Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby

Storgatan 52, 598 37 Vimmerby — Visa karta

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Vimmerby?

Lockar det att flytta till Astrid Lindgrens charmiga och lekfulla stad Vimmerby? Här på Svensk fastighetsförmedling hjälper vi dig gärna att komma till rätta här i Småland. Med erfarenhet, engagemang och kvalitet ser vi till att din bostadsaffär går tryggt till. Vi har ett stort kontaktnät och god kännedom om Vimmerbytrakten, allt för att du enkelt ska kunna finna ditt drömboende.

Kontakta oss mäklare så kan du få en kostnadsfri värdering och massa goda råd om när det är dags att köpa eller sälja. Vi finns där under hela processen!

Läs vad 41 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby

• 2020-10-19

Camilla S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Hela köpet och pappersarbetet gick kanon, köpte ett litet hus. Mäklaren var tillmötesgående och glad.🙂 Läs mer
  • 2020-04-17

Hans H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Professionella och trevliga. Läs mer
  • 2020-02-25

Sören N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Sålde villan innan visningen, hjälpsamt och proffsigt bemötande av representanten, i detta fallet Edyta Läs mer
  • 2020-01-07

Carina D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Alltid positiva och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-12-17

Ann J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Köpt fritidsbostad, funkade mycket bra med mäklaren. Läs mer
  • 2019-11-14

Helén L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag har köpt äldre fastighet i Mariannelund och både mäklaren Edyta och mäklarassistenten Elin var superproffsiga, snabba, korrekta och mycket trevliga.

Hälsningar från en mycket nöjd kund Läs mer
    2019-11-14 Edyta H svarar Helén L
    Tack snälla för din fina rekommendation🌸 Hoppas ni ska trivas i ert fina boende bästa hälsningar Edyta
  • 2019-10-22

Eva L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Skolgatan 11
    Trevlig personal Läs mer
  • Anders Lee Daniel B

2019-10-08

Anders Lee Daniel B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi köpte via dem och hade Lisa Danielsson som mäklare. Det bemötandet och servicen vi fick var fantastisk! Hade vi frågor varesig om det var huset eller om det var allmänna frågor gällande hur ett köp gick till väga så behövde vi inte vänta länge eller känna oss dumma. Så vi är supernöjda och trygga i vårat köp 😁👍 Alla vi har haft att göra med på deras kontor har gett ett tryggt och gott intryck. Super tack. Läs mer
  • Carl Pontus L

2019-09-08

Carl Pontus L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi trodde det skulle bli svårt att sälja vårat hus med den tidsplanen vi hade. Vi hade helt fel. Inom tre veckor var huset sålt och kontraktet påskrivet.

Bilderna och filmen blev långt över förväntat vilket drog många intressenter till sig.

Tack Edyta för att du gjorde det möjligt. Läs mer
    2019-09-08 Edyta H svarar Carl Pontus L
    Tack själva för förtroendet och er fina rekommendation🌸 Hoppas ni ska trivas i er nya bostad Vh edyta
  • 2019-09-03

Karl-Anders S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi har gjort ett antal fastighetsaffärer genom åren, och i samband med det förstås träffat flera mäklare. Vi tycker att bemötandet och engagemanget den här gången ligger någonstans i mitten av vad vi erfarit. Det har varit lätt att få svar, få kontakt, alltid uppkopplad men i det personliga mötet inte riktigt "där". Vi ville visa husets detaljer för de som kom för att titta, men mäklaren var inte intresserad av att ta del av vår information. Detta visade sig också vid visning, då vi blev uppringda och en sådan fråga hade ställts av en spekulant. Kanske är antalet objekt för stort? Arbetet är korrekt men känns till viss del mekaniskt. Läs mer
  • 2019-09-02

Daniel E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Professionell, lyhörd och tillmötesgående mäklare, sålde min fastighet på kort tid till ett bra pris. Läs mer
    2019-09-02 Edyta H svarar Daniel E
    Tack snälla för din fina rekommendation. vh Edyta
  • Ricky Tommy Stefan S

2019-08-27

Ricky Tommy Stefan S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vårat husköp gick snabbt och smidigt. Edyta ha ett bra och trevligt bemötande och är lätt att få tag på vid frågor och funderingar. Vi rekommenderar Edyta till andra husköpare/ säljare. Läs mer
    2019-08-27 Edyta H svarar Ricky Tommy Stefan S
    Tack snälla för er fina rekommendation. Hoppas ni ska trivas i er ny bostad🌸 Vh edyta
  • Margareta Å

2019-07-26

Margareta Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Sålt vårat torp. Glad och positiv. Ingav förtroende. Förväntningarna infriades. Läs mer
    2019-07-26 Edyta H svarar Margareta Å
    Tack fina Margareta för er rekommendation. Önskar er all lycka till i framtiden. Bästa hälsningar Edyta
  • Per T

2019-07-01

Per T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Ett väldigt trevligt och bra bemötande, alltid tillgänglig.
    Allting skötes smidigt och det var inget som var problem. Läs mer
  • 2019-06-26

Andreas S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Ett jättefint bemötande och allt har skötts exemplariskt! Läs mer
    2019-06-26 Edyta H svarar Andreas S
    Tack snälla för din fina rekommendation. vänliga hälsningar Edyta
  • 2019-06-10

Monika S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    1. Mäklaren var inte ens involverad i processen innan kontraktskrivning, utan skötte allt genom mäklarassistenter
    2. Information om objektet var felaktigt vilket ledde till dyr besiktning som påvisade många fel i objektet
    3. Dålig kommunikation från säljarna, som hyrt ut objektet och det gick inte att komma och titta på det när det var avtalat, fick besked samma dag att det inte gick
    4. Brist på kommunikation mäklare och säljarna Läs mer
    2019-06-13 Edyta H svarar Monika S
    Hej Monika,
    Tack för din reco.
    Att mina kunder ska känna sig trygga och väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en bostad via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte lyckats fullt ut i min kommunikation till er. Mäklarens roll är att vara en oberoende mellanhand mellan säljare och köpare. I en bostadsaffär har både säljare och köpare ett stort ansvar. Säljaren har upplysningsplikt och köparen har en långt gången undersökningsplikt. Då en av parterna inte talade det språk som jag behärskar så bra tog jag i det här fallet hjälp av en kollega för att tolka. Jag tar till mig de synpunkter du har och kommer att vara ännu tydligare i min kommunikation framöver. Mvh Edyta
  • 2019-06-01

Despina Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Ett väldigt fint och personligt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-19

Ellen M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Tycker att Edyta har varit helt fantastisk mot oss. Alltid tillgänglig och hjälpte oss genom vårt första husköp. Tack! Läs mer
  • 2019-05-17

Tom P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Alltid lika proffesionell vid varje möte eller kontakt, bra tillgänglighet vid eventuella frågor. Rekommenderar Edyta starkt! Läs mer
    2019-05-17 Edyta H svarar Tom P
    Tack snälla för er fina rekommendation. Så roligt att få hjälpa till att finna er drömbostad. bästa hälsningar Edyta
  • 2019-05-17

Evy Ida Maria E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi har känt förtroende för Edyta från första stund och hela tiden fått ett trevligt bemötande och snabb återkoppling på alla de frågor vi haft om försäljningen av vårt hus. All information och alla tips och råd vi fått inför fotografering och visning av huset har verkligen fått oss att känna oss trygga i hela processen. Läs mer
    2019-05-17 Edyta H svarar Evy Ida Maria E
    Tack snälla för förtroendet? bästa hälsningar edyta
  • 2019-05-14

Channa D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag och min sambo har köpt en bostad.
    Mäklaren har varit väldigt trevlig och hjälpsam under hela processen och hon har varit snabb på att svara. Jag är jättenöjd med henne som mäklare. Läs mer
  • 2019-04-25

Agneta L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Bra tillgänglighet och närvaro. Levererar ett snabbt avslut och på den nivå vi önskat. Läs mer
  • Evelina F

2019-04-08

Evelina F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Inför försäljningen av vårt hus träffade vi flera mäklare i Vimmerby. Valet föll tillslut på Svensk Fastighetsförmedling och Edyta Hammar, något vi inte ångrat en sekund. Redan efter första mötet med Edyta kände vi att hon var rätt person för jobbet. Edyta visade ett ärligt engagemang och ett härligt driv av att verkligen vilja sälja huset, hon lade ribban högt vad gällde utgångspris (enligt oss!) men spikade sedan ett slutpris högt över det och högt över våra förväntningar. Något vi också uppskattat med Edyta är att hon alltid är oerhört snabb i all kommunikation. Vi har även köpt ny bostad via Edyta och är lika nöjda med den processen. Våra varmaste rekommendationer till en proffsig mäklare och hennes team. Läs mer
    2019-04-08 Edyta H svarar Evelina F
    Tack för den fina rekommendationen Och tack för förtroendet ? Hoppas ni ska trivas i er fina bostad. Varma hälsningar Edyta Hammar
  • 2019-03-18

Märta K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Svarar gärna på detta.
    Jag har sålt mitt hus, en villa.
    Har från första början blivit trevligt bemött av mäklaren och hennes medarbetare.
    Allt har känts tryggt och jag har haft största förtroende, vilket är
    viktigt när man gör kanske den största affären i livet.
    Jag kan bara ge de varmaste rekommendationer! Läs mer
    2019-03-20 Edyta H svarar Märta K
    Tack snälla för förtroendet? varmaste hälsningar Edyta
  • 2019-03-07

Jennie L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    På ett proffsigt, smidigt och snabbt sätt sålde Edyta och Svensk Fastighetsförmedling min villa till ett pris som långt överskred mina förväntningar. Stort tack och mina bästa rekommendationer!
    /Jennie Larsson Läs mer
    2019-03-07 Edyta H svarar Jennie L
    Tack för den fina rekommendationen? Vänlig hälsning Edyta
  • 2019-03-05

Micael R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Kompetent, engagerad, driven och tillgänglig. Naglade utgångspriset vid försäljningen av vår villa och lyckades få upp priset över det begärda. Mycket bra vägledning och strategiskt stöd i försäljningsprocessen, som för övrigt gick väldigt fort. Ingen som helst tvekan vart vi vänder oss när/om sommarstugan eller våra respektive föräldrars hus ska säljas. Läs mer
    2019-03-05 Edyta H svarar Micael R
    Tack snälla för er fina rekommendation. Ni är varmt välkomna åter både om ni ska sälja eller köpa☺️Vänlig hälsning Edyta Hammar
  • 2019-02-23

Gabriella skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi köpte små fastighet. Under visning och budgivning hade vi förväntat oss bättre service och möte med mäklaren men med tanke på den stora efterfrågan som det var, kan vi förstå att uppgiften blev övermäktigt för mäklaren. Om det hade varit ett köp med färre intressanter anser vi att vi hade kunnat förväntat oss mer från mäklaren. Dock fick vi på kontoret när köpekontraktet skulle skrivas ett trevligare bemötande av mäklaren som då upplevdes vara i sitt rätta element. Läs mer
    2019-02-25 Edyta H svarar Gabriella
    Tack för rekommendationen :) Ja intresset var över förväntan, med över 125 personer på visningen visar att intresset för fastigheter på landet är stort:). Jag önskar er all lycka till i er nya drömbostad. Vh edyta hammar
    2020-01-31 Gabriella svarar Edyta H
    Nu ett TILLÄGG efter ett långt helvete som vi har levt efter att vi tillträdde fastigheten.

Edyta må vara bäst på att sälja dyrt och mycket men hon sköter inte jobbet som mäklare alls bra mot sina köpare. Visst går hon in för att sälja bostäder så dyrt som möjligt men empati för sina köparkunder verkar hon inte ha något intresse av alls.

I vårt fall när köpekontraktet väl var undertecknat lämnade hon allt bakom sig och närvarade inte ens på tillträdesdagen utan överlämnade köpebrevet med sin underskrift till assistenten som avslutade affären med oss. Edyta visade inte den minsta empati för att hjälpa till när bostadsaffären sedan gick snett.

Ännu en faktor som inte varit uppskattad som också troligen möjliggjorde hennes överpris på vår bostad var att hon använde falsk marknadsföring så som något så väsentligt som att hon bland annat angav felaktig boarea och förfinade beskrivningen av bostaden.

Vi rekommenderar därmed inte denna mäklare med anledning av flertalet orsaker där en av dem är att vi inte upplever tillit. När fel upptäcktes i bostaden tre dagar efter tillträde visste hon inte vilka vi var. Hon har blivit konfronterad och då uppgett att hon ska kolla med sina jurister men aldrig hört av sig efter det. Vår jurist har försökt nå mäklaren utan framgång.

Med tanke på att vara mån om sitt rykte kan man tänka sig att hon borde ha efterfrågat hur vi mår och om hon på något sätt kan vara till hjälp trots att ansvar efter avslutad affär inte åligger henne. Dessvärre har hon inte visat någon empati för oss som köpare.

Nu snart ett år senare har vi äntligen fått utbetalning från försäkringsbolaget och vi kan påbörja renovering för att så småningom få det hus som vi blev lovade vid fastighetsöverlåtelsen 2019.
    2020-02-01 Edyta H svarar Gabriella
    Tack för att ni tagit er tid att skriva denna kommentar. Jag hade även uppskattat om ni framfört era synpunkter direkt till mig, så att jag hade fått möjlighet att bemöta dem i ett annat forum.

Det är oerhört allvarliga beskyllningar ni kommer med och jag blir bestört över att ni uppfattat mig och mitt arbete på det sätt ni gjort. Allra helst eftersom vi har haft kontakt med varandra flera gånger efter tillträdet när ni hade upptäckt fel. Jag hänvisade er vidare till Anticimex eftersom fastigheten var Varudeklarerad (försäkrad mot dolda fel och fel som inte upptäckts av besiktningsmannen), såvitt jag förstått har ni även fått ersättning.

Naturligtvis kände jag inte till de fel ni upptäckte efter tillträdet och jag var i kontakt med både er och säljaren i samband med att ni upptäckte felen. Att då påstå att jag betett mig felaktigt känns helt obefogat.

Som fastighetsmäklare är jag skyldig att iakttaga säljarens ekonomiska intressen, men bara inom ramen för vad som utgör god fastighetsmäklarsed. Jag är exempelvis skyldig att informera om allt jag känner till som kan vara av betydelse för köparen, även om det kan leda till att priset på bostaden blir lägre.

Jag skulle aldrig undanhålla fel jag känner till, eller medvetet marknadsföra felaktiga uppgifter.

Är ni alltjämt av uppfattningen att jag agerat felaktigt ber jag er att inkomma med en formell reklamation av min mäklartjänst, så att jag får möjlighet att bemöta den på ett professionellt sätt och i enlighet med våran reklamationspolicy.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marcin S

2019-02-05

Marcin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag har köpt ett hus. Allt gick snabbt och smidigt, mycket bra kontakt med mäklaren! Läs mer
    2019-02-06 Edyta H svarar Marcin S
    tack snälla för din rekommendation. mvh/edyta
  • 2019-02-04

Wioleta S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag köpte ett hus. Den första telefonkontakten blev senare inbjuden till kontoret. Jag är mycket nöjd med köpet. Mäklaren var en professionell specialist och en trevlig person. Makler hade försäljningsförmåga och omfattande kunskaper. Han gjorde jobbet. Läs mer
    2019-02-06 Edyta H svarar Wioleta S
    Tack snälla för de fina orden Wioleta. Jag hoppas ni ska trivas med er nya bostad. vänlig hälsing /edyta
  • 2019-01-29

Sylvia Fransson skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Edyta Hammar är en mycket professionell mäklare. Hon är kunnig, lyhörd, effektiv och trevlig. Hon hjälpte oss att snabbt sälja vår villa. Hon gav oss bra tips inför fotografering och visning. Vi kände oss trygga med försäljningen. Läs mer
    2019-02-06 Edyta H svarar Sylvia Fransson
    Tack snälla för förtroendet? Vh Edyta
  • 2018-12-19

Anette H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Upplever att Edyta Hammar är mycket proffessionell.
    Snabb,effektiv och trevligt bemötande . Läs mer
    2018-12-19 Edyta H svarar Anette H
    Tack snälla för de fina orden:) Har varit jätteroligt att få hjälpe er. Önskar er en riktgt god jul och ett gott nytt år vänlig hälsning Edyta
  • 2018-10-04

Mattias B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi har sålt vår enplansvilla från 2006 via Svensk fast i Vimmerby.
    mäklaren var mycket bra och informativ vid första möte och gav bra information både under möte och därefter.

Han har även skött kontakter mellan intressenter och oss som säljare mycket bra under processen.

Sammanfattningsvis finns inget att klaga på när det gäller samarbetet. Läs mer
    2018-10-29 Magnus E svarar Mattias B
    Tack Mattias för att jag fick hjälpa till med försäljningen av ert fina hus och att ni är nöjd med mitt arbete! Med vänlig hälsning Magnus
  • 2018-08-09

Eva L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Sålt en sommarstuga.
    Blivit mycket väl möt av mäklaren, hade väl inte några speciella förväntningar eftersom jag inte varit med om denna situation innan men allt fungerade bra. Läs mer
    2018-10-29 Magnus E svarar Eva L
    Tack Eva för de fina orden. Med vänlig hälsning/Magnus
  • 2018-08-06

Margareta J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag har sålt mitt hus.
    Mäklaren har ett trevligt och positivt bemötande.
    Det blev lite fördröjning innan huset kom ut på hemnet vilket berodde på en ledighet som jag gärna hade blivit informerad om.
    Förväntningarna var ju naturligtvis ett bra pris och det blev över förväntan.
    Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd, det har blivit en snabb och bra affär trots lite fördröjning i början. Läs mer
    2018-10-29 Magnus E svarar Margareta J
    Hej Margareta. Tack för att jag fick hjälpa dig att sälja ditt hus. Ha det så bra. Med vänlig hälsning/Magnus
  • 2018-05-08

Jeton M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Jag har köpt ett hus! Jag är nöjd med köpet samt med mäklaren. Jag hade stora förväntningar och de uppfylldes i vår syn. Läs mer
    2018-10-29 Magnus E svarar Jeton M
    Hej Jeton. Tack så mycket och lycka till med huset. Med vänlig hälsning Magnus
  • 2018-04-12

Carina N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Allt gick i en rasande fart.När väl Magnus fick tag i oss eller vi i honom ....
    Huset fotograferades o besiktigades samma vecka.(snygga foton)
    Affären är snart klar och vi är mycket nöjda med det trevlig bemötandet. Läs mer
    2018-10-29 Magnus E svarar Carina N
    Tusen tack att jag fick hjälpa er med försäljningen. Med vänlig hälsning Magnus
  • 2018-03-08

Peter H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Mycket bra! Rekommenderas, allt gick smidigt och snabbt. Helnöjd. Läs mer
    2018-03-08 Edyta H svarar Peter H
    Tusen tack för förtroendet :) Mvh/ Edyta
  • 2017-12-17

Magnus K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Har bara gott att säga,gick supersmidigt från första sekund. Läs mer
    2017-12-20 Edyta H svarar Magnus K

Tusen tack för förtroendet Mvh Edyta
  • Sara N

2017-12-03

Sara N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Vi tyckte mäklaren var lugn och trevlig. Lätt att ha att göra med, gav snabba svar och trevligt bemötande vid alla våra frågor. Affären gick även snabbt och smidigt, inget krångel. Bra förklaringar på hur allt går till med mera. En mycket bra mäklare! Läs mer
    2017-12-03 Edyta H svarar Sara N
    Tusen tack för dom fina orden. Fortsatt fin advent✨ Vh Edyta Hammar
  • 2016-09-06

Lars K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Korrekt och vänligt bemötande med saklighet och svar på våra frågor. Läs mer
    2016-09-06 Edyta H svarar Lars K
    Tusen tack för din rekommendation/mvh svensk fastighetsförmedling

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte