Team Wåhlin Värme & VVS

Vi är entreprenören som finns med hela vägen om det gäller allt ifrån en större installation av bergvärme eller en mindre luftluftvärmepump till sommarhuset.
Som IVT Center och Serviceombud för IVT skall vi finnas där för alla tillfällen, även på julafton om så krävs.

Vi har kunden i fokus och vår ambition är att anpassa oss efter kundens behov och behålla kundens förtroende över lång tid som en trygg servicepartner. Våra engagerade och välutbildade medarbetare med goda kvalitetsrutiner ser till att vi har nöjda kunder som återkommer.

Vi älskar värmepumpar så ni kan älska annat.

Läs vad 845 kunder tycker om Team Wåhlin Värme & VVS 2

2022-10-04 Verifierad kund
    Alltid mycket proffsigt bemötande! Anläggningen går som en klocka efter 6 år, inga problem.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Väldigt trevlig bemötande av reparatören men det som drog ner betyget var att företaget missade att komma den dagen som var utlovat.
    2022-10-01 Verifierad kund
    toppen! snabb service och kunnig tekniker
    2022-09-30 Verifierad kund
    Luftvärmepump
    På bästa sätt
    Snabbt
    Trevligt bemötande
    Väluppfostrad Installatör
    Två Damer som verkligen visste vad en Kund är
    2022-09-28 Verifierad kund
    Klockrent bemötande från första telesantal till färdigt resultat stort tack
    2022-09-28 Verifierad kund
    Alla kontakter och besök av medarbetare från Team Wåhlin hemma hos oss var mcyket bra. Trevliga och professionella. Har inget negativt att anmräka på alls.
    Förväntan var rätt hög efter goda rekommendationer men de blev utan tvivel uppfyllda. Kommer rekommendera Team Wåhlin till bekanta.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Vi har haft en IVT Värmepump och
    var nöjd med den..
    Team Wåhlins montör Stefan Bergman
    gjorde montaget mycket bra och snygt.
    VI hoppas att även denna pump fungerar
    lika bra som den förra.
    2022-09-27 Verifierad kund
    Team Wåhlin installerade IVT värmepump, bra bemötande från första stunden, snabb offert, snabb installation, mycket nöjd.
  • Carl S
    2022-09-26 Verifierad kund
    Suveränt bemötande, och proffsigt utfört jobb
    Magnus Söderberg
    2022-09-25 Verifierad kund
    +++ Bra tips om åtgärder i samband med service, samt snabb uppföljning vid problem.
    2022-09-24 Verifierad kund
    Vänliga o trevliga o professionella tekniker.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Målning av fönstren i ladan på Tyvö
    Som vanligt har bemötandet och arbetets utförande varit så bra som det brukar vara.
  • Sebastian Zbigniew S
    2022-09-21 Verifierad kund
    Kontaktade Team Wåhlin för offert av en luftvärmepump. Fick snabbt kontakt med Antonio och vi bokade möte i huset. På överenskommen tid kom Antonio, väldigt proffsig och lyhörd. Vi bestämde pumpens placering m.m
    Därefter blev jag kontaktad av Anki som bokade in installationen med kort varsel (extra tack)med tanke på deras tuffa arbetsbelastning nu när alla vill se över husets uppvärmning. I Fredags kom 2 grymma, trevliga installatörer som skötte sig exemplariskt, stort tack för den snygga installationen samt genomgången av hur pumpen fungerar. Kan inget annat än att varmt rekommendera Team Wåhlin samt produkter från Ivt.
    Med vänlig hälsning Sebastian
    Sormenvägen 134 Vallentuna
    Hej Sebastian!

Stort tack för värmande ord.
    Vår målsättning är att alltid vara snabba på bollen och leverera med hög kvalitet i alla led.
    Nu i dessa tider då elpriserna skenar sätts vi på prov extra mycket när många vill ha hjälp samtidigt.

Ha det fint och njut av nya luftvärmepumpen.

2022-09-18 Verifierad kund
    Fick luft/luftvärmepump samt frånluftsvärmepump installerad. Proffsiga från första mötet, där besök på plats följdes upp av tydlig offert, till installation och driftsättning med följande instruktioner. Stort tack för hjälpen Team Wåhlin.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Köpte en ny IVT frånluftsvärmepump. Bra och löpande kontakt från säljaren. Snabb och smidig installation.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Bra respons och trevligt bemötande och även om det blev lite strul så löstes det direkt. Mycket bra!
    2022-09-12 Verifierad kund
    Snabba. Mycket fint arbete.
    Luft luft
    2022-09-11 Verifierad kund
    Bra service av vår bergvärmepump, känns tryggt att anlita dem, och de har uppföljning och statistik för pumpen.
    2022-09-10 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt som vanligt med Team Wåhlin
  • Kjell K
    2022-09-10 Verifierad kund
    Bra och snabb hantering bra information under processen
    2022-09-07 Verifierad kund
    Bra bemött vid personligt besök på firman.
    Installation på avtalad tid av luft/luft värmepump. Ledningsdragning snyggt gjord.

Negativt: Anslutningskabeln till elen snikkabel 1,5 kv i stället för 2,5 kv och med inte godkänd kabel för utomhus (inomhuskabel).
    Provtryckning av systemet följde inte tillverkarens installationsbeskrivning. ITV-pump.
    Hej Fred!

Tack för lämnat omdöme.
    Jag har informerat produktion om ditt ärende så får de kika på detta.
    Om det är något annat så är det bara att höra av dig.

Ha en fin dag

2022-09-07 Verifierad kund
    Dem var trevliga och kunniga tillmötesgående.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Snabbt med platsbesök och offert efter förfrågan. Väl informerad under projektet. Underleverantörer var mycket yrkesmässiga. Nöjd med slutresultat, och såklart effektiviteten av värmepumpen.
    2022-09-05 Verifierad kund
    100% Proffs.
    Lite dyra, men man får valuta för pengarna.
    Rekommenderas.

MVH
    Kjelle U
    2022-09-05 Verifierad kund
    Toppenservice och bra pris vid byte av värmepanna.
    2022-08-30 Verifierad kund
    Bra bemötande. Installation och funktion av bergvärme har fungerat perfekt! Företaget rekommenderas!!!
    2022-08-29 Verifierad kund
    Fick mycket snabb hjälp med att få igång min totalhavererade
    frånluftsvärmepanna.
    Efter att inte haft något varmvatten ett antal dygn var vi mycket tacksamma för den snabba hjälpen.
    Nu har pannan gått i två veckor utan problem!
    Snabba, flexibla och proffsiga! //Claes
    2022-08-29 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande. Köpte bergvärmepump och fick den installerad. Alla led med från första kontakt till slutleverans och installation har fungerat bra.
    2022-08-28 Verifierad kund
    Jag blev gott bemött då vi sökte ny värmepanna. Det blev en värmepump. Dyr men säkert bra i längden. Installationen började i god tid efter semestern. Enligt trevliga hantverkare var vår installation ”den svåraste” de hade upplevt. 3 man i 2 dagar jobbade men installationen är inte klar. Dag 1-2 var 16-17/8. I dag är det den 28/8. Fakturan förfaller den 1/9 men arbetet är fortfarande inte slutfört.
    Hej Pål!

Tack för lämnat omdöme.
    Vissa installationer är mer komplicerade än andra, så ett oförutsett återbesök kan vara nödvändigt för att det ska bli en hållbar och bra installation i slutändan.
    Vi kommer enligt uppgift ut i morgon och färdigställer.
    Fakturan du nämner kommer vi att förlänga till 5/9.

Nu ser vi fram emot slutförande och siktar mot Nöjd Kund!
    Ha det fint

2022-08-28 Verifierad kund
    Jag valde inte tillverkare, jag valde leverantör.
    Förra leverantören ligger i Arninge och pysslar med energi och komfort och fick oss att leta ny leverantör, TW håller vad de lovar och är rakt igenom ett tryggt alternativ!
    2022-08-24 Verifierad kund
    Snabb och bra reparation av en cirkpump 👍
    2022-08-22 Verifierad kund
    Team Wåhlin har bytt ut vår bergvärmepump.
    I offert- och förslagsskedet kunde deras engagemang att förklara och redogöra för alternativ ha varit högre och bättre. Efter order har allt fungerat perfekt: datum har hållits, servicenivån har varit hög.
    2022-08-22 Verifierad kund
    Kom samma dag som jag ringde, vilket var bra då cirkulationspumpen gått sönder.
    2022-08-21 Verifierad kund
    Bergvärmepump med borrning.

Proffsiga, kompetenta och bra support.

Robert Bedö
    2022-08-20 Verifierad kund
    Mycket bra och vänligt mottagande.
    2022-07-22 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, dem kunde komma och installera ny luftvärmepump före semestern. Allt gick väldigt snabbt och smidigt.
    2022-07-20 Verifierad kund
    Att installera luftvärmepump vid förra värmeböljan sista veckan i juni var ett av mitt livs snabbaste investeringsbeslut. 12.30 funderade jag på saken, 15 var kontraktet påskrivet, då säljaren kom ut till mig, kollade installationsmöjligheterna, då arbetsdagen denna fredag egentligen redan hade löpt ut för helgen.
    Det fanns två lediga monteringstider veckan därpå, som var den sista före Wåhlins sex veckors semester. Jag fick en. 6 dagar efter beslut fanns pumpen på plats och idag, med 30 grader i Vallentuna Frösunda, bevisade den sin duglighet.
    Jag är mycket nöjd med hanteringen och bemötandet. Jag lovar att det är jag sällan, men i detta fall kan jag inte säga något annat än att jag är mycket nöjd (jag ger aldrig högsta betyg nånstans avseende stapeln ovan).
    Hej Karl!

Det här låter bekant, tack för de värmande orden. Jag är van vid att jobba i högt tempo utan att tumma på kvalitén i leveransen - det viktiga för mig är att du känner dig trygg med val av leverantör och anläggning.

Efter försäljning finns mina flitiga kollegor som bildar en stark brygga över till planering och installation. Det är nyckeln till dessa snabbfotade leveranser.

Kul att du blev nöjd med oss och din IVT Aero 807 och jag hoppas att du slipper använda din portabla AC nu.

Ha en skön och sval sommar ❄️

2022-07-18 Verifierad kund
    Företaget överträffade våra förväntningar då de tog ett större ansvar än förväntat för helheten då vi renoverade vårt tvättstuga och bytte frånluftsvärmepump.
    Kommer härmed alltid vända mig Team Wåhlin i första hand.
    Hej Fredrik!

Tack för detta, vad kul att ni blev nöjda!
    Eftersom jag varit er huvudsakliga kontaktperson så är jag ju insatt i denna installation.
    Renoveringar är sällan okomplicerade som jag säkert skrev i ett tidigare mail - men oavsett så är vi med våra kunder hela vägen så att de känner sig trygga. Det är bara att återkomma om det är något annat 😊

Ha en skön sommar! ☀️

• Viktor N
    2022-07-17 Verifierad kund
    Snabb respons, proffsigt arbete, trevligt bemötande till rätt pris.
    2022-07-16 Verifierad kund
    Ett mycket trevligt bemötande från samtliga berörda medarbetare i företaget. Ett företag som tar helhetsansvar både för produkten, installationen och servicen. Snabb respons från företaget. Från min första telefonkontakt avseende intresse för en ny luftvärmepump, till dess att pumpen var monterad tog det endast tre arbetsdagar! Flera av de företag jag kontaktade innan min kontakt med Team Wåhlin, har ännu inte orkat kontakta mig trots flera lämnade meddelanden. I detta sammanhang är Team Wåhlin således precis som man vill att ett företag ska bemöta sina kunder. Vet dessutom att de är mycket snabba på service av värmepumpar, då jag sedan tidigare anlitat dem för rep. av min frånluftvärmepump. Är mycket nöjd med produkten och kan varmt rekommendera detta företag. Leif
    Hej Leif!

Stort tack för de värmande orden, kul att du blev nöjd!
    Vi jobbar ständigt med att vässa våra rutiner så att våra kunder får den mest okomplicerade och friktionsfria upplevelsen när de beställer service och installation av värmepump av oss.

Ha en sval och skön sommar nu med din nya IVT Aero 807-1 👍❄️

2022-07-12 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och tydlig information!
    2022-07-09 Verifierad kund
    Bra och trevliga grabbar höll rent och snyggt fort gick det och bra information
    2022-07-05 Verifierad kund
    Snabb respons vid offert och senare installation.
    2022-07-04 Verifierad kund
    Mycket nöjda med servicen. Snabbt svar och tydlig offert.
  • Björn N
    2022-07-03 Verifierad kund
    Allt superbra!!👍, bra bemötande, jättebra montör!👍👍👍
    Installera värmepump
    Utmärkt rakt igenom, kommer anlita och rekommendera dem,
    2022-07-03 Verifierad kund
    Snabba på att svara, trevliga medarbetare och bra service! Allt toppen!
    2022-07-02 Verifierad kund
    Bra kontakt med företaget. Kunnig och trevlig servicetekniker som kom i tid och arbetade effektivt. Han gav bra sva på mina tekniska frågor. Seriöst företag som jag varmt rekommenderar
    2022-07-01 Verifierad kund
    Proffsiga och snabba, men dyra!
    Hej Henrik!

Tack för lämnat omdöme.
    Om du är osäker på priset nästa gång så fråga i förväg så informerar vi gärna om vad jobbet kostar.
    Antingen fast pris eller en uppskattning 👍😊

Jag hoppas att du blev nöjd med vår leverans annars.
    Ha en skön sommar! ☀️