss bra stöd i säljprocessen av lägenheten. Vi fick sålt lägenheten för ett högre pris än vi hade vågat hoppas på för att Emmy jobbade så hårt för oss!
    2020-10-05
    Sålde en trea på Klippan i Göteborg. Mäklaren gav från början ett seriöst intryck och var tydlig och hjälpsam i allt.
    Våra förväntningar överträffades.
    Bra upplevelse!
    • Annedal/Vasastaden
    2020-10-02
    Köpt bostadsrätt. Mäklaren och hennes team var professionella, kunniga och service inriktade. Supernöjd med Emmy och hennes kollegor.
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2020-09-01
    Proffsiga & trevliga mäklare! Rekommenderas starkt..
    2020-08-16
    Kanske nåt vatten eller nåt att bjuda på vid påskrivningen:)
    2020-08-06
    Jag har sålt min bostad. Det var ett bra möte. Mina förväntningar infriades. Jag fick ungefär vad jag ville ha. Så jag är nöjd. Bra bemötande. Bra information under försäljningen. Skulle använda hon igen. Så det är väl det bästa betyg man kan få.
    2020-08-03
    Köpt en 3a
    Allt bra, bemötande, beskrivning Osv
    2020-07-20
    Emmy Kröhnert sålde min 4 a i centrala Göteborg. Hon var seriös positiv o hade en realistisk bedömning av det förväntade priset.. Jag är väldigt nöjd med hela processen.
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Göteborg Västra Centrum
    2020-07-18
    Köpt bostadsrätt.
    Allt fungerade bra trevlig och proffsig mäklare.
    2020-07-10
    köpte en bostadsrätt, bemötande helt ok, kändes dock lite stressigt
  • Rony F
    • Masthugget
    2020-06-18
    Hade oerhört bra dialog med Lotta (mäklaren). Hon ställde relevanta frågor innan visningen var väldigt snabb med att svara på mina frågor på plats och på sms.
    Vi är mycket nöjda!
    2020-05-28
    Sålt bostadsrätt. Fick ett positivt första intryck där jag och mäklaren hade samma förväntningar. Om dessa ej införlivades pga corona eller annan orsak vet jag ej. Men allmänt okunnigt och dåligt bemötande. Långsam på att svara både på mail, sms, telefon, och verkar trots hennes långa erfarenhet inte ha koll alls. Att lägenheten låg i norrläge verkar hon inte insett på förhand, och vid kontraktsskrivning var hon väldigt virrig kring vad som gällde för att beviljas medlemsskap i bostadsrättsföreningen.

Sammanfattat en väldigt rörig, okunnig och oproffsig mäklare som inte verkar ta affären på allvar.
    2020-05-15
    Köpte bostadsrätt. Fick väldigt fin service m förhandsvisning o snabb kontraktsskrivning.
    Vi är mycket nöjda.
    2020-05-04
    Jag har köpt prospekt.
    Upplevde trevligt bemötande.
    Dock efter att jag signerat avtalet så upplevde jag mindre respons och hjälp på frågor osv.
    Satt kvar med känslan att "nu var den lägenheten såld" så nu var jag som kund inte lika viktig längre.
    2020-03-20
    Har sålt en Bostadsrätt för ett dödsbo. Blev otroligt väl bemött av mäklare Emmy. Hon har gjort ett strålande arbete. Mycket positivt inställd.
    2019-12-01
    Köpt bostad via dem. Bra service och bemötande såhär långt.
    2019-11-30
    Sållat lgh. Och extra hjälp med köp av hus😁
    2019-11-27
    Bra bemötande i första samtalet men sedan mycket sporadisk kontakt. En del förseningar och missförstånd ledde till att vi som säljare inte kände oss så trygga tyvärr eller särskilt väl bemötta.
    2019-11-26
    Bostadsrätt. Bra bemötande och rådgivning. Trygg och snabb hantering
    2019-11-07
    Bra och proffsigt. Rekomenderas!
    2019-11-05
    Jag har köpt en bostadsrätt och jag tycker att mäklaren har levt upp till mina förväntningar.
    Jag har fått ett trevligt bemötande, saklig information samt svar på alla mina frågor.
    Jag är mycket nöjd med upplevelsen.
    jag har köpt en nyproducerad brf av Emmy Krönhert

Jag har fått bästa tänkbara hjälp och service

Jag skulle gärna anlita henne igen för att köpa eller sälja en bostad.

Jag är mycket nöjd!
    2019-11-05
    Ett mycket trevligt, personligt och flexibelt bemötande