Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad

Letar du efter en fastighetsmäklare i norra Bohuslän? Vi kan Tanum och Strömstad!

Svensk Fastighetsförmedling finns på många orter runt om i Sverige och därför har vi resurserna som ett stort företag ger, samtidigt som vi arbetar på en lokal marknad och verkligen kan våra områden. Vi har koll på hela processen: från värdering, styling och fotografering, via visning, till att hitta köpare och avslutningsvis själva affären.

Vi förmedlar bostadsrätter, villor, fritidshus och lantbruksfastigheter, så oavsett vad just din stundande affär gäller vet vi att vi kan hjälpa dig få ut det mesta av den.

Kom förbi vårt kontor i Grebbestad eller kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor eller gör en fri värdering av din bostad! Välkommen!

Läs vad 99 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad 2

2021-10-24
    Blev bemött på ett professionellt sätt.

Förväntade mig stort engagemang, vilket också mäklaren uppfyllde med stort beröm.

Skapade stort förtroende både hos säljare såväl som köpare. Ett bra och systematiskt upplägg och genomgång vid kontraktstillfället.
    2021-10-24
    Mäklarens genomförande av vårt köp av fastighet var kundorienterat, professionellt och trevligt in i minsta detalj.
    Vänligt mottagande
    Motsvarade våra förväntningar på ett bra sätt
    Mäklaren får saker gjorda. Det är bra!
    2021-10-22
    Kan svara när vi skrivit vilket troligen sker till veckan.
    Däremot är det skrivit på Havskattvägen 12
    Och det var helt ok.
    • Grönemad
    2021-10-16
    Vår första kontakt med Carolina var en fredag kväll. Trots den sena tiden svarade hon och fixade en tid för visning av huset dagen därpå. Visningen gick bra och Carolina delade med sig av sina erfarenheter och kunskaper om huset på ett bra sätt som gjorde att vi fick förtroende för henne. Hon ordnade också en visning av ett annat hus i området på extremt kort tid. Själva kontraktsskrivningen hade Carolina gjort till en trevlig stund tillsammans med säljarna på kontoret i Grebbestad. Alltigenom ett proffsigt och vänligt bemötande.
    Hej Joakim
    Tack för trevligt möte med dig och din familj. Och Tusen tack för att du har tagit dig tid att skriva ett så fint omdöme om er upplevelse vid ert husköp.
    Det är väldigt värdefullt för mig i mitt fortsatta arbete. Jag är säker på att ni kommer att trivas i det fina huset i Grebbestad/Grönemad. Vi ses snart igen på tillträdet!
    Med vänlig hälsning, Carolina
    2021-09-18
    Jag har blivit trevligt och väl bemött och hela tiden blivit uppdaterad om hur försäljningen går.
  • Lisa H
    köpte en tomt med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Körna
    2021-08-28
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående mäklare som var lagom på. Gjorde research åt oss och tipsade om vilka olika hus som skulle kunna passa på tomten.
    2021-08-25
    Trevligt och professionellt bemötande. Bra erfarenhet.
    2021-08-17
    Mycket bra bemötande. Hon levde upp till våra förväntningar. Bra avslut på affären
    Gunilla o Göran Wessman
    2021-08-17
    Super profesjonell og dyktig. Svært fornøyd med prosess og behandling gjennom hele kjøpsprosessen.
    Hej Eirik, Tusen tack för fint Reco. Kul att du är nöjd med mitt arbete. Jag är säker på att ni kommer att trivas i det fina huset med den fantastiska utsikten och med läget!. Sen får ni ju även väldigt trevliga grannar som du säkert förstår. Varmt Välkommen till Havstenssund! Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Resö
    2021-07-19
    Mäklaren är alltid nåbar på telefon och mejl.
    Snabb återkoppling på mina frågor.
    Tack Jonas för fint Reco och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om mitt arbete.
    Det har varit en trevlig process med er och jag är säker på att ni kommer att trivas på den fina tomten ni har köpt. Så stor Lycka till med ert byggprojekt! Mvh Carolina
    2021-06-18
    På meget bra måte. Vennlig og profesjonell. God informasjon .
    Tack så mycket Per för att du tagit dig tid att skriva ett fint Reco. Kul att höra att ni är nöjda med mitt arbete. Stort Lycka till med ert nya projekt i Norge. Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2021-06-17
    Proffsigt bemötande. Det kändes bra att mäklaren tog sig tid att svara på alla frågor och ge mycket tid. Mäklaren levde upp till alla förväntningar och lite mer.
    Tusen tack Marianne för att du tog dig tid att skriva ett värdefullt Reco. Det har varit trevligt att samarbeta med dig och många glada skratt under resans gång med köp och sälj av fritidshus. Hoppas nu att ni kommer trivas på Näs och upptäcka nya promenad och cykelvägar. Jag är säker på att vi kommer att stöta på varandra i Havstenssund. Lycka till med ert nya hus! Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2021-06-17
    Mäklaren var egagera, lätt tillgänglig och hjälpte bra till att få svar på frågor och ordnade kontakt med fackmän om skador/reparationer.
    Tack så mycket Claes för fint Reco. Det har varit trevligt med vår långa kontakt med köp och sälj av hus. Jag är säker på att du och Marianne kommer att få det fint ute på Näs. Stort Lycka till! Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2021-06-01
    Gick snabbt och smidigt att köpa tomt via Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad.
    Väldigt bra och trevligt bemötande. Rekommenderas starkt.
    Tackar för om ett fint omdöme! Hälsningar Leif Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2021-05-22
    Trevligt bemötande
    Snabb försäljning
    Proffsig handläggning av mäklaruppdraget
    2021-02-09
    Försäljning av bostad, bra bemötande, information från mäklare och aktivitet från mäklaren.
    Bra och inga problem - NÖJD
    Tusen tack för fint skrivet Reco och för att du tog dig tid att skriva ner hur ni upplevde mitt arbete. Det betyder mycket för mig i mitt fortsatta arbete med kunder.
    Mvh Carolina
    2021-02-01
    Leif ga oss god oppfølging under budrunden og sørget for en god sluttpris.
    Tack Thomas! kul att ni är nöjda! Hälsningar Leif. F Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
  • Henrik B
    köpte en tomt med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2021-01-30
    Han återkom inte med svar, var svår att få tag på.
    När sedan affären skulle avslutas så fördröjde han medvetet så en annan kom med i budgivningen
    Hej Henrik!

Alltid tråkigt när en affär inte går ihop, givetvis har vi inte fördröjt någon affär utan säljaren valde att ta ett högre bud som kom in innan kontrakt var undertecknat i original av båda parter. Enligt fastighetsmäklarlagen så är mäklaren skyldig
    att framföra alla bud till säljaren innan kontrakt är undertecknat, vilket du även blev informerad om och att bud inte är bindande förrän båda parter har skrivit på ett köpekontrakt i Original. Det är alltid säljaren som bestämmer vem som får köpa och till vilket bud och de valde att ta högsta bud, vilket inte du hade lagt. Självklart förstår jag att man blir besviken, men det är inte mäklaren som väljer vem som får köpa utan det gör säljaren. Hoppas att ni hittar något annat som passar för er, givetvis skall vi bevaka detta åt er!

Med hälsningar Leif Fourong
    • Vallbostrand
    2020-12-08
    Mycket bra erfarenhet.
    Köpt del av ett parhus på Resö.
    Bra bemötande som slutade med köp.
    Korrekt och trevlig mäklare🌞
    Tack så mycket Gert för fint Reco, Verkligen kul och spännande projekt. Jag tror att ni kommer att bli såå nöjda.
    Önskar er en frisk, härlig jul & nyår. Så hörs vi snart igen! Mvh Carolina
  • Per Anders Olav T
    skrev om Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2020-11-19
    Har försök att få till ett möte under en veckas tid för att genomföra två affärer, men det verkar som att mäklaren inte är intresserad trots att de lämnat offert på jobbet. Nu måste bankerna ändra alla uppgifter och vi får söka ny mäklare.
    Hej Anders!

Din Mäklare som skrev din offert för skrivuppdraget har tyvärr slutat och det är covid 19 vilket göra att allt tar längre tid att lösa, tyvärr! Vi har ej heller något skrivuppdrag påskrivet att ta uppdraget därför tar det lite tid för att hantera ditt ärende och kan du inte vänta då är det bättre att du väljer annan mäklare som har mindre att göra så vi väljer att avstå detta uppdrag!

Vänligen Leif Fourong
    2020-11-16
    Salg av eiendom i Tanum kommune i Sverige

Salg som har dratt litt ut i tid. Men det har faktisk vært veldig positivt pga. sterk prisøkning siste året. Mäkler flink til å vente på muligheten for flere kjøpere til å by samtidig.

Meget fornøyd med mäklaren som kan sitt fag til fingerspissene.

Jeg ville helt klart valgt samme mäklar igjen !!!
    2020-11-11
    Solgt en fritidsbolig. Det tok litt lang tid, men når riktig kjøper gikk det bra. Megleren var alltid tilgjengelig.Hun levde opp til forventningene.
    Hej Ellen. Tack för fint Reco. Vilka trevliga köpare du fick till slut, de var nog värt att vänta på just dem. Jag vi fick en lång process med många visningar. Och med en pandemi mitt i försäljningsprocessen. Tur att vi fick rätta till tomtgränserna under resans gång till slut hos Lantmäteriet, det gynnar ju även era grannar tänker jag. Önskar dig en frisk jul & Nyår Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2020-10-29
    Snabb, tydlig, trevlig, kunnig mäklare.
    Vi har köpt tomt.
    • Hamburgsund
    2020-10-22
    Väldigt snabb och bra återkoppling! Påläst och insatt i fakta kring objektet.
    2020-10-12
    Köpt fritidsboende under trevliga förhållanden. Det blev skratt vid trevlig kontraktsskrivning.
    Tack för fint Reco och att du tog dig tid att skriva, hoppas ni får en frisk och härlig jul& nyår och att ni får stor glädje av ert fina nya hus på Tanumstrand. Mvh Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Tanum
    2020-10-12
    Mycket bra bemötande!
    Ingav förtoroende och var engagerad!
    Mycket kunnig och trygg i sin roll om vad som gäller!
    Vi blev informerade hela tiden!
    Skapade tillit och hade humor!
    Kan rekomenderas!!!
    Hej Ingrid
    Tusen tack för fint Reco. Så kul att vi kunde hjälpa er med både köp och sälj. Det var ett härligt samarbete. Nu blir det spännande att följa ert nya byggprojekt. Önskar er Lycka till med det nya huset. Och en frisk härlig jul & Nyår. Mvh Carolina Fallenius
    2020-10-10
    Bra megler. Kjøpt hytte på tanumstrand
    Tack Rune!

Hoppas att ni snart får komma ner och bo i er nya hytte på Tanumstrand, Vi hörs!

Hälsningar Leif Fourong
    • Bullaren
    2020-10-04
    Sålt fritidshus. Trevlig mäklare med ett vänligt bemötande. Bra val av mäklare med ett lyckat resultat.
    2020-08-15
    Har köpt en sommarbostad.
    Har mött en hel del mäklare i detta område som mer varit "beg.bilförsäljare" .... :-)
    Men mäklaren som jag hade (Carolina Fallenius) i detta var precis tvärt om, jag fick som köpare direkt förtroende för henne och kände till 100% att jag kunde "lita" på henne. Hela förloppet har hon skött med beröm godkänt. Har rekommenderat henne till mina bekanta.
    Den dagen jag är i behov av mäklare igen så kommer jag att välja henne.

MVH
    /Mikael Staafjord
    Tack Mikael för ett så värdefullt Reco. Och tack för att du tog dig tid att beskriva er upplevelse med mig som mäklare. Härligt att ni uppskattade mitt arbete. Det var trevligt och spännande att hjälpa er i hamn med ert köp. Hoppas nu att ni får stor glädje av ert nya fritidsboende i Fjällbacka. Med vänlig hälsning, Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Sövall
    2020-08-15
    Alltid tilgjengelig, gir presise snart, følger opp og er meget kunnskapsrik. Vi er veldig godt fornøyd
    2020-08-05
    Jeg har solgt min hytte på egen halvøy i Bohuslän.
    Jeg er veldig godt fornøyd med SF i Grebbestad og med Leif Fourong som proff megler.
    Alltid tilgjengelig og har et stort lokalt kunnskapsnivå.
    En liten greie er at jeg hadde gjerne sett litt bedre respons med annonsering i Norge i avis i Coronatiden. Men det gikk bra til slutt allikevel.
    Tack Einar för ditt fina omdömme. VI hörs med vänlig hälsning Leif Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Hamburgö
    2020-08-01
    Väldigt positiv och hjälpsam.
    Tack Oscar för fint Reco. Önskar er frisk, härlig jul& nyår lycka till med husbygge på tomten på Hamburgö. Hälsningar Carolina Fallenius Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2020-07-31
    Vi har köpt en sommarstuga i Grebbestad.
    Vi upplever Carolina Fallenius som en person som levererar det hon lovar. Hon är påläst och kunnig och dessutom är hon trevlig och professionell.
    Det har känts tryggt och roligt att köpa hus.
    Hälsningar Lisbeth och Torbjörn Ahl
    Hej Lisbeth och Torbjörn
    Det har varit ett sant nöje att hjälpa er med köp av fritidshus och väldigt glädjande för mig att få så fint Reco som jag har stor nytta av i mitt fortsatta arbete. Det var även roligt att höra att era barnbarn var glada över ett köp. Och lite festligt att även era goda vänner köpt hus genom mig. Önskar er en fin sensommar nu och hoppas att ni får njuta mycket av det fina huset med den underbara trädgården. Hälsningar Carolina Fallenius
    • Kärraby
    2020-07-23
    Liten gård för fritids- och åretruntboende belägen i naturskön, lantlig miljö med gångavstånd till havet.

Mäklaren var artig, tydlig och välinformerad om liknande objekt i området. Medförde dokumentation om tidigare försäljningar. Effektivt tog han sig an utforskandet av byggnaderna och med tydligt engagemang pekade han ut det positiva i fastigheten och klargjorde vad som var svagheter. Han arbetade med öppenhet, så att inga obehagliga överraskningar skulle skapa problem senare.
    Hans arbete överträffade mina förväntningar i så motto, att det förenklade den komplicerade processen för försäljaren och, skulle jag tro, köparen.
    Jag rekommenderar gärna denne mäklare till andra, som är i behov va mäklarhjälp.
    Tack Leena!

Alltid kul att höra att man är nöjd!

Med bästa hälsningar Leif Fourong
    • Långeby
    2020-07-15
    Til å stole på, ryddig og hyggelig.
    Tack Astrid för fint Reco. Hoppas att ni snart kan komma över gränsen och besöka er fina hus på Långeby. Önskar er en fortsatt frisk, härlig jul& nyår. Hälsningar Carolina Fallenius Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2020-07-12
    Sålt fritidshus, allt har gått lätt och smidigt tack vare en engagerad och positiv mäklare.
    Tack Gunilla för förtroendet och för värdefullt o fint Reco.
    Det var trevligt att arbeta tillsammans med dig under resans gång och det blev ju en väldigt snabb och lyckad affär. Hälsningar Carolina Fallenius
    • Holmsbacken
    2020-06-19
    Kjøpt hytte på Resö.
    Svært profesjonell og hjelpsom melger, god kommunikajon.
    Tack Hanne för fint Reco. Hoppas ni snart kan ta er över gränsen för att besöka Resö igen.
    Önskar er en frisk, härlig jul & nyår.Hälsningar Carolina Fallenius
    • Raftötången
    2020-03-27
    Har skrevet kontrakt på fritidsbolig på Raftötången. Behagelig møte med mekler, som tok den tiden vi trengte til å orientere oss om hus, tomt, område, utbyggingsmuligheter og mulige fuktproblemer.
    Et godt møte.
    Mekler har vært tilgjengelig og gitt raske tilbakemeldinger i kjøpsprosessen.
    Inngir stor tillit!
  • köpte sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Hamburgsund
    2020-03-20
    Vi har köpt en lägenhet i Hamburgsund. Det gick fort och lätt. Vi är mycket nöjda med allt. Mycket sympatisk mäklare. Trevlig familjär stämning på kontoret.
    Tusen tack Christina och Håkan för värdefullt Reco. Kul att träffa er igen. Det glädjer oss att ni är nöjda med vårt arbete och lite festligt att ni både sålde ert hus och köpte ny bostad genom just oss. Lycka till nu med er nya bostad med så centralt och bra läge i fantastiska Hamburgsund. Mvh Leif & Carolina Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Slottet
    2020-03-12
    Utomordentligt kunnig och mycket trevlig personal
    Vi tackar och hoppas fortsatt bra samarbete:)

Hälsningar Leif
    2020-02-22
    Engagerad positiv mäklare med bra återkoppling
    Tack Anette för värdefullt Reco och för ett bra samarbete under försäljningsresans gång. Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Fjällbacka
    2019-11-19
    Kjøpt fastighet i Fjällbacka. Carolina har vært en veldig god proff mekler. God på kommunikasjon og tilbakemeldinger. Gjennomførte salget på en god måte.
    Tack så mycket för fint Reco. Det är väldigt betydelsefullt för mig. Skönt att ni äntligen hittade er drömboende och vilket fint läge ni får i Fjällbacka, grattis. Hälsningar Carolina Fallenius Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    • Raftötången
    2019-11-19
    Vi har köpt ett fritidshus på Raftötången.

Första huset vi tittade på lade vi oss vid budgivningen. Sedan ringde mäklaren upp oss när hon fått ett nytt objekt, första tjing så att säga.

Hon visade oss huset, och vi köpte det direkt av säljarna, utan ytterligare visning. Vi är verkligen nöjda med affären, och givetvis även med mäklaren! Det mesta har gått via mail eller telefon, också det har skötts perfekt.
    Tack Carina för att ni tog er tid att skriva om er upplevelse och tack för mycket fint Reco. Det var ju lite tur i oturen då ni inte fick det första huset ni var med och budade på. Men jag tror det var någon mening med det. Nu fick ni ju ett mycket fint och avskilt läge i stället, där jag tror att ni kommer att stortrivas. Hälsningar Carolina Fallenius Svensk Fastighetsförmedling Grebbestad
    2019-11-17
    Pågående försäljning av tomter och det känns alldeles utmärkt den korta tid vi hållit på
    2019-10-29
    Fritidsbolig utenfor Grebbestad.

Det har vært en glede å ha vært fulgt opp av Leif F. Ikke pushy men veldig aktiv på et positivt sett.

Vår oppfatning av eiendomsmeglere generelt basert på erfaring er ikke positiv. Som skipsmegler pleier skribenten å uttale at de ikke ville vare en uke i skipsmegling. Mistenker at Leif F ville være på topp i eget firma om han hadde valgt å bli skipsmegler.

Helt topp og grattis til Leif F som har scoret et hat trick med salg av tre eiendommer til forskjellige grener av samme slekt.
    2019-10-28
    Har egentlig ikke så mye å si, det er min mann som har vært i kontakt med megleren. Mitt inntrykk er at det har værrt meget ryddig og god komunikasjon.
    • Tanumshede
    2019-10-28
    Jeg har kjøpt en helårsbolig som skal brukes som sommersted. Jeg synes megleren har gjort en god behandling gjennom hele prosessen.
    • Tanumshede
    2019-10-24
    Vi har sålt vårt fritidshus i Bohuslän och fått hjälp av en mycket kompetent mäklare.
    Vi blev bemötta på ett mycket proffsigt och målinriktat sätt.

Resultatet blev att huset blev sålt nu på hösten, vilket vi egentligen inte hade förväntat oss.
    Vi är mycket nöjda med mäklarens insats!!!