URBAN by ESNY

Grev Turegatan 19, 114 38 Stockholm — Visa karta

Välkommen till URBAN by ESNY Stockholm!

Med Eklund Stockholm New York som syskonföretag känner vi samma höga ambitionsnivå och har gjort sedan företaget startades. Vi finns här för att ge dig bästa möjliga service och har stor kunskap om bostäder i förorten. Med en tunnelbaneresa på 10 minuter från innerstan tar du dig till förorten med alla dess vackra grönområden. Vi på URBAN by ESNY tycker det är dags att ge förorten samma uppmärksamhet som innerstan.

Med en tydlig och enkel prismodell kan du vara trygg i att du vet vad du betalar för. Vi är transparenta hela vägen och om vi inte lyckas sälja din bostad så ger vi dig 10 000:-. Ja, det är sant! Vi på URBAN by ESNY drivs av både vår egen och våra kunders framgång. Därför känns det extra viktigt att dina önskemål blir infriade. På så sätt blir båda parter 100% nöjda!

Välkommen att höra av dig för en fri värdering av din bostad!

Läs vad 50 kunder tycker om URBAN by ESNY

• 2020-05-19

Elin Å skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Tycker att Filip gjorde ett toppen jobb. Supernöjd med hans arbete och glad att jag valde honom som mäklare för att sälja min lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-18

Johan W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip var påläst, lätt att få tag i och gjorde överlag ett kunnigt intryck. Läs mer
  • 2020-05-07

Anna G skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Superproffsig och schysst, vi kände oss väldigt trygga genom hela bostadsköpet! Läs mer
  • 2020-04-03

Michel W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Sammanfattning;
    Filip var under hela uppdraget tillgänglig vid behov, engagerad, lösningsorienterad och målmedveten samtidigt som han hela tiden var trevlig och behaglig mot alla inblandade! Full pott med andra ord. Läs mer
    2020-04-03 Filip S svarar Michel W
    Stort tack för de fina orden Michel. Det har varit ett nöje att få hjälpa er och samtidigt lära känna er :) Ni är grymma!
  • 2020-01-14

Noujin T skrev om URBAN by ESNY
    Bemötandet var bra men jag kan inte säga samma sak för hans instats. Jag upplevde att han strävade inte ens efter att få en hög bud på min bostad! Läs mer
  • 2020-01-09

Anna Christina Eklund Ö skrev om URBAN by ESNY
    Djupnäs i Fagersta

Fin presentation på hem net trevlig video
    Mats Olander var mycket engagerad
    Kändes lite konstigt att inte få träffa köparna. Läs mer
  • 2019-12-30

Andreas L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpte en bostad av Filip.
    Trevligt bemötande vid visning och senare bra kontakt.
    Förväntningarna väl bemötta.
    Bra och tydlig med info. Läs mer
  • 2019-12-10

Mikaela M skrev om URBAN by ESNY
    Mycket engagerad och påläst mäklare; såg även mig som köpare som sin kund vilket jag uppskattade! Läs mer
  • 2019-12-10

Per S skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Suverän mäklare som verkligen ger allt Läs mer
    Oskar F gillar detta
  • 2019-11-29

Tobias M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Han är ett gammalt skateboardproffs så låt er inte luras vid första anblicken. Superdriven och bra mäklare. Lite dyr men får jobbet gjort. Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Tobias M
    Haha tack Tobias :)

Glad att jag lärt känna er och ser fram emot att få göra mer affärer med dig/er.

God jul!
  • 2019-11-15

Ferhat C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    En skicklig mäklare med strategiplan. Vi anlitade en annan mäklare som inte kunde utföra jobbet som Filip tog an och sålde lägenheten efter förhandsvisning.

Filip är världsklass på det han gör och väldigt duktig. Han förstod vår situation och agerade efter det. Allt gick smidigt från början till slut. Vi är mycket nöjda med Filips arbete och kan starkt rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Ferhat C
    Stort tack för den fina rekommendationen Ferhat! Så glad att jag fick möjligheten att hjälpa er samt bli goda vänner med er. Hoppas vi ses snart igen. Hälsa familjen
  • 2019-11-15

Linn Irene C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Jag & min man försökte sälja lgh via en Anna mäklarbyrån innan som inte genererade någonting, Filip tog tag i våran lägenhet & sålde den över en dag. Finns ingen som är så proffsig men ändå så jordnära som Filip är i sitt jobb & som privatperson. Vi kommer fortsätta jobba med Filip vid senare försäljningar!!! Läs mer
  • 2019-11-11

Eva P skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    "Jag vill bara rikta ett stort tack till Filip Söderlindh som var ”min” mäklare för lägenhetsaffären.
    Jag sålde lägenheten pga av en jobbig separation och kände hela tiden ett stort stöd och förtroende för Filip.
    I dessa situationer och livskriser är den humana sidan och empatin minst lika viktig som själva försäljningsprocessen.
    Filip är en klippa och har verkligen lyckats att se mer än bara ”kunden” för försäljningen, utan snarare människan och situationen bakom själva affären. Det har jag uppskattat enormt" Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Eva P
    Fina Eva! Man blir verkligen glad när man får chansen att hjälpa någon ur en jobbig situation och man lyckas. Så glad att du hittat ett nytt hem u trivs med och att ni kan gå vidare med era liv. Hoppas vi ses snart igen. <3
  • 2019-11-10

Håkan J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi har köpt en fritidsfastighet.
    professionell hantering av fastighetsaffären.
    Snabba svar vid frågor, glad och trevlig som person. Läs mer
  • 2019-10-22

Francisco C skrev om URBAN by ESNY
    Bästa mäklare någonsin, super duktig på alla sätt Läs mer
    2019-10-22 Jakob J svarar Francisco C
    Tack Francisco, och lycka till med era kommande projekt!
  • 2019-10-22

Karin Marlene R skrev om URBAN by ESNY
    Bästa mäklaren på marknaden. Allt perfekt, bemötande, service, försäljning, avslutning. Läs mer
  • Kent O

2019-10-18

Kent O skrev om URBAN by ESNY
    Köpt en villa i läppe, Vingåker.. fick ett bra bemötande, förväntar mej att mäklaren ska kunna svara på frågor om huset och/eller ta reda på det!
    Helhetsintrycket kändes bra, snabb och bra respons när man undrade över något! Läs mer
    2019-10-21 Jakob J svarar Kent O
    Tack Kent för ert fina omdöme.
    Det var ett nöje att hjälpa er köpa hus och jag önskar er all lycka med försäljningen av ert nuvarande.
    Ni är alltid välkomna om ni behöver hjälp med något.
    Vänliga hälsningar,
    Jakob
  • 2019-10-17

Leif Artur S skrev om URBAN by ESNY
    Ett mycket professionellt uppträdande och agerande. Alltid tillhands och hjälpsam.

Kommersiellt driven. Målinriktad.

Gäller husförsäljning

Vi hade stora förväntningar som uppfylldes med råge! Läs mer
  • 2019-10-14

Mattias E skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpt Ålstensgatan 18 i Bromma.
    - Bra och proffsigt, konsultativt bemötande.
    - Vi ville köpa snabbt och Filip agerade på det. Win-Win för alla.
    - När säljaren strulade med överenskomna villkor var Filip i sitt proffsig till så stor hjälp hans ämbete kunde sträcka sig.

Filip var duktig och uppriktigt intresserad av oss som köpare.
    Utvecklande feedback är att hålla uppsatta avtalade möten. Samt att själv vara på plats vid signering. Det hade vi förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-11

Annika J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi köpte en lägenhet i BROMMA genom Filip.

Gnom hela processen så var han påläst och såg till att avsluta affären kort efter att vi lagt ett sista bud Läs mer
  • 2019-10-08

Katharina V skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpt en lägenhet. Bra, o proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-08

Peter L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    En proffsig mäklare jag gärna jobbar med igen! Läs mer
  • Lennart H

2019-09-30

Lennart H skrev om URBAN by ESNY
    Har köpt en bostadsrätt i Finnboda, Nacka kommun. Läs mer
  • 2019-09-21

Genc I skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Väldig dålig!!
    Svårt att sammanfatta på ett annat sätt Läs mer
  • 2019-09-21

Björn Folke T skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Mycket smidig försäljning av mitt kedjehus. Oskar skötte sig föredömligt och en snabb affär med bra betalt passade mig perfekt. Rekommenderar honom varmt!
    //Björn Läs mer
    2019-09-22 Oskar F svarar Björn Folke T
    Tusen tack Björn. Det var en ära att få jobba med dig och hjälpa dig med försäljningen. Hoppas allt är bra med dig och hör av dig om du behöver hjälp framöver.
    /Oskar
  • 2019-09-18

Alexander L skrev om URBAN by ESNY
    Oerhört kompetent och engagerad! Löste min situation galant där två andra STORA mäklarbyråer misslyckats. Långt över förväntan. Läs mer

Johan Carl Jacob Å skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filipvar en av två mäklare i min köpprocess av en bostadsrätt. Vi hade mycket kontakt under hela processen och jag hade ett gott intryck av Filip hela tiden. Jag fick alltid svar på mina frågor och upplevde allt som väldigt smidigt. Jag skulle varmt rekommendera Urban ESNY för andra. Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Johan Carl Jacob Å
    Stort tack Johan för de fina orden! Det var mycket trevligt att lära känna dig och jag hoppas du trivs bra i nya lägenheten. Hoppas vi ses snart igen

Stefan W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Mycket bra, engagerade, trevliga, professionella på alla sätt. Rekommenderas varmt, Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Stefan W
    Tack Stefan! Både jag och Anton är väldigt glada att vi fick hjälpa er att båda köpa och sälja. Hela er familj är underbara och vi är glada att vi fick lära känna er med. Hoppas att ni trivs bra i nya lägenheten

Stefan W skrev om URBAN by ESNY
    Mycket bra, professionella, trevliga, engagerade.
    Sammanfattningsvis, mycket nöjda och rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-09-02

Lena W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Jättenöjda. Vi kommer varmt rekommendera er. Med vänlig hälsning, Wennerö Läs mer
  • 2019-09-02

Lena W skrev om URBAN by ESNY
    Vi ör mycket nöjda med allt och kommer varmt rekommendera er. Läs mer
  • 2019-09-01

Jessica M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi fick en annan mäklare, Anton, istället. Så vi har inte haft någon kontakt med Filip alls. Dock ger jag Anton 5/5 i betyg. Läs mer
    2019-09-02 Filip S svarar Jessica M
    Hej Jessica, tack för er fina rekommendation till Anton. Jag var ju tyvärr på semester och fick aldrig träffa er innan kontrakt men förhoppningsvis ses vi på tillträdesdagen. Anton hälsar så gott!
  • Greger M

2019-09-01

Greger M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi hade Anton flensburg och han var jättebra🙂👍 Läs mer
  • 2019-08-15

Carl Anders J skrev om URBAN by ESNY
    Sälgvägen 5
    Blev mycket väl bemött av mäklaren
    Bristfälligt ritningsunderlag
    Oklart vilken storlek det är på de olika ytorna i huset
    Skötselinstruktion av värmesystemet saknas Läs mer
  • 2019-08-12

Bardia S skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Hej,

Det var ett bra upplägg och försäljningen gick bra.

Vi är nöjda med valet av URBAN by ESNY som mäklare.

Hälsning
    Bardia Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Bardia S
    Stort tack Bardia för den fina rekommendationen. Jag är glad att jag fick lära känna både dig och Barbod och hopps att han trivs bra i nya lägenheten. Hälsa familjen så hörs vi inom kort. :)
  • 2019-08-12

Mathias E skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Bästa mäklaren jag haft! Filip är oerhört proffsigt, påläst, driven, säljkunnig och informativ. Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Mathias E
    Du är grym Mathias! En av de skönaste kunderna jag hjälpt! Har du hittat något än eller det dags för mig att rycka in på riktigt nu?

Bästa//
  • Hozanna B

2019-07-23

Hozanna B skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Mycket tillmötesgående och väldigt proffsig. Vi är mycket nöjda med Filips jobb. Tusen tack för allting.
    Rekommenderar honom varmt.
    //// Hozanna och Micke Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Hozanna B
    Både jag och Anton är så glada att vi fått lära känna er! Dags för en lunch/middag snart!?

Bästa//Filip & Anton
  • 2019-07-11

Peter L skrev om URBAN by ESNY
    Köpte en vila med Jacob som mäklare.

Överlag trevlig och positivt bemötande, tålmodigt besvarande av frågor. Dock skedde en hel del misskommunikation mellan säljarna och oss som köpare när det kommer till tillträde och där tillhörande överenskommelser.

Så Jacob är en mäklare som funkar superbra om du själv har stenkoll på hela processen och tar alla frågor/ beslut skriftligt. Läs mer

Gizela A skrev om URBAN by ESNY
    Sålt en tvåa, lght i Täby.
    Blev bea bemött direkt, han gjorde extra allt och följde upp fast han inte behövde och erbjöd att leta efter vårt nya boende.
    Han var grym! Högsta betyg Läs mer

Jim H skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Hej

Jag kom i kontakt med Filip Söderlindh när jag köpte min första lägenhet.

Bemötandet var väldigt positivt. Filip var trevlig och positiv hela tiden i våra kontakter och han var väldigt flexibel tidsmässigt när vi skulle träffas då jag själv har mycket jobb och svårt att komma ifrån på dagtid.

Han förklarade hur hela processen mm skulle gå till vid köpet då jag själv inte hade koll på detta då det var mitt första köp..

Filip var snabb på att återkoppla med svar till mig på de frågor jag hade.

Jag kände mig trygg under hela processen.

Så jag är bara positiv till mitt bemötande under mitt köp. Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Jim H
    Story tack Jim för de fina orden! Så glad att jag fick hjälpa dig! Hoppas du trivs bra i lägenheten och att vi ses/hörs snart! 🙌

Annika C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Har både köpt och sålt av Filip.
    Var väl inte helt nöjd med försäljningen, men kanske inte hans fel...
    Det jag gillar med Filip är att han är bra på att återkoppla och snabb. Dessutom karismatisk och trevlig! Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Annika C
    Annika! Du och jag är redan vänner och jag ser fram emot att träffa dig och din dotter på torsdag på vårt event. Vi vet båda varför försäljningen av din lägenhet inte gick som vi båda önskat men jag är så glad att jag fick hjälpa dig att hitta en bostad som du verkar trivas i. Ser fram emot att se dig snart igen :)
  • 2019-06-27

Annika Birgitta L skrev om URBAN by ESNY
    Trevlig mäklare som det är lätt att få kontakt med.
    Gjorde en fin och bra presentation av min lantbruks fastighet.
    Jag är mycket nöjd med hans hjälp vid försäljningen. Rekommenderas varmt.
    / Annika Läs mer
  • 2019-06-27

Sophia P skrev om URBAN by ESNY
    Bra bilder och bra annons. Mindre bra på att hålla kontakten. Dyr och kanske mer passande för innerstan. Läs mer
    2019-06-27 Jakob J svarar Sophia P
    Hej Sophia!
    Uppskattar din ärliga feedback och tar till mig att jag ej återkopplat till er på ett tillfredställande sätt. Hoppas du har hittat ett nytt bra boende i Hägersten!
    Vänliga hälsningar Jakob Jamieson
  • 2019-03-12

Christer W skrev om URBAN by ESNY
    Mitt tips är att ni är extra vaksamma om denne mäklare står som säljare för ett objekt. Oberoende kan ni glömma och ansvar med detta. Var extra vaksamma, glöm inte att testa allt och skriv extra avtal för det som ingår i affären som mäklaren sen duckar för. Läs mer
  • 2019-02-13

Lena V skrev om URBAN by ESNY
    Har köpt en bostad i Nacka. Mäklaren var mycket trevlig, ödmjuk och ej för "på". På det stora hela ett professionellt intryck. Läs mer
    2019-02-14 Jakob J svarar Lena V
    Tack Lena för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om mig och tack för din fina ord.
    Det glädjer mig alltid att kunna hjälpa både mina köpare och säljare till en riktigt bra affär.

Kim J skrev om URBAN by ESNY
    Väldigt trevlig och skötte allt exemplariskt. Läs mer
    2019-02-11 Jakob J svarar Kim J
    Tack Kim!
    Gratulerar till ett mycket bra köp och en fantastisk bostad.

Anna B skrev om URBAN by ESNY
    Snabb och kommunikativ! och positiv när det är en tufft... Läs mer
    2019-02-11 Jakob J svarar Anna B
    Tack Anna för din rekommendation.
    Var mycket trevligt att få ha dig som kund!

Sebastian A skrev om URBAN by ESNY
    Supertrevlig och gav oss ett mycket fint resultat på försäljningen i en tuff situation. Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-02-11 Jakob J svarar Sebastian A
    Tack för de fina orden!
    Jag vill ge några fina ord tillbaka, utan ert fina arbete med styling av lägenheten hade inte jag kunnat lyckas. Så vi skapade ett väldigt bra team tillsammans.
  • 2018-12-10

Rahel skrev om URBAN by ESNY
    Hej
    Jag är nöjd och det var bra behandling och service till kunden så hoppas ni försäter hela tiden på framtiden.
    Tack.
    M.V.H Läs mer
    URBAN by ESNY, URBAN by ESNY Stockholm gillar detta
  • Sabina V

2018-12-05

Sabina V skrev om URBAN by ESNY
    Mäklarens insats totalt sett.
    Inlyssnande och tar sig tid att svara på frågor.
    Väl förberedd och lätt att få tag på. Läs mer
    URBAN by ESNY, Amir D gillar detta
Filip Söderlindh