Svensk Fastighetsförmedling Strömstad

Karlsgatan 2, 452 22 Strömstad — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Strömstad!

Här i Strömstad- och Tranumstrakterna kan du hitta allt från lägenheter till villor eller lantbruksfastigheter. Vi på mäklarkontoret har stor erfarenhet av vackra Bohuslän och hjälper dig mer än gärna att komma tillrätta här på Västkusten.

Vi har ett arbetssätt som lett oss fram till engagemang, omtänksamhet, affärsmässighet och nytänkande. Vare sig du ska köpa, sälja eller bara vill ha en värdering kan du vara säker på att processen sker med kvalitet!

Läs vad 28 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad

• 2020-01-21

Thorleif F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Vi sålde ett fritidshus på Nordkoster. Mäklaren jag mötte var vänlig, hjälpsam och korrekt. Jag har bara positiva saker att säga om honom. Läs mer
  • 2019-12-03

Kenneth F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Inga konstigheter. Trygg og god behandling. Läs mer
    2019-12-03 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Kenneth F
    Tack för det fina omdömet skall bli spännande och se vad ni skall bygga:)
  • 2019-11-30

David M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Jag köpte i början på 2016 en bostadsrätt på Ryttargången som enligt mitt tyckte behövde en helrenovering eftersom den var orörd, snarare överdrivet utsliten av förra ägaren sedan bostäderna upprättades år 1990 samt att det var min första bostad efter att ha flyttat hemifrån och ville tillsammans med min sambo göra den till vårat drömboende.

Efter en helrenovering senare och en massa trevlig tid tillsammans i bostaden så valde vi att sälja den, rättså exakt 3 år senare.

Vi valde i början att gå med en annan mäklarfirma istället för Kristoffer på Svensk Fastighetsförmedling, anledningen till det var inget annat än att vi fick bra bemötande av alla och valde slumpmässigt ut eftersom vi trodde "mäklare som mäklare, den här bostaden säljer ju sig själv eftersom den är nyrenoverad" vilket jag skulle få ångra senare för att jag tänkte så.

Kommer senare tillbaka om Kristoffer men vill redan nu nämna att Kristoffer är ett praktexempel på att "mäklare som mäklare" inte stämmer.

Efter att vi valde att ha ett samarbete med den andra mäklarfirman så dök bostadsrätten upp på diverse bostadssidor inom kort. Det kom en del spekulanter och förhoppningarna var självklart höga men ändå rimliga för att tillägga. Dock så kom vi aldrig längre än så. I början lät vi mäklaren göra sitt jobb eftersom det var första gången för oss båda att sälja en bostad och ville inte lägga oss i eller vara till besvär. Men tiden gick och flera månader senare efter att ha sänkt priset på bostadsrätten så började vi fråga mäklaren vad beror detta på, hur var uppföljningen på spekulanterna, vad va det som fick dem att avstå med mera. Svaren vi fick från mäklaren var kortfattade vilket gjorde oss inte klokare och vi kunde heller inte få en uppfattning om läget.

Efter drygt 10 månader valde vi att byta mäklare till Kristoffer hos Svensk Fastighetsförmedling. Vi hade nu en bild av vad vi letade hos en mäklare, hur vi ville att mäklare skulle jobba med oss och med spekulanterna.

Redan vid första mötet med Kristoffer så skiljde sig upplevelsen som dag och natt gentemot förra mäklaren. Kristoffer har under hela processen visat en enorm öppenhet och har inget emot att prata extra eller fördjupa sig kring försäljningen. Man märker att han är otroligt påläst, välutbildad och gör det lilla extra eftersom kring alla frågor och funderingar så har han besvarat dem och även kunnat ge exempel eller styrka det med så som exempelvis med fakta, erfarenhet med mera.

Sättet som Kristoffer berättade att han jobbar med spekulanter gav genast resultat och efter varje visning gick han noggrant igenom spekulanterna, vad de tyckte, vilken bild han fick av dem, hade de några frågor som jag kunde besvara. Kände mig hela tiden involverad och att vi jobbade tillsammans vilket jag uppskattade massvis.

Även spekulanterna verkade nöjda med Kristoffer eftersom det kom spekulanter som var även där när vi samarbetade med den första mäklaren men på grund av att mäklaren inte svarade på deras frågor så ville de aldrig gå vidare med affären vilket Kristoffer kunde svara på och en av spekulanterna valde faktiskt att vara med i budgivningen.

Affären från första mötet till vinnande budet tog mindre än 2 veckor och bostadsrätten såldes för det uppskattade marknadsvärdet men över min förväntan med tanke på hur det såg ut i början och upplevelsen jag fick från den förra mäklaren.

Med allt detta sagt så kan jag varmt rekommendera Kristoffer. En ambitiös mäklare som brinner för sitt jobb och kommer att göra eran försäljning till en drömresa! Läs mer
    2019-12-03 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar David M
    Stort tack David för det jätte fina omdömet! Kul att ni är såpass nöjda!// MVH Kristoffer M
  • Erling O

2019-11-08

Erling O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Kristoffer Mellberg gör ett mycket bra jobb, alltid glad och positiv till det mesta.
    Enda felet med honom(å det har jag sagt till honom) är att han aldrig tar ledigt, stänger av telefonen m.m.
    Jobbet är inte allt, fritiden är viktig om man ska orka hålla på i många år till! Läs mer
    2019-11-12 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Erling O
    Tack för rekommendationen Erling! Lycka till med nya huset! //Kristoffer M
  • 2019-11-07

Syed Mohammad S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Har solgt hus i Fløghult, kjempetrivelig megler, ambefaler han på det sterkeste. Han følger deg opp, og svarer fort på mailer.
    Er det noe man lurer på så er det bare å spørre han og man får svar innen få minutter, maks ett døgn. Han er så og si tilgjenglig 24/7.. Läs mer
    2019-11-07 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Syed Mohammad S
    Tack för det fina omdömet Sarwat och Shahin! //Kristoffer M
  • 2019-10-24

Irene L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Solgt villa, 1 1/2 plan i SKEE
    Mäklaren var mycket trevlig och personlig. Han var också mycket duktig på att hålla kontakten och uppdatera oss. Minst 1 gång i veckan antingen det hade varit någon rörelse i ärendet eller ej. Det var en förväntning vi hade på mäklaren och han levde utmärkt upp till detta. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Irene L
    Tack för det fina omdömet Irene! Hoppas ni kommer trivas i eran nya lägenhet! Mvh Kristoffer M
  • 2019-10-24

Anna C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Köpt lägenhet.

Oproffsigt bemötande, mindre bra social förmåga. Hen hade svårigheter att känna av situationen.

Kränkande kommentarer på möte för kontraktskrivning.

Sammanfattningsvis inte en bra upplevelse. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Anna C
    Tack för omdömet Anna! Tråkigt att du känner så, men känns bra att vi pratat om det över telefon!
    Hoppas ni kommer trivas i eran nya lägenhet!
  • 2019-09-15

Mats Simon A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Köpt sommarstuga, väldigt saklig och bemötande mäklare med god uppföljning. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Mats Simon A
    Tack för det fina omdömet Simon! Lycka till med stugan på Rossö! Mvh Kristoffer M
  • Lennart V

2019-09-14

Lennart V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Han sålde mitt sommarhus o arbetande med stor energi mot både mig o kund.
    Jag är helt nöjd med hans insats. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Lennart V
    Tack för det fina omdömet Lennart! Lycka till med lägenheten i Karlstad! Mvh Kristoffer M
  • 2019-09-09

Jonas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Vi har solgt en hytte gjennom Kristoffer. Vi ble veldig godt mottatt fra første stund. Han satt seg godt inn i objektet vi skulle selge, samt hadde en flott menneskelig tilnærming i hele prosessen. Dette ga oss en trygghet i at salget ble godt ivaretatt.
    Vi er kort sagt kjempefornøyd med Kristoffer og hele hans kontor. Vi vil strekt anbefale å bruke denne megleren i Strømstad området til andre. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Jonas B
    Tack för förtroendet och det goda omdömet Jonas! Mvh Kristoffer M
  • 2019-08-21

Gunilla C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Jag har sen dag 1 när jag besökte kontoret haft en engagerad och affärsmässig mäklare som har på ett utmärkt sätt tagit hand om min bostadsförsäljning , etta 26 m2. Han har överträffat mina förväntningar när det gäller all kontakt och min upplevelse är att han har haft både säljare o köpare i focus vilket är beundransvärt.
    Sammanfattning: helnöjd kund. Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Gunilla C
    Tack för det fina omdömet Gunilla! Hoppas du kommer trivas i den nya lägenheten!
    Mvh Kristoffer
  • 2019-07-08

Irene S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Salg av sommerstuga.
    Hyggelig og hjelpsom . God til å gi informasjon underveis i prosessen Läs mer
    2019-10-24 Svensk Fastighetsförmedling Strömstad svarar Irene S
    Tack för det fina omdömet Irene!
    Mvh Kristoffer
  • 2019-06-19

Terje Espen S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Har kjøpt en sommedrstuga ved strømstad. Mäklaren var hurtig, pålitelig, hyggelig og åpen/ærlig. Han er alt man ønsker fraen mäklare. Läs mer
  • David O

2019-05-26

David O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Hej, jag har sålt en bostadsrätt och är nöjd.
    Jag känner stort förtroende för mäklarens kunskap och erfarenhet.
    Det var alltid lätt att få svar via telefon och sms så kommunikationen var toppen!
    Så mycket nöjd är jag och skulle verkligen rekommendera mäklaren till andra. Läs mer
  • 2019-05-22

Carina J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Kristoffer Mellberg har haft hand om försäljningen av en sommarstuga. Han får högsta betyg - kunnig, trevlig och har alltid varit snabb med återkoppling.
    Kan rekommendera honom och önskar honom lycka till i framtiden i mäklarbranschen.
    Carina Johansson
    Hammarö Läs mer
  • 2019-04-14

Ulla H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Kanontrevlig mäklare. Var trevlig mot oss säljare och norska köpare. Affären gick igenom med 15 000 000. Vi är nöjda och även de norska köpare. Läs mer
  • 2019-04-10

Stefan J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Äldre fritidshus på arrendetomt såld.
    Kristoffer Mellberg har skött allt på ett mycket profissionellt sätt under hela processen. Även försäljningspriset blev klart över förväntat. Läs mer
  • Espen Paulseth A

2019-01-09

Espen Paulseth A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Vi har solgt huset vårt på Kungback vollen 1.
    Megleren har hele tiden opptrådt vennlig, imøtekommende og proffosjonelt.
    Megleren har levd opp til våre forventninger veldig bra.
    Alltid presis og lydhør. Läs mer
  • 2018-12-10

Anders B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    megleren viste godt initiativ og var meget informert om salgsobjekter som han formidlet på beste måte. Meget rask og effektiv. Font prospekt/fotos på kort tid.
    Håndterte budangivnig på beste vis og styrte til god pris over prisantydning.
    Godt innsatt i alle forhold rundt fastigheten/salget. Läs mer
  • 2018-11-13

Jan Petter E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Kjøpt landsted.
    Litt ukjent område, men vi føler oss vel tatt hånd om, raske svar og vel gjennomført arbeid av megler. Vi er godt fornøyd!! Läs mer
  • 2018-09-09

Jan Olov H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Försäljning av fritidsfastighet på ö. Bemötande, genomförande och slutresultat helt till vår belåtenhet. Läs mer
  • Torunn H

2018-07-12

Torunn H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Vi har både kjøpt og solgt fritidsbolig via Svensk Fastighetsformedling v /Leif Fourong.
    I begge tilfellene har de vist god oppfølging og har vært veldig tilgjengelig også utenfor vanlig arbeidstid.
    Vider har de stor faglig kompetanse og oppleves veldig behagelig Läs mer
  • Frode M

2018-04-17

Frode M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Fikk den hjelpen vi trengte og litt til. Spesiell takk til Kristoffer også for alltid å stille opp og svare på alle spørsmål. Läs mer
  • 2017-11-13

Anders T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Kunnig, korrekt och uppfyllde förväntningarna.
    Bra med återkopplingar från säljprocessen.
    Givit köparen rätt information. Läs mer
  • Folke P

2017-01-19

Folke P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Mycket nöjd med Leif Fourong insatts och kan stark rekomendera honom! Läs mer
    2017-01-24 Leif F svarar Folke P
    Jag tackar för det fina berömmet:)

Med bästa hälsningar

Leif Fourong
  • 2016-09-09

Dnb bank A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    DNBs ferieteder har hatt et meget bra samarbeid med Jesper i forbindelse med salg av ukeandeler i Seglarbyn. Läs mer
  • 2016-09-05

Reidun B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Bra sevice og hyggelige mekler. Läs mer
  • 2016-09-05

Bernt S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Strömstad
    Svært positivt, profesjonelt og behagelig. Läs mer

Karlsgatan 2, 452 22 Strömstad