Svensk Fastighetsförmedling Mariefred

Långgatan 26, 647 30 Mariefred — Visa karta

Funderar du på att sänka tempot och flytta närmare naturen, men vill fortfarande jobba i Stockholms innerstad? Här i Mariefred får du både närheten till naturen och ett lugnare tempo, bara 1h med tåget från Stockholm!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling tycker det är otroligt givande att få följa en person eller familj i en av livets största affärer och vi delger er gärna vår kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden och området här kring Mariefred och Åkers Styckebruk.

Genom att ha koll på hela processen, och området, kan vi hjälpa både dig som vill köpa och sälja att få ut det mesta av din bostadsaffär. Tillsammans har vi över 50 års yrkeserfarenhet här på BoButiken, det är mycket bra erfarenhet att ta vara på.

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 74 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Mariefred

• 2019-10-15

Monica B skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har köpt en bostadsrätt. Bemötandet var varmt personligt och korrekt. Det var smidigt, snabbt och det kändes tryggt att genomföra affären. Läs mer
    2019-10-15 Annalena S svarar Monica B
    Tack Monica, det var kul att få hjälpa till. :-)
    Annalena S gillar detta
  • 2019-10-12

Rina Å skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Anna- Lena sålde våran villa. Hade ett mycket bra bemötande med positivt intryck och såg till att det blev en trygg affär. Tydlig och frekvent med återkoppling. Rekommenderar starkt Anna- Lena som mäklare. Läs mer
    2019-10-15 Annalena S svarar Rina Å
    Tack Rina, Roligt att få hjälpa till och härligt med nöja kunder :-) //Annalena
    Annalena S gillar detta
  • 2019-09-16

Karin S skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Försäljningen av vår fritidsfastighet har gått mycket smidigt. Mäklaren har på alla sätt gett ett professionellt intryck. Läs mer
  • Emil N

2019-09-05

Emil N skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålde mitt Radhus via Svensk Fastighetsförmedling och Elisabeth.
    Så proffsig, håller tider och de hon lovar. Skulle inte fundera på att använda mig av någon annan när det är dags för nytt boende. Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Emil N
    Stort tack för ditt förtroende och det fina omdömet Emil! Vi ses snart igen! Varma hej! / Elisabet
  • 2019-08-31

Mats Inge Sivert G skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Med en smittande positiv inställning och med ett rakt och tydligt arbetssätt skapar Elisabet trygghet både hos mig som säljare och för spekulanter. Vi är oerhört nöjda med Elisabets arbete och tvekar inte en sekund att rekommendera henne eller att anlita henne igen. Att hon älskar sitt arbete känns i varenda liten detalj! Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Mats Inge Sivert G
    Stort tack för de fina orden och ert förtroende! Varma hälsningar Elisabet
  • 2019-08-29

Lars E skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Elisabeth har hjälp oss att sälja två bostäder, en villa 1918 och en lägenhet 1919. Hon levde upp till alla förväntningar och bemötandet var perfekt. Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Lars E
    Tack för ert förtroende och fina omdöme Lasse! Vi ses snart igen! /Elisabet
  • 2019-08-24

Ellinor Anna Sofie A skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Thomas är proffsig, snabb med återkoppling och håller i affären på ett förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2019-08-24

Lars L skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Har sålt en villa genom kontoret i Mariefred
    Linda Sköld har gett ett mycket lugnt, sakligt o framför allt proffsigt intryck.
    Har inte mera att tillägga än att jag är mycket nöjd.
    Hälsningar, Lars L Läs mer
  • 2019-08-15

Joakim B skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda/Svensk Fastighetsförmedling tog oss i handen och ledde oss tryggt genom hela processen förberedelser/försäljning av vårt älskade lantställe. Enormt proffsigt, seriöst och kunnigt. Läs mer
  • MAGNUS S

2019-05-30

MAGNUS S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Mariefred
    Vi hade ett första möte inför försäljning av vårt hus och mäklaren skulle sedan återkomma med prisförslag etc. Men efter det hörde vi inget mer. Läs mer
    2019-07-02 Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs & Mariefred svarar MAGNUS S
    Hej Magnus,
    Jag är så ledsen över att vi missat vår chans att hjälpa er till en riktigt bra bostadsaffär, jag ber verkligen om ursäkt för det. Vi tittar hela tiden på hur vi kan förbättra vår verksamhet och att lyssna på vad våra kunder tycker om oss är då extra viktigt för att vi ska identifiera vad vi kan göra bättre. I det här fallet har vi inte lyckats, jag ska omgående se över våra rutiner så att vi i bobutiken täcker upp för varandra så att ett misstag som det här inte upprepas.

Vänligen
    Elisabet Jacobsen, Franchisetagare Svensk Fastighetsförmedling, Strängnäs och Mariefred
  • 2019-05-21

Jeanette T skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har köpt ett hus i Mariefred och blev mycket bra bemötta av er mäklare. Hon var tillgänglig och svarade på våra frågor och funderingar så snart som möjligt. Affären gick fort och visningen ställdes in, vilket vi tror var bra för oss. Läs mer
  • 2019-05-16

Jorunn Faugli C skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevligt och engagerat bemötande. Kunnigt och hjälpsamt. Väldigt nöjda med Linda. Läs mer
  • 2019-05-09

Anders W skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Stort förtroende
    Trygghet i diskussioner
    Allt kunde tagas fram
    Vi har sålt ett hus Läs mer
  • 2019-05-08

Shiven H skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda är trygg, kunnig och inger förtroende. Hon kommunicerar synnerligen skickligt och bekräftar i skrift snabbt och tydligt att hon mottagit dina mail eller sms och vad man kommit överens om. Varje gång.

Hon är mycket tillgänglig via telefon, mail eller sms. Både kvällar och helger.

Hon beskrev marknaden sakligt och utan överdrifter innan affären, svalt och professionellt gick hon igenom hur verkligheten såg ut på en idag ganska utmanande marknad och lät oss ta besluten men med henne som stöd om vi ville det. Mycket lokalkunnig då hon själv bor i Mariefred vilket är ett stort plus om spekulanterna kommer utifrån och kan ha många frågor om skolor, affärer, kommunikationer mm.

Hon har en jur. kand. i botten utöver sin kunskap och erfarenhet som fastighetsmäklare vilket gör att hon kan svara på mer komplicerade frågor om lag och rätt när det gäller fastigheter och avtal. Det känns tryggt då man som privatperson går igenom en fastighetsaffär få gånger i sitt liv och det handlar om stora belopp.

Vår annons var MYCKET välskriven, inga klyschor och med snygga formuleringar om vad vårt hus hade för fördelar. Fotografen hon arbetar med var också mycket skicklig och extremt erfaren, han hade fotat närmare 2500 hus.

Allt som allt kan vi verkligen rekommendera Linda till den som vill ha en riktigt skicklig fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2019-05-07

Nils E skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har sålt ett fritidshus i Mariefred.
    Vi blev rekommenderade Linda av en granne.
    Vi ville sälja före sommaren. Hon planerade försäljningen redan i höstas på ett mycket professionellt sätt.
    Hon var lyhörd för våra önskemål och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Hon förklarade klart och tydligt varje steg i processen.
    Hon är mycket kunnig och vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2019-05-06

Akseli N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag köpte ett fritidshus nära Mariefred. Linda gav ett väldigt bra bemötande och var tydlig i genomgång av kontrakt och alla delar av köpprocessen. Läs mer
  • Johannes J

2019-04-26

Johannes J skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har under en längre tid letat boende, något som efter många visningar av flertalet hus till slut blivit ett köp. Med samma professionella bemötande och attityd har Linda hjälpt oss med aldrig sinande tålamod.

Vi kan starkt rekommendera Linda till både köpare och säljare. Läs mer
  • Katarina B

2019-04-25

Katarina B skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Precis sålt en enplansvilla. Thomas är mycket lyhörd för dig som kund och anpassar så mycket det går efter dina önskemål. Han förklarar fsgprocessen lätt och tydligt.

Jag rekommenderar helt klart Thomas som mäklare. Läs mer
  • 2019-04-16

Peter H skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevlig och informativ mäklare! Läs mer
  • 2019-04-12

Marie W skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Fick ett proffsigt första intryck som gjorde att jag valde er att sälja min villa. Intrycket var rätt och jag är mycket nöjd med slut resultatet. Läs mer
  • 2019-03-29

Gunnar B skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi köpte en bostadsrätt i Mariefred och har blivit mycket professionellt bemöta alltifrån visningen till och med kontaktskrivningen.

Mäklaren levde upp till våra högt ställda krav på hut en professionell mäklare ska agera Läs mer
  • 2019-03-08

Pontus F skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag är ytterst glad över att just Linda Sköld tog på sig uppdraget att sälja min fastighet. Linda har varit lugn, trygg och pålitlig genom hela processen. Läs mer
  • 2019-02-20

Petronella L skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Kunnig, kompetens och gör ett gediget arbete. Jag rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Pontus B

2019-02-13

Pontus B skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålde en Bostadsrätt, seriöst intryck, gick hur smidigt som helst! Läs mer
  • 2019-02-06

Sten O skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Köpt lgh och sålt villa. Linda är trevlig, tillmötesgående och ambitiös. Läs mer
  • 2019-01-17

Tomas V skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Lyhörd, tydlig, saklig och engagerad. Levererade precis det vi som köpare efterfrågar i en mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-01-17

Kent-Inge N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Från första stund mycket trevligt bemötande
    Sålt ett hus
    Lugn och sansad.
    Pratade om läget på marknaden innan värdering kom
    Var grymt ärlig både negativt och positivt ang marknaden idag
    Hållit till 100% vad Linda lovat

Skulle verkligen rekommendera Linda om en vän säljer nåt i närheten Läs mer
  • 2019-01-16

Marie M skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Svensk Fastighetsförmedling i Strängnäs är mycket professionella och ger Dig trygghet och kompetent vägledning/information genom hela bostadsaffären ( sålt Br-lgh)
    Uppriktighet och seriositet värdesätts i en bostadsmarknad som för tillfället är mycket svår (2018) vilket deras mäklare tydligt kommunicerar och därmed ger mig som kund rätt förväntningar.
    Kan varmt rekommendera Torbjörn Länn och hans mäklarkollegor på SF i Strängnäs . Läs mer
  • 2019-01-10

Jessica H skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi köpte ett hus och vi fick väldigt bra bemötande av mäklaren. Det kändes tryggt och ärligt genom budgivningen och kontraktskrivningen. Läs mer
  • 2019-01-10

Gerd S skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Försäljningen avsåg mitt föräldrahem. Linda var den första av fem mäklare jag träffade. Jag kände direkt att vi fick en fin kontakt och det var viktigt för mig då det var mycket känslor inblandade kring den här försäljningen. Linda har ett mjukt och välkomnade sätt som gjorde mig trygg. Nu gick försäljningen väldigt snabbt vilket jag tror förvånade oss båda två. Och priset gjorde mig mer än nöjd, strax över mitt önskepris. Från visning till kontraktsskrivande tog det två dagar och när det sedan visade sig vara dom perfekta köparna så kan man inte vara annat än nöjd. Så det blev ett lyckokast för alla tre inblandade. Läs mer
  • 2019-01-01

Gunhild Ann-Charlotte F skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålt lgh 3:a i Strängnäs. Mäklaren har till fullo levt upp till de förväntningar jag haft och har enl min mening gjort ett mycket bra jobb. Känner mig helt nöjd med både försäljningen och bemötandet. Läs mer
  • 2018-11-09

Bo Sören E skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag sålde min bostadsrätt, 4 rok i Strängnäs. Jag fick ett mycket gott bemötande och kände mig väldigt trygg med mitt val av mäklare.
    Elisabeth är en fantastiskt varm och omhändertagande mäklare. Jag fick hela tiden information och hon var tillgänglig så fort jag hade någon fråga.
    Mina förväntningar innehöll en viss oro för att det inte skulle gå att sälja nu, då marknaden stannat av.
    Elisabeth bekräftade marknadsläget men var samtidigt så saklig, kunnig och positiv att jag kunde släppa min oro.
    En personlig och mycket kunnig mäklare som jag kan rekommendera med högsta betyg. '
    Elisabeth har verkligen ett helhets omhändertagande av hela försäljningen.

Stort tack från en supernöjd kund.

Mvh/Bosse Eriksson Läs mer
    2018-11-09 Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs & Mariefred svarar Bo Sören E
    Tack för förtroendet att sälja din fina lägenhet Bosse! Och många tack för de fina orden, de värmer! ?

Ha en jättefin helg, vi ses snart igen!

Varma hälsningar/ Elisabet Jacobsen SvenskFast Strängnäs
    Svensk Fastighetsförmedling Mariefred gillar detta
  • 2018-11-03

Sara S skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Mycket proffsig, kunnig och tillmötesgående. Skulle både köpa och sälja av Linda. Läs mer
  • 2018-10-28

Lennart L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Mariefred
    stabilt lugn och saklig duktig mäklare Läs mer
  • 2018-10-22

Catrin M skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag är jättenöjd med mitt köp! Jag var hela tiden informerad om status runt objektet och fick alltid svar på mina frågor. Läs mer
  • 2018-10-05

Monica R skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har sålt ett litet torp, som jag har bott i permanent. Jag har blivit bemött på ett respektfullt och mycket trevligt sätt. Mina intressen har tagits tillvara på ett professionellt sätt och mäklaren har varit väldigt engagerad och lagt ner ett otroligt bra arbete. Tomas har verkligen levt upp till mina förväntningar på ett mycket positivt sätt. Som kund känner man sig lyssnad på och han är otroligt seriös i sitt arbete. Jag är väldigt nöjd med det arbete som Tomas har lagt ner.
    Vänliga hälsningar Monica Rasmusson Läs mer
  • 2018-09-07

Ingela S skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda Sköld sålde vår bostadsrätt i Mariefred.
    Linda gav från första stund ett mycket förtoendegivande intryck. Hon är mycket engagerad, kompetent och pålitlig.
    Hon var hela tiden snabb med återkoppling vilket gjorde att den befarade stressen över försäljningen helt uteblev. Vi har sålt flera bostäder tidigare, Linda är den mäklare som varit mest engagerad och lyhörd av dem alla. Vi är mycket, mycket nöjda med Lindas arbete och rekommenderar henne med glädje till andra blivande trygga hussäljare.
    Ingela Stålhandske Läs mer
  • 2018-07-21

Heiko Z skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Everything was just perfect and went really smooth. Läs mer
  • 2018-07-20

Anneli K skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Fantastiskt bemötande och allt gick snabbt och smidigt.
    Mycket duktig mäklare och kan rekommendera henne och skulle absolut kunna anlita henne framöver. Läs mer
  • 2018-06-26

Småa AB skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Fantastiskt engagemang och proaktiv i alla lägen Läs mer
  • 2018-05-19

Hannu N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålde huset jag ägt i ett antal år.

Trots skada i huset i samband med flyttstädning så fungerade hela förloppet mycket smärtfritt.
    Framför allt synnerligen snabbt - enligt uttryckligt önskemål. Läs mer
  • 2018-04-19

Johnny U skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Första kontakten med Linda var när vi köpte en bostadsrätt i Mariefred. Vi kände oss trygga från början. Hon är trevlig, kunnig, saklig och lyssnar.
    Det kändes självklart att låta henne ta hand om försäljningen av vårt radhus i Åkers Styckebruk. Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2018-04-17

Gunnar F skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi fick en bra kontakt direkt med Mäklare Tomas Engström.
    Tomas gav ett seriöst intryck på oss redan från vårt första möte. Läs mer
  • 2018-04-16

Charlotte N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevligt och mycket professionellt bemötande. Rekommenderas varmt som mäklare! Läs mer
  • 2018-04-12

Charlotte A skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda är en lugn, trygg och vänlig person. Precis vad jag behövde i en pressad situation. Enormt kundfokus och ställde bokstavligen talat upp oavsett tidpunkt på dygnet. Enormt professionell vid kontraktsskrivning och jag har andra mäklarfirmor att jämföra med...
    Skulle gladeligen rekommendera Linda och er till andra Läs mer
  • 2018-04-06

Elisabeth T skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Linda har varit mycket proffsig under hela processen. Hon har en förmåga att vara fast och tydlig och samtidigt vara behaglig i sitt bemötande. Jag befann mig i ett läge där jag inte med glädje sålde bostaden och Linda har varit mycket respektfull i detta.
    Hon har levt upp till förväntningarna jag hade med råge och jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2018-03-26

Marie-Louise G skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda har varit mycket professionell och hjälpsam i samband med vårt köp av hus. Vi har haft en mycket bra dialog och fått hjälp med de frågor vi haft under processen. Vi ger Linda högsta betyg! Läs mer
  • 2018-02-15

Kennet B skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag tyckte att vi hade en bra dialog under försäljningens gång och trots det "magra" intresset lyckades Linda leta reda på en tidigare intresserad kund som letade bostad och lyckligtvis dock en ytterligare ny kund upp och det räcker för budgivning! Bra jobbat! Läs mer
  • 2018-01-25

Kjell K skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi fick ett professionellt bemötande och alla frågor blev besvarat tydligt och till vår tillfredshet.
    Mäklaren verkade vara kunnig inom sitt arbetsområde. Läs mer
  • 2018-01-12

Johan G skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Mycket lyhörd och kunnig samt väldigt engagerad. Gav oss stort förtroende från första mötet. Läs mer

Långgatan 26, 647 30 Mariefred