URBAN by ESNY

Grev Turegatan 19, 114 38 Stockholm — Visa karta

Välkommen till URBAN by ESNY Stockholm!

Med Eklund Stockholm New York som syskonföretag känner vi samma höga ambitionsnivå och har gjort sedan företaget startades. Vi finns här för att ge dig bästa möjliga service och har stor kunskap om bostäder i förorten. Med en tunnelbaneresa på 10 minuter från innerstan tar du dig till förorten med alla dess vackra grönområden. Vi på URBAN by ESNY tycker det är dags att ge förorten samma uppmärksamhet som innerstan.

Med en tydlig och enkel prismodell kan du vara trygg i att du vet vad du betalar för. Vi är transparenta hela vägen och om vi inte lyckas sälja din bostad så ger vi dig 10 000:-. Ja, det är sant! Vi på URBAN by ESNY drivs av både vår egen och våra kunders framgång. Därför känns det extra viktigt att dina önskemål blir infriade. På så sätt blir båda parter 100% nöjda!

Välkommen att höra av dig för en fri värdering av din bostad!

Läs vad 63 kunder tycker om URBAN by ESNY

• 2020-10-09

Mårten L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip var snabb och flexibel! Toppen helt enkelt.. Läs mer
  • ANA MARIA C

2020-10-05

ANA MARIA C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi har köpt en lägenhet i Jakobsberg i samma område som vi har bott tidigare. Philip var ansvarig mäklare, men vi har träffat hela tiden en annan mäklare (Anton). Philip har vi träffat bara en gång vid tillträde.
    Vårt omdöme baseras på hela affären både Anton och Philip. Från början fanns några problem som trasig golv på takterrassen, sprickor i väggarna. Anton lovade att de kommer att vara lagade innan inflyttning. Verkligheten var en annan, men det fick vi ta reda på efter tillträde. På grund av det fick jag bråka orättvis med säljaren som vi inte fick träffa innan tillträde.
    Senare får jag veta att Philip hade kontakt med säljaren som inte gick på med att laga felen, men Anton fortsatte säga att allt blir lagat. Efter vi flyttade berättade brf ordförande att huset byggdes av en fuskbyggare och att det finns massa problem att komma.
    Alla problem var kända av båda mäklare och säljaren Läs mer

Isabella Felicia B skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Trevlig, tillgänglig och enkel att ha att göra med. Stort kontaktnät och sålde innan visning. Rekommenderas varmt! Läs mer

Henric A skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi är mkt nöjda med Filip, han höll vad han lovade och vår våning såldes 4 h efter första visningen till ett pris som vi var mkt nöjda med. Läs mer
  • David V

2020-10-02

David V skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Tydlig kommunikation. Snabb och enkel affär. Så man vill ha det. Läs mer

Malin B skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip tog säljuppdraget på stort allvar och levererade. Han sålde till toppnotering. Allt var världsklass från början till slut. Jag rekommenderar Filip alla dagar i veckan. Läs mer
  • 2020-07-13

Elin W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip sålde min lägenhet på Lilla Essingen. Det här var min första lägenhetsförsäljning och allt kändes väldigt tryggt. Han kom med tips och hjälpte mig med kontakter samt förklarade de delar i processen som var nya för mig. Han var noggrann med att hålla kontakten och att följa upp de saker vi pratat om. Han var ambitiös och driven samtidigt som allt skedde på mina villkor. Läs mer
  • Tea J

2020-07-05

Tea J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Mycet professionellt och trevligt bemötande av Filip och hans kollegor. Tack för fin service! Läs mer
  • ANNA-MARIA W

2020-07-03

ANNA-MARIA W skrev om URBAN by ESNY
    Filip Söderlindh sålde nyligen vår villa i Österskär och gav verkligen det där extra engagemanget som vi saknat hos andra mäklare. Med på visningarna fanns även ett helt team som såg till att alla besökare blev rätt bemötta och vi är så nöjda med hela processen! Läs mer
  • Stefan Bo L

2020-07-02

Stefan Bo L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip sålde en villa och hade ett extremt engagerat och personligt bemötande, både mot oss som säljare och de köpare som var på visningar. Tydliga uppdateringar hela tiden och alltid tillgänglig för snabba svar på frågor. Mycket bra sammanhållen process med hög ambitionsnivå som ändå kommunicerades med realistiska förväntningar. Påkostade visningar med mycket personal på plats och jag tror att i princip alla besökare fick en personlig rundvisning. Filip lägger ribban högt och hjälpe oss med varje steg till huset var sålt, inte bara till att få ut en online-annons. Läs mer
  • Claes J

2020-07-02

Claes J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi köpte helt nyligen ett hus i Åkersberga genom mäklaren Filip Söderlindh på URBAN av ESNY. Från början till slut en mycket trevlig upplevelse på alla sätt. Avslappnat, sakligt, opartiskt, humoristiskt och på alla sätt helt som en fastighetsaffär ska vara, skulle nog säga att säljarna av huset kände samma sak. Ett stort tack också till Filips kollegor som var med vid en visning, hela gänget utstrålar samma goa anda. Verkar som mäklarfirman har hittat helt rätt i sin approach och dess besättning verkställer den med bravur. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Patrik S

2020-06-22

Patrik S skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Köpte lägenhet i telefonplan med hjälp av Oscar.

Oscar har under hela köpet visat stort engagemang och alltid varit proffesionell i sitt bemötande och i sin kommunikation.

Min förväntan i mitt lägenhetsköp var att ha ett samspel med mäklaren och den förväntan är definitivt uppfyllt.

Oscar är grym på det han gör!

Patrik Läs mer
  • 2020-06-05

Wikberg W skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Kan varmt rekommendera Oskar Fröblom som mäklare. Mycket trevlig, engagerad och hjälpsam från början till slut. Läs mer
  • 2020-05-19

Elin Å skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Tycker att Filip gjorde ett toppen jobb. Supernöjd med hans arbete och glad att jag valde honom som mäklare för att sälja min lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-18

Johan W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filip var påläst, lätt att få tag i och gjorde överlag ett kunnigt intryck. Läs mer
  • 2020-05-07

Anna G skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Superproffsig och schysst, vi kände oss väldigt trygga genom hela bostadsköpet! Läs mer
  • 2020-04-03

Michel W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Sammanfattning;
    Filip var under hela uppdraget tillgänglig vid behov, engagerad, lösningsorienterad och målmedveten samtidigt som han hela tiden var trevlig och behaglig mot alla inblandade! Full pott med andra ord. Läs mer
    2020-04-03 Filip S svarar Michel W
    Stort tack för de fina orden Michel. Det har varit ett nöje att få hjälpa er och samtidigt lära känna er :) Ni är grymma!
  • 2020-01-14

Noujin T skrev om URBAN by ESNY
    Bemötandet var bra men jag kan inte säga samma sak för hans instats. Jag upplevde att han strävade inte ens efter att få en hög bud på min bostad! Läs mer
  • 2020-01-09

Anna Christina Eklund Ö skrev om URBAN by ESNY
    Djupnäs i Fagersta

Fin presentation på hem net trevlig video
    Mats Olander var mycket engagerad
    Kändes lite konstigt att inte få träffa köparna. Läs mer
  • 2019-12-30

Andreas L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpte en bostad av Filip.
    Trevligt bemötande vid visning och senare bra kontakt.
    Förväntningarna väl bemötta.
    Bra och tydlig med info. Läs mer
  • 2019-12-10

Mikaela M skrev om URBAN by ESNY
    Mycket engagerad och påläst mäklare; såg även mig som köpare som sin kund vilket jag uppskattade! Läs mer
  • 2019-12-10

Per S skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Suverän mäklare som verkligen ger allt Läs mer
    Oskar F gillar detta
  • 2019-11-29

Tobias M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Han är ett gammalt skateboardproffs så låt er inte luras vid första anblicken. Superdriven och bra mäklare. Lite dyr men får jobbet gjort. Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Tobias M
    Haha tack Tobias :)

Glad att jag lärt känna er och ser fram emot att få göra mer affärer med dig/er.

God jul!
  • 2019-11-15

Ferhat C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    En skicklig mäklare med strategiplan. Vi anlitade en annan mäklare som inte kunde utföra jobbet som Filip tog an och sålde lägenheten efter förhandsvisning.

Filip är världsklass på det han gör och väldigt duktig. Han förstod vår situation och agerade efter det. Allt gick smidigt från början till slut. Vi är mycket nöjda med Filips arbete och kan starkt rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Ferhat C
    Stort tack för den fina rekommendationen Ferhat! Så glad att jag fick möjligheten att hjälpa er samt bli goda vänner med er. Hoppas vi ses snart igen. Hälsa familjen
  • 2019-11-15

Linn Irene C skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Jag & min man försökte sälja lgh via en Anna mäklarbyrån innan som inte genererade någonting, Filip tog tag i våran lägenhet & sålde den över en dag. Finns ingen som är så proffsig men ändå så jordnära som Filip är i sitt jobb & som privatperson. Vi kommer fortsätta jobba med Filip vid senare försäljningar!!! Läs mer
  • 2019-11-11

Eva P skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    "Jag vill bara rikta ett stort tack till Filip Söderlindh som var ”min” mäklare för lägenhetsaffären.
    Jag sålde lägenheten pga av en jobbig separation och kände hela tiden ett stort stöd och förtroende för Filip.
    I dessa situationer och livskriser är den humana sidan och empatin minst lika viktig som själva försäljningsprocessen.
    Filip är en klippa och har verkligen lyckats att se mer än bara ”kunden” för försäljningen, utan snarare människan och situationen bakom själva affären. Det har jag uppskattat enormt" Läs mer
    2019-12-02 Filip S svarar Eva P
    Fina Eva! Man blir verkligen glad när man får chansen att hjälpa någon ur en jobbig situation och man lyckas. Så glad att du hittat ett nytt hem u trivs med och att ni kan gå vidare med era liv. Hoppas vi ses snart igen. <3
  • 2019-11-10

Håkan J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi har köpt en fritidsfastighet.
    professionell hantering av fastighetsaffären.
    Snabba svar vid frågor, glad och trevlig som person. Läs mer
  • 2019-10-22

Francisco C skrev om URBAN by ESNY
    Bästa mäklare någonsin, super duktig på alla sätt Läs mer
    2019-10-22 Jakob J svarar Francisco C
    Tack Francisco, och lycka till med era kommande projekt!
  • 2019-10-22

Karin Marlene R skrev om URBAN by ESNY
    Bästa mäklaren på marknaden. Allt perfekt, bemötande, service, försäljning, avslutning. Läs mer
  • Kent O

2019-10-18

Kent O skrev om URBAN by ESNY
    Köpt en villa i läppe, Vingåker.. fick ett bra bemötande, förväntar mej att mäklaren ska kunna svara på frågor om huset och/eller ta reda på det!
    Helhetsintrycket kändes bra, snabb och bra respons när man undrade över något! Läs mer
    2019-10-21 Jakob J svarar Kent O
    Tack Kent för ert fina omdöme.
    Det var ett nöje att hjälpa er köpa hus och jag önskar er all lycka med försäljningen av ert nuvarande.
    Ni är alltid välkomna om ni behöver hjälp med något.
    Vänliga hälsningar,
    Jakob
  • 2019-10-17

Leif Artur S skrev om URBAN by ESNY
    Ett mycket professionellt uppträdande och agerande. Alltid tillhands och hjälpsam.

Kommersiellt driven. Målinriktad.

Gäller husförsäljning

Vi hade stora förväntningar som uppfylldes med råge! Läs mer
  • 2019-10-14

Mattias E skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpt Ålstensgatan 18 i Bromma.
    - Bra och proffsigt, konsultativt bemötande.
    - Vi ville köpa snabbt och Filip agerade på det. Win-Win för alla.
    - När säljaren strulade med överenskomna villkor var Filip i sitt proffsig till så stor hjälp hans ämbete kunde sträcka sig.

Filip var duktig och uppriktigt intresserad av oss som köpare.
    Utvecklande feedback är att hålla uppsatta avtalade möten. Samt att själv vara på plats vid signering. Det hade vi förväntat oss. Läs mer
  • 2019-10-11

Annika J skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi köpte en lägenhet i BROMMA genom Filip.

Gnom hela processen så var han påläst och såg till att avsluta affären kort efter att vi lagt ett sista bud Läs mer
  • 2019-10-08

Katharina V skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Köpt en lägenhet. Bra, o proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-08

Peter L skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    En proffsig mäklare jag gärna jobbar med igen! Läs mer
  • Lennart H

2019-09-30

Lennart H skrev om URBAN by ESNY
    Har köpt en bostadsrätt i Finnboda, Nacka kommun. Läs mer
  • 2019-09-21

Genc I skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Väldig dålig!!
    Svårt att sammanfatta på ett annat sätt Läs mer
  • 2019-09-21

Björn Folke T skrev om Oskar Fröblom en del av URBAN by ESNY
    Mycket smidig försäljning av mitt kedjehus. Oskar skötte sig föredömligt och en snabb affär med bra betalt passade mig perfekt. Rekommenderar honom varmt!
    //Björn Läs mer
    2019-09-22 Oskar F svarar Björn Folke T
    Tusen tack Björn. Det var en ära att få jobba med dig och hjälpa dig med försäljningen. Hoppas allt är bra med dig och hör av dig om du behöver hjälp framöver.
    /Oskar
  • 2019-09-18

Alexander L skrev om URBAN by ESNY
    Oerhört kompetent och engagerad! Löste min situation galant där två andra STORA mäklarbyråer misslyckats. Långt över förväntan. Läs mer

Johan Carl Jacob Å skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Filipvar en av två mäklare i min köpprocess av en bostadsrätt. Vi hade mycket kontakt under hela processen och jag hade ett gott intryck av Filip hela tiden. Jag fick alltid svar på mina frågor och upplevde allt som väldigt smidigt. Jag skulle varmt rekommendera Urban ESNY för andra. Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Johan Carl Jacob Å
    Stort tack Johan för de fina orden! Det var mycket trevligt att lära känna dig och jag hoppas du trivs bra i nya lägenheten. Hoppas vi ses snart igen

Stefan W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Mycket bra, engagerade, trevliga, professionella på alla sätt. Rekommenderas varmt, Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Stefan W
    Tack Stefan! Både jag och Anton är väldigt glada att vi fick hjälpa er att båda köpa och sälja. Hela er familj är underbara och vi är glada att vi fick lära känna er med. Hoppas att ni trivs bra i nya lägenheten

Stefan W skrev om URBAN by ESNY
    Mycket bra, professionella, trevliga, engagerade.
    Sammanfattningsvis, mycket nöjda och rekommenderas varmt Läs mer
  • 2019-09-02

Lena W skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Jättenöjda. Vi kommer varmt rekommendera er. Med vänlig hälsning, Wennerö Läs mer
  • 2019-09-02

Lena W skrev om URBAN by ESNY
    Vi ör mycket nöjda med allt och kommer varmt rekommendera er. Läs mer
  • 2019-09-01

Jessica M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi fick en annan mäklare, Anton, istället. Så vi har inte haft någon kontakt med Filip alls. Dock ger jag Anton 5/5 i betyg. Läs mer
    2019-09-02 Filip S svarar Jessica M
    Hej Jessica, tack för er fina rekommendation till Anton. Jag var ju tyvärr på semester och fick aldrig träffa er innan kontrakt men förhoppningsvis ses vi på tillträdesdagen. Anton hälsar så gott!
  • Greger M

2019-09-01

Greger M skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Vi hade Anton flensburg och han var jättebra🙂👍 Läs mer
  • 2019-08-15

Carl Anders J skrev om URBAN by ESNY
    Sälgvägen 5
    Blev mycket väl bemött av mäklaren
    Bristfälligt ritningsunderlag
    Oklart vilken storlek det är på de olika ytorna i huset
    Skötselinstruktion av värmesystemet saknas Läs mer
  • 2019-08-12

Bardia S skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Hej,

Det var ett bra upplägg och försäljningen gick bra.

Vi är nöjda med valet av URBAN by ESNY som mäklare.

Hälsning
    Bardia Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Bardia S
    Stort tack Bardia för den fina rekommendationen. Jag är glad att jag fick lära känna både dig och Barbod och hopps att han trivs bra i nya lägenheten. Hälsa familjen så hörs vi inom kort. :)
  • 2019-08-12

Mathias E skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Bästa mäklaren jag haft! Filip är oerhört proffsigt, påläst, driven, säljkunnig och informativ. Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Mathias E
    Du är grym Mathias! En av de skönaste kunderna jag hjälpt! Har du hittat något än eller det dags för mig att rycka in på riktigt nu?

Bästa//
  • Hozanna B

2019-07-23

Hozanna B skrev om Filip Söderlindh en del av URBAN by ESNY
    Mycket tillmötesgående och väldigt proffsig. Vi är mycket nöjda med Filips jobb. Tusen tack för allting.
    Rekommenderar honom varmt.
    //// Hozanna och Micke Läs mer
    2019-09-06 Filip S svarar Hozanna B
    Både jag och Anton är så glada att vi fått lära känna er! Dags för en lunch/middag snart!?

Bästa//Filip & Anton
Filip Söderlindh