Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Systrarna Mikkelborg HB HB

Systrarna Mikkelborg HB HB

Nordenflychtsvägen 76, 112 17 Stockholm — Visa karta

Timmermansgatan 35, 11855, STOCKHOLM
Timmermans 1857
Elias M:
God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Restauranger nära Systrarna Mikkelborg HB HB:

Gustavslundsvägen 149E, BROMMA
The Bay är en folklig och lyxig kvarterskrog för hela familjen. Här kan du njuta... Läs mer ›
Christina B:
Mycket trevligt bemötande. Kunnig och trevlig personal och mycket god mat. Trevlig lokal.Återkommer gärna.

Vanadisplan 1, STOCKHOLM
Sangria Tapasbar i Vasastan erbjuder härlig, klassisk, spansk mat i tapasform el... Läs mer ›
Husse S:
Har länge tänkt att åka förbi detta ställe men äntligen lyckats få tid för ett. Vissa saker värdesätter man lite extra vid ett restaurangbes...

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Lotty L:
God mat och fantastiskt trevlig och kunnig servitör!

Läs vad 9 kunder tycker om Systrarna Mikkelborg HB HB

• Maria A
    Maria A skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Supergod och kärleksfullt lagad mat och jättetrevlig personal.
  • Pete D
    Pete D skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Mysigt kafé på en lugn gata. Det är ett litet ställe, men de gånger jag ätit frukost där kring åttatiden så har det inte varit trångt. Supertrevlig personal och riktigt god och mättande frukost.
  • Lukasz L
    Lukasz L skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Det finns caféer och sen finns det caféer. "Två systrar..." tillhör skaran de bättre och tangerar nästan till kvarterskrog. Varje dag serveras tre olika luncher i stil med kött, fisk eller vegetarisk. Maten är vällagad med bra råvaror och en hel del känsla. Här hittar man inga färdigbeställda rätter i plastburk så vitt jag vet. I lunchen ingår alltid kaffe och en kaka. Kakbiten varierar från dag till dag. Ibland en enkel sockerkaka med rosa glasyr, men har man tur får man en galen kombo av choklad, nötter, marshmallows och kolasås intryckt i samma bit.

De har också fantastiskt goda smörgåsar som man kan få kalla eller grillade. Nyligen bytte de sitt bröd från Ciabatta till Levain. Uppdateringen är en smaksak, men mackorna förblir stabilt goda och mättande. Kan särskilt rekommendera den med coppa och parmesan. Många bra smaker trängs mellan bröden.

Du kan äta frukost hela dagen lång och kan välja på tre olika. Jag minns inte alla, men från en enkel med yoghurt till en stor med gröt och ägg.

Stället är litet, runt 20 sittplatser inomhus och 6 utomhus. Under lunchen blir det trångt och i rusningen sitter du tätt med främlingar och äter. Morgon och eftermiddag är det mer luftigt.

De ser inte gärna barnvagnar i lokalen, och förklarar det på en otroligt trevlig skylt. Är du där med vagn och det är lite folk är de dock flexibla och du är välkommen. Troligen gäller skylten mest under luncherna.

Ett besök rekommenderas varmt, missa inte och testa kanelbullarna!
    Nikke L gillar detta
  • Gustav
    Gustav skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Jag går alltid på detta fik och äter lunch med kollegorna. Vi är alltid 100% nöjda. Jag tror att denna människa Klara S är fiende till personalen på två systrar;)) Get a life! Och till er andra kan jag med varmt hjärta rekomendera denna lilla oas!
  • Gustav
    Gustav skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
  • Klara S
    Klara S skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Personalen måste gå på en charmskola! Otrevligare får man leta efter. Det hjälper ju inte hller att lunchen blivit dyrare samtidigt som kvalitén sjunkit drastiskt. Undvik!
  • Christine
    Christine skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Det är synd att ett ställe som lagar så otroligt god mat har så otroligt otrevlig, butter och allt annat än serviceminded personal! Har aldrig sett dem le eller säga ett trevligt ord.
  • Erik M
    Erik M skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Ett trångt, varmt och trevligt fik gömt långt ner på Kronobergsgatan. Tar alltid soppa med macka. Morotssoppan med perfekt sting ligger i topp. Sen ligger tonfiskmackan med bra smak av dill högt på listan.
  • Mårten T
    Mårten T skrev om Systrarna Mikkelborg HB HB
    Alltid trångt runt lunch ibland lång väntetid, ändå alltid värt det. Hemlagat, genuint och hembakt (förstås) kaka till kaffet!. Som man vill ha det hemma fast man är på restaurang!

Nordenflychtsvägen 76, 112 17 Stockholm