Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Norrmalm TGI Fridays Kungsträdgården

TGI Fridays Kungsträdgården

Kungsträdgården, 111 47 Stockholm — Visa karta

Sveavägen 41, 11134, STOCKHOLM
Två Grabbar och Kök
Ellika S:
Mina varmaste tack och rekommendationer går till Två Grabbar och Kök efter fantastiskt ordnande av min disputationsfest den 28 oktober! Jag ...

Restauranger nära TGI Fridays Kungsträdgården:

Norrlandsgatan 28, STOCKHOLM
I Kung Carls Bakficka kan du njuta av brasserielunch, god middag eller en cockta... Läs mer ›
Camilla L:
God mat och trevlig personal. Lite dåligt med påfyllnad i buffén, men på det hela bra.

Regeringsgatan 70, Stockholm
maria r:
Vänligt och bra bemötande. Dock lite negativ attityd inte var nöjda med det 1:a vinet vi fick prova till maten. Annars ok.

Nybrogatan 38, STOCKHOLM
Välkomna till Nybrogatan 38 - Östermalms kvarterskrog alla tider på dygnet! Läs mer ›
Kerstin G:
Restaurangbesök med trevligt bemötande, snabb och bra service.

Vasagatan 23, STOCKHOLM
Restaurang Räkan - Västsvenska delikatesser på Vasagatan i Stockholm Läs mer ›
Susanne S:
Vi är super nöjda. Vi var ett sällskap på10 pers och allt har funkat jätte bra från början. och maten var gudomlig.

Läs vad 19 kunder tycker om TGI Fridays Kungsträdgården

• Fredrik P
    Fredrik P skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Funkar om man inte har någon fantasi och vill ha ett säkert kort. JD burgaren är god
  • Hanna S
    Hanna S skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    En servitris spillde ut 0.5 liter läsk över mig och min väska och bad mig att gå och köpa en ny. Pinsamt.
  • Caroline N
    Caroline N skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Mysigt ställe att ta en öl & en god burgare, dock håller jag med föregående om att servicen inte är den bästa, men miljön & stämningen väger ändå upp till att man kommer tillbaka!
  • Andreas H
    Andreas H skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Åt kanske VÄRLDENS godaste hamburgare! Med norra Europas fetaste mozzarellastick mellan bröden hamnade det knappast på Viktväktarnas Bästa, men smaklökarna fick sig en resa utan dess like! Servicen var godkänd, men inte mer än så! Trots det får de en fyra! Nästa gång behövs betydligt mer för att bibehålla betyget!
  • Robin C
    Robin C skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Man blir lite ledsen när ett ställe med så hög potential fungerar så pass dåligt. Lokalerna är fina, konceptet väl beprövat, maten klart godkänd och syskonrestaurangen ett par hundra meter bort är ett riktigt favoritställe. Det som gör att Friday's i Kungsan inte funkar är personalen. En kurs i charm och service hade varit på sin plats, då hade betyget kunnat bli riktigt bra.
  • Danijel
    Danijel skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Riktig usel kundhantering.

Bokade bord genom deras hemsida på onsdagen. vi var 14 personer och skulle fira min födelsedag på lördagen.
    Fick ingen bekräftelse, ringde upp dem på torsdagen för att fråga om bekräftelsen. Personen förklarar att man får bekräftelse efter 17-18. Frågar samtidigt om det går att ändra tid, om jag kan skicka ett nytt mail och att den läses också. Det ska gå bra säger han, och frågar samtidigt hur många vi är. Jag svarar "14 st" och han säger "ja men det ska nog inte vara några problem".
    Får ingen bekräftelse efter 17-18. Väntar på fredagen också. Ingen bekräftelse. Ringer på lördag morgon för att fråga vad det är som händer, varför jag inte får veta något. personen talar då om för mig att dom "faktist haft fullbokat sen 2 veckor tillbaka".

Bra information, tack för den.
  • Fredrik V
    Fredrik V skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Helt värdelöst.. Måste vara Stockholms absolut sämsta personal. Har ingen känsla för service över huvudtaget. Känns som om de bara längtar efter att gå hem. Jag förstår dom visserligen eftersom de måste skämmas så fruktansvärt över den dåliga maten. Har aldrig varit så missnöjd över ett restaurangbesök.. gå inte hit.
  • Jojje L
    Jojje L skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Värdelös restaurang. Kan inte grilla kött, beställd en rare biff fick den stekt medium 2ggr! Dålig service och lång väntan. Den enda anledningen till att det finns folk måste vara läget.
  • Jenny T
    Jenny T skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Gillar maten men en del av personalen är helt slut i huvudet! Jag och min sambo skulle äta mitt på dagen för ett tag sedan. Då ber en liten tjej oss om leg i dörren... Vi ska äta säger vi då, behöver du leg för det? hennes attityd var ingen som passar inom det yrket och om man ska äta vad fan ska man då bli leggad för? är det inte meningen att de i baren sköter det om man vill dricka? Det var 6 år sedan jag fick dricka enligt lag.. Märkligt beteende. Annars bra mat och mysig uteservering men som sagt de borde se över sin personal och deras regler.
  • Sophie L
    Sophie L skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Otroligt god mat och riktigt trevlig personal, man blir på bra humör av själva stämningen på restaurangen. Läget är perfekt på sommaren då de öppnar upp mot fontänen och har även tillgång att visa matcher på storbildsskärmarna.
  • Rikard K
    Rikard K skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Har varit och ätit här ett antal ggr.
    För varje gång jag är här så tror jag att jag hade otur förran gången men så fel man kan ha. Maten smakar skit, dålig kvalite på kök och servicen suger så fort man säger ifrån. Det ända som Fridays är bra på är efterrätterna. Jag rekommenderar inte Fridays som matställe men ett bra softa ställe på sommaren.
  • sahar g
    sahar g skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    världens godaste pasta! mysig uteservering på sommaren med finfin utsikt över kungsan.. bra musik o lounge på kvällen.. värt varenda öre!
  • Jerry S
    Jerry S skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Jag har käkat här flera gånger och testat en hel del från menyn.

servicen är rätt bra var där i helgen och skickade ut pasta alfredon, de var de mest smaklösa jag ätit någonsin.
    men slapp betala för maten vilket hade gjort desamma var på sjukt bra humör.
    *vart nästan sönder frågad om jag inte ville ha nått annat. (vart en pizza på Kalles lite senare)

men som sagt alltid lätt att minnas dålig mat men har även uppskattat stället, läget är ju helt klart värds klass om man ska äta centralt eller kanske bara ta en öl på sommaren.

vet inte vad jag ska ge för betyg men en 3.5a tycker jag är helt ok. 3a på vintern och en 4a till sommaren.
  • Henric E
    Henric E skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Riktigt bra ställe om du vill äta eller bara ta en drink. Uteserveringen på sommaren är toppen. Personalen är trevlig och väldigt serviceminded. Det spelas alltid grymt bra musik!

Måste tillägga en sak till min tidigare rekommendation. Skulle äta igår med tjejen och när vi kom dit så var det riktigt mycket folk och vi fick veta att det skulle ta 40 min att få ett bord. Ok, tänkte vi, fick en bricka och satte oss i baren. Tyvärr så verkade baren väldigt underbemannad eftersom det dröjde att få beställa. Inte bra när man är törstig!

Efter 50 minuter så började jag bli otålig och riktigt hungrig. Frågade en i personalen om hon kunde kolla varför det dröjde. Inga problem sa hon och kollade. Hon kommer tillbaka och säger att tjejerna i entrén "glömt" bort oss och att det har blivit fel. Ok, sånt som händer tänkte jag. Frågade henne hur lång tid det skulle ta innan vi skulle få ett bord och hon sa att hon inte visste...hon erbjöd inte heller någon form av kompensation för deras misstag. Dåligt!
    Det dröjde ytterligare 15 minuter innan vi fick ett bord.
    Väl till bords så fick vi en väldigt trevlig servitör och maten som serverades var som vanligt riktigt god, nästan godare! Låter dem ligga kvar på en 4 men jag tycker det är uselt att vi inte blev erbjudna någon form av kompensation.
  • John B
    John B skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
  • Jonathan
    Jonathan skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Alltid mycket folk och lång väntetid för bord, men något annat vore väl konstigt med tanke på läget? Men maten är god och priserna rimliga, så det är värt väntan.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Av någon anledning drar jag mig alltid för att gå hit. Maten är bra, men jag känner mig aldrig genuint välkommen, det råder en helt annan stämning här än på TGI Stureplan.
  • Klas F
    Klas F skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    Hit skall du gå om du vill ha god och kaloririk mat. Här äter du riktigt gott till hyfsade priser. Personalen är helt ok men verkar stressade i överkant. Läget är troligen ett av stans bästa mitt i kungsan med en schysst uteservering. Kan rekommenderas, även om det inte är något varjedag ställe pga de i huvudsak alldeles för kaloririka rätterna.
  • Johanna B
    Johanna B skrev om TGI Fridays Kungsträdgården
    jättemysigt och fint på sommaren

Kungsträdgården, 111 47 Stockholm