Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby

Välkommen till Svensk fastighetsförmedling i Vimmerby?

Lockar det att flytta till Astrid Lindgrens charmiga och lekfulla stad Vimmerby? Här på Svensk fastighetsförmedling hjälper vi dig gärna att komma till rätta här i Småland. Med erfarenhet, engagemang och kvalitet ser vi till att din bostadsaffär går tryggt till. Vi har ett stort kontaktnät och god kännedom om Vimmerbytrakten, allt för att du enkelt ska kunna finna ditt drömboende.

Kontakta oss mäklare så kan du få en kostnadsfri värdering och massa goda råd om när det är dags att köpa eller sälja. Vi finns där under hela processen!

Läs vad 59 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby 2

2022-09-05 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Allt har gått mycket bra!
  • Hedvig Johanna H
    2022-08-31 Spontant omdöme
    Edyta och även mäklarassen Stina har gjort ett utmärkt jobb. De arbetar nästintill organiskt perfekt i sitt samarbete dem emellan och gentemot kund. De arbetar med en hög sensibilitet och noggrannhet för båda parters bästa. Svensk fastighetsförmedling i Vimmerby utmärker sig med en unik företeelse enligt mina erfarenheter. Då har jag sålt och köpt 5 fastigheter i Stockholm under 11 år. Det finns ett fåtal att jämföra med. Hoppas verkligen det genuina intresset för människan, drömmen och mäklarhantverket kan smitta av sig även på andra. Tack Edyta och Stina.
    Tusen tack för de fina orden.Och grattis till din fantastiska bostad. Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2022-08-06 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och professionellt jobb av mäklaren.
  • sålde sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2022-08-05 Verifierad kund
    Vi har blivit bemötta på ett trevligt och proffsigt sätt allt har fungerat jättebra
    2022-05-15 Verifierad kund
    Det var smidigt och lätt att ha kontakten med mäklaren. Inga oklarheter.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Blev bra bemött av mäklarn, tycker nog att alla mäklare bör lära sig lite mer om huset de säljer, vad det finns för extra finesser i huset som är lite förmer än standard.
    2022-04-21 Spontant omdöme
    Tusen tack Edyta för professionellt och positivt bemötande. Det kändes tryggt att anlita dig och kan rekommendera dig till andra!
    • Storebro
    2022-01-26 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, hjälpsam och allt har gått smidigt.
    • Tuna
    2021-11-11 Verifierad kund
    Lisa och Stina Danielsson.

Bra professionellt bemötande, alltid kontaktbara på ett enkelt sätt och snabba svar på mina frågor. En snabb okomplicerad process så jag är mycket nöjd och skulle gärna rekommendera till andra.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    • Tuna
    2021-11-10 Verifierad kund
    Mäklaren, Lisa var väldigt tillmötesgående, trevlig och öppen till sitt sätt. Jag blev väl bemött vid mitt första möte med henne. Tycker hon ger ett seriöst intryck och har ett professionell sätt att hantera försäljningen av bostaden. Genom hela försäljningsprocessen har hon varit öppen och lyhörd för mina önskemål och kommunicerat på ett rakt och tydligt sätt. Är nöjd med mäklartjänsten jag köpte av Svensk Fastighetsförmedling.
    2021-11-07 Verifierad kund
    Det var en professionell och snabb process
    • Gullringen
    2021-08-08 Verifierad kund
    toppenförmedling

bra bemött snabba svar

att få rätt pris och så blev det

fotograferingen fantastisk och visade rättvisa bilder

professionella mäklare och assistenter
    2021-06-18 Verifierad kund
    Jag kan inte svara, för det var min bror som hade kontakten med mäklaren.
    2021-06-16 Verifierad kund
    Bra bemötande! En duktig mäklare, som engagerade sig i försäljningen!
    2021-04-04 Verifierad kund
    Köpt en bostadsrätt. Har aldrig tidigare vare sig köpt eller sålt ngn bostad. Eftersom det här var ngt nytt för mig hade jag en hel del frågor, trevligt bemötande rakt igenom och processen kändes trygg.
    2020-12-21 Verifierad kund
    Vi är icke klara en men problemet är att meklaren icke svarar på mina SMS jag kan svara på omdömen när alt är klart. MVH Jens Patrick
    2020-12-20 Verifierad kund
    Köpt villa.
    Trevligt bemötande och påläst. Ingav förtroende. Första gången vi haft en positiv upplevelse av en mäklare.
  • sålde sin bostad med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2020-12-17 Verifierad kund
    Professionellt bemötande, snabb återkoppling vid frågor och motsvarar mina förväntningar.
    2020-10-19 Verifierad kund
    Hela köpet och pappersarbetet gick kanon, köpte ett litet hus. Mäklaren var tillmötesgående och glad.🙂
  • köpte sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    • Äskestock
    2020-04-17 Verifierad kund
    Professionella och trevliga.
    • Mariannelund
    2020-02-25 Verifierad kund
    Sålde villan innan visningen, hjälpsamt och proffsigt bemötande av representanten, i detta fallet Edyta
    2020-01-07 Verifierad kund
    Alltid positiva och tillmötesgående.
  • köpte sin stuga med hjälp av Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    • Södra Vi
    2019-12-17 Verifierad kund
    Köpt fritidsbostad, funkade mycket bra med mäklaren.
    • Mariannelund
    2019-11-14 Verifierad kund
    Jag har köpt äldre fastighet i Mariannelund och både mäklaren Edyta och mäklarassistenten Elin var superproffsiga, snabba, korrekta och mycket trevliga.

Hälsningar från en mycket nöjd kund
    Tack snälla för din fina rekommendation🌸 Hoppas ni ska trivas i ert fina boende bästa hälsningar Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    • Storebro
    2019-10-22 Verifierad kund
    Skolgatan 11
    Trevlig personal
  • Anders Lee Daniel B
    2019-10-08 Spontant omdöme
    Vi köpte via dem och hade Lisa Danielsson som mäklare. Det bemötandet och servicen vi fick var fantastisk! Hade vi frågor varesig om det var huset eller om det var allmänna frågor gällande hur ett köp gick till väga så behövde vi inte vänta länge eller känna oss dumma. Så vi är supernöjda och trygga i vårat köp 😁👍 Alla vi har haft att göra med på deras kontor har gett ett tryggt och gott intryck. Super tack.
  • Carl Pontus L
    2019-09-08 Spontant omdöme
    Vi trodde det skulle bli svårt att sälja vårat hus med den tidsplanen vi hade. Vi hade helt fel. Inom tre veckor var huset sålt och kontraktet påskrivet.

Bilderna och filmen blev långt över förväntat vilket drog många intressenter till sig.

Tack Edyta för att du gjorde det möjligt.
    Tack själva för förtroendet och er fina rekommendation🌸 Hoppas ni ska trivas i er nya bostad Vh edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-09-03 Spontant omdöme
    Vi har gjort ett antal fastighetsaffärer genom åren, och i samband med det förstås träffat flera mäklare. Vi tycker att bemötandet och engagemanget den här gången ligger någonstans i mitten av vad vi erfarit. Det har varit lätt att få svar, få kontakt, alltid uppkopplad men i det personliga mötet inte riktigt "där". Vi ville visa husets detaljer för de som kom för att titta, men mäklaren var inte intresserad av att ta del av vår information. Detta visade sig också vid visning, då vi blev uppringda och en sådan fråga hade ställts av en spekulant. Kanske är antalet objekt för stort? Arbetet är korrekt men känns till viss del mekaniskt.
    2019-09-02 Insamlad av företaget
    Professionell, lyhörd och tillmötesgående mäklare, sålde min fastighet på kort tid till ett bra pris.
    Tack snälla för din fina rekommendation. vh Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
  • Ricky Tommy Stefan S
    2019-08-27 Spontant omdöme
    Vårat husköp gick snabbt och smidigt. Edyta ha ett bra och trevligt bemötande och är lätt att få tag på vid frågor och funderingar. Vi rekommenderar Edyta till andra husköpare/ säljare.
    Tack snälla för er fina rekommendation. Hoppas ni ska trivas i er ny bostad🌸 Vh edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
  • Margareta Å
    2019-07-26 Insamlad av företaget
    Sålt vårat torp. Glad och positiv. Ingav förtroende. Förväntningarna infriades.
    Tack fina Margareta för er rekommendation. Önskar er all lycka till i framtiden. Bästa hälsningar Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
  • Per T
    2019-07-01 Spontant omdöme
    Ett väldigt trevligt och bra bemötande, alltid tillgänglig.
    Allting skötes smidigt och det var inget som var problem.
    2019-06-26 Spontant omdöme
    Ett jättefint bemötande och allt har skötts exemplariskt!
    Tack snälla för din fina rekommendation. vänliga hälsningar Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-06-10 Insamlad av företaget
    1. Mäklaren var inte ens involverad i processen innan kontraktskrivning, utan skötte allt genom mäklarassistenter
    2. Information om objektet var felaktigt vilket ledde till dyr besiktning som påvisade många fel i objektet
    3. Dålig kommunikation från säljarna, som hyrt ut objektet och det gick inte att komma och titta på det när det var avtalat, fick besked samma dag att det inte gick
    4. Brist på kommunikation mäklare och säljarna
    Hej Monika,
    Tack för din reco.
    Att mina kunder ska känna sig trygga och väl omhändertagna samt göra sitt livs bästa affär, när de köper eller säljer en bostad via mig är det jag alltid sätter främst i mitt arbete. Så också i den här affären. Jag förstår av din Reco att jag inte lyckats fullt ut i min kommunikation till er. Mäklarens roll är att vara en oberoende mellanhand mellan säljare och köpare. I en bostadsaffär har både säljare och köpare ett stort ansvar. Säljaren har upplysningsplikt och köparen har en långt gången undersökningsplikt. Då en av parterna inte talade det språk som jag behärskar så bra tog jag i det här fallet hjälp av en kollega för att tolka. Jag tar till mig de synpunkter du har och kommer att vara ännu tydligare i min kommunikation framöver. Mvh Edyta
    2019-06-01 Insamlad av företaget
    Ett väldigt fint och personligt bemötande!
    2019-05-19 Insamlad av företaget
    Tycker att Edyta har varit helt fantastisk mot oss. Alltid tillgänglig och hjälpte oss genom vårt första husköp. Tack!
    2019-05-17 Spontant omdöme
    Alltid lika proffesionell vid varje möte eller kontakt, bra tillgänglighet vid eventuella frågor. Rekommenderar Edyta starkt!
    Tack snälla för er fina rekommendation. Så roligt att få hjälpa till att finna er drömbostad. bästa hälsningar Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-05-17 Spontant omdöme
    Vi har känt förtroende för Edyta från första stund och hela tiden fått ett trevligt bemötande och snabb återkoppling på alla de frågor vi haft om försäljningen av vårt hus. All information och alla tips och råd vi fått inför fotografering och visning av huset har verkligen fått oss att känna oss trygga i hela processen.
    Tack snälla för förtroendet? bästa hälsningar edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-05-14 Insamlad av företaget
    Jag och min sambo har köpt en bostad.
    Mäklaren har varit väldigt trevlig och hjälpsam under hela processen och hon har varit snabb på att svara. Jag är jättenöjd med henne som mäklare.
    2019-04-25 Insamlad av företaget
    Bra tillgänglighet och närvaro. Levererar ett snabbt avslut och på den nivå vi önskat.
  • Evelina F
    2019-04-08 Spontant omdöme
    Inför försäljningen av vårt hus träffade vi flera mäklare i Vimmerby. Valet föll tillslut på Svensk Fastighetsförmedling och Edyta Hammar, något vi inte ångrat en sekund. Redan efter första mötet med Edyta kände vi att hon var rätt person för jobbet. Edyta visade ett ärligt engagemang och ett härligt driv av att verkligen vilja sälja huset, hon lade ribban högt vad gällde utgångspris (enligt oss!) men spikade sedan ett slutpris högt över det och högt över våra förväntningar. Något vi också uppskattat med Edyta är att hon alltid är oerhört snabb i all kommunikation. Vi har även köpt ny bostad via Edyta och är lika nöjda med den processen. Våra varmaste rekommendationer till en proffsig mäklare och hennes team.
    Tack för den fina rekommendationen Och tack för förtroendet ? Hoppas ni ska trivas i er fina bostad. Varma hälsningar Edyta Hammar Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-03-18 Insamlad av företaget
    Svarar gärna på detta.
    Jag har sålt mitt hus, en villa.
    Har från första början blivit trevligt bemött av mäklaren och hennes medarbetare.
    Allt har känts tryggt och jag har haft största förtroende, vilket är
    viktigt när man gör kanske den största affären i livet.
    Jag kan bara ge de varmaste rekommendationer!
    Tack snälla för förtroendet? varmaste hälsningar Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-03-07 Insamlad av företaget
    På ett proffsigt, smidigt och snabbt sätt sålde Edyta och Svensk Fastighetsförmedling min villa till ett pris som långt överskred mina förväntningar. Stort tack och mina bästa rekommendationer!
    /Jennie Larsson
    Tack för den fina rekommendationen? Vänlig hälsning Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-03-05 Spontant omdöme
    Kompetent, engagerad, driven och tillgänglig. Naglade utgångspriset vid försäljningen av vår villa och lyckades få upp priset över det begärda. Mycket bra vägledning och strategiskt stöd i försäljningsprocessen, som för övrigt gick väldigt fort. Ingen som helst tvekan vart vi vänder oss när/om sommarstugan eller våra respektive föräldrars hus ska säljas.
    Tack snälla för er fina rekommendation. Ni är varmt välkomna åter både om ni ska sälja eller köpa☺️Vänlig hälsning Edyta Hammar Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-02-23 Insamlad av företaget
    Vi köpte små fastighet. Under visning och budgivning hade vi förväntat oss bättre service och möte med mäklaren men med tanke på den stora efterfrågan som det var, kan vi förstå att uppgiften blev övermäktigt för mäklaren. Om det hade varit ett köp med färre intressanter anser vi att vi hade kunnat förväntat oss mer från mäklaren. Dock fick vi på kontoret när köpekontraktet skulle skrivas ett trevligare bemötande av mäklaren som då upplevdes vara i sitt rätta element.
    Tack för rekommendationen :) Ja intresset var över förväntan, med över 125 personer på visningen visar att intresset för fastigheter på landet är stort:). Jag önskar er all lycka till i er nya drömbostad. Vh edyta hammar Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    Nu ett TILLÄGG efter ett långt helvete som vi har levt efter att vi tillträdde fastigheten.

Edyta må vara bäst på att sälja dyrt och mycket men hon sköter inte jobbet som mäklare alls bra mot sina köpare. Visst går hon in för att sälja bostäder så dyrt som möjligt men empati för sina köparkunder verkar hon inte ha något intresse av alls.

I vårt fall när köpekontraktet väl var undertecknat lämnade hon allt bakom sig och närvarade inte ens på tillträdesdagen utan överlämnade köpebrevet med sin underskrift till assistenten som avslutade affären med oss. Edyta visade inte den minsta empati för att hjälpa till när bostadsaffären sedan gick snett.

Ännu en faktor som inte varit uppskattad som också troligen möjliggjorde hennes överpris på vår bostad var att hon använde falsk marknadsföring så som något så väsentligt som att hon bland annat angav felaktig boarea och förfinade beskrivningen av bostaden.

Vi rekommenderar därmed inte denna mäklare med anledning av flertalet orsaker där en av dem är att vi inte upplever tillit. När fel upptäcktes i bostaden tre dagar efter tillträde visste hon inte vilka vi var. Hon har blivit konfronterad och då uppgett att hon ska kolla med sina jurister men aldrig hört av sig efter det. Vår jurist har försökt nå mäklaren utan framgång.

Med tanke på att vara mån om sitt rykte kan man tänka sig att hon borde ha efterfrågat hur vi mår och om hon på något sätt kan vara till hjälp trots att ansvar efter avslutad affär inte åligger henne. Dessvärre har hon inte visat någon empati för oss som köpare.

Nu snart ett år senare har vi äntligen fått utbetalning från försäkringsbolaget och vi kan påbörja renovering för att så småningom få det hus som vi blev lovade vid fastighetsöverlåtelsen 2019.
    Gabriella
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marcin S
    2019-02-05 Insamlad av företaget
    Jag har köpt ett hus. Allt gick snabbt och smidigt, mycket bra kontakt med mäklaren!
    tack snälla för din rekommendation. mvh/edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-02-04 Insamlad av företaget
    Jag köpte ett hus. Den första telefonkontakten blev senare inbjuden till kontoret. Jag är mycket nöjd med köpet. Mäklaren var en professionell specialist och en trevlig person. Makler hade försäljningsförmåga och omfattande kunskaper. Han gjorde jobbet.
    Tack snälla för de fina orden Wioleta. Jag hoppas ni ska trivas med er nya bostad. vänlig hälsing /edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2019-01-29 Insamlad av företaget
    Edyta Hammar är en mycket professionell mäklare. Hon är kunnig, lyhörd, effektiv och trevlig. Hon hjälpte oss att snabbt sälja vår villa. Hon gav oss bra tips inför fotografering och visning. Vi kände oss trygga med försäljningen.
    Tack snälla för förtroendet? Vh Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2018-12-19 Spontant omdöme
    Upplever att Edyta Hammar är mycket proffessionell.
    Snabb,effektiv och trevligt bemötande .
    Tack snälla för de fina orden:) Har varit jätteroligt att få hjälpe er. Önskar er en riktgt god jul och ett gott nytt år vänlig hälsning Edyta Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby
    2018-10-04 Insamlad av företaget
    Vi har sålt vår enplansvilla från 2006 via Svensk fast i Vimmerby.
    mäklaren var mycket bra och informativ vid första möte och gav bra information både under möte och därefter.

Han har även skött kontakter mellan intressenter och oss som säljare mycket bra under processen.

Sammanfattningsvis finns inget att klaga på när det gäller samarbetet.
    Tack Mattias för att jag fick hjälpa till med försäljningen av ert fina hus och att ni är nöjd med mitt arbete! Med vänlig hälsning Magnus Svensk Fastighetsförmedling Vimmerby