The Bay

The Bay

Ring 072-719 46 34 www.thebay.se
3.6

The Bay är en lyxig kvarterskrog som du hittar i det nybyggda Alviks torn i Bromma. Här är maten gjord på råvaror av högsta kvalité där vi självklart jobbar så ekologiskt och närproducerat som möjligt. Till The Bay går man för att äta och umgås i en miljö som präglas av dess hemtrevliga atmosfär. Restaurangen påminner om det...

23 omdömen om The Bay

Christina B

Mycket trevligt bemötande. Kunnig och trevlig personal och mycket god mat. Trevlig lokal.Återkommer gärna.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4714 omdömen 4.2 av 4714 omdömen

Penelope S Penelope S
Anna L
Skrev om The Bay

Vi hade ett bra intryck av stället första gången vi gick dit men upplevde nu senast att personalen var snorkiga. Inte särskilt intresserade av att göra ett gott intryck. maten är jätte bra men tråkig personal.

Cristina Q
Skrev om The Bay

Mycket tillsmötesgående personal, jättetrevlig miljö och supergod mat!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4108 omdömen 4.0 av 4108 omdömen

Jessica I Jessica I
Anna S
Skrev om The Bay

Hej, Vi gillar verkligen The Bay. Äntligen finns det en härlig bistro i Alvik med fantastisk mat! Vi tycker att stället är jättemysigt och att personalen är trevlig och oftast hjälpsam. Det vi inte gillade är att några gånger har personalen varit kort i sitt bemötande och inte särkilt hjälpsamma eller tillmötesgående. Det verkar som om det inte finns tillräckligt med personal, så det kan ta väldigt lång tid att få service och att få in maten. Det andra som vi skulle gilla är om man kunde sitta och hänga med ett glas vin eller käka i baren. Önskar det fanns stolar vid baren.

Inger S
Skrev om The Bay

Bra, trevligt. Lugn atmosfär, trevlig miljö, god mat.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8068 omdömen 4.3 av 8068 omdömen

Lotta S
Skrev om The Bay

Maten är okej men servicen är dessvärre under all kritik. Hovmästarinnan är den suraste jag träffat på.

Kari E
Skrev om The Bay

Personalen är fantastisk. Väldigt ojämn kvalitet på mat. Åt en lunch veg som var blad det bästa jag ätit men nån vecka senare beställde vi hamburgare som definitivt inte var värt priset.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Nils N
Skrev om The Bay

Trevligt bemötande från början. Vi åt tvårätters med vin till. Den som sedan hade ansvar för vårt bord, borde tittat till oss lite oftare. Det var lite svårt att få uppmärksamhet när vi väl beställt. Annars bra mat.

Linda O
Skrev om The Bay

Lite dålig service men annars bra! Önskar att man har mera kolla på gästen

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Carina W
Skrev om The Bay

Trevligt bemötande o mysigt ställe på hemmaplan.

Christoffer H

Fin lokal, medioker mat, usel service. Rekommenderas inte.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4143 omdömen 4.0 av 4143 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Eva S
Skrev om The Bay

Trevlig kvarterskrog för familjemiddag eller lunch.

Johan L
Skrev om The Bay

God mat med trevlig atmosfär och bra bemötande av personalen. Dock var servitören lite vimsig.

Viktor S
Skrev om The Bay

Mycket bra bemötande,märkligt att man fick en wienersnitsel istället för bestäld kalvsnitsel.men den var god ändå.mycket gott husvin,så jag är nöjd ändå.

Anneli C
Skrev om The Bay

Mysigt ställe med bra service och priser. Extra plus för barnhörnan.

Kathri T
Skrev om The Bay

Trångt runt bord för 5 personer med stora tallrikar, trångt om sittplats. Mat ok men inte mer. Kaos vid betalning. Kan ej rekommenderas för krävande gäster

Johan H
Skrev om The Bay

Kul med ny restaurant i ett område som borde ha fler krogar

Ulf B

Utmärkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Camilla G
Skrev om The Bay

Var ganska länge sedan jag var där nu, men vi var ett sällskap på 4 personer som alla var mycket nöjda med besöket. Både personalen och maten var mycket bra.

Lord Bjorn S

Bra mat trevlig lokal samt trevlig personal.

Anna-Karin B

Lekhörnan är toppen!! Grillkorv med pommes till barnen är bättre än hamburgare. Menyn till vuxna bör förändras oftare med tanke på att det är så pass få rätter. Lite dyrt, annars hade vi besökt The Bay oftare.

Udo G
Skrev om The Bay

Vi, min fru och jag, har varit på Bay Bistro Grill för att äta middag. Vi fick vänta ganska länge innan någon ville ta upp vår beställning. Maten, vi åt fisk, var torr och inget att komma ihåg. Vi tyckte inte heller om miljön i restaurangen det kändes tungt och mörkt. Vi tyckte inte att våra förväntningar infriades och gick ganska besviken hem!

Elisabeth K

Mycket bra! God mat och bra och tillmötesgående service. Barnvänligt.