Svensk Fastighetsförmedling Mariefred

Långgatan 26, 647 30 Mariefred — Visa karta

Funderar du på att sänka tempot och flytta närmare naturen, men vill fortfarande jobba i Stockholms innerstad? Här i Mariefred får du både närheten till naturen och ett lugnare tempo, bara 1h med tåget från Stockholm!

Vi på Svensk Fastighetsförmedling tycker det är otroligt givande att få följa en person eller familj i en av livets största affärer och vi delger er gärna vår kunskap och erfarenhet av bostadsmarknaden och området här kring Mariefred och Åkers Styckebruk.

Genom att ha koll på hela processen, och området, kan vi hjälpa både dig som vill köpa och sälja att få ut det mesta av din bostadsaffär. Tillsammans har vi över 50 års yrkeserfarenhet här på BoButiken, det är mycket bra erfarenhet att ta vara på.

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling!

Läs vad 109 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Mariefred

• 2019-12-05

Gun Ingrid Margareta Ö skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sommarhus på Ringsö
    Mycket bra bemötande”proffsig”
    Vi är mycket nöjda
    Gun o Hans Östblom Läs mer
  • 2019-11-28

William L skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Köpte en liten fin tvåa i Strängnäs. Blev mycket trevligt bemött och fick svar på alla frågor jag hade. Uppföljning skedde inom ett par dagar efter visning och under processen av att köpa har Annalena varit till stor hjälp för mig som förstagångsköpare. Toppbetyg till en toppenmäklare. Läs mer
    2019-11-28 Annalena S svarar William L
    Hej William, tack för fina ord och fint betyg. :-) Hälsningar Annalena
  • 2019-11-23

Lennart B skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Håller tummarna för att affären går igenom på tisdag. Vi har fått backa lite på utropspriset, men det kan bero på fel säsong. Annalena har jobbat hårt för att sälja huset. Läs mer
  • 2019-11-18

Carina N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi skulle sälja våran villa och gick på tips om våran mäklare.
    tipset var rätt och vi fick en toppenmäklare som visade stort intresse, fick massa bra information, inte stressad.
    Bra info under hela försäljningen och fick tidigt dag/tid för överlämning till nya ägare.
    Har inget negativt alls att säga utan endast starkt rekommendera Linda sill nästa som ska sälja. Läs mer
  • Håkan A

2019-11-07

Håkan A skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Väldigt bra helt enkelt! Kan den lokala marknaden och löser uppgiften på bästa sätt. Läs mer
    2019-11-07 Elisabet J svarar Håkan A
    Stort tack Håkan!
    Det var väldigt roligt att få hjälpa er igen!
    Varma hej! /Elisabet
  • 2019-11-05

Lars-Erik J skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har sålt ett torp och min mäklare var över förväntningarna. Toppbetyg. Läs mer
    2019-12-04 Tomas E svarar Lars-Erik J
    Tack för de fina orden Lars-Erik.
  • 2019-10-30

Anders S skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Professionell kunnig uthållig. Skulle kunna vara lite mer sälj fokus i dialog med kunderna för att komma till avslut fortare. Läs mer
  • 2019-10-30

Calle W skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålde en lägenhet via Svensk Fastighetsförmedling och fick ett toppbemötande. Mäklaren var närvarande och stöttande genom hela processen och jag känner att jag alltid kunde vända mig till henne med frågor och funderingar. I det stora hela är jag extremt nöjd och skulle inte tveka att använda dom igen eller rekommendera dom vidare. Läs mer
    2019-10-30 Elisabet J svarar Calle W
    Stort tack för din rekommendation Calle! Vad glad jag blir! :) Varma hälsningar Elisabet

Mikko H skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Fantastiskt bra jobbat Linda på Mariefredskontoret
    MVH
    Mikko o Lotta Läs mer

Joanna T skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har köpt ett hus i Mariefred. Mäklaren Linda Sköld var mycket trevlig och lätt att ha att göra med. Allt har gått väldigt smidigt och vi är väldigt nöjda med hur vi har blivit bemötta som köpare. Läs mer

Josefine S skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda har sålt mitt hus i Mariefred. Jag har uppfattat Linda som jordnära, stöttande och ärlig under hela prosessen. Egenskaper som jag uppskattat. Läs mer
  • 2019-10-28

Ulf F skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Enbart positiva erfarenheter inom alla områden. Läs mer
    2019-10-29 Elisabet J svarar Ulf F
    Stort tack Ulf! Varma hälsningar till er! /Elisabet
  • 2019-10-28

Christian D skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålt en villa genom ett dödsbo, Linda är saklig, ödmjuk och kunnig. Läs mer

Kent E skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Har köpt ett radhus i Mariefred.
    Linda Sköld har verkligen hjälpt oss att hitta det rätta huset
    i Mariefred .Vårt krav var radhus 1plan som hon till slut hittade åt oss efter ett antal visningar som vi avböjde.
    Linda har ett stort tålamod och engagemang för att hitta det rätta objektet.
    Tack Linda Sköld Läs mer

Maria G skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda är kunnig, noga, proffsig, vänlig, positiv, oerhört trevlig o jag har enbart väldigt goda ord att säga om henne. Jag rekommenderar henne varm o jag kommer själv alltid anlita henne om jag ska sälja en fastighet. Läs mer
  • 2019-10-25

Marianne E skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Mycket kunnig och trevlig. Rätt man på rätt plats. Läs mer
  • 2019-10-25

Fikriye N skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Bemötande var jätte trevligt och fin.
    Vi köpte en villa/Radhus.
    Våran förväntningar gick bra tillslut. Läs mer
    2019-10-29 Elisabet J svarar Fikriye N
    Tack för er rekommendation Fikriye! Hoppas ni trivs i er nya bostad! MVH Elisabet
  • 2019-10-25

Rickard G skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevlig. Informati. Proffesionell Läs mer

Camilla A skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har både köpt och sålt med hjälp av Linda, Svensk Fast Mariefred och är väldigt nöjda med hjälpen vi fått under båda affärerna. Hon/Byrån rekommenderas starkt från vår sida och vi skulle välja dem igen i framtiden. Läs mer
  • 2019-10-24

Erik E skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Har sålt ett hus på 270 kvm samt en lägenhet på 57 kvm inom loppet av 6 månader.
    Elisabet har gjort ett strålande jobb på båda objekten, man får hela tiden återkoppling och framför allt råd till hur man ska göra och gå vidare i försäljningen, Elisabet tar alltid det extra steget både för mig som säljare och även för köparen.
    Mina förväntningar var höga pga av Elisabets rykte och hon överträffade dom stort.
    Skulle varmt rekommendera Elisabet till alla som ska sälja eller köpa!
    5+ av 5 Läs mer
    2019-10-24 Elisabet J svarar Erik E
    Tack för två riktgt fina samarbeten Erik, och varmt tack för dina ord, vad glad jag blir! /Elisabet
  • 2019-10-24

Helen U skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi köpte bostadsrätt. Elisabeth svarade på våra frågor på ett mycket proffsigt sätt. Likaså vid kontrakt skrivningen. Informationen var utförlig men ändå inte med en massa onödiga ord osv. Kändes tryggt att göra affär med henne som mäklare Läs mer
    2019-10-24 Elisabet J svarar Helen U
    Stort tack Helen! Hoppas ni trivs bra i er nya lägenhet! Varma hälsningar Elisabet

Karin B skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Köpt en bostadsrätt i Strängnäs.
    Pos bemötande av mäklaren.
    Inget att klaga på! Läs mer
    2019-12-04 Tomas E svarar Karin B
    Tack för de fina orden och hoppas du kommer trivas här i Strängnäs.

Frida B skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Seriös, trevlig och kunnig, lätt att ha att göra med. Rekommenderas! Läs mer
    2019-12-04 Tomas E svarar Frida B
    Stort tack Frida för de fina orden.
  • 2019-10-23

Sheila K skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Elisabeth får högsta betyg inom alla områden. Riktigt bra service, uppföljning. Bra rådgivning och ett otroligt engagemang! Läs mer
    2019-10-24 Elisabet J svarar Sheila K
    Stort TACK för förtroendet och dina fina ord Sheila! Hoppas ni trivs i ert nya! /Elisabet

Ina J skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi sålde en sekelskiftvilla på hedlandet utanför Mariefred. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande, ger ett kunnigt och förtroendeingivande intryck vilket stämmer.
    Bra och informativa samtal och diskussioner om hur vi skulle gå till väga inför försäljningen.
    Kan marknaden, gör bra och korrekta värderingar, snygg och välskriven folder om vårt hus, bra respons även från köparna om vår mäklare. Vi kommer definitivt använda henne igen och rekommendera henne till alla vi känner, väldigt nöjda. Läs mer

Johan H skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Kändes osäker och ställde för mycket frågor Läs mer
  • 2019-10-23

Kjell Åke N skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålt Fastighet i Mariefred. Från starten med offert för två år sen har Linda alltid varit korrekt och saklig samt realistisk i sin syn på försäljningen.
    Jag kontaktade 5 st mäklare så konkurrensen var stenhård och orealistiska, flamsiga försvann först följt av personer där personkemin inte stämde fullt ut. Läs mer
  • Lars-Olle B

2019-10-23

Lars-Olle B skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålt sommarställe på Ringsö [ö i Mälaren] förstklassigt bemötande och proffsigt. Kan rekommendera på det varmaste. Läs mer
  • 2019-10-23

Jonas E skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har varit mycket nöjd över mitt bemötande av min mäklare.
    Känner att vi kan ha en öppen dialog.
    Har också uppnått mina förväntningar.
    Mäklaren har hjälp mig att sälja flera fastigheter. Och rekommenderar starkt denna mäklarbyrå. Läs mer
    2019-10-24 Elisabet J svarar Jonas E
    Stort tack för dina ord Jonas! Vi ses snart igen! /Elisabet

Jennie K skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi hade en mycket positiv upplevelse vid vårt husköp. Bra mäklare! Läs mer
  • 2019-10-23

Agneta W skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Tomas sålde ett fritidshus åt oss på ett sätt vi är helt nöjda med. Trevlig, engagerad och positiv och serviceinriktad. Kan absolut rekommendera honom Läs mer
    2019-12-04 Tomas E svarar Agneta W
    Stort tack för de fina orden Agneta.

Johan W skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevligt, professionellt och punktligt Läs mer
  • 2019-10-23

Magnus K skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi sålde vårt sommarhus. Thomas är en försiktig och en mäklare som är realistisk i sina bedömningar.
    Trevlig i sitt bemötande och noggrann i sitt arbete. VI har bara goda ord att säga om THomas och är väldigt nöjda med de samarbete vi hade i samband med försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2019-10-22

Sofia J skrev om Tomas Engström en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har sålt ett radhus, bostadsrätt. Jag valde Tomas som mäklare för att han verkade kunnig, trygg och ingav förtroende. Det visade han sedan genom hela köpet, gav svar på allt jag undrade (vilket är mycket i och med att det är första bostaden jag säljer). Väldigt lätt att kommunicera med och samarbeta med. Jag kände mig lugn och trygg genom hela affären och jag kände att jag hade kontroll så gott det går. Rekommenderar varmt! Läs mer
    2019-12-04 Tomas E svarar Sofia J
    Hej Sofia och stort tack för ditt fina svar.
  • 2019-10-22

Lars Å skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Annalena hjälpte oss att sälja vårt hus utanför Strängnäs med en stor portion entusiasm och professionalism. Hela försäljningsprocessen gick snabbt och enkelt, och med ett glatt humör. Läs mer
    2019-10-22 Annalena S svarar Lars Å
    Hej, Tacksam över att få hjälpa till :-) //Annalena
  • 2019-10-15

Monica B skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Jag har köpt en bostadsrätt. Bemötandet var varmt personligt och korrekt. Det var smidigt, snabbt och det kändes tryggt att genomföra affären. Läs mer
    2019-10-15 Annalena S svarar Monica B
    Tack Monica, det var kul att få hjälpa till. :-)
  • 2019-10-12

Rina Å skrev om Annalena Stening en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Anna- Lena sålde våran villa. Hade ett mycket bra bemötande med positivt intryck och såg till att det blev en trygg affär. Tydlig och frekvent med återkoppling. Rekommenderar starkt Anna- Lena som mäklare. Läs mer
    2019-10-15 Annalena S svarar Rina Å
    Tack Rina, Roligt att få hjälpa till och härligt med nöja kunder :-) //Annalena
  • 2019-09-16

Karin S skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Försäljningen av vår fritidsfastighet har gått mycket smidigt. Mäklaren har på alla sätt gett ett professionellt intryck. Läs mer
  • Emil N

2019-09-05

Emil N skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Sålde mitt Radhus via Svensk Fastighetsförmedling och Elisabeth.
    Så proffsig, håller tider och de hon lovar. Skulle inte fundera på att använda mig av någon annan när det är dags för nytt boende. Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Emil N
    Stort tack för ditt förtroende och det fina omdömet Emil! Vi ses snart igen! Varma hej! / Elisabet
  • 2019-08-31

Mats Inge Sivert G skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Med en smittande positiv inställning och med ett rakt och tydligt arbetssätt skapar Elisabet trygghet både hos mig som säljare och för spekulanter. Vi är oerhört nöjda med Elisabets arbete och tvekar inte en sekund att rekommendera henne eller att anlita henne igen. Att hon älskar sitt arbete känns i varenda liten detalj! Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Mats Inge Sivert G
    Stort tack för de fina orden och ert förtroende! Varma hälsningar Elisabet
  • 2019-08-29

Lars E skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Elisabeth har hjälp oss att sälja två bostäder, en villa 1918 och en lägenhet 1919. Hon levde upp till alla förväntningar och bemötandet var perfekt. Läs mer
    2019-09-05 Elisabet J svarar Lars E
    Tack för ert förtroende och fina omdöme Lasse! Vi ses snart igen! /Elisabet
  • 2019-08-24

Ellinor Anna Sofie A skrev om Thomas Östholm en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Thomas är proffsig, snabb med återkoppling och håller i affären på ett förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2019-08-24

Lars L skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Har sålt en villa genom kontoret i Mariefred
    Linda Sköld har gett ett mycket lugnt, sakligt o framför allt proffsigt intryck.
    Har inte mera att tillägga än att jag är mycket nöjd.
    Hälsningar, Lars L Läs mer
  • 2019-08-15

Joakim B skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda/Svensk Fastighetsförmedling tog oss i handen och ledde oss tryggt genom hela processen förberedelser/försäljning av vårt älskade lantställe. Enormt proffsigt, seriöst och kunnigt. Läs mer
  • Magnus S

2019-05-30

Magnus S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Mariefred
    Vi hade ett första möte inför försäljning av vårt hus och mäklaren skulle sedan återkomma med prisförslag etc. Men efter det hörde vi inget mer. Läs mer
    2019-07-02 Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs & Mariefred svarar Magnus S
    Hej Magnus,
    Jag är så ledsen över att vi missat vår chans att hjälpa er till en riktigt bra bostadsaffär, jag ber verkligen om ursäkt för det. Vi tittar hela tiden på hur vi kan förbättra vår verksamhet och att lyssna på vad våra kunder tycker om oss är då extra viktigt för att vi ska identifiera vad vi kan göra bättre. I det här fallet har vi inte lyckats, jag ska omgående se över våra rutiner så att vi i bobutiken täcker upp för varandra så att ett misstag som det här inte upprepas.

Vänligen
    Elisabet Jacobsen, Franchisetagare Svensk Fastighetsförmedling, Strängnäs och Mariefred
  • 2019-05-21

Jeanette T skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har köpt ett hus i Mariefred och blev mycket bra bemötta av er mäklare. Hon var tillgänglig och svarade på våra frågor och funderingar så snart som möjligt. Affären gick fort och visningen ställdes in, vilket vi tror var bra för oss. Läs mer
  • 2019-05-16

Jorunn Faugli C skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Trevligt och engagerat bemötande. Kunnigt och hjälpsamt. Väldigt nöjda med Linda. Läs mer
  • 2019-05-09

Anders W skrev om Elisabet Jacobsen en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Stort förtroende
    Trygghet i diskussioner
    Allt kunde tagas fram
    Vi har sålt ett hus Läs mer
  • 2019-05-08

Shiven H skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Linda är trygg, kunnig och inger förtroende. Hon kommunicerar synnerligen skickligt och bekräftar i skrift snabbt och tydligt att hon mottagit dina mail eller sms och vad man kommit överens om. Varje gång.

Hon är mycket tillgänglig via telefon, mail eller sms. Både kvällar och helger.

Hon beskrev marknaden sakligt och utan överdrifter innan affären, svalt och professionellt gick hon igenom hur verkligheten såg ut på en idag ganska utmanande marknad och lät oss ta besluten men med henne som stöd om vi ville det. Mycket lokalkunnig då hon själv bor i Mariefred vilket är ett stort plus om spekulanterna kommer utifrån och kan ha många frågor om skolor, affärer, kommunikationer mm.

Hon har en jur. kand. i botten utöver sin kunskap och erfarenhet som fastighetsmäklare vilket gör att hon kan svara på mer komplicerade frågor om lag och rätt när det gäller fastigheter och avtal. Det känns tryggt då man som privatperson går igenom en fastighetsaffär få gånger i sitt liv och det handlar om stora belopp.

Vår annons var MYCKET välskriven, inga klyschor och med snygga formuleringar om vad vårt hus hade för fördelar. Fotografen hon arbetar med var också mycket skicklig och extremt erfaren, han hade fotat närmare 2500 hus.

Allt som allt kan vi verkligen rekommendera Linda till den som vill ha en riktigt skicklig fastighetsmäklare. Läs mer
  • 2019-05-07

Nils E skrev om Linda Sköld en del av Svensk Fastighetsförmedling Strängnäs
    Vi har sålt ett fritidshus i Mariefred.
    Vi blev rekommenderade Linda av en granne.
    Vi ville sälja före sommaren. Hon planerade försäljningen redan i höstas på ett mycket professionellt sätt.
    Hon var lyhörd för våra önskemål och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Hon förklarade klart och tydligt varje steg i processen.
    Hon är mycket kunnig och vi kan varmt rekommendera henne. Läs mer

Långgatan 26, 647 30 Mariefred