Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Tasty Thai

Tasty Thai

Adolf Fredriks Kyrkogata 12, 111 37 Stockholm — Visa karta

Thailändsk snabbmatkedja. Franchise. "Hälsosamt och autentiskt"
Box 6088, 17106, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Övriga företag nära Tasty Thai:

Box 6088, Solna
Habtemariam M:
Jag är en jätte nöjd kund och tvekar inte att rekom MTB till andra.

Läs vad 4 kunder tycker om Tasty Thai

• Sara S
    Sara S skrev om Tasty Thai
    Tasty Thai serverar helt ok thaimat till bra priser. Inte så mycket folk ännu så det går fort att få hjälp.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Tasty Thai
    Det här var så dåligt. Så dåligt! Maten kom ganska snabbt, vår förrätt samtidigt som varmrätterna (ja, det marknadsförs som förrätt, inte smårätt). Sen börjar felen hagla:

Fel 1. Vårrullarna ska “serveras med sweetchilisås”. Någon sådan finns inte. Däremot såg vi att det fanns en skål borta vid besticken. Och mycket riktigt, sweetchili, dock slut just nu. Dessutom: “serveras med” kan väl inte betyda att vi ska gå och hämta själva? Nej, de måsta ha glömt såsen.

Fel 2. Johans nudlar med jumboräkor är kall.

Fel 3. Min röda curry är kall, liksom riset.

Fel 4. Johans rätt är strösslad med jordnötter, något de frågade om han ville ha och han svarade nej.

Jag tar med mig tallrikarna och går till kassan med dem. Förklarar att det är kallt och att det är jordnötter. Svaret blir “det fixar vi”, levererat med mycket sur röst.

Efter en mycket kort stund kommer han ut med maten igen.

Fel 5. Min gryta är fortfarande kall.

Fel 6. Mitt ris är nu söndermicrat och stenhårt.

Fel 7. Johans mat är inte varm.

Fel 8. Nu frågar jag om sweetchilisåsen som ju skulle serveras till vårrullarna. Han pekar bort i lokalen och man riktigt hör hur han njuter när han säger “Finns därborta”. Gissa hur mycket jag njöt av att genast kunna svara att det var slut därborta …

Fel 9. Det går ett tag och sen kommer servitören. Och meddelar att nu finns det sås därborta. Så mycket för “serveras med” alltså.

Resten är kanske inte fel, men vi kan kalla dem misstag:

Misstag 1. Kycklinggrytan var stark, men hade inte mycket smak.
    Misstag 2. Rätten med jumboräkor innehöll fyra (4!) normalstora räkor.
    Misstag 3. Nudlarna var klippta i mindre bitar. Kändes inte särskilt kul.
    Misstag 4. Räk- och nudelrätten smakade inget.
    Misstag 5. Bemötandet från personalen är hela tiden surt, stroppigt, lojt, oengagerat och oprofessionellt.
  • Martha J
    Martha J skrev om Tasty Thai
    God mat! 3kronor avdrag för att jag ville göra en av rätterna vegetarisk istället.
  • Elisa N
    Elisa N skrev om Tasty Thai
    Blev oerhört förvånad av maten jag fick serverad för att vara en "snabbmatskedja". Den var urgod, väldigt fräsch och man fick dessutom mycket för det lilla pris den kostade, man behöver inte oroa sig för om man blir mätt eller inte. Blev däremot lite besviken på utbudet av rätter som mest består av kyckling som huvudingrediens, men variationerna är många och det är högst troligt att man hittar något man är sugen på.

Adolf Fredriks Kyrkogata 12, 111 37 Stockholm