Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad

Nedre Långgatan 12, 457 02 Grebbestad — Visa karta

Letar du efter en fastighetsmäklare i norra Bohuslän? Vi kan Tanum och Strömstad!

Svensk Fastighetsförmedling finns på många orter runt om i Sverige och därför har vi resurserna som ett stort företag ger, samtidigt som vi arbetar på en lokal marknad och verkligen kan våra områden. Vi har koll på hela processen: från värdering, styling och fotografering, via visning, till att hitta köpare och avslutningsvis själva affären.

Vi förmedlar bostadsrätter, villor, fritidshus och lantbruksfastigheter, så oavsett vad just din stundande affär gäller vet vi att vi kan hjälpa dig få ut det mesta av den.

Kom förbi vårt kontor i Grebbestad eller kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor eller gör en fri värdering av din bostad! Välkommen!

Läs vad 69 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad

• 2020-08-15

Mikael Staafjord S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Har köpt en sommarbostad.
    Har mött en hel del mäklare i detta område som mer varit "beg.bilförsäljare" .... :-)
    Men mäklaren som jag hade (Carolina Fallenius) i detta var precis tvärt om, jag fick som köpare direkt förtroende för henne och kände till 100% att jag kunde "lita" på henne. Hela förloppet har hon skött med beröm godkänt. Har rekommenderat henne till mina bekanta.
    Den dagen jag är i behov av mäklare igen så kommer jag att välja henne.

MVH
    /Mikael Staafjord Läs mer
  • 2020-08-15

Per Ola D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Alltid tilgjengelig, gir presise snart, følger opp og er meget kunnskapsrik. Vi er veldig godt fornøyd Läs mer
  • 2020-08-05

Einar K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Jeg har solgt min hytte på egen halvøy i Bohuslän.
    Jeg er veldig godt fornøyd med SF i Grebbestad og med Leif Fourong som proff megler.
    Alltid tilgjengelig og har et stort lokalt kunnskapsnivå.
    En liten greie er at jeg hadde gjerne sett litt bedre respons med annonsering i Norge i avis i Coronatiden. Men det gikk bra til slutt allikevel. Läs mer
    2020-08-05 Leif F svarar Einar K
    Tack Einar för ditt fina omdömme. VI hörs med vänlig hälsning Leif
  • 2020-08-01

Oskar B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Väldigt positiv och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-07-31

Lisbeth A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har köpt en sommarstuga i Grebbestad.
    Vi upplever Carolina Fallenius som en person som levererar det hon lovar. Hon är påläst och kunnig och dessutom är hon trevlig och professionell.
    Det har känts tryggt och roligt att köpa hus.
    Hälsningar Lisbeth och Torbjörn Ahl Läs mer
    2020-08-21 Carolina F svarar Lisbeth A
    Hej Lisbeth och Torbjörn
    Det har varit ett sant nöje att hjälpa er med köp av fritidshus och väldigt glädjande för mig att få så fint Reco som jag har stor nytta av i mitt fortsatta arbete. Det var även roligt att höra att era barnbarn var glada över ett köp. Och lite festligt att även era goda vänner köpt hus genom mig. Önskar er en fin sensommar nu och hoppas att ni får njuta mycket av det fina huset med den underbara trädgården.
  • 2020-07-23

Leena Maija T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Liten gård för fritids- och åretruntboende belägen i naturskön, lantlig miljö med gångavstånd till havet.

Mäklaren var artig, tydlig och välinformerad om liknande objekt i området. Medförde dokumentation om tidigare försäljningar. Effektivt tog han sig an utforskandet av byggnaderna och med tydligt engagemang pekade han ut det positiva i fastigheten och klargjorde vad som var svagheter. Han arbetade med öppenhet, så att inga obehagliga överraskningar skulle skapa problem senare.
    Hans arbete överträffade mina förväntningar i så motto, att det förenklade den komplicerade processen för försäljaren och, skulle jag tro, köparen.
    Jag rekommenderar gärna denne mäklare till andra, som är i behov va mäklarhjälp. Läs mer
    2020-07-24 Leif F svarar Leena Maija T
    Tack Leena!

Alltid kul att höra att man är nöjd!

Med bästa hälsningar Leif Fourong
  • 2020-07-15

Astrid H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Til å stole på, ryddig og hyggelig. Läs mer
  • 2020-07-12

Gunilla O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Sålt fritidshus, allt har gått lätt och smidigt tack vare en engagerad och positiv mäklare. Läs mer
    2020-08-21 Carolina F svarar Gunilla O
    Tack Gunilla för förtroendet och för värdefullt o fint Reco.
    Det var trevligt att arbeta tillsammans med dig under resans gång och det blev ju en väldigt snabb och lyckad affär.
  • 2020-06-19

Hanne H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Kjøpt hytte på Resö.
    Svært profesjonell og hjelpsom melger, god kommunikajon. Läs mer
  • 2020-03-27

Gunnar M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Har skrevet kontrakt på fritidsbolig på Raftötången. Behagelig møte med mekler, som tok den tiden vi trengte til å orientere oss om hus, tomt, område, utbyggingsmuligheter og mulige fuktproblemer.
    Et godt møte.
    Mekler har vært tilgjengelig og gitt raske tilbakemeldinger i kjøpsprosessen.
    Inngir stor tillit! Läs mer
  • 2020-03-20

Christina M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har köpt en lägenhet i Hamburgsund. Det gick fort och lätt. Vi är mycket nöjda med allt. Mycket sympatisk mäklare. Trevlig familjär stämning på kontoret. Läs mer
    2020-03-20 Carolina F svarar Christina M
    Tusen tack Christina och Håkan för värdefullt Reco. Kul att träffa er igen. Det glädjer oss att ni är nöjda med vårt arbete och lite festligt att ni både sålde ert hus och köpte ny bostad genom just oss. Lycka till nu med er nya bostad med så centralt och bra läge i fantastiska Hamburgsund. Mvh Leif & Carolina
  • 2020-03-12

Sven R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Utomordentligt kunnig och mycket trevlig personal Läs mer
    2020-03-12 Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad svarar Sven R
    Vi tackar och hoppas fortsatt bra samarbete:)

Hälsningar Leif
  • 2020-02-22

Anette Margareta H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Engagerad positiv mäklare med bra återkoppling Läs mer
    2020-02-28 Carolina F svarar Anette Margareta H
    Tack Anette för värdefullt Reco och för ett bra samarbete under försäljningsresans gång.
  • 2019-11-19

Espen André S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Kjøpt fastighet i Fjällbacka. Carolina har vært en veldig god proff mekler. God på kommunikasjon og tilbakemeldinger. Gjennomførte salget på en god måte. Läs mer
    2019-11-20 Carolina F svarar Espen André S
    Tack så mycket för fint Reco. Det är väldigt betydelsefullt för mig. Skönt att ni äntligen hittade er drömboende och vilket fint läge ni får i Fjällbacka, grattis.
  • 2019-11-19

Carina P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har köpt ett fritidshus på Raftötången.

Första huset vi tittade på lade vi oss vid budgivningen. Sedan ringde mäklaren upp oss när hon fått ett nytt objekt, första tjing så att säga.

Hon visade oss huset, och vi köpte det direkt av säljarna, utan ytterligare visning. Vi är verkligen nöjda med affären, och givetvis även med mäklaren! Det mesta har gått via mail eller telefon, också det har skötts perfekt. Läs mer
    2019-11-20 Carolina F svarar Carina P
    Tack Carina för att ni tog er tid att skriva om er upplevelse och tack för mycket fint Reco. Det var ju lite tur i oturen då ni inte fick det första huset ni var med och budade på. Men jag tror det var någon mening med det. Nu fick ni ju ett mycket fint och avskilt läge i stället, där jag tror att ni kommer att stortrivas.
  • 2019-11-17

Ing-Marie B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Pågående försäljning av tomter och det känns alldeles utmärkt den korta tid vi hållit på Läs mer
  • 2019-10-29

Odd K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Fritidsbolig utenfor Grebbestad.

Det har vært en glede å ha vært fulgt opp av Leif F. Ikke pushy men veldig aktiv på et positivt sett.

Vår oppfatning av eiendomsmeglere generelt basert på erfaring er ikke positiv. Som skipsmegler pleier skribenten å uttale at de ikke ville vare en uke i skipsmegling. Mistenker at Leif F ville være på topp i eget firma om han hadde valgt å bli skipsmegler.

Helt topp og grattis til Leif F som har scoret et hat trick med salg av tre eiendommer til forskjellige grener av samme slekt. Läs mer
  • 2019-10-28

Britt H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Har egentlig ikke så mye å si, det er min mann som har vært i kontakt med megleren. Mitt inntrykk er at det har værrt meget ryddig og god komunikasjon. Läs mer
  • 2019-10-28

Per V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Jeg har kjøpt en helårsbolig som skal brukes som sommersted. Jeg synes megleren har gjort en god behandling gjennom hele prosessen. Läs mer
  • 2019-10-24

Inger B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har sålt vårt fritidshus i Bohuslän och fått hjälp av en mycket kompetent mäklare.
    Vi blev bemötta på ett mycket proffsigt och målinriktat sätt.

Resultatet blev att huset blev sålt nu på hösten, vilket vi egentligen inte hade förväntat oss.
    Vi är mycket nöjda med mäklarens insats!!! Läs mer
  • 2019-10-23

Astor E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Mycket bra o ambitiös mäklare jobbar verkligen för både säljare
    o köpare.Vi har tecknat kontrakt som köpare på fastigheten Amiralsvägen 18 grebbestad.
    Har för avsikt att teckna avtal med henne om försäljning av vår fastighet i Fjällbacka. Läs mer
    2019-10-23 Carolina F svarar Astor E
    Tusen tack Astor och Carina för fint Reco och trevligt möte. Det är verkligen full fart på er man får hålla i sig i svängarna. Huset ni köpt är fantastiskt och jag tror ni kommer stormtrivas där. Det ska bli spännande att arbeta vidare med er och försäljningen av ert fina hus i Fjällbacka. Fortsättning följer alltså.

Anna L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Ffa älskar jag mäklarassistenten på Grebbestadkontoret !!!! Läs mer

Madeleine Eva-Christina J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Jag har sålt en fastighet.
    Min mäklare är väldigt seriös och har stor kunskap i försäljning.
    Har använt samma mäklare vid tidigare köp och försäljning.
    Om det blir aktuellt kommer jag att återkomma till min mäklare. Läs mer
    2019-10-23 Carolina F svarar Madeleine Eva-Christina J
    Hej Malla
    Tusen tack för fint Reco. och för förtroendet. Det har varit ett nöje att lära känna dig under alla bostadsaffärer som vi har tagit oss igenom tillsammans.

Jan Stefan C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Proffsig presentation av objektet.
    Personligt och mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2019-10-23 Carolina F svarar Jan Stefan C
    Tack Stefan och Jeanette för värdefullt Reco och för förtroendet. Det har varit mycket trevligt att arbeta med er och härligt att vi fann ”rätt” köpare tillslut.
  • 2019-09-15

Sture H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Försäljning av tomt.
    Gott bemötande, kunnig mäklare.
    Värdering och köpekontrakt uppfyllde förväntningarna. Läs mer
  • 2019-09-12

Anthony B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Fritidshus
    Professionelt
    Samma mäklare när vi köpte huset 18 år för
    Förventningar innfriede. Läs mer
  • 2019-09-06

Kent N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Har solgt bolig. Utmerket service, bra kontakt med megler hele veien. Läs mer
    2019-09-12 Carolina F svarar Kent N
    Tusen tack Kent för en trevlig dialog med dig under försäljningsprocessen och för mycket fint Reco.
  • 2019-08-19

Geir M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Solgte sommar stuga på Tossö. Leif har "rykte" i Norge for å vära den beste megleren på den Svenske Väskysten og det levde han opp til. Topp oppfølgning og vi er super fornøyd med resultatet.

Leif Furong kan anbefalles på det stârkaste! Läs mer
  • 2019-06-24

Gunilla E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Sålt vårt hus i en bostadsrättsförening.
    Mäklaren var jättebra. Vi hade fullt förtroende för henne. Vi kan gladeligen rekommendera henne. Läs mer
    2019-06-25 Carolina F svarar Gunilla E
    Hjärtligt Tack Gunilla och Christer för fint Reco, vilket är mycket betydelsefullt för mig. Det var trevligt att lära känna er under resans gång. Jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas i er nya bostad.

Önskar er en riktigt härlig sommar!
    Mvh Carolina
  • 2019-06-24

Ewa A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Har köpt en bostadsrätt. Snabb och professionell service. Trevligt bemötande där mäklaren ger sin tid åt både säljare och köpare. Mina förväntningar levdes upp till av mäklaren. Läs mer
    2019-06-24 Carolina F svarar Ewa A
    Tack Ewa för du tog dig tid att skriva ett mycket fint omdöme om hur du har upplevt vårt möte. Det betyder väldigt mycket för mig i mitt fortsatta arbete.

Önskar er en riktigt härligt sommar!
  • Lars E

2019-06-03

Lars E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Mycket saklig och korrekt, kommunikationen har fungerat perfekt.
    Mina bästa rekommendationer vill jag härmed framföra till Leif. Läs mer
  • 2019-05-23

Per K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Kan verkligen rekomendera Leif då han har bra kännsla och kontaktnät för att sälja bostäder i Grebbestad! Läs mer
  • Anders T

2019-05-04

Anders T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Kunnig, effektiv och tillgänglig, och ger snabb återkoppling. Läs mer
  • 2019-04-08

Marianne W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Sålt fritidshuset (byggt 2003) i Bohuslän. Förväntade mig att det skulle kunna ta ett år om inte rätt köpare dök upp.
    !4 dagar efter första kontakten med mäklaren kom första budet och efter 2,5 veckor var köpekontrakt skrivet.

Fourong svarade snabbt på tel, mail o sms och åtgärdade saker direkt. Vänligt, seriöst bemötande.

Mäklaren överträffade våra förväntningar med råge.
    Sammanfattning: Så bra mäklare att jag gärna rekommenderar honom. Läs mer
    2019-04-08 Leif F svarar Marianne W
    Hej Marianne!

Kul att du nöjd och allt är till belåtenhet!

Med bästa hälsningar Leif Fourong
  • 2019-03-16

Glenn Tomas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har solgt vår sommerstuga i Grebbestad. Markedet har vært treigt, men megler Leif har jobbet jevnt og trutt. Vi er meget tilfreds med meglerens bidrag. Läs mer
    2019-03-16 Leif F svarar Glenn Tomas B
    Tackar! Glenn Tomas! Kul att ni är nöjda med oss:) bästa hälsningar Leif Fourong
  • 2019-03-12

Christina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi är väldigt, väldigt nöjda med vår försäljning!

Suverän mäklare fick sålt vårat hus snabbt och smidigt.

Är jättenöjda!! Toppenmäklare!! Läs mer
    2019-03-12 Leif F svarar Christina L
    Hej Christina!

Tack för förtroendet, och fint reco. Vad roligt att ni är nöjda. Det är mycket värdefullt för mig i mitt fortsatta arbete som mäklare. Ta väl hand om er. Mvh Leif
  • Anniken A

2019-02-26

Anniken A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har nettopp kjøpt en liten gård fra 1700 tallet i Kjämpersvik, Grebbestad. Megleren Leif Fourong var ved all kommunikasjon veldig effektiv, rask på å svare og veldig imøtekommende. På visningene hadde han god kunnskap om eiendommen, området og tekniske/byggtekniske aspekter ved eiendommen. Vi følte det trygt å kjøpe av Leif Fourong og kan anbefale han på vårt varmeste. Läs mer
    2019-02-26 Leif F svarar Anniken A
    Tackar för ert fina omdöme, härligt att ni är nöjda, med bästa hälsningar Leif Fourong
  • 2019-02-04

Petra Charlotte B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har solgt et hus og noen tomter i Grebbestad.
    Leif har infridd alle våre forventninger i hht service nivå, femdrift og pris på eiendommene. Läs mer
  • 2019-01-31

Stig G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Kjøpt fritidsbolig.
    Veldig god hjelp av megler. Hun gjorde en god jobb for oss Läs mer
    2019-02-02 Carolina F svarar Stig G
    Tack Stig för fint Reco. Härligt att ni äntligen fann er ett fritidshus på vackra Resö.
    Med vänlig hälsning, Carolina
  • 2019-01-30

Ann Cathrin G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Service til fingerspissene. Tilgjengelig og imøtekommende Läs mer
    2019-01-31 Carolina F svarar Ann Cathrin G
    Tack Ann Cathrin för fint omdöme av din upplevelse som köpare. Jag är säker på att ni kommer att trivas utmärkt i det fina huset på Resö. Vi ses snart igen.
  • 2019-01-30

Camilla G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Proff og seriøs. Og veldig dyktig. Både kjøp og salg er trygt med deg som megler. Anbefales på det varmeste! Läs mer
    2019-01-31 Carolina F svarar Camilla G
    Tack Camilla för fint Reco. Det är härligt och spännande att samarbeta med dig och dina fina byggprojekt på Resö. Hoppas vi ses snart igen.
  • 2019-01-28

Stefan P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Tillgänglig, professionell, opartisk, hjälpsam. Läs mer
    2019-01-30 Carolina F svarar Stefan P
    Tack Stefan för fint Reco och tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om er upplevelse av fritidshusköp i Grebbestad. Önskar er Lycka till med ert nya hus.
  • 2019-01-25

Karin Biding skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Köpt villa.
    Trevligt och proffsigt bemötande. Kan varmt rekommendera Carolina som mäklare. Läs mer
    2019-01-26 Carolina F svarar Karin Biding
    Tack för att ni tog er tid att skriva så fint Recko. För mig är nöjda kunder A och O och en mätning på mitt arbete som mäklare och som för mig har väldigt stort värde. Önskar er nu stort Lycka till med alla era framtida planer.
    Med vänlig hälsning, Carolina
  • Patric R

2019-01-25

Patric R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Sålt villa.
    Proffsigt bemötande och personligt.
    Förväntningarna överträffade oss.
    Bästa mäklaren, kan varmt rekommendera. Läs mer
    2019-01-26 Carolina F svarar Patric R
    Tusen tack för att ni tog er tid att skriva så fint omdöme om mitt arbete med försäljningen av er hus. Det glädjer mig att höra och är mycket värdefullt i mitt fortsatta arbete som mäklare.

Hälsningar Carolina
  • 2019-01-24

Gunilla H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Jag är väldigt nöjd med Leif som mäklare. Han har ett mycket öppet, professionellt och kundinriktat bemötande. Dessutom är han kunnig, lyssnande och, som jag ser det, realistisk i sina bedömningar, vilket jag uppskattat. Bra information och återkoppling. Läs mer
    2019-01-24 Leif F svarar Gunilla H
    Hej Gunilla!

Tusen tack för det fina omdömet av försäljning av din tomt i Havstenssund och trevligt att göra affär med dig. Härligt att du är nöjd med min insats.

Hälsningar Leif Fourong
  • Ellen Marian S

2018-11-14

Ellen Marian S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Allerede på første visning ble vi møtt av en blid og hyggelig megler som het Carolina. Vi fikk veldig god hjelp både før, under og etter vårt kjøp av sommerhus. Vi følte oss trygge under prosessen og hun tok seg god tid til å forklare alt for oss. Vi er veldig fornøyde og kan varmt anbefale andre å bruke Carolina Fallenius som megler🌸 Läs mer
    2018-11-15 Carolina F svarar Ellen Marian S
    Tack Ellen och Pål för mycket trevligt möte och fint skrivet Reco. Det är för mig väldigt glädjande och värdefullt i mitt fortsatta arbete som fastighetsmäklare med nöjda kunder. Jag önskar er all lycka till och glädje med ert fina fritidshus.
  • 2018-11-14

Mats A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Mkt trevligt , proffsigt och personligt bemötande Läs mer
    2018-11-15 Carolina F svarar Mats A
    Tack Mats för förtroendet att sälja era bägge bostäder. Tack för fint omdöme det är mycket värdefullt för oss i vårt fortsatta arbete.
  • 2018-11-08

Jan N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Carolina skulle sälja vår familje gård.
    Inte lätt med 2 starka viljor.
    Men hon mötte dem på bästa vis
    Oerhört proffsig, glad och social.
    Skapar förtroende och är arbetsam till max.
    Hög EQ och social kompetens och möter folk på folks vis.
    Uppskattar Carolina och hon har verkligen gjort allt för att vi skall bli nöjda.
    Även om det nu inte blev det som vi hade tänkt.
    Då den ene broder löste ut de andra 2. Läs mer
  • 2018-09-24

Jan A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Du är lätt att få tag på. Kan svara på frågor. Trevligt bemötande. Hade jag ett hus till, hade du fått sälja det också. Läs mer
    2018-10-04 Carolina F svarar Jan A
    Tack, Jan
    Det var kul att höra. Fint att du hittade in på Reco och kunde lämna ditt omdöme.
    Tack för gott samarbete. Hoppas att du kommer trivas i din nya lägenhet.
  • 2018-09-16

Lisbeth A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    Vi har sålt vår villa med hjälp av vår mäklare Leif Forung på Svensk Fastighetsförmedling, Grebbestad. Vi är mycket nöjda med hans bemötande och information i samband med försäljningen Alla våra förväntningar blev uppfyllda. Vi kan varmt rekomendera Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad. Läs mer

Nedre Långgatan 12, 457 02 Grebbestad