Svensk Fastighetsförmedling Linköping

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Linköping!

Här i trevliga Linköping på Östgötaslätten hittar du alla boendemöjligheter du kan tänka dig, mysiga villaområden för familjer eller fina studentlägenheter nära universitetet. Vi på Svensk fastighetsförmedlings kontor hjälper dig mer än gärna att hitta rätt på bostadsmarknaden. Vi har lång erfarenhet som mäklare och kan Linköpingstrakten i detalj.

Vare sig du vill ha hjälp med att köpa, sälja eller bara få en värdering - kontakta oss så guidar vi dig tryggt och säkert till ditt drömboende.

Läs vad 902 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Linköping 2

• Vreta Kloster
    2022-06-30 Verifierad kund
    Jag och min partner blev rekommenderade Svensk Fastighetsförmedling av vår kontaktperson på banken. Mäklaren vi använde oss av var proffsig och lugn, men ibland kändes det som att vi säljare fick påtala saker som mäklaren borde ta tag i, t.ex. förnyad fotografering. Vi hade också önskat tydligare rekommendationen i en problematisk tid på väg in i en lågkonjunktur med stigande räntor. Det hade varit mer lönsamt för oss att sälja en månad tidigare, men detta fick vi ingen som helst vägledning i. Det är så klart att vi som säljare skulle kunna satt oss in i detta mer, men mäklaren (som ska kunna marknaden och hur svängningar sker utifrån samhället i stort) hade kunnat vara lite mer handfast. För övrigt inget att anmärka på.
    • Hejdegården
    2022-06-28 Verifierad kund
    Mäklaren var mycket kompetent och förtroendeingivande. Våra förväntningar har tillgodosetts till alla delar.
    • Hejdegården
    2022-06-26 Verifierad kund
    Förtroendeingivande och kompetent. Svarade direkt på frågor.
    • Berg
    2022-06-25 Verifierad kund
    Jag blev på ett trevligt och proffesionellt sätt bemött av mäklaren. Han har levt upp till mina förväntningar med 100%
    Allt har gått smidigt.
    2022-06-21 Verifierad kund
    Superbra bemötande i första skedet. Helt ok vid kontraktsskrivning.
    2022-06-19 Verifierad kund
    Personligt och proffsigt från första träff tills affären var klar.
    2022-06-18 Verifierad kund
    Min mäklare gjorde ett jättebra jobb, höll mej uppdaterad under hela försäljningen.
    Mycket nöjd.
    • Sturefors
    2022-06-13 Verifierad kund
    * Ett från början ett mycket positivt bemötande av mäklaren.
    * Allt gick så fantastiskt fort från början till det var klart, att jag blev köpare och fick under tiden information från mäklaren.
    * Sammanfattningen av upplevelsen framgår av punkt 1 & 2.
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Linköping
    2022-06-10 Spontant omdöme
    Är så nöjd över att ha fått hjälp av Maja vid försäljning och köp av ny lägenhet, rätt person på rätt plats! Hon såg våra behov och gjorde det lilla extra för att allt skulle gå så smidigt som möjligt. Toppen verkligen!
    Tack snälla Sara för dem fina orden! Jag är tacksam för att ha fått hjälpa er i er bostadsresa och det gör mig glad att ni är nöjda!! Hoppas att ni trivs bra i ert nya hem, ta hand om er!
    • Centralt
    2022-06-09 Verifierad kund
    Emelie hanterade försäljningen av lägenheten utmärkt med bra information genom hela processen, professionellt rakt igenom, vi är super nöjda!
    Tack snälla Alexander! Återigen, oerhört glad för att jag har fått hjälpa er igen! Njut av en härlig sommar med familjen! Bästa hälsningar Emelie Johansson Svensk Fastighetsförmedling Linköping
    2022-06-09 Verifierad kund
    Martin Fransson hade en tydlig idé för försäljningen och genomförde den. Engagerad och proffsig genom hela försäljningen.
    Vi är mycket nöjda!
    • Södra Ekkällan
    2022-06-07 Verifierad kund
    Bra service. Snabb hantering.
    Mäklaren nådde upp till alla mina förväntningar.
    • Ekkällan
    2022-06-06 Verifierad kund
    Utfört sitt jobb. Hörde av sig regelbundet.
    2022-06-04 Verifierad kund
    Jag har blivit väl bemött av mäklaren. Jag hade ganska högt ställda förväntningar som mäklaren till stor del levde upp till. Upplever mäklaren som noggrann, kunnig och tillgänglig. Jag är nöjd med försäljningen av min bostad, både processen och resultatet.
    • Centralt
    2022-06-02 Verifierad kund
    Mäklaren har uppträtt på ett snabbt och effektivt och trevligt sätt.
    Förklarat allt på ett förståeligt sätt och vad som gäller i nu- och framtid.
    Det jag förväntat mig av en mäklare har uppfyllts till punkt och pricka.
    Jag kommer att anlita samma mäklarfirma för försäljning av min fastighet!
    Tack snälla Jan! Fantastiskt omdöme, det gläder mig oerhört att du är nöjd hittills och att du tog dig tid för att skriva några rader! Varmaste hälsningar Emelie Johansson Svensk Fastighetsförmedling Linköping
    2022-06-02 Verifierad kund
    Jättebra dialog med mäklaren som var effektiv, tydlig och väldigt kompetent! Vi fick exakt den hjälpen vi var i behov av.
    Wow, varmaste varmaste tack Edvin! Det är jag som får tacka för att jag har fått hjälpa er i försäljningen av en fantastisk lägenheten. Tack återigen för den fina blombuketten. Hälsa familjen! Njut av resan till Danmark! Hjärtliga hälsningar Emelie Johansson Svensk Fastighetsförmedling Linköping
    2022-06-02 Verifierad kund
    Trevligt, effektivt, professionellt och estetiskt skött.
    • Vimanshäll
    Trevligt mötande!
    Service inriktad och erfaren.
    • Grebo
    Mycket bra....................................................................
    • Maspelösa
    2022-06-01 Verifierad kund
    snabbt o smidigt. Väl organiserat inkl kaffe vid visningen
    2022-06-01 Verifierad kund
    Bra kontakt och avstämning
    2022-05-29 Verifierad kund
    Sakligt och snabbt bemötande i hela processen
    Varmt tack för dem fina orden, det glädjer mig att ni är nöjda och stort grattis till er nya lägenhet!
    2022-05-28 Verifierad kund
    Maja sålde min lägenhet, både hon och priset levde väl upp till förväntningarna. Super trevligt och proffesionellt bemötande som ingav förtroende och trygghet genom hela försäljningen. Rekommenderar Maja starkt!
    Stort stort tack Kajsa för din varma rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med både pris och resan dit, det har varit väldigt roligt att få hjälpa er! Ta hand om er och hoppas att ni kommer att trivas bra i England!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Trevlig och bra bemötande. Kunnig, intresserad.
    Mina förväntningar var att få god hjälp med försäljningen. Vilket införlivades.
    • Ekholmen
    2022-05-27 Verifierad kund
    Bra service, trevlig personal,
    2022-05-22 Verifierad kund
    Inget att anmärka på. Effektivitet och bra dialog.
    • Västerlösa
    2022-05-21 Verifierad kund
    Bra och proffsigt bemötande genom hela processen
    • Blästad
    2022-05-15 Verifierad kund
    Sammantaget hade vår mäklare Sofia ett mycket professionellt bemötande. Hon ingav ett lugn och var hela tiden hoppfull. Det gick att relativt snabbt få kontakt med henne dygnets alla timmar!
    2022-05-12 Verifierad kund
    Bemötandet har allt igenom varit professionellt och förtroendeingivande. Eftersom vi gjort en ordentlig research av både mäklarhus och framförallt mäklare innan kontakt så hade vi också förväntningar på precis detta. Vårt urval är således mer baserat på mäklaren än mäklarhuset även om det också självklart spelar roll.

Vi hade ingående diskussioner om vilka metoder, aktiviteter och steg som skulle användas. En bra dialog där vi både ifrågasatt, bett om förtydliganden och ställt krav. Vi anser att samtliga frågeställningar besvarats på ett bra sätt.

Då arvodet var högre än genomsnittet så var vår förväntan och våra krav också högt ställda. Vår önskan var en trappa med högre arvode för försäljningspris utöver förväntan men det fick vi inte igenom. Det är vi inte riktigt nöjda med.

Oavsett det, vi valde i slutändan att ta ett bud innan öppen visning genomförts vilket gjorde att mäklarens insats inte blev så omfattande som den kunde ha blivit. Med det sagt kan arvodet fortfarande anses lite väl tilltaget. Det var dock ett medvetet val vi gjorde då vi ville ha en professionell och smidig hantering och att det fanns en fördel för oss att få lägenheten såld relativt snabbt.

Vi har sett alldeles för många mäklare som inte riktigt vet vad de sysslar med eller har det engagemang som krävs. Alternativet i hade varit att sälja själva vilket garanterat hade gett minst samma utfall som en "dussinmäklare". Nu valde vi istället med omsorg en mäklare med goda referenser, bra arbetsmetodik och fick också det resultat vi förväntat oss.

I skrivande stund återstår det att se om insatsen kring den slutliga överlåtelsen till köparen samt stödet kring deklarationen av försäljningen även lever upp till förväntningarna. Vi ser inget som tyder på att så inte kommer vara fallet.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med bemötande, metodik, försäljningspris samt processen som helhet.
    2022-05-08 Verifierad kund
    Mäklaren har bemött mig väl och arbetat för att tillgodose mina behov och önskemål. Min bostadsaffär har gått smidigt och snabbt, från privat visning och erbjudande om att lägga bud till påskrivet kontrakt.
    • Vikingstad
    2022-05-07 Verifierad kund
    Mycket trevlig och proffsig mäklare, som gav god service genom hela processen. Snabb respons på frågor, trevligt bemötande, insatt i omständigheter kring bostaden. Mäklaren överträffade mina förväntningar!
    Tack Jessica för dem fina orden! Ett nöje att ha varit till hjälp! Superroligt att du är nöjd och stort grattis till din fantastiska lägenhet!
    Varma Hälsningar Maja Eskilsson Andersson
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Linköping
    2022-05-06 Spontant omdöme
    Vi är väldigt nöjda med Maja.
    Himla trevlig mäklare och mycket proffsigt bemötande.
    Hon gjorde ett kanon jobb och sålde vår lägenhet till ett prisrekord!
    Hon var till stort stöd för oss under hela processen och vi kände oss väldigt trygga med försäljningen.
    Tack Maja för en fantastisk bostadsaffär!
    WOW TACK Sami för din fina rekommendation. Det glädjer mig att ni är nöjda med både resan och slutpriset i sig. Det är jag som tackar för ert fina förtroende att får hjälpa er så hoppas jag att eran husresa går bra. Stort lycka till så ses vi på frånträdet.
    Varma Hälsningar Maja Eskilsson Andersson
    2022-05-06 Verifierad kund
    Gabriella gick verkligen utöver det vanliga för att säkerställa en smidig och trygg affär. Som köpare upplevde vi att hon gjorde allt för att vi skulle kunna genomföra ett bra köp.

Tack
    • Bestorp
    2022-05-06 Verifierad kund
    Väldigt bra, smidigt och engagerat genom hela affären.

Rekommenderar starkt!
    • Vallastaden
    2022-05-05 Verifierad kund
    Allt fungerade bra, försäljningen gick bra och kontakterna flöt på bra och kontinuerligt!
    • Lambohov
    2022-05-04 Verifierad kund
    Vår mäklare Gabriella Karner är full av energi och driv men hon har också varit en klippa under hela processen. Vi har haft många funderingar och frågor under vägen och Gabriella har hela tiden funnits där för oss, tillgänglig, omtänksam, lugn och professionell och alltid med relevant kunskap och information. Vi hade höga förväntningar både på Svensk Fastighetsförmedling och Gabriella och vi har verkligen inte blivit besvikna.
    • Bestorp
    2022-05-04 Verifierad kund
    Väl bemött av mäklare. Mäklaren visar att hon bryr sig och är snabb på att svara på meddelanden/frågor, vilket är viktigt för mig.
    • Ånestad
    2022-05-03 Verifierad kund
    Våra förväntningar på mäklaren var att marknadsföra vår bostad på bästa sätt och driva försäljningen i mål.

Sofia Tjernberg gav oss goda personliga råd inför fotografering och visning. Hon jobbade aktivt med anmälda intressenter. Därmed kunde visningen begränsas till enbart seriösa potentiella köpare och ledde till ett snabbt avslut.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Lite löpande band-känsla men funkar ok.
    • Ånestad
    2022-05-02 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, snabb service. Informativ, rak och tydlig vid köpet.
    • Vikingstad
    2022-04-30 Verifierad kund
    Himla trevlig och seriös mäklare! Fick bra information kring varje steg och kände mig väldigt trygg med försäljningen.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Mäklaren Inger stort förtroende och känns trygg.
    2022-04-24 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Gabriella som gjorde ett jättebra jobb i samband med försäljningen av vårt hus. Mycket proffsigt bemötande och hon var till stort stöd för oss under hela processen.
    2022-04-21 Verifierad kund
    Mäklaren ville stressa fram kontraktsskrivning samma kväll som budgivning blivit klar. Vi hade en timme på oss att göra klart allt med banken som tack och lov hjälpte oss med kort varsel.
    Säljarna kunde vänta till nästa dag och upplevde mäklaren "omogen" som de uttryckte det.
    Kändes inte bra att inte hinna tänka igenom affären - svårt att vara rätt förberedd och ställa befogade frågor utan ställtid.
    • Ekängen
    2022-04-18 Verifierad kund
    Snabb, effektiv och lyhörd. Minus med betalning enligt avtal, där bör samma lyhördhet finnas och överenskommelser följas.
    2022-04-17 Verifierad kund
    Mycket väl bemött.
    Vi kände stort förtroende för mäklaren.
    Lätt att få tag i om vi hade frågor eller behövde komma i kontakt med hen.
    • Södra Ekkällan
    2022-04-15 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande från mäklaren! Affären gick snabbt och smidigt. Över all förväntan. Vi är supernöjda! Kunde inte vara bättre!
    • Ekängen
    2022-04-13 Verifierad kund
    Professionell, saklig och stor tillgänglighet vid frågor. Martin kändes mån om att hjälpa till och det ingav ett stort förtroende. Jag fick bra stöd både inför, under och efter köpet. Mina allra varmaste rekommendationer till Martin.
    2022-04-11 Verifierad kund
    Fantastiskt bemötande och hjälp när vi inte har bott på orten där vi köp och nu då sålt det👍
    Över alla förväntningar!! Högsta betyg!!
    2022-04-11 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande och fick en kod kontakt med mäklaren som uppdaterade oss med senaste informationen allt eftersom det dök upp.