Svensk Fastighetsförmedling Strömstad

Svensk Fastighetsförmedling Strömstad

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Strömstad!

Här i Strömstad- och Tranumstrakterna kan du hitta allt från lägenheter till villor eller lantbruksfastigheter. Vi på mäklarkontoret har stor erfarenhet av vackra Bohuslän och hjälper dig mer än gärna att komma tillrätta här på Västkusten.

Vi har ett arbetssätt som lett oss fram till engagemang, omtänksamhet, affärsmässighet och nytänkande. Vare sig du ska köpa, sälja eller bara vill ha en värdering kan du vara säker på att processen sker med kvalitet!

Läs vad 39 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad 2

• Lervik
    2021-05-24
    Bra service med hög tillgänglighet och kompetens!
    Tackar för om ett fint omdöme! Hälsningar Leif Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Hällestrand
    2020-12-13
    Strandtomt/stuga nord om Strømstad

God dialog og hjelp med gjennomføring
  • sålde sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Strömstad
    2020-11-24
    Solgt eiendom på Rossö Strømstad. Vennlig, rask og effektiv megler. Rask til å ta kontakt og informere om fremdriften av salget. Megleren levde absolutt opp til forventningene og vi er fornøyde med prisen vi fikk. Leif Fourfong kan anbefales på det beste. En dyktig megler😊
  • köpte sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Strömstad
    2020-09-20
    Raskt, tilgjengelig, god og presis informasjon. Mekleren gode kommunikasjon gir trygghet for meg som kjøper (norsk). Mekleren er/var flink til å presisere og forklare forskjellene på svenske og norske regler - eller rettere sagt: Hva som er spesielt viktig for nordmenn å hensynta ved kjøp i Sverige. Mekleren anbefales på det sterkeste.
    Tack för det fina omdömet Vidar! Hoppas du kommer trivas på din nya fastighet. MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • köpte sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Norra Öddö
    2020-08-06
    Veldig fornøyd med oppfølging og service.
    Hej Svein! Tackar för det fina omdömet! vi hörs Leif Fourong Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Skee
    2020-07-14
    Vi solgte vårt hus i Skee. Mäklaren Kristoffer Mellberg var trevlig, lugn och duktig, och han levde opp till våre förventningar, och mer enn det !!! Han hadde til og med humor !! Ikke alltid lett når man har med oss nordmenn å gjöre!
    Tack för det fina omdömet Anita! MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • Ådne L
    köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Hogdal
    2020-03-22
    Helhetsinntrykket var veldig bra.
    • Hogdal
    2020-03-20
    Sålt ett äldre boningshus/sommarstuga i Strömstad. Har redan 2016 värderats till 1,650000. Med årlig uppräkning sattes priset till 1,895000. Slutpriset vid försäljning blev 1,325000. Tycker att det är en stor pris skillnad. Hur nära var första värderingen sanningen eller kunskapen om marknaden??
    Nuvarande mäklare mycket bra, men kunde ha haft mer aktion då försäljningen tog 3.5 år.
    • Bojardalen
    2020-02-12
    Solgt
    Kristoffer er en fantastisk selger
    Tack för det fina omdömet Siv! MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Bojardalen
    2020-02-12
    veldig bra service
    alt gik som forventede /ønskede meg
    Tack för det fina omdömet Jim! Lycka till med nya lägenheten! MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Seläter
    2020-02-04
    Försäljning av villa i Strömstad : mäklaren Kristoffer Mellberg har under det år det tagit varit ytterst professionell, lättsam i sättet och till slut genomfört en seriös genomgång av avtalet med säljare och köpare. Han har också visat stort tålamod och aktivt arbetat för försäljning.
    Tack Lars för det fina omdömet! MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Nordkoster
    2020-01-21
    Vi sålde ett fritidshus på Nordkoster. Mäklaren jag mötte var vänlig, hjälpsam och korrekt. Jag har bara positiva saker att säga om honom.
    Tack för det fina omdömet Thorleif! Mvh Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • köpte en tomt med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Lökholmen
    2019-12-03
    Inga konstigheter. Trygg og god behandling.
    Tack för det fina omdömet skall bli spännande och se vad ni skall bygga:) Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Centralt
    2019-11-30
    Jag köpte i början på 2016 en bostadsrätt på Ryttargången som enligt mitt tyckte behövde en helrenovering eftersom den var orörd, snarare överdrivet utsliten av förra ägaren sedan bostäderna upprättades år 1990 samt att det var min första bostad efter att ha flyttat hemifrån och ville tillsammans med min sambo göra den till vårat drömboende.

Efter en helrenovering senare och en massa trevlig tid tillsammans i bostaden så valde vi att sälja den, rättså exakt 3 år senare.

Vi valde i början att gå med en annan mäklarfirma istället för Kristoffer på Svensk Fastighetsförmedling, anledningen till det var inget annat än att vi fick bra bemötande av alla och valde slumpmässigt ut eftersom vi trodde "mäklare som mäklare, den här bostaden säljer ju sig själv eftersom den är nyrenoverad" vilket jag skulle få ångra senare för att jag tänkte så.

Kommer senare tillbaka om Kristoffer men vill redan nu nämna att Kristoffer är ett praktexempel på att "mäklare som mäklare" inte stämmer.

Efter att vi valde att ha ett samarbete med den andra mäklarfirman så dök bostadsrätten upp på diverse bostadssidor inom kort. Det kom en del spekulanter och förhoppningarna var självklart höga men ändå rimliga för att tillägga. Dock så kom vi aldrig längre än så. I början lät vi mäklaren göra sitt jobb eftersom det var första gången för oss båda att sälja en bostad och ville inte lägga oss i eller vara till besvär. Men tiden gick och flera månader senare efter att ha sänkt priset på bostadsrätten så började vi fråga mäklaren vad beror detta på, hur var uppföljningen på spekulanterna, vad va det som fick dem att avstå med mera. Svaren vi fick från mäklaren var kortfattade vilket gjorde oss inte klokare och vi kunde heller inte få en uppfattning om läget.

Efter drygt 10 månader valde vi att byta mäklare till Kristoffer hos Svensk Fastighetsförmedling. Vi hade nu en bild av vad vi letade hos en mäklare, hur vi ville att mäklare skulle jobba med oss och med spekulanterna.

Redan vid första mötet med Kristoffer så skiljde sig upplevelsen som dag och natt gentemot förra mäklaren. Kristoffer har under hela processen visat en enorm öppenhet och har inget emot att prata extra eller fördjupa sig kring försäljningen. Man märker att han är otroligt påläst, välutbildad och gör det lilla extra eftersom kring alla frågor och funderingar så har han besvarat dem och även kunnat ge exempel eller styrka det med så som exempelvis med fakta, erfarenhet med mera.

Sättet som Kristoffer berättade att han jobbar med spekulanter gav genast resultat och efter varje visning gick han noggrant igenom spekulanterna, vad de tyckte, vilken bild han fick av dem, hade de några frågor som jag kunde besvara. Kände mig hela tiden involverad och att vi jobbade tillsammans vilket jag uppskattade massvis.

Även spekulanterna verkade nöjda med Kristoffer eftersom det kom spekulanter som var även där när vi samarbetade med den första mäklaren men på grund av att mäklaren inte svarade på deras frågor så ville de aldrig gå vidare med affären vilket Kristoffer kunde svara på och en av spekulanterna valde faktiskt att vara med i budgivningen.

Affären från första mötet till vinnande budet tog mindre än 2 veckor och bostadsrätten såldes för det uppskattade marknadsvärdet men över min förväntan med tanke på hur det såg ut i början och upplevelsen jag fick från den förra mäklaren.

Med allt detta sagt så kan jag varmt rekommendera Kristoffer. En ambitiös mäklare som brinner för sitt jobb och kommer att göra eran försäljning till en drömresa!
    Stort tack David för det jätte fina omdömet! Kul att ni är såpass nöjda!// MVH Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • Erling O
    köpte sitt hus med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Flöghult
    2019-11-08
    Kristoffer Mellberg gör ett mycket bra jobb, alltid glad och positiv till det mesta.
    Enda felet med honom(å det har jag sagt till honom) är att han aldrig tar ledigt, stänger av telefonen m.m.
    Jobbet är inte allt, fritiden är viktig om man ska orka hålla på i många år till!
    Tack för rekommendationen Erling! Lycka till med nya huset! //Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Flöghult
    2019-11-07
    Har solgt hus i Fløghult, kjempetrivelig megler, ambefaler han på det sterkeste. Han følger deg opp, og svarer fort på mailer.
    Er det noe man lurer på så er det bare å spørre han og man får svar innen få minutter, maks ett døgn. Han er så og si tilgjenglig 24/7..
    Tack för det fina omdömet Sarwat och Shahin! //Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Skee
    2019-10-24
    Solgt villa, 1 1/2 plan i SKEE
    Mäklaren var mycket trevlig och personlig. Han var också mycket duktig på att hålla kontakten och uppdatera oss. Minst 1 gång i veckan antingen det hade varit någon rörelse i ärendet eller ej. Det var en förväntning vi hade på mäklaren och han levde utmärkt upp till detta.
    Tack för det fina omdömet Irene! Hoppas ni kommer trivas i eran nya lägenhet! Mvh Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Centralt
    2019-10-24
    Köpt lägenhet.

Oproffsigt bemötande, mindre bra social förmåga. Hen hade svårigheter att känna av situationen.

Kränkande kommentarer på möte för kontraktskrivning.

Sammanfattningsvis inte en bra upplevelse.
    Tack för omdömet Anna! Tråkigt att du känner så, men känns bra att vi pratat om det över telefon! Hoppas ni kommer trivas i eran nya lägenhet! Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Rossö
    2019-09-15
    Köpt sommarstuga, väldigt saklig och bemötande mäklare med god uppföljning.
    Tack för det fina omdömet Simon! Lycka till med stugan på Rossö! Mvh Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • Lennart V
    sålde sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Rossö
    2019-09-14
    Han sålde mitt sommarhus o arbetande med stor energi mot både mig o kund.
    Jag är helt nöjd med hans insats.
    Tack för det fina omdömet Lennart! Lycka till med lägenheten i Karlstad! Mvh Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
  • sålde sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Sydkoster
    2019-09-09
    Vi har solgt en hytte gjennom Kristoffer. Vi ble veldig godt mottatt fra første stund. Han satt seg godt inn i objektet vi skulle selge, samt hadde en flott menneskelig tilnærming i hele prosessen. Dette ga oss en trygghet i at salget ble godt ivaretatt.
    Vi er kort sagt kjempefornøyd med Kristoffer og hele hans kontor. Vi vil strekt anbefale å bruke denne megleren i Strømstad området til andre.
    Tack för förtroendet och det goda omdömet Jonas! Mvh Kristoffer M Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    • Centralt Strömstad
    2019-08-21
    Jag har sen dag 1 när jag besökte kontoret haft en engagerad och affärsmässig mäklare som har på ett utmärkt sätt tagit hand om min bostadsförsäljning , etta 26 m2. Han har överträffat mina förväntningar när det gäller all kontakt och min upplevelse är att han har haft både säljare o köpare i focus vilket är beundransvärt.
    Sammanfattning: helnöjd kund.
    Tack för det fina omdömet Gunilla! Hoppas du kommer trivas i den nya lägenheten! Mvh Kristoffer Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    2019-07-08
    Salg av sommerstuga.
    Hyggelig og hjelpsom . God til å gi informasjon underveis i prosessen
    Tack för det fina omdömet Irene! Mvh Kristoffer Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    2019-06-19
    Har kjøpt en sommedrstuga ved strømstad. Mäklaren var hurtig, pålitelig, hyggelig og åpen/ærlig. Han er alt man ønsker fraen mäklare.
  • David O
    2019-05-26
    Hej, jag har sålt en bostadsrätt och är nöjd.
    Jag känner stort förtroende för mäklarens kunskap och erfarenhet.
    Det var alltid lätt att få svar via telefon och sms så kommunikationen var toppen!
    Så mycket nöjd är jag och skulle verkligen rekommendera mäklaren till andra.
    2019-05-22
    Kristoffer Mellberg har haft hand om försäljningen av en sommarstuga. Han får högsta betyg - kunnig, trevlig och har alltid varit snabb med återkoppling.
    Kan rekommendera honom och önskar honom lycka till i framtiden i mäklarbranschen.
    Carina Johansson
    Hammarö
    2019-04-14
    Kanontrevlig mäklare. Var trevlig mot oss säljare och norska köpare. Affären gick igenom med 15 000 000. Vi är nöjda och även de norska köpare.
    2019-04-10
    Äldre fritidshus på arrendetomt såld.
    Kristoffer Mellberg har skött allt på ett mycket profissionellt sätt under hela processen. Även försäljningspriset blev klart över förväntat.
  • Espen Paulseth A
    2019-01-09
    Vi har solgt huset vårt på Kungback vollen 1.
    Megleren har hele tiden opptrådt vennlig, imøtekommende og proffosjonelt.
    Megleren har levd opp til våre forventninger veldig bra.
    Alltid presis og lydhør.
    2018-12-10
    megleren viste godt initiativ og var meget informert om salgsobjekter som han formidlet på beste måte. Meget rask og effektiv. Font prospekt/fotos på kort tid.
    Håndterte budangivnig på beste vis og styrte til god pris over prisantydning.
    Godt innsatt i alle forhold rundt fastigheten/salget.
    2018-11-13
    Kjøpt landsted.
    Litt ukjent område, men vi føler oss vel tatt hånd om, raske svar og vel gjennomført arbeid av megler. Vi er godt fornøyd!!
    2018-09-09
    Försäljning av fritidsfastighet på ö. Bemötande, genomförande och slutresultat helt till vår belåtenhet.
  • Torunn H
    2018-07-12
    Vi har både kjøpt og solgt fritidsbolig via Svensk Fastighetsformedling v /Leif Fourong.
    I begge tilfellene har de vist god oppfølging og har vært veldig tilgjengelig også utenfor vanlig arbeidstid.
    Vider har de stor faglig kompetanse og oppleves veldig behagelig
  • Frode M
    2018-04-17
    Fikk den hjelpen vi trengte og litt til. Spesiell takk til Kristoffer også for alltid å stille opp og svare på alle spørsmål.
    2017-11-13
    Kunnig, korrekt och uppfyllde förväntningarna.
    Bra med återkopplingar från säljprocessen.
    Givit köparen rätt information.
  • Folke P
    2017-01-19
    Mycket nöjd med Leif Fourong insatts och kan stark rekomendera honom!
    Jag tackar för det fina berömmet:) Med bästa hälsningar Leif Fourong Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    2016-09-09
    DNBs ferieteder har hatt et meget bra samarbeid med Jesper i forbindelse med salg av ukeandeler i Seglarbyn.
    2016-09-05
    Bra sevice og hyggelige mekler.
    2016-09-05
    Svært positivt, profesjonelt og behagelig.